سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

تفسیر سوره مریم /صرف جویی در مصرف آب

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 403 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1398.04.01
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه98/03/31



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای بسیج ، شهدای سپاه ، شهدای ارتش، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرستان شهید سرافراز علی عظیمی ، شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ،شهدای خدمت، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ،این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، نمازگزاران عزیز در نمازجمعه ، از مدیران و مسئولین محترم ،دانش آموزان مدارس ،اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، از قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ، از سخنران قبل از خطبه ها فرماندار محترم جناب آقای صادق زاده که اولین سخنرانی ایشان در کسوت فرماندار در خطبه های نماز جمعه است و از خبر خوشی که به نمازگزاران نماز جمعه دادند، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنیم.

خدا دعای مومنان را مستجاب می کند:

در خطبه های گذشته موضوع قرآنی را مطرح کردیم تحت عنوان تفسیر سوره حضرت مریم، در این سوره رحمت خداوند به بندگان موج می زند که بندگان به لطف و رحمت خداوند امیدوار باشند. همه کاره این عالم خداوند است. خدایی که ما را از هیچ آفریده و ما را دوست داشته است و راه سعادت و خوشبختی را به روی بندگانش باز کرده است. رسیدیم به این آیه و کلمه که حضرت زکریا وقتی حضرت مریم را دید که همه نمونه غذا در محراب عبادت برایش از طرف خدا می آید و این دختر تا این اندازه صالح و پاک است و خداوند به او تا این اندازه لطف دارد،از خداوند طلب فرزند کرد و گفت : خداوندا به من وارث صالحی عطا کن. فرشته بر او نازل شد که خدای متعال دعای تو را مستجاب کرد، حضرت زکریا تعجب کرد و گفت : خدایا موهای سر من سفید شده و استخوانهایم سست شده است وهمسرم نیز از جوانی نازاست چگونه این کار ممکن است؟ از طرف خداوند این کار امکان پذیر است ولی به روال عادی ناممکن است . خداوند به حضرت زکریا در پیری و سن بالای90 سالگی و همسر پیر اودر 90 سالگی ، بشارت داد که من فرزند پسری به نام یحیی به شما عنایت می کنم.شاید تعجب حضرت زکریا از اینکه گفت: خداوندا در سن پیری می خواهی به من فرزندی عنایت کنی از این جهت بود که خداوند ما را همان طور که زلیخا را جوان کردی ، جوان میکنی و یا در سن پیری به ما فرزند عنایت می کنی؟ در روایت داریم از زمانی که فرشتگان بشارت دادند تا زمانی خداوند حضرت یحیی را به حضرت زکریا عنایت کرد ، پنج سال طول کشید. ادامه اش را در این جلسه خدمت شما عزیزان عرض می کنم. هیچ چیز بهتر و شیرین تر از بحث های قرآنی و کلام خداوند نیست آن هم روز جمعه و در محضر شما نمازگزاران ، پس به دقت گوش دهید.

قدرت خداوند نامحدود است:

