سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

دیدارهای عمومی امام جمعه محترم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 279 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1398.04.19
 
دیدار جناب آقای نیک بخش نماینده زرتشتیان استان کرمان با حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه زرند وصحبت پیرامون موقوفه شاه هرمز زرند در محل دفتر امام جمعه مورخه98/04/17



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در دیدار با نماینده زرتشتیان مورخه98/04/17


الحمدلله ، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله.

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)؛ یا بقیة الله، یا باصالح؛ ادرکنا واغثنا.

اهمیت وقف:

خدمت حضرتعالی و همران خوش آمد عرض می کنم،بنده تقریبا نزدیک به یکی ،دوسال است که در جریان این موقوفه قرار گرفته ام، با جلساتی که با جناب آقای نصیری و سرکار خانم رضازاده داشتیم. همانطور که اشاره داشتید وقف بسیار مهم است و انسان با وقف می تواند یادونام خودش را زنده نگه دارد و در طول زمان، انسان می تواند با وقف ، نیات، شخصیت و افکار خودش را زنده نگه دارد . شکی هم نیست که وقف باید طبق نیت واقف باقی بماند، والا اگر نباشد کسی نمی تواند امید داشته باشد که مالی را وقف کرده است به سرانجام برساند. بنابراین اولا همه ما وظیفه داریم که برای گسترش وقف اقدام کنیم و ثانیا موقوفاتی راهم که وجود دارد، به خوبی نگهداری کنیم ،پس اگر متولی هستیم ، متولی خوبی باشیم تاخوشنامی وقف در اذهان بماند.بنده نیز هرچه از دستم برآید کوتاهی نمی کنم ،مردم زرند تازه با پدید وقف روبرو شده اند،این وقف از قبل مطرح نبوده است و دوسال که مسئله وقف شاه هرمز مطرح شده است،بنابراین این مسئله بایستی با آرامش پیش می رفت، اگر یک دفعه اعلام می کردیم، تبعات اجتماعی پیدا می کرد. بنابراین مجبور بودیم به آرامی گفته بگوئیم تا حتی مدیران بپذیرند. اینگونه نبود که از ابتدا اگر به فرماندار ویا شورای تامین می گفتیم، زیر بار بروند .بنابراین مرحله به مرحله کار پیش رفت تا امروز زمینه آن مساعد شده است و اوضاع بهتر شده است واگر با همین آرامش پیش رود، می توان کار را انجام داد ، البته شاید مقاومتی هم باشد ولی با آن حکمی که از دیوان عالی کشور صادر شده است ، کارها راحت تر شده است و شما از طریق دادستان می توانید اداراتی که زیر بار نمی روند را ملزم به اجرای وقف کنیم.

بعد از انقلاب وقف زنده شده است:

خوشبختانه بعد از انقلاب وقف زنده شد، اموال وقفی در دوران طاغوت تاراج شد، سرهنگ ها خیلی از دهات و اموال وقفی را به نام خود تصرف می کردند ومال وقف را می فروختندو تاراج می کردند ولی خوشبختانه بعد از انقلاب طبق فتوای حضرت امام که وقف باید به نیت واقف باقی بماند، روی این مسئله خیلی کار شده است منتهی بازهم در روند آن که نگاه می کنیم یک مقدار سستی هایی مشاهده می کنیم. البته الان حرکات بسیار خوبی شده است، برخی جاها طرف مال وقفی را در دست دارد و دلسوزی نمی کند یک مقدار اوقاف در این زمینه باید با قدرت بیشتری عمل کند که البته برخی از آنها را گرفته اندو به قیمت روز محاسبه می شود و در اختیار یک عده ای که می خواهد اموال وقف را داشته باشند، قرار می گیرد. بنابراین وضعیت بهتر شده است ولی خیلی از اموال وقفی داریم که هنوز در دست اداره اوقاف نیست. مثلا بنده کوهبنان که بودم ، طومار بلندی را از وقفیاتی که گنجعلی خان انجام داده بود، آوردند . وقتی تحقیق شد مشخص شد که درست است ، تعدادی از چشمه هایی که الان هست، وقف هستندو همین طور زمینهایی بوده که وقف بوده است ولی نمی دانستند که به چه منظور وقف شده است، با اینکه در این زمنیه بسیار کار شده است ، هنوز هم جا دارد کار بیشتری در این زمینه صورت بگیرد. کسی که وقف کرده است ، با نیات خوب وقف کرده تا کار درستی صورت بگیرد بنابراین باید نیات و عقیده آنها در طول تاریخ باقی و جاری بماند. امیدواریم ما هم بتوانیم قدمی در این راه برداریم. بنده روی مسئله وقف خیلی حساس هستم. مردم را هم نسبت به اموال وقف حساس کنیم تا دقت بیشتری داشته باشند ونسبت به اموال وقفی بیشتر از اموال خودشان دلسوزی کنند،ان شاءالله.

در مورد اداراتی که تمکین نمی کنند، می توانید از طریق دادستانی اقدام کنیدو به آقای قویدل نامه بنویسید تا با توجه به حکمی که دست دارید، ملزم به تمکین شوند. در مورد خانه هایی که مردمی هستند، نباید مشکلی باشد چون اسناد رسمی آن وجود دارد و مشخص است، هرکس بخواهد معامله کند از طریق بنگاه معاملاتی اقدام می کند و در آنجا ثبت می شود که اجبارا باید با شما قراردادببندند.پس مشکلی در این زمینه ندارید. ماهم در خدمت شما هستیم، خوشحال شدیم امروز شما را زیارت کردیم ، از حضورتان تشکر می کنم.


http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3393.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3394.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.