سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

استعاذه به خداوند/ نابودی اسرائیل نزدیک است/ حمایت ائمه جمعه از جوانان انقلابی

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 435 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1398.05.05
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه98/05/04




http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

السلام علیک یا ثامن الحجج علی بن موسی الرضا المرتضی (ع)، السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) .

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرستان شهید سرافراز علی عظیمی ، شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ،شهدای خدمت، شادی ارواح مطهر امامان جمعه ای که در طول چهل سال انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند و یا از دنیا رفتند، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، نمازگزاران عزیز در نمازجمعه ، از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ازفرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، از قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ، از دست اندرکاران نماز جمعه که به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب و چهلمین سالگرد نماز جمعه برنامه ریزی کردند و زحمت کشیدند و برنامه های بسیار خوبی را این ایام برگزار کردند و نمایشگاه عکس را در مصلی برپا کردند و از سخنران قبل از خطبه ها ، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنیم.

چند هفته ای است خطبه اول را به بحث گردش در قرآن، آشنایی با قرآن ، تدبر در قرآن اختصاص دادیم و سوره ای که انتخاب کردیم سوره مریم است.

استعاذه به خداوند:

در خطبه گذشته به اینجا رسیدیم که حضرت مریم(س) با نفخه ای که جناب جبرئیل دمیدند، باردار شدند. منتهی وقتی حضرت مریم در خلوت خودش مرد نامحرمی را دیدند، احساس بدی به او دست داد و یک جمله گفت که اگر روی آن تدبیر کنیم آن یک درس و یک کلید برای ماست، این درس بزرگی است که حضرت مریم به همه مومنین می دهد و آن درس این است که فرمودند: « إِنِّي أَعُوذُ بِالرَّحْمَنِ مِنْكَ » (1) پناه می برم به خدا؛ در زبان قرآن و روایات این عمل را استعاذه و به خدا پناه بردن می گویند که بسیار مهم است،اینکه انسان از هرچه که ترسید ، از ترس هر دشمن سرسخت و از ترس هوای نفس که دشمن بزرگی است، برای اینکه مغلوب دشمن نشود ودر مقابل دشمن شکست نخورد ،به خدای بزرگ پناه ببرد. مثالی را عرض می کنم خدا رحمت کند حضرت آیت الله دستغیب کتابی را نوشتند به نام استعاذه که کتاب بسیار با ارزشی است. در آن مثالی آمده است: فرض کنید در بیابان به سراغ یک گله می روید ، همین که به گله و یا آلاچیق گله دار نزدیک می شوید، سگ گله شروع به پارس کردن می کند و آب از دهانش می آید و دندان هایش را به شما نشان می دهد تا شما را بترساند، در این هنگام شما از ترس سگ به صاحب سگ پناه می برید و فریاد می زنید: ای صاحب سگ و ای چوپان و ای صاحب گله ، به دادم برس که سگ تو قصد دارد به من حمله کند، ما هم در مقابل شیطان و شیاطین و هواهای نفسانی و دشمنان انسی که ما را مورد حمله قرار می دهند (چه از درون و بیرون) باید به خداوند که صاحب آنهاست، پناه ببریم. شیطان هم در حد سگ تعلیم دیده ای است که پارس می کند ولی افسار آن به دست خداوند است و به کسانی حمله می کند که ایمان به خدا ندارند و بر خدا توکل نمی کنند ،در مقابل به کسانی که مومن هستند و به خدا ایمان دارند ، نمی تواند آسیب بزند .

كیفیّت گفتن استعاذه :

«ابن مسعود رضوان اللّه تعالى علیه » مى‌گوید : من در محضر مقدس «پیغمبر خدا صلى الله علیه و آله» بودم، و «استعاذه» را بدین نحو گفتم «اَعُوذُ بِاللّهِ السَّمیعِ الْعلیمِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم» یك وقت حضرت به من عنایت فرمود، و فرمود: اى پسر ام عبد، استعاذه را به این كیفیت بگو: «اَعُوذُ بِاللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم» چون برادرم جبرئیل علیه السلام استعاذه را از قلم و قلم را از لوح محفوظ یاد گرفت و به این عبارت به من یاد داد.(2)