وقتی حضرت زکریا از خداوند سوال کرد که چگونه مرا که همه موهایم سفید شده و استخوانهایم سست شده است و همسرم نازاست را فرزند می دهی؟ « قَالَ كَذَلِكَ » (فرشته) گفت (فرمان) چنين است «قَالَ رَبُّكَ هُوَ عَلَيَّ هَيِّنٌ » پروردگار تو گفته كه اين (كار) بر من آسان است (مهم کلام این است که ما باور کنیم هیچ کاری برای خداوند بعید نیست و در پیشگاه خداوند دعا کنیم قدرت خداوند نامحدود است.)«وَقَدْ خَلَقْتُكَ مِنْ قَبْلُ وَلَمْ تَكُ شَيْئًا » تو را در حالى كه چيزى نبودى قبلا آفريده‏ ام ( اینکه در این سن بچه دار شوید، برای خداوند َآسان است.) ﴿1﴾ هر انسانی خدا را نشان می دهد. هر موجودی خالق را نشان می دهد . خداوند به زکریا گفت به خودت نگاه کن که نبودی و من تورا خلق کردم. بعد حضرت زکریا برای اینکه اطمینان قلبی پیدا کند « قَالَ رَبِّ اجْعَلْ لِي آيَةً»گفت پروردگارا نشانه‏ اى براى من قرار ده( با اینکه خداوند به او بشارت داده است که فرزندی به او عنایت می کند حضرت زکریا برای اطمینان قلبی از خداوند نشانه ای خواست.) «قَالَ آيَتُكَ أَلَّا تُكَلِّمَ النَّاسَ ثَلَاثَ لَيَالٍ سَوِيًّا » خداوند فرمود نشانه تو اين است كه سه شبانه (روز) با اينكه سالمى با مردم سخن نمى‏ گويى. ﴿2﴾ در این سه روز به اذن خداوند، وقتی حضرت زکریا دعا می کرد و تورات و آیات خدارا می خواند، زبان باز بودو می توانست صحبت کند ولی با مردم نمی توانست سخن بگوید. سه شبانه روز نتوانست با مردم سخن بگوید.پس ببینید قدرت خدا نا محدود است و خداوند بر هر کاری قادر است. این درس قرآن است که خداوند قادر متعال است اینکه در زندگی انسان همواره باید توکل و ایمان به خدا داشته باشد. « أَنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ»(3) خداوند بر هر کاری قدرت دارد.

زکریا سه شبانه روز با کسی سخن نگفت:

در ادامه سوره مریم آمده است : اینکه زکریا نمی توانست حرف بزند از وقت نماز و ارتباط با خدا شروع شد، چون نمی توانست با مردم حرف بزند از محراب بیرون آمد. آیا حالا که نمی توانست حرف بزند ، باید ماموریت تبلیغ خود را کنار می گذاشت و نباید مردم ر ارشاد کند؟ خیر او با اشاره با مردم حرف زد و آنها را هدایت کرد و از آنها خواست که اهل دین ونماز باشید، اهل ذکر خدا باشید. « فَخَرَجَ عَلَى قَوْمِهِ مِنَ الْمِحْرَابِ »هنگامی که زکریا از محراب عبادت بیرون آمد. (مسجد باید محراب داشته باشد، محراب یعنی محل حرب وجنگ ؛ حال چرا به این مکان محراب و محل جنگ می گویند؟ زیرا اینجا محل جنگ با نفس و جنگ با شیطان است. اگر انسان بخواهد راه درست را در زندگی در پیش بگیرد ، باید دائما در حال رزم و جنگ باشد و خودش را تسلیم شیطان و هوای نفس نکند زکریا از محل محراب خارج شد. « فَأَوْحَى إِلَيْهِمْ» و دیگر قادر به صحبت کردن نبود، « أَنْ سَبِّحُوا بُكْرَةً وَعَشِيًّا » ومردم را آگاه گردانيد كه روز و شب به نيايش بپردازيد. ﴿4﴾ بعد از طلوع فجر تا طلوع آفتاب یعنی از زمانی که اذان صبح را می گویند تا زمانی که آفتاب می زند ، وقت کسب روزی است .

بهترین زمان استجابت دعا:

بهترین زمان استجابت دعا و بهترین زمان ذکر گفتن آن زمان است. می فرماید: در صبحگاهان خدا را تسبیح کنید، همین طور در "عَشِيًّا" عشی نزدیک غروب. از وقت ظهر تا مغرب شما ذکر خدا را بگویید. این پیام حضرت زکریا به مردم بود. ادامه قصه را در این آیات ذکر نکرده است.

