سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حضور امام جمعه محترم در مراسم گرامیداشت روز حجاب وعفاف

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 319 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1398.04.22
 
حضور حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در مراسم گرامیداشت روز حجاب وعفاف که مورخه98/04/21 با حضور جمعی از مسئولین و بانوان شهرستان در محل بوستان شهید برگزارشد.




سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم جشن روز حجاب وعفاف مورخه98/04/21


الحمدلله ، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله.

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)؛ یا بقیة الله، یا باصالح؛ ادرکنا واغثنا.

بنده هم خوش آمد عرض می کنم خدمت همه خواهران مکرمه، برادران بزرگوار ، مدیران و مسئولین ، از دست اندرکاران این جشن باشکوه که به مناست روز حجاب و عفاف تشکیل شده است نیز صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم. ولادت با سعادت علی بن موسی الرضا را خدمت همه بزرگواران تبریک عرض می کنم.در ابتدا چند کلامی را درباب امام هشتم علی بن موسی الرضا عرض می کنم و ادامه صحبت مختصری درباب عفت و پاکدامنی و پوشش خواهم داشت.

شفای مجروح جنگی با توسل به امام رضا(ع)

سمیناری در مشهد برگزار شده بود ، یکی از دوستان طلبه ما که مجروح شده بود و مدتی رادر آلمان تحت مداوا بود چنین تعریف می کرد که یکی از مجروحین شیمیایی به نام احمد درویش ، ترکش به نای و گردنش اصابت کرده بود و نمی توانست غذا بخورد، پایین گردن او را سوراخ کرده بودند و خوردنی های را به صورت مایع و از طریق شلنگ وارد معده او می کردند. دکتری که او را مداوا می کرد به او گفت : احمد من تو را عمل می کنم ولی تا یکسال نمی توانی غذا بخوری، بعد از یکسال هم قول صد در صد نمی دهم که شما خوب بشوی، حال اگر با این شرایط موافقی، امضا کن تا تو را عمل کنم. بالاخره تصمیم این شد که حالا که این همه راه تا آلمان آمده ایم ،پس عمل کنیم. بعد از عمل احمد به هوش آمد ، وقتی پیش دکتر رفتیم،گفت حرف من همان است که گفتم، تا یکسال نمی توانی غذا بخوری .بعد از یکسال شاید خوب بشوی ولی یک راه دیگر هم دارد اینکه بروی پیش پروفسور رضا در مشهد، تنها او می تواند درد و مریضی تو را شفا بدهد، حرف روی ما تاثیر زیادی گذاشت که از کشور آلمان پرواز مشهد راگرفتیم و به مشهد رفتیم .احمد دخیل پنجره فولاد شد و طنابی را از پنجره به گردن خودش وصل کردوگفت : یا امام رضا در کشور خارجی آدرس شما را به ما داده اند و گفتند : شفای من نزد شماست و شما تنها کسی هستید که می توانید گره را باز کنید، یک سال است که من بیمارم و به امام رضا متوسل شد،( ما هم در این جلسه و ایام خجسته حالا که نمی توانیم به مشهد الرضا برویم دلهایمان را متوجه مشهدو پنجره فولاد بکینم و قلب خود رابه امام هشتم گره بزنیم). احمد می گوید : نیمه های شب شد که دیدم آقایی بالای سرم آمد وگفت احمد حالت چطور است؟ گفتم مریضم و ترکش به گردنم خورده و تا یکسال نمی توانم غذا بخورم و دست به گردن من کشید و گفت ان شاءالله خوب می شوی.از رفیقم سوال کردم آقایی که بالای سر من بود را شما هم دیدی؟ گفت: نه من کسی را ندیدم .گفتم یک لقمه نان به من بده ،گفت اگر نان بخوری، می میری ، دکتر گفته است نباید تا یکسال غذا بخوری. گفتم اشکال ندارد اگر قرار است بمیرم ، بهتر است در حرم بمیرم. نان را خوردم و دست عنایت امام رضا گره از کار من باز کرد و شفای کامل پیدا کردم. ما چنین امامی داریم داستانهای زیادی در این زمینه است ، خود شماهم توسلات زیادی به امام رضا را داشته اید، این میلاد را خدمت شماتبریک عرض می کنم. ان شاءالله از فیوضات امام هشتم علی بن موسی الرضا بهره مند شوید، ما هر چه داریم و انقلاب اسلامی بارقه ای از شخصیت امام هشتم علی بن موسی الرضا است. ان شاءالله زیارت این امام همام و شفاعت شان و استجابت دعای ایشان شامل حال همه ما بشود.