این درس بزرگ حضرت مریم است که وقتی یک فرد مؤمن و پرهیزگار ، احساس گناه می کند ، مانند حضرت مریم که مظهر توحید و خداشناسی است، به پررودگار پناه می برد و می فرماید: « إِنِّي أَعُوذُ بِالرَّحْمَنِ» به خداى رحمان پناه مى برم.یكى از چیزهائى كه در «قرآن مجید» و اخبار «اهلبیت عصمت و طهارت صلوات اللّه علیهم » عنایت زیادى به آن شده موضوع «استعاذه» است، یعنى: پناهنده شدن به خدا، از شر شیطان.چنانچه در «قرآن مجید» آمده است: « فَاِذا قَرَاءْتَ القرآن فاستعذ باللّه من الشیطان الرجیم »هنگامیكه مى خواهى قرآن بخوانى اول به خدا پناه ببر از شیطان رانده شده.

اركان استعاذه

استعاذه دو رکن دارد: رکن اول : «اَعُوذُ بِاللّهِ » » پناهنده شدن به خدای متعال رکن دوم: و « مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم» شناخت دشمن است. خدایا به تو پناه می برم از شر شیطان رانده شده ، شیطانی که انسانهای زیادی را فریب داده است و دشمن آشکار است و به خداوند تشر زده است و قسم یاد کرده است که من فرزندان آم را گمراه می کنم.حضرت آدم را از بهشت بیرون کردم و اجازه نمی دهم تا فرزندان او هم به بهشت بروند. بنابراین راه پیروزی بر این دشمن آشکار و هواهای نفسانی این است که وقتی انسان در معرض گناه و معصیت قرار می گیرد از شر شیطان به سوی پروردگار پناه ببرد . حکایات قرآن همه برای ما درس است، حضرت مریم که خود یک زن مومنه است به ما درس می دهد : «قَالَتْ إِنِّي أَعُوذُ بِالرَّحْمَنِ » به خداى رحمان پناه مى برم.چون خلوت کردن با مرد نامحرم گناه است، گفته شده است اگر در یک اتاق در بسته، یک زن و مرد نامحرمی باهم تنها باشند اگر نماز هم بخوانند، هم حرام است و هم شیطان قسم خورده است که نفر سوم آنهاست. به مقدس اردبیلی گفتند: اگر شما در یک اتاق دربسته با زن زیبای نامحرمی تنها شوی چکار می کنی؟ او گفت: دعا کنید مقدس در آن اتاق نباشد، بنابراین راه غلبه بر این دشمن آشکار هواهای نفسانی پناه بردن به خداست. درروایت داریم که در نماز هم، پس از تكبیرة الاحرام وقبل از قرائت سوره حمد ، «استعاذه» كنید ولی ذکر استعاذه را در نماز باید آهسته خواند و از این دشمنی که همه چیز را احاطه کرده است به خدا پناه ببریم.در تمام امور زندگی اول «استعاذه »كن ،از خانه می خواهی خارج شوی، قصد مسافرت داری، اول استعاذه کن، این کلید و درس بزرگی است که با تدبر از سخنان حضرت مریم دریافتیم.دو سوره ناس و فلق در قرآن به معوذتین معروف هستند ،این دو سوره را زیاد تکرار کنید که پناه بردن به خداست، پیامبر خدا وقتی می خواست امام حسن و امام حسین را تعویذ بدهد دائما این دو سوره را می خواندند(4). همچنین نقل شده است : هر كس هر روز ده مرتبه «استعاذه» را بگوید: خداى متعال فرشته‌اى را بر او مؤ كّل مى‌كند تا شیطان را از او دور سازد. و هر كس از خلوص قلب «استعاذه» را گوید، خداوند مهربان میان او و شیطان هفتاد پرده قرار مى‌دهد، كه فاصله هر پرده با پرده دیگر به مسافت زمین تا آسمان است.(5)در روایتی از اما صادق (ع) آمده است: «اِغلقوا أبواب المعصیه بالاستعاذه »درهای گناه را با استعاذه (پناه بردن به خدا) ببندید «و اِفتحوا ابواب الطاعه بالتسمیه »و درهای طاعت را با بسم الله گفتن بگشایید.(6)

خدایا به حق محمد و آل محمد(ص) ما را از شر شیاطین جن و انس حفظ بفرما .