زمان تولد حضرت یحیی:

ما سه پیغمبر داشتیم که در کودکی به مقام پیامبری رسیدند، یکی حضرت عیسی مسیح بود .حضرت عیسی، پسر خاله حضرت یحیی است ،حضرت مریم خاله حضرت یحیی می شودو مادر حضرت یحیی خواهر حضرت مریم است وبه همین علت بود که حضرت مریم تحت تکفل حضرت زکریا قرار گرفت. گفته اند حدود نُه ماه حضرت یحیی از حضرت عیسی بزرگتر است. ادامه سوره مریم، بقیه ماجرای تولد حضرت یحیی اینکه چگونه یحیی به دنیا آمدند را توضیح نداده است ولی در تورات ذکر شده است که نام مادر حضرت یحیی الیزابت بوده است وآنجا امده است است که چگونه این زن وضع حمل کرده است و چند وقت طول کشیده است تا حضرت یحیی به دنیا بیاید . در روایات آمده است از زمان بشارت تا به دنیا آمدن حضرت یحیی پنج سال طول کشید. منتهی این قسمت را خداوند ذکر می کند : « يَا يَحْيَى خُذِ الْكِتَابَ بِقُوَّةٍ » اى يحيى كتاب (خدا) را به جد و جهد بگير «وَآتَيْنَاهُ الْحُكْمَ صَبِيًّا » و از كودكى به او نبوت داديم(5) . ببینید خداوند تا چه اندازه به حضرت یحیی ،محبت دارد که می فرماید: در کودکی به او حکم دادیم و او را در کودکی به مقام پیامبری و نبوت رساندیم) . «وَحَنَانًا مِنْ لَدُنَّا وَزَكَاةً وَكَانَ تَقِيًّا » ﴿6﴾ و (نيز) از جانب خود مهربانى و پاكى (به او داديم) و تقواپيشه بود. (حضرت یحیی هم پاک بود ومهربان و هم انسان با تقوایی بود) .

وظیفه حضرت یحیی :

حال این پیامبری که خداوند او را دوست دارد و او را پاک آفریده است، وظیفه اش چیست؟ اولین نکته : «وَبَرًّا بِوَالِدَيْهِ » و با پدر و مادر خود نيك‏ رفتار بود ( اگر انسانی بخواهد به جایی برسد باید با پدر و مادرش نیکی کند. ) «وَلَمْ يَكُنْ جَبَّارًا عَصِيًّا » و زورگويى نافرمان نبود﴿7﴾ ما به حضرت یحیی گفتیم یک به پدر و مادرت نیکی کن و دوم نسبت به مردم مهربان باش. هم خوبی به پدر و مادر وهم خوبی به مردم . مبادا در مقابل پدر و مادر ظلم و ستم کنی و یا گناه کار و معصیت کار شوی. رسیدیم به این آیه که خداوند بحث حضرت زکریا و یحیی را می بندد : «وَسَلَامٌ عَلَيْهِ يَوْمَ وُلِدَ وَيَوْمَ يَمُوتُ وَيَوْمَ يُبْعَثُ حَيًّا » ﴿8﴾ و درود بر او(حضرت یحیی) روزى كه زاده شد و روزى كه مى‏ ميرد و روزى كه زنده برانگيخته مى ‏شود. پس معلوم می شود مجلس گرفتن برای تولد و وفات اشکالی ندارد و یک درس قرآنی است. اگر این مجالس اشکال داشت ، خداوند سلام نمی داد. سه روز مهم در زندگی انسان تولد و مرگ و مبعوث شدن است. پس بزرگداشت ولادت و ختم اشکال ندارد خداوند تایید کرده است . آخرین کلام را عرض کنم ، برخی معتقدند که همیشه کوچکتر باید به بزرگتر سلام کند، ولی خداوند بر خلاف این درس می دهد ، خداوند که بزرگتر است به حضرت یحیی سلام می دهد. بزرگتر از خداوند که نداریم ، خدا به یحیی سلام کرد. پس هر کس به مجلسی وارد می شود، باید سلام کند چه سن او بیشتر باشد، چه سن او کمتر باشد. پیامبر به همه سلام می کردحتی زنان . در روایتی از امیرالمؤمنین علی(ع) نقل شده است: «پیامبر اکرم(ص) به تمام زنان اعمّ از پیر و جوان سلام می‌کردند، امّا من فقط به سال‌خوردگان از زنان سلام می‌کنم» (9)سلام کردن ، احوال پرسی کردن، ارتباط صحیح برقرار کردن یک دستور قرآنی است . نکات بسیار خوبی را از قرآن آموختیم، ان شاءالله زنده باشیم و هفته آینده تفسیر این وسره را ادامه دهیم.