حمله ناجوانمردانه ماموران رضاخان به مسجد گوهر شاد:

اما در باب امروز که سالروز حمله به حرم امام رضا و حمله به مسجد گوهرشاد است .در چنین روزی غیور مردان و غیور زنان ایران اسلامی برای دفاع از پوشش و عفت و دفاع از پاکدامنی و دفاع از حجاب، صدها نفر در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشیده شدند به طوری که تمام مسجد را خون گرفت، حرم غرق در خون شد، اجساد را در باغی جمع کردند که به با باغ خونی معروف شد ،شما می توانید ماجرای کامل مسجد گوهرشاد را در فضای مجازی ویا در روزنامه ها مطالعه کنید، این بخشی از هویت ملی ما ایرانیان است. از همان قدیم، ایرانی ها اهل عفت و غیرت و اهل ناموس بودند. در تاریخ ثبت شده است که ملت ایران ملت باغیرتی بودند ملتی که حافظ ناموس واهل پوشش بود. حتی در تاریخ نوشته اند بزرگان ایرانی از اشراف پوشش بیشتری نسبت به عامه مردم داشتند و قبل از اسلام بانوان اشراف وقتی می خواستند در مجالس ظاهر بشوند با پوشش بیشتری ظاهر می شدند که نگاهها به سمت آنها نباشد .بنابراین ایرانی ها از ابتدا اهل پوشش، حجاب و عفت بودند، یکی از راههای تسلط دشمنان بر کشورهای اسلامی از طریق بانوان بود، فاسد شدن بانوان موجب می شد تا راحت تر برآن کشورها تسلط پیدا کنند.

خاطرات مستر همفر:

کتابی را به شما معرفی میکنم و توصیه می کنم حتما مطالعه کنید: خاطرات یک جاسوس انگلیسی در کشورهای اسلامی به نام مستر همفر ، این کتاب بارها تجدید چاپ شده است،انگلیسی ها مستر همفر را به کشورهای اسلامی فرستادند که حافظ قرآن و مجتهد شود . او یک جاسوس انگلیسی بود که به ترکیه رفت و آموزش مسائل دینی و شرعی را دید و تقریبا مجتهد شد و هم فقه اهل سنت و هم فقه اهل بیت را فراگرفت. هم با آیه های قرآن آشنا شد. این فرد می گفت هدف این بود که ما بین کشورهای اسلامی اختلاف بیندازیم ، مثلا ترکیه آن زمان را دولت عثمانی می گفتندو کشورهای زیادی زیر سلطه این دولت بود،که تلاش کردیم تا این کشور را از هم بپاشیم . همفر محمد بن عبدالوهاب را پیدا می کند و روی او کار میکند ، محمد بن عبدالوهاب موسس مذهب وهابیت است که در عربستان خشونت داعشی او را می بینید، ریشه همه اینها مستر همفر و آشنایی او با محمدبن عبدالوهاب است که خودش داستان زیادی دارد که مجال گفتن نیست . همفر می گوید : سفیر انگلیس که بزرگ بریتانیای آن زمان بود، به من گفت کشف حجاب را در کشورهای اسلامی انجام بدهید،ما باید کوشش فوق العاده به عمل آوریم تا زنان مسلمان به بی حجاب و رها کردن چادر ، مشتاق شوند . یکی از برنامه ها این است که زنان مسلمان پوشش را ازخود بردارند پس از آن که حجاب زن با تبلیغات وسیع از بین رفت، وظیفه ماموران ما آن است که جوانان را به عشق بازی و روابط جنسی نامشروع با زنان تشویق کنند. زنان باید حجاب و پوشش را بردارند و زنان هرزه در خیابان ها ظاهر بشوند تا جوانان نگاههای هوس انگیز آلوده کنند به این وسیله فساد را در جامع اسلامی گسترش دهیم. اگر زن و مرد به هم مشغول شوند، دیگر به فکر کشور نخواهند بود و متوجه عملکرد دشمن نخواهند شد، برای این منظور در ترکیه اتاترک ملعون مامور شد که حجاب و پوشش را از زن مسلمان بردارد ، در افغانستان امان الله خان و در ایران رضا خان عهده مامور انجام این کار شدکه این طرح انگلیسی را اجرا کنند.