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله و َنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی.

استعاذه را مخلصانه بگوئید:

در توصیه به تقوی استعاذه و اعوذبالله را مخلصانه بگویید تا اثر بگذارد.نوشته‌اند: یكى از علماء قلم به دست گرفت تا كتابى در مصائد و وسوسه هاى شیطان بنویسد و مردم را از فریب خوردن او آگاه كند و بترساند، در همان زمان یكى از اخیار در عالم رؤیا و مكاشفه شیطان را مى‌بیند و به او مى‌گوید: ملعون خوب فلان آقا دارد رسوایت مى كند و كیدهایت را به خلق مى‌رساند. شیطان مسخره‌اش مى‌كند و مى‌گوید: این كتاب را به دستور خود من مى نویسد! فرمود: چطور مى‌شود؟! گفت: من در دلش وسوسه انداختم كه تو عالمى علم خودت را ظاهر كن .... خودش هم متوجّه نیست و اسم كتابش را رد شیطان گذاشته ولى حقیقتش جلوه نفس و نمایش علم دادن است و برای خدا نیست، بله خود شیطان وا مى‌دارد كه به او فحش بدهند، یا به زبان تنها بگویند: «اعوذ باللّه من الشیطان الرجیم» .برصیصای عابد مستجاب الدعوه کارش به جایی رسید که بر شیطان سجده کرد و از دنیا رفت.نمی توان گفت من انسان خوبی هستم، اهل نماز هستم ، انقلابی ام ، بسیجی ام، جانباز هستم پس کید شیطان در من اثر نمی گذارد، خیر در همه امور باید به خداوند پناه ببریم که میزان آخر کار است ، استعاذه (پناه بردن به خدا از شر شیطان) ، درس بزرگ حضرت مریم به همه ماست که بسیار مهم است و نباید آن را دست کم گرفت.

ماجرای شیطان وشیخ انصاری:

یكى از شاگردان مرحوم شیخ انصارى رضوان اللّه تعالى علیه نقل مى كند: زمانی كه براى تحصیل در نجف اشرف مَُشَرف بودم در محضر ملائك منظر شیخ انصارى حاضر مى‌شدم .شبى در عالم واقعه شیطان را دیدم كه چند افسار كوچك و بزرگ در دست دارد. از او سؤ ال كردم: اینها را براى چه بدست گرفته اى؟! گفت: اینها را بر سر مردم مى‌اندازم و ایشان را به سمت خود مى‌كشم (بعضى‌ها هم گفته‌اند: كه دید شیطان طناب‌هاى بسیارى در دست دارد و در بین آنها طناب ضخیمى بدست داشته. از وى مى‌پرسد: اینها چیست؟ پاسخ مى‌دهد كه بوسیله آنها بنى آدم را به سوى خود مى‌كشانم و آنها را وادار به معصیت مى‌نمایم). از او پرسیدم: آن طناب ضخیم براى كیست كه پاره شده؟ مى‌گوید: براى استادت شیخ انصارى بود كه دیروز او را تا بازار بردم، ولى آن را پاره كرد و برگشت. پرسیدم: پس طناب من كدام است؟ پاسخ داد: تو احتیاج به طناب ندارى و حرف شنو هستى. وقتى كه بیدار شدم، خدمت شیخ مشرف شدم و خوابم را براى شیخ عرض كردم. شیخ علیه الرحمه فرمود: شیطان راست گفته، زیرا آن ملعون دیروز مى‌خواست مرا به لطائف الحیلى گول بزند، زیرا من پول نداشتم و چیزى در منزل لازم شده بود، با خود گفتم : یك قِران از مال امام علیه السلام در نزد من است و حالا معطل مانده‌ام، به عنوان قرض بر مى‌دارم و بعد آن را سر جایش مى‌گذارم.آن یك قِران را برداشتم و از منزل خارج شدم. تا میان كوچه هم آمدم، همین كه خواستم چیزى بخرم با خود گفتم: چرا به چنین عملى اقدام نمایم ! پس نادم و پشیمان شدم و به خانه مراجعت نمودم و یك قِران را سرجایش گذاشتم. چون اهل تقوى و ورع و توكل و اخلاص بود، خدا هم او را حفظ كرد. (7)پس كسى كه توكل به خدا دارد شیطان بر او سلطه‌اى ندارد، حكومت شیطان بر كسانى است كه به خدا تكیه ندارند و تكیه آنها بر اسباب مادیات و اوضاع دنیوى است، ولى اگر تكیه‌گاه خدا شد؛ یقین بدانید از شیطان كارى ساخته نیست.همه سعی کنیم هر قدمی در زندگی بر میداریم، خالص و فقط برای خداوند باشد. خداوندا توفیق اخلاص به همه ما عنایت بفرما و ما را از هوای نفس، از شر شیطان حفظ بفرما .