السلام علیکم و رحمه الله برکاته

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

اهمیت حضور در نماز جمعه

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی . در توصیه به تقوی اهمیت نماز جمعه را خدمت مومنین و خواهران مومنه عرض می کنم، خدای تبارک وتعالی می فرماید: « يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا »ای کسانی که ایمان آورده اید « إِذا نُودِيَ لِلصَّلاةِ مِنْ يَوْمِ الْجُمُعَةِ» روز جمعه صدای اذان نماز که بلند شد، « فَاسْعَوْا إِلي ذِکْرِ اللَّهِ» با شتاب به سمت نماز جمعه حرکت کنید ( خطبه های نماز جمعه و نماز یاد خدا و ذکر خداست ، این خطاب زنده است و برای همیشه مسلمانان تا قیامت است ) « وَ ذَرُوا الْبَيْعَ ذلِکُمْ خَيْرٌ لَکُمْ » خریدو فروش و هر کاردیگری را تعطیل کنید. «إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ» اگر می دانستید چقدر حضور در نماز جمعه برای شما با برکت تر است. از هر خریدو فروشی و از هرکاری با ارزش تر است.

برکات حضور در نماز جمعه:

در طول هفته، انسان زحمت می کشد و کار می کند ،روز جمعه را باید به ذکر و یاد خدا و یادگیری مسایل دینی و شرعی و حضور درنماز جمعه اختصاص بدهد، این دستور و خواست الهی است. نماز جمعه برکات زیادی دارد ، ذکر خدا موجب آرامش قلب است و دلها را از گناهان و از آلودگی های روحی و روانی پاک می کند. از دیگر برکات نماز جمعه از بیان رسول خدا (ص) این است که حضرت (ص)می فرمایند : می خواهید بدانید اهل بهشت چه کسانی هستند؟ کسانی که گرما و سرمای شدید، مانع حضورشان در نماز جمعه نمی شود. (11) این بشارت است به شما نمازگزاران، کدام عمل به غیر از نماز جمعه است که می تواند خاطر انسان را تا این اندازه راحت کند. هرکس سرما و گرما او را از حضور در نمازجمعه باز ندارد ، هرکسی اینگونه شد ، بهشتی می شود.بنابراین به نماز اهمیت بدهید ، هفته قبل دوستان گفتند هوا مصلی گرم است،ماهم کولرهایی را که سال گذشته خریداری کرده بودیم را نصب کردیم تا هوا خنک شود. عده ای گفتند تشنه می شویم ، گفتیم کلمن های آبی را خریداری کنند تا آب خنک وشربت از نماز گزاران پذیرایی شود.

کمک برای ساخت سریعتر مصلی نماز جمعه:

امروز هم جناب صادق زاده فرماندار 150 میلیون تومان به ساخت مصلی هدیه کردند ، همین جا هم از آقای خنجری که زیادی برای شهرستان کشیدند، تشکر می کنم ، به آقای صادق زاده در شروع کار، توصیه می کنم که ما در اوقاف کرمان 500-600 میلیون پول داریم که نمی توانیم وصول کنیم و بعد از زحمات زیاد فقط 33 تومان از این مقدار را به ما دادند ، ان شاءالله شما تلاش کنید تا این پول را برای مصلی بگیرید. البته مومنین هم باید در حد توان، کمک کنند، مصلی محل ذکر و عبادت و محل بهشتی شدن انسانهاست و تا قیام قیامت باقی است. اینجا قرار است انسانها را بسازد و بهشتی کند ، هرکس به نحوی که می تواند یک یادگاری برای خودش قرار دهد، یکی از بهترین یادگارها همین مکانهایی است که ماندگار است ومی توان به خدا وصل شد،همین مصلی نماز جمعه و مساجد و تکایاهاست. در زمان گذشته برای وقف ، آب انبار می ساختند و جاده درست می کردند ولی امروز فرق می کند حتی به نظر من کسی بتواند وقفی درست کند که فیلم های خوب ساخته شود که از اسلام و اهل بیت تبلیغ کند و اخلاق وخصوصیات اهل بیت را به جهان معرفی کند. بسیار موثر است. همانطور که دشمن ما در این زمینه کار می کند.آنها ارزش های خودشان را از طریق فیلمها به سراسر جهان منتقل می کنند، مثلا فرزندان ما در داخل خانه ، اسامی همه فوتبالیست های خارجی را می دانند و می دانند که هر کدام در چه تیمی بازی میکنند و چندتا گل زده اند ولی ما والدین حتی اسم آنها را هم نمی دانیم . بنابراین ما هم با ساخت فیلم می توانیم ارزش های خودمان را به دنیا نشان بدهیم. تا زنده هستید کار خیر انجام بدهید و منشا خیر باشید .