حجاب و عفاف را از سر زنان بردارندو آنها سربرهنه ظاهر بشوند .وقتی رضا خان در ایران پوشش را از سر زنان برداشت ،در شیراز جشنی را ترتیب دادند ودر شهرهای مختلفی مثل مشهد فساد زیادی کردند ، نتیجه آن قیام گوهرشاد شد که مردان و زنان علیه این فساد قیام کردند . یکی از ناهنجاری های دوران طاغوت که مردم ایران انقلاب کردند برای این بود که اخلاق شکسته شده بود و برای این بود که بی بندو باری زیاد شده بود منظور این بود که ملت ایران از همان ابتدا مشتاق به پوشش و حجاب بوده است، و بدحجابی را باتمام وجود نمی پسندیده است حتی قبل از اسلام هم ایرانی ها با غیرت بودند.

برنامه ریزی دشمنان روی حجاب وعفاف زنان:

حال چرا دشمن روی مسئله عفاف و حجاب این همه سرمایه گذاری می کند؟ برای اینکه به این نتیجه رسیدند که در انقلاب اسلامی و در کشورهای اسلامی زن مسلمان پیشرو است، این زن مسلمان است که مرد را به میدان می فرستد پس گفتند ما باید کاری کنیم زن مسلمان از هویت اسلامی خودش خارج شود ، بعد با لطایف الحیل و برنامه ریزی های مختلف پوشش را از زن مسلمان بگیریم. این برنامه دشمن است که از طریق بی حجابی فساد را گسترش دهد تا کشور را نابود کند .

آثار بد حجابی در جامعه:

حال اگر پوشش برداشته شود چه آثاری دارد؟ با از بین رفتن پوشش اولین مشکل اضطراب و ناامنی است، بی حجابی ناامنی فردی ایجاد می کند و آرامش بهم می خورد، یک فرد انگلیسی از عالمی سوال می کند: چرا شما اجازه نمی دهید مردان به زنان شما دست بدهند ؟ عالم گفته بود شما می توانید با ملکه الیزلبت دست بدهید؟ گفته بود نه ما چنین اجازه ای نداریم او ملکه است، عالم هم گفت: خانمهای ما همه ملکه هستند و شخصیت دارند . باز سوال کرده بود : چرا پوشش را بر سر زنان قرار می دهید . عالم دوتا شکلات در دست داشت، یکی را باز کرده بود ودیگری با پوشش بود . هر دو را روی زمین انداخت و سوال کرد شما اگر شکلات بخواهی کدام را انتخاب میکنی؟ گفت : قطعا آن شکلاتی که پوشیده است انتخاب می کنم. زنان هم اینگونه هستند؛ دشمن برنامه فراوانی دارد تا برجوامع مسلمان تسلط پیدا کند و ناامنی فردی ایجاد کند و آرامش را از زن مسلمان بگیرد و با برداشتن پوشش ،بی بندو باری را ترویج بدهد. پس یکی از اثرات برداشتن پوشش این است که آرامش بهم می خورد اضطراب و ناامنی فردی ایجاد می شود، انسان همواره دنبال آرامش است. آرامش در حفظ پوشش است و بی حجابی ناامنی اجتماعی درست می کند، چقدر خانواده ها بخاطر بی حجابی از هم پاشیده شده است .صحبت های آقای قرائتی را گوش می دادم که می گفت: در مسئله حجاب ما سراغ قرآن نمی رویم، فرض کنید کاری به قرآن نداریم و آیه ای درباره حجاب نازل نشده باشد. از خانمها آنجا سوال کردند کدامیک از شما حاضرید شوهرتان 5 درصد به زن دیگری محبت داشته باشد، گفتند هیچکدام راضی نیستیم که همسرما به زن دیگری محبت داشته باشد. گفتند پس خود شما هم باید طوری در جامعه ظاهر شوید که تبرج نباشد و با آرایش نباشد، که محبت مردی را به زن خودش کم کند. پس یکی از آثار بدحجابی در جامعه این است که خانواده از هم گسیخته و پاشیده می شود. متاسفانه امروز در فضای مجازی و گوشی ها فیلمهای مستهجن وماهواره ای زیادی است که موجب می شود حریم ها شکسته شود، حریم که شکسته شود خانواده از هم پاشیده می شود. در خانواده های غربی که حجاب و پوشش را برداشتند بنیان خانواده و زن و شوهری باقی نمانده است، اگر خدای متعال دستور به پوشش داده است برای حفظ آرامش وحفظ شخصیت یک بانوی مکرمه است ، پوشش باعث نمی شود زن نتواند ر اجتماع حضور پیدا کند، امروزه صدها و هزاران دختر با پوشش و حجاب کامل در دانشگاهها و مراکز علمی مشغول تحصیل هستند بنابراین حجاب محدودیت نیست بلکه یک حفاظ است مانند یک گل، خدای متعال برای حفظ گل، چند خار اطرافش قرار داده است تا حفظ شود انسان وقتی شی گرران قیمتی مانند طلا داشته باشد، آن را در دست و پای کسی نمی اندازد بلکه این را در یک جایی امن و با پوشش قرار میدهد. ارزش زن بالاتر از طلاست ، موجود کریمی را خدا خلق کرده و دوست ندارد هرزه بار آید برای همین حریم قرار داده است. پوشش یک حریم است که زن را حفظ می کند و به او آرامش می دهد و به او کرامت می بخشد، و از طرفی آثار بزرگ اجتماعی هم دارد و امنیت اجتماعی ایجاد می کند و استحکام خانواده را در پی دارد.

وظیفه بانوان در قبال بد حجابی :

بنابراین وظیفه بانوان است که اولا از خودشان شروع کنند، تغییر را باید از خودمان واز خانواده خودمان شروع کنیم البته با زبان خوش و زبان لین و نرم نه به زور واجبار.در هرکجا هستیم ، کوشش کنیم تا جاییکه در توان داریم اجازه ندهیم، بی بندوباری و بی پوششی رواج پیدا کند. خیال نکنیم ، اگر خدای نکرده بی بندوباری و گناه در جامعه رواج پیدا کرد، به ما اصابت نمیکند. گناه مانند آتش است اگر خانه همسایه آتش گرفت وما سکوت کردیم و برای خاموش کردن آن اقدام نکردیم،آتش به خانه ماهم سرایت می کند .همان طور که آتش یک جا نمیماند، آثار گناه هم محدود به یک نفر و یک منطقه نخواهد ماندو گسترش پیدا می کند و همه جا را نابود کند. نمی توان نسبت به این گناه بی تفاوت بود، بی تفاوتی در مقابل بی حجابی مانند بی تفاوت نسبت به آتش خانه همسایه است یا اینکه در یک کشتی نسبت به سوراخ شدن یک قسمت از آن بی تفات باشیم، اگر آب به داخل کشتی بیاید ، کل کشتی غرق می شود وهمه نابود می شوند. بنابراین وقتی در خیابان بی حجابی را دیدیم، با زبان خوش تذکر بدهیم و به او بگوییم: این شیوه درستی نیست وسبب ناامنی برای توست و دهها چشم دنبال توست، خودت و خانواده ات گرفتار می شوید. زبان خوش اثر می گذارد ولی اگر بی تفاوت شدیم و چشم برهم گذاشتیم وگفتیم : به ما ربطی ندارد، عواقب بد آن گسترش پیدا می کند. مثلا امروز می بینیم که افراد انواع و اقسام سگ را همراه خود به کوچه و خیابان می آوردند،اگر اعتراض نکنید کم کم در همه محیط ها مانند پارک و خیابان و... با خود سگ می آورند.