مناسبت ها را به صورت مختصر خدمت شما عرض می کنم.

سالگرد اقامه اولین نمازجمعه در کشور:

اولین مناسبت سالگرد نماز جمعه است ، قبل از انقلاب و در زمان طاغوت اقامه نماز جمعه را به صورت گسترده در همه کشور نداشتیم، فقط در برخی از جاها جسته و گریخته و کم نماز جمعه برگزار می شد ولی به صورت عمومی وگسترده ،بعد از زمان امیرالمومنین(ع) ، در نظام جمهوری اسلامی بود که شیعه توانست نماز جمعه را به صورت گسترده اقامه کند که این از برکت امام و شهداست، این است که حضرت امام(ره) فرموند: از بزرگترین عنایات خداوند به نظام جمهوری اسلامی، همین اقامه نماز جمعه است، چهل سال است که در شهرستان ما هم نماز جمعه اقامه می شود ابتدا به امامت حضرت آیت الله جعفری رحمه الله علیه برگزار شد،ان شاءالله که روح پاک ایشان با اجداد طاهرینش محشور شود ، بعد هم ائمه جمعه دیگر آمدند و تا به امروز ، شما مردم همواره در صحنه بودید ودر نماز جمعه حضور پیدا کردید و از برکات نماز جمعه بهره مند شدید. امسال هم که چهلمین سال برگزاری نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی است ، از زحمات ستاد نماز جمعه و مسئول ستاد نماز جمعه که در این هفته زحمات زیادی را کشیدند، صمیمانه تقدیر تشکر می کنم .از ائمه جمعه ای هم که قبل از بنده بودند و سالها نماز جمعه را در این شهر اقامه کردند هم تشکر میکنم . خداوند ان شاءالله بهترین خیرات و برکات را به این عزیزان عنایت بگرداند.نماز جمعه بسیار مهم است، این دستگاه را خدا درست کرده است و مربوط به پیامبر(ص) ومربوط به امامت و لایت است . و باید توسط امام حق جامعه اقامه شود یعنی امام معصوم وکسانی که از امام معصوم مأذون هستند .پس هیچکس به خواست خودش نمی تواند نماز بخواند بلکه باید مأذون باشدو اذن داشته باشد(حال یا اذن بدون واسطه یا اذن با واسطه ) پس امام جمعه باید مأذون از امام معصوم باشد و در عصر غیبت مأذون از ولی فقیه باشد .

اهمیت حضور در نماز جمعه

جایگاه نماز جمعه، از قداست برخوردار است .این قداست هم از لفظ صریح قرآن است که خداوند می فرماید: «یا ایها الذین امنوا اذا نودی الصلاه من یوم الجمعه فاسعوا الی ذکر الله»(8)مومنین وقتی اذان نماز جمعه را گفتند به سوی ذکر خدا بشتابید؛ ذکر خدا ونام خدا مقدس هم است . در نماز جمعه ماهم نماز میخوانیم و هم خطبه می خوانیم ، نماز و خطبه ها ذکر خداست . برای این است که می گویند وقتی خطبه ها خوانده می شود ، سکوت کنید و گوش بدهید زیرا خطبه ها ذکر خدا و به منزله دو رکعت نماز است، بنابراین روز قیامت وقتی انسانها محشور می شوند کسی از همه جلوتر است که در پرونده اش بیشترین حضور در نماز جمعه را داشته باشد. این قداست و اهمیت نماز جمعه است و معادل ندارد که بگوییم ما فلان کار خیر را بجای آن انجام می دهیم، حتی به مسافر هم گفته شده است که در نماز جمعه شرکت کند و گفته اند اگر قصد دارد در روز جمعه به سفر برود،صبر کند بعد از اقامه نماز جمعه برود تا این سفر برای او خیر داشته باشد.