من از همه شما عزیزان که به مصلی کمک کردید،تشکر می کنم. هفته گذشته یکی از آقایون چهار میلیون تومان کمک کرد تشکر می کنم، هر کدام از شما هم در حد توان کمک کنید، بالاخره هر قدمی که برای ساخت مصلی برمی دارید ، ماندگار خواهد ماند.

مناسبتها را خدمت شماعرض می کنم:

سالروزشهادت شهید چمران:

اولین مناسبت امروز جمعه 31 خرداد ، شهادت سردار رشید اسلام شهید چمران را داریم، خدا این مرد بزرگ و عالم را رحمت کند که ما هر چه داریم از برکت شهداست.

سالروز تاسیس سازمان تبلیغات:

شنبه 1 تیر، تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) و روز تبلیغ و اطلاع‌‌رسانی دینی داریم.همین جا از زحمات اداره تبلیغات تشکر می کنیم. همین طور شنبه آغاز هفته قوه قضاییه هفته عدالت است، از همه عزیزان قضا صمیمانه تشکر می کنم.

روز جهانی مبارزه با قاچاق مواد مخدر:

چهارشنبه 5 تیر، روز جهانی مبارزه با قاچاق و استعمال مواد مخدر است که فرماندار محترم هم در این زمینه صحبت کردند، مراقب خانواده های خود باشیم، مهمترین آسیب درجه یک در کشور ما وبالاترین ناهنجاری و بدی ، گرفتار شدن در دام مواد مخدر ، خصوصا مواد مخدر صنعتی است که هستی انسان را می گیرد و او را از زندگی ساقط می کند ، مراقب فرزندان جوانان خود باشیم. در منزل والدینی که سیگار و یا مواد مصرف می کنند، جلوی فرزندان استفاده نکنند و مراقب و مواظب باشید . لااقل اگر خودمان گرفتار شدیم، نسل خودمان را گرفتار نکنیم. واقعا گرفتاری بزرگی است آنهایی که گرفتار مواد مخدر صنعتی هستند ، اینها بیمار هستند باید به آنها کمک کنید، این افراد به محبت وهمفکری بیشتری نیاز دارند ، خانواده ها با آنها مهربان باشند ، پدر ومادر با آنها مهربان باشند و آنها را طرد نکنند، اگر آنها را طرد کردید دیگران آنها را جذب می کنند، با محبت کم کم خارها گل می شود، به آنها محبت کنید وآنها را راهنمایی و دعا کنید تا از این بلای خانما سوز که هم خودشان را نابود می کند وهم زندگی و هم خانواده هایشان را نجات پیدا کنند.

