سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حضور وسخنرانی امام جمعه محترم در مراسم تجلیل از نخبگان مددجو وجشن تکلیف دختران تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی زرند

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 274 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1398.04.19
 
حضور وسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در مراسم تجلیل از نخبگان مددجو وهمچنین مراسم جشن تکلیف دختران مددجوی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی زرند در محل تالار ریحانه مورخه98/04/17



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم جشن تکلیف مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) مورخه98/04/17


الحمدلله ، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله.

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)؛ یا بقیة الله، یا باصالح؛ ادرکنا واغثنا.

جشن تکلیف آغازی برای بنده:

جشن تکلیف و دسته های گل از بوستان ایران اسلامی، دعای سلامتی امام زمان را همه با هم تلاوت می کنیم. ان شاءالله دعای امام زمان در این جلسه باشکوه شامل حال همه ما بشود. خوش آمد عرض می کنم خدمت همه فرزندان عزیزم ، این جمع هم جشن تکلیف است و هم مراسم تجلیل از نخبگان ،خیر مقدم عرض می کنم خدمت همه شما بزرگواران عزیز، مخصوصا مدیران عزیز و سروران عزیز روحانی که شَرَفِ حضور دارند و عزیزانی که امروز جشن تکلیف آنهاست، دختران عزیزی که در واقع لیاقت می کنند تا خدای متعال با آنها گفتگو کند . جشن تکلیف آغازی است که بنده و عبد مورد توجه خدای تبارک و تعالی قرار می گیرد و اعمال خوب او را قبول می کند. بنابراین جشن تکلیف یک جشن بسیار زیبایی است که خدای تباک و تعالی انسان را مکلف می کند.وقتی انسان به سن قانونی و تکلیف رسید خدای تبارک اورا مورد خطاب قرار میدهدو اعمال خوب او را قبول می کند وبهترین اعمال در سن تکلیف، نماز است . در واقع نماز، گفتگوی با خدای تبارک و تعالی است .سعی کنید از آغاز سن تکلیف ارتباط با خدا، توکل به حضرت حق که در زندگی به انسان شجاعت و امید می دهد را برای خودتان درست کنید. ارتباط با خدای تبارک و تعالی به انسان امید می دهد در مشکلات و گرفتاری ها پشتوانه انسان است، نماز پشتوانه است و انسان می تواند در قالب نماز صادقانه با خدای متعال گفتگو کند.

خواندن نماز و قرائت موجب سلامت معنوی و روحی انسان می شود
در سن تکلیف، خداوند عبادات و نماز انسان را مورد قبول قرار می دهد، قرآن هم ارتباط با خداست که راه هدایت را به ما نشان می دهد، سعی کنید از آغاز سن تکلیف حداقل هر روز چند آیه از قران را با ترجمه آن بخوانید. قرآن کلام خداست و تاثیرگذار به روح است .در نامه ای که حضرت امام به فرزندشان سیداحمد آقا نوشتند، به ایشان سفارش کردند که فرزندم نگو قرآن عربی است و خواندن آن فایده ای ندارد و متوجه نمی شوم. قرآن کلام خداست وآن اثری که باید بر روح بگذارد، می گذارد. مخصوصا وقتی ترجمه قرآن هم خوانده شود. خواندن نماز و قرائت موجب سلامت معنوی و روحی انسان می شود، برای دختر و پسری که متکلف شده است از سن تکلیف این سلامت روح و سلامت معنوی بسیار مهم است. علاوه بر سلامت معنوی ، سلامت جسمی هم اهمیت دارد، در کنار سلامت معنوی که از طریق نماز و قرآن و اخلاق خوب برای انسان درست میشود، سلامت جسمی هم از طریق تغذیه خوب و ورزش خوب حاصل می شود، در کنار این دو تحصیل و مطالعه نیز می تواند به انسان شخصیت ببخشد، اگر از اول سن تکلیف ، سلامت جسم و سلامت روح را اهمیت بدهید و همین طور بحث پیشرفت علمی مورد توجه قرار گیرد، آینده بسیار شکوفایی در انتظار فرزندان ما خواهد بود، به لطف خداوند ، در این جلسه نخبگان علمی هم در این جلسه حضور دارند که خدمت این فرزندانم هم تبریک عرض می کنم و بسیار خوشحالیم که در شهرستان ما این عزیزان به رتبه ای خوب دست پیدا کردندو جز نخبه های برتر شهرستان هستند. انسان یک موجود بسیار پیچیده است و با تلاش و کوشش می توان به همه جا برسد.