ثواب حضور در نماز جمعه:

الحمدالله شما مردم مومن عامل برپایی نماز جمعه هستید ، امام جمعه به تنهایی نمی تواند کاری کند. شما نمازگزاران ، جز ارکان نماز جمعه هستید، شما و حضورتان پُر رنگ تان در نماز جمعه قیمتی است و از لحظه ای که برای نماز جمعه به مصلی پا می گذارید، ملائکه نام شما را می نویسند ، در کارهای دیگر نام نمی نویسند ولی در روز جمعه ملائکه بر در مساجد می نشینند و نام مردم را به ترتیب آمدن شان می نویسند. بعد از آن در میان صفها گردش کنان نمازگزاران را مورد بازدید قرار می دهد، پس می گویند: کجاست فلان کس؟به آنها گفته می شود: او مریض است.پس دعا می نمایند:خدایا او را شفا عنایت فرما،و درباره دیگری سوال می کنند کجاست؟ گفته می شود: او مرده است.پس ملائکه از خدای تبارک و تعالی برای او طلب مغفرت می کنند.چون او از برپاکنندگان نماز جمعه بود.(9) نماز جمعه، دستگاه الهی است .اشتباه میکنند ،اینکه عده ای بخاطر مسائل خطی و جناحی و مسائل بی ارزش خودشان را از این فیض عظیم محروم میکنند. این خسارت محض است ، خسارت محضی که قابل جبران نیست. بنابراین تصمیم بگیرید هرهفته باشکوه درنماز جمعه شرکت کنید.

دیدار نمایندگان حماس با رهبر معظم انقلاب اسلامی:

نکته دوم در دیداری که گروهی از نمایندگان حماس با مقام معظم رهبری داشتند، رهبر عزیز نکات مهمی را در باب فلسطین مطرح کردند و فرمودند : موضوع فلسطین، قطعا به نفع مردم فلسطین و دنیای اسلام تمام خواهد شد و مثال زدند اگر پنجاه سال قبل می گفتند: شاه ایران سرنگون می شود و انقلاب اسلامی پیروز می شودو سفارت اسرائیل به سفارت فلسطین تبدیل می شود ،کسی باور نمی کرد مگر اینکه معجزه شود .چه کسی باور می کرد حکومت قدرتمند شاه، زیر و رو شود و او شکست بخورد .ولی این اتفاق افتاد، موضوع فلسطین هم همین گونه است امروز وقتی به فلسطیل اشغالی نگاه می کنیم و می بینیم اسرائیل مسلط است و پشت سر انها امریکا وسعودی ها هستند و همه ظالمان و ستمگران و جنایتکاران عالم از اسرائیل حمایت می کنند( همه آنهایی که روزی حامی شاه هم بودند) گمان می کنیم که این امر امکان ندارد، ولی درس قرآن است حرف خدای تبارک وتعالی است که است که یهودیان شکست می خورند . رهبر انقلاب هم همین حرف را فرمودند و اشاره کردند سید حسن نصرالله گفتند من در قدس و مسجد الاقصی نماز می خوانم ،بله عملی خواهد شد و ما به این امید داریم که با مقاومت و ایستادگی به دست می آید. یکی از افراد شرکت کننده در این دیدار، حرف جالبی زد و گفت : ما تا کنون با سنگ مبارزه می کردیم که رهبر انقلاب فرمودند: شما باید مسلح شوید، او اعلام کرد به فرمان رهبر ایران ما امروز موشک هایی داریم که نقطه زن هستند و هرکجای اسرائیل را اراده کنیم می توانیم مورد هدف قرار بدهیم و صهیونیست ها را به خاک ذلت بکشانیم .

نابودی اسرائیل نزدیک است:

پس وقتی به روند حرکت نگاه می کنیم، ماهم درک می کنیم که نابودی اسرائیل نزدیک است و امروز اسرائیل آن قدرتی را که در گذشته داشته ، ندارد. جنگ های آنها اول 33 روزه بوده است و بعد 17 روز ه و بعد دو روزه و یک روزه شده است و امروز هم جرات شروع کردن جنگ جدید را ندارد. اسرائیل که هیچ ، پشت پرده امریکا مستکبر است که او هم نمی تواند کاری بکند، ترامپی که این همه سر و صدا کرد و می گفت تمام گزینه های علیه ایران روی میز است و ما ناو وهواپیما می فرستم و فلان می کنیم وقتی پهباد قدرتمند و گران قیمتش به دست فرزندان اسلام و پاسداران عزیز ساقط شد، در مصاحبه ای که با او شد، چه گفت؟ در زمان گذشته اگر یک هواپیما یا یک ناو امریکایی ویا فقط یک سرباز امریکایی به کشوری می رفت، رئیس آن کشور از ترس او جرات نداشت صحبت کند،امروز رئیس جمهور امریکا که گفته بود همه گزینه هایش روی میز است در مصاحبه گفت: چه خوب که ایران هواپیمای مسافربری ما را نزد. که اگر می خواستند آن را هم بزنند، می توانستند بزنند . این یعنی به لطف الهی نظام جمهوری اسلامی از درون قدرتمند شده است، و آینده بسیار درخشانی در انتظار نظام جمهوری اسلامی است.

مشکل اقتصادی کشور:

مشکلی که سالها در کشور ما وجود دارد، در بحث اقتصاد است که رهبر انقلاب بارها سخنرانی کردند و راهکار دادند و هرسال شعار سال را در زمینه اقتصاد نامگذاری کردند تا فعالیت دستگاهها در جهت رفع مشکل اقتصادی مردم باشد. و راهکار و توصیه هایی دادند که به برخی از آنها عمل شد و اکثر آن را عمل نکردند ولی با همه این احوال، امروز تسلط خوبی بر کشور است و دارد آشفتگی ارز مدیریت می شود وکشور به سمت ثبات اقتصادی در حرکت است ، امروز این پرچم بردوش جوانان مومن و متدین گذاشته شده است، همان جوانان که توانستند موشک و پهباد بسازند و کشور ما را در هسته ای قدرتمند کنند،به لطف خداوند آنها خواهند توانست در مسائل اقتصادی و سیاسی و مدیریتی هم موفق شوند.

حمایت ائمه جمعه از جوانان انقلابی:

رهبر معظم انقلاب در همین جلسه اعلام کردند که ائمه جمعه از جوانان انقلابی حمایت کنند و ما وظیفه خودمان می دانیم که به آنها کمک کنیم، منتهی آیا هرکس که گفت من انقلابی ام ، واقعا انقلابی است؟ این خیلی مهم است آخرین کلام من را توجه داشته باشید آیا هرکس گفت من خوبم خوب است؟ آیا میزان ومعیار ندارد؟ ما از این نامردی ها در طول تاریخ زیادی دیدیم.در زمان شهادت امام حسین وبعد از شهادت ، بنی عباس این ظالمانی که این همه به اهل بیت ستم کردند ، با شعار حمایت از اهل بیت روی کار آمدند و یزدیان را از صحنه بیرون کردند و با شعار الرضا من آل محمد روی کار آمدند ولی وقتی حکومت را در دست دادند خودشان حاکم شدند، به اسم اهل بیت به میدان آمدند ولی بیشترین ظلم را بنی عباس به اهل بیت کردند. بنده در در لفافه صحبت می کنم ولی« العاقل یکفی بالاشاره» ؛فرد یا گروهی به اسم یک جریان و گروه خاصی رو ی کار می آید، مثلا می گوید من خط امامی هستم، وقتی نگاه می کنیم می بینیم تنها چیزی نیست خط امامی است ،خط امامی به کسی می گویند که پیرو جانشین امام ، مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای است، طرف می گوید من اصول گرا هستم ولی وقتی سابقه او و اطرافیانش را نگاه می کنیم و جاهایی که به صحنه آمده است را نگاه می کنیم، می بینیم که جز شکست بر جریان حق هیچ هنری ندارد این را باید مواظب باشید، یا می گوید من اصلاح طلب است ، اصلاح امر مقدسی است ولی وقتی باطن قصه را نگاه می کنیم قران می فرماید افسادطلب ، یا افرادی از کلمات زیبا برای فریب مردم ورسیدن به پست و مقام استفاده می کنند و می خواهند به هر طریقی شده است به پست و مقام برسند و برای رسیدن به آن هم هرکاری می کنند وچاره ای ندارند که به این طرف و یا آن طرف وصل شوند، این مطلب را باید مواظبت کنید حال چرا این حرفها را زدم؟ آخرین نکته این است که ائمه جمعه زبان حق هستند و باید حق را گفت، منتهی عده ای قسمت تلخ آن را می شنوند .

تاکید مقام معظم رهبری بر انقلابی گری:

ابرگفتمان رهبر انقلاب، یعنی مهمترین گفتمان مقام معظم رهبری گفتمان انقلابی گری است . چندین سال است که ایشان مرتبا بر انقلابی گری تاکید دارند، این بسیار مهم است . رهبر انقلاب حضرت امام (ره) را به عنوان الگوی انقلابی گری معرفی می کنند. حضرت امام (ره) یک فرد مومن، متعبدف انقلابی است،از دیگر الگوی انقلابیون شهدا هستند ، شهدای هسته ای ، شهید طهرانی مقدم و... متاسفانه عده ای می گویند: انقلابی فقط من،خیر ما این را قبول نداریم، صحبت مقام معظم رهبری را خدمتتان عرض می کنم رهبر فرمودند: انقلاب متعلق به همه است و انقلاب یک شهد جاری است همه میتوانند انقلابی باشند، همه باید انقلابی باشند تا بتوانیم این راه را پیش ببریم. بعد فرمودند: انقلابی گری را نباید با بی نظمی وشلوغ کاری و نشناختن ضابطه و قاعده اشتباه گرفت. ایشان همچنین خطاب به طلاب فرمودند: از افراط و تفریط پرهیز کنید ؛ جوانان انقلابی بدانند همانگونه که کناره گیری ، بی تفاوتی و سکوت ضربه می زند، زیاده روی هم ضربه می زند، مراقب باشید زیاده روی نشود، اگر چیزی را که گزارش دادند درست باشد که به برخی از مقدسات حوزه وبرخی بزرگان حوزه وبه بعضی از مراجع یک وقتی اهانتی شده باشد بدانید این قطعا انحراف است، این خطاست»نمی شود که بگوییم من انقلابی هستم ولی به همه چیر بد بگویم و همه را ضد انقلاب بنامیماز نظر رهبر انقلاب ، این انحراف وخطاست ، اقتضای انقلابی گری اینها نیست، انقلابی باید بصیر باشد باید بینا باشد، پیچیدگی شرایط رادرک کند مسئله اینقدر ساده نیست که یکی را رد کنید،یکی را قبول کنید. این خیلی مهم است، آخرین جمله : اگر به نام عدالتخواهی و انقلابی گری اخلاق را زیر پا بگذارید ، ضرر کرده اید و از خط امام منحرف شده اید؛ اگر به نام عدالت خواهی وانقلابی گری به برداران خودمان به مردم مومن وکسانی از لحاظ فکری با ما مخالفند اما می دانیم به اصل نظام اعتقاد دارندو به اسلام اعتقاد دارند، اهانت کردیم و آنها را مورد ایذا و آزار قرار دادیم ،از خط امام منحرف شده ایم. اگر بخواهیم به نام انقلابی گری و رفتار انقلابی، امنیت را از بخشی ازمردم جامعه و کشور خودمان سلب کنیم، از خط امام منحرف شده ایم خلاصه صحبت بنده این است که نگذاریم یک عده از این گفتمان