سالروز سوء قصد به جان مقام معظم رهبری:

پنجشنبه 6 تیر سوء قصد به جان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امام جمعه تهران در مسجد ابوذر (1360ش)را داریم. خدا واقعا عنایت کرد که ایشان زنده ماندند، منافقین برنامه ریزی کرده بودند که بازوان امام ویاران انقلاب را که مقام معظم رهبری، شهید بهشتی و مطهری و... بودند را ترور و به شهادت برسانند، خدا منافقین را لعنت کند که بدتر از یهود بودند و در سال شصت چه ضربه ای که به کشور وارد کردند، مانند چنین روزی بود که وقتی مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر تهران، مشغول سخنرانی بودند ،منافقین ضبط صوتی را از مواد منفجره پُر کردند و آن را سمت چپ و طرف قلب مقام معظم رهبری روی میز گذاشته بودند که هنگامی منفجر می شود ، در دم کار ایشان تمام شود ،تاریخ را بخوانید که چه معجزه ای رخ داد که میکروفن شروع به سوت زدن کرد، کسی که مسئول بلندگو بوده است ، ضبط صوت را از سمت چپ به سمت راست می گذارد وقتی منفجر می شود تمام شریان هاو رگ های بدن مقام معظم رهبری را پاره پاره می کندو چند نوبت قلب ایشان از کار می ایستدو فوت می کنند .دکترهای معالج می گفتند بدن آبکش شده بود و هر واحد خون که تزریق می شد ،جلوی خونریزی گرفته نمی شد.از بس پاره پاره بود، و دو مرحله ایشان تمام کردند ولی خداوند ایشان را ذخیره قرار داد و خدا می خواست این مرد بزرگ جانباز زنده بماند تا اسلام ، قرآن رابه جهان برساندو انقلاب را به ثمر برساندو زمینه ظهور حضرت صاحب الامر (عج) فراهم شود، خدا را براین نعمت بزرگ شکرگزاریم.هیچ نعمتی بالاتر از نعمت ولایت و نعمت رهبری مقام معظم رهبری نیست که در دنیا نمونه ندارد.

واسطه گری نخست وزیر ژاپن برای ترامپ:

در همین سفر نخست وزیر ژاپن چه حکمت و عظمت و اقتداری داشتند و به رخ دنیا کشیدند. رئیس جمهور امریکا مدتی پیش بحث جنگ طلبی بود و می گفت: می جنگیم و از بین می بریم و همواره دنبال ایجاد ترس و تهدید کردن، بودند ولی وقتی دیدند به نتیجه نمی رسد ، نخست وزیر ژاپن را به ایران فرستادند تا واسطه مذاکره ایران و امریکا شود، هرچند آبه نخست وزیر ژاپن ، فقط برای رساندن این پیام نیامده بود و برای توسعه مناسبات هم آمده بودند. وقتی آبه نزد مقام معظم رهبری آمد، اقتدار و عظمت رهبر ایران را دیدند که فرمودند: من اصلا صلاح نمی دانم تا جواب ترامپ را بدهم، سعودی ها با یک تشر امریکا ،خودشان را می بازند چقدر ترامپ آنها را تحقیر کرده است که گفته است شما گاوشیرده هستید ولی ببینید ایران چه اقتداری داشت که یکی از مفاخر ژاپن بعد از این قصه این حرف را زده است که برای شما می خوانم ، لحظه به لحظه این دیدار به دنیا مخابره می شد که رهبر ایران چه جوابی به پیام ترامپ می دهد .

واکنش جهانی به اقتدار رهبر معظم انقلاب در مقابل ترامپ:

یکی از مفاخر ژاپن در واکنش به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار نخست‌وزیر ژاپن نوشت : «برای ایشان احترام قائلم، ایران غروری دارد که ما در ژاپن باخته‌ایم. رهبر قدرتمند ایران، حسرت برانگیز (رشک برانگیز) است».

یکی از فعالین رسانه‌ای هم در واکنش به این توئیت کاربر ژاپنی نوشت: «سفر شینزو آبه به تهران، با پیغامی فریبکارانه از ترامپ که مورد بی‌اعتنایی رهبر عالی ایران قرار گرفت، این تاثیر مهم را داشت که بخش مهمی از جمعیت 126 میلیون نفری ژاپن را با یک رهبر مقتدر و نفوذ ناپذیر در مقابل آمریکا آشنا کرد...».