در زندگی همت والا داشته باشید:

اگر انسان قدر خودش را ازآغاز نوجوانی بداند و ارتباط خودش را با خداوند درست کند ،اخلاق و رفتار و درس را درست کند و برای درس خواندن زحمت بکشدو مطالعه کند قطعا آینده درخشانی در انتظارش است. منتهی باید همت والا باید داشته باشد. همت بالا چیست؟ فرض کنید شما قصد دارید از از زرند به کرمان بروید و نیت شما شهر کرمان است، وسط راه که می رسید، احساس خستگی می کنید ولی یک دفعه همت شما مشهد است ، به نیمه راه که می رسید،هیچ احساس خستگی ندارید، پس اگر در درس و بحث هم هدف انسان این باشد که فقط دیپلم بگیرد به سوم راهنمایی رسید خسته می شود ولی اگر هدف این باشد که به قله های رفیع علم و مدارج بالا برسید و شخصیت علمی پیدا کنید، این همت بلند همه چیز را برای شما هموار می کند و کارها را بر شما آسان می کند و مسیر پیشرفت را بر روی شما باز می . بنابراین برای رسیدن به موفقیت انسان در زندگی باید همت بلند داشته باشدو رسیدن به قله را در نظر داشته باشد که این امر موجب موفقیت در زندگی است. یک روز یک پدری عالم به فرزندش گفت :فرزندم می خواهی در زندگی به کجا برسی، فرزندگفت: میخواهم همانند شما عالم بشوم ، پدر گفت: تو به جایی نمی رسی، من که می خواستم به مقام امام صادق(ع) برسم، به اینجا رسیدم تواگر همتت این باشد که به من برسی، به جایی نمی رسی! بنابراین فرزندان عزیزم توجه داشته باشید که انسان در زندگی باید همت بلند داشته باشد.

از مشکلات نترسد:

از مشکلات نترسد توکل داشته باشید و خداوند که یک قدرت برتر است، اعتماد داشته باشید . اوست که گره ها را او باز می کند و مشکلات را او برطرف می کند.هر مقدار که سلامت معنوی و اعتماد به خدا در زندگی بیشتر باشد خداوند گره گشایی می کندو مشکلات را حل میکند ولی اگر انسان توکل نداشته باشد و اعتماد به خدا و قدرت برتر نداشته باشد پشتوانه اش را از دست می دهدو در سختی ها ناامید می شودونمی تواند پیشرفت کند. عزیزانم سلامت جسمی از طرق ورزش و تغذیه مناسب و سلامت روح از طریق ارتباط با خدای تبارک و تعالی، ارتباط با دوستان خوب ،کتابهای خوب ،مطالعه خوب حاصل می شود و مجب می شود تا یک شخصیت ارزنده ای را برای انسان درست کند و راه رابرای کسی بخواهد پیشرفت کند ،هموار می کند. این جلسه، جلسه بسیار مبارکی است. ان شاءالله موفق باشید، آرزوی ما این است. الحمدالله خدای متعال به شما استعداد و توان خوب و دوران جوانی خوبی به شما داده است،اساتید و معلمان خوبی دارید که می تواند موجب پیشرفت شما شود، زمینه برای پیشرفت فراوان است ان شاءالله کوشش کنید ونگویید علم و درس فایده ندارد. درس همیشه مفید است ؛ همانند کبوتری که بخواهد پرواز کند به دو بال نیاز دارد، یکی ارتباط با خدا و نماز و قرآن و بال دیگر درس و بحث و تحصیل. این دو عامل باهم موجب پرواز و رشد است، ان شاءالله در آینده شما را جزء دکتران و مهندسین و نخبگان برتر جامعه زیارت کنیم.

موفق باشید و سربلند



http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3396.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3397.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3398.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3399.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3400.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3401.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.