برخورد خوب رهبرمعظم انقلاب با دختری که سگ داشت:

شیوه مقام معظم رهبری برخورد نرم است ، در یک فضای مجازی خواندم که مقام معظم رهبری ، دخترخانمی را دیدند که سگی را بغل کرده بود، از او سوال کردند : این سگ را دوست داری؟ گفت: آره زیاد دوست دارم. سوال کردند چه اسمی برای او گذاشتی ؟ بعد به آن دختر گفتند : می دانی سگ نگه داشتن آدابی دارد؟ دختر گفت نه نمیدانم ، بعد ایشان یک مقداری برای او توضیح دادندو چند کتاب در این زمینه به او معرفی کردندتا مطالعه کند، بعد از مدتی این دختر خانم با دفتر ایشان تماس گرفت وگفت: من اصلا نمی دانستم آداب سگ نگه داشتن چیست و از وقتی کتابها را خواندم سگ را کنار گذاشتم. این شیوه خوب رفتار کردن است، چکشی جواب نمی دهد .

برخورد تند وبد جواب نمی دهد:

ما از نیروی انتظامی تشکر می کنم ولی رفتارهای چکشی مانند جواب نمی دهد وباعث می شود لج کنند و همان نیم حجاب را برمی دارند ولی بازبان خوش ونرم می توان اثر گذار شد. ما اگر به بچه خودمان هم در خانه تند صحبت کنیم ، موجب لجبازی او می شود و به حرف ما گوش نمی دهد. مثلا اگر خیلی سمج بشوبم که نماز بخواند، دیگر هیچ وقت نماز نمیخواند. یکی از مراجع می گفت پدرما به زور سعی داشت تا ما را نماز خوان بکند، صبح که می دانستیم می خواهد بیاید ما را بیدار کند، همان زیر لحاف با صدای بلند می گفتیم بسم الله الرحمن الرحیم و.. و او گمان می کرد ما مشغول خواند نمازیم و به ما کار نداشت. زبان لین و خوش بسیار اثر دارد، خداوند وقتی حضرت موسی و جناب هارون را بری هدایت فرعون فرستاد به آنها فرمود: « فقولا له قولا لینا »(1) با او به نرمی سخن بگویید. وظیفه عمومی ما مردم قول لین و زبان نرم است .اینکه با زبان خوش امر به معروف و نهی از منکر کنیم.کلام محبت آمیز اثر دارد وگرنه دستگاههای نظارتی و نیروی انتظامی قوه قهر هستند و ظایف خودشان می دانند ولی مهم این است که ما توده مردم در مقابل گناهی که در جامعه می بینیم بی تفاوت رد نشویم. این خیلی مهم است ، در دل باید منکر باشیم و فضای گناه را دوست نداشته باشیم و با زبان خوش ارشاد کنیم، ان شاءالله تاثیرگذارباشد.

از عزیزان برگزارکننده این جلسه ، از شهرداری، شورای شهر، فرمانداری و ناحیه مقاومت سپاه تقدیر و تشکر می کنم. جلسه بسیار خوبی بود،از همه شما عزیزان که حضور پیدا کردید و از فرماندهان و مسئولین وروحانیت که تشریف فرما هستند از حضور همه شما بزرگواران و خواهران مکرمه ،همشهریان عزیز هم تشکر وقدردانی میکنم که اهمیت دادید وحضور بهم رساندید؛ خدا شما را حفظ کند و عاقبت بخیر شوید. بحث پوشش و حجاب یک عمل انسانی ،قرآنی و الهی ویک امر وجدانی است ، خدا ان شاءالله همه ما را توفیق بدهد که بتواینم رهرو راه شهدا باشیم. دومین وصیت همه شهدا بعد از اطلاعت از ولی فقیه به ماحفظ حجاب است . ان شاءالله بتوانیم پیرو راه شهدا باشیم .

السلام علیکم و رحمه الله و برکاته


پی نوشت:

1- سوره مبارکه طه،آیه 44


http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3454.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3455.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3456.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3457.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3458.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3459.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3460.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3461.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.