مقاله نويس واشنگتن پست نیز نوشت: در صداي رهبر ايران مي توان بازتاب اين جمله آيت الله خميني را شنيد که گفت: آمريکا هيچ غلطي نمي تواند بکند. صداي را آيت الله خامنه اي نمي توانستيم شفاف تر از روز پنج شنبه و مخالفت وي با ميانجي گري آبه مشاهده کنيم. این شخصیت بزرگ که الحمدالله خدا ذخیره کرده است، در عصر غیبت دست ما را در دست حضرت صاحب الامر(عج) قرار می دهد و زمینه ساز می باشد.

صرف جویی در مصرف آب:

هفته جهاد کشاورزی را هم خدمت همه عزیزان زحمتکش در جهاد کشاورزی تبریک عرض میکنم . بنده از طرح های جهاد بازدید کردم، با وجود این کم آبی و خشکسالی ها قدم های بزرگی برداشته شده است و طرح های خوبی اجرا می کنند. مهمترین توصیه ای که من می توانم داشته باشم این است که آب مانند قطره خون است، آب خون زمین است باید این نعمت خدا را قدر بدانیم. ما حق نداریم، آب را هَدر بدهیم ، در گذشته هم از آب شرب و هم از آب کشاورزی استفاده زیادی شده است، چاه های پُر آب شیرین که در منطقه چترود زده بودند کم آب و خشک شده است، سال گذشته یک چاه آبی در خانوک بوده است که وارد مدار کردند وگرنه تابستان سختی داشتیم. باید در مصرف آب کشاورزی و آب شُرب صرفه جویی کنیم. خصوصا آب کشاورزی که دولت بحث آبیاری مدرن مطرح شده است. آبیاری زیرسطحی و قطره ای که ابتکار خود کشاورزان است و دولت هم بودجه می دهد، لااقل از همین مقدار آبی که هست،درست استفاده کنیم، حرام است آب اسراف شود آب مانند قطره خون است. کسانی در زمینه آب کارکردند گفتند تنها از 40 درصد آبهای زیرزمینی می توان استفاده کرد ،اگر 60 درصد آب زیرزمینی مورد استفاده قرار بگیرد، این دشت در آینده فقیر می شود و کم کم دیگر قابل سکونت نیست، متاسفانه الان در دشتهای زرند 83 درصد آب زیرزمینی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر آب چاههای مجاز و غیر مجازی که مورد استفاده قرار می گیرد را روی هم بریزیم، مانند یک رودخانه بزرگ است که از آبهای زیرزمینی کشیده می شود . با این همه زجر و زحمت میلیاردها سال آب زیر زمین جمع شده است، ولی هدر می رود. حداقل از تسهیلاتی که دولت در اختیار کشاورزان قرار می دهد، استفاده کنید . از مشاوره مهندسین کشاورزی استفاده کنید. مهندسین از تجربه کشاورزان استفاده کنند، کشاورزان از علم مهندسین کشاورزی استفاده کند، این ارتباط باید دو طرفه باشد تا این مقدار آب را به نحواحسن استفاده کنند.

از زحمات شبانه روزی نیروری انتظامی و جناب سرهنگ میرزایی و همکارانشان در مبارزه با مواد مخدر صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم ، سلامتی ایشان و خودتان صلوات بفرستید.

خدایا به حق محمدو آل محمد عاقبت همه ما راختم بخیر بگردان


پی نوشت:

1- سوره مبارکه مریم ،آیه 9

2- سوره مبارکه مریم ،آیه 10

3- سوره مبارکه النحل، آیه 77

4- سوره مبارکه مریم ،آیه 11

5- سوره مبارکه مریم ،آیه 12

6- سوره مبارکه مریم ،آیه 13

7- سوره مبارکه مریم ،آیه 14

8- سوره مبارکه مریم ،آیه 15

9- كليني، محمد بن يعقوب، كافي، تهران، دار الكتب الإسلامية، 1407 هق، ج‏2، ص 648.

10- سوره مبارکه جمعه آیه 9

11- کنزالعمال، ج 7 ح 21085


http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3265.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3266.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3267.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3268.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3269.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3270.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3271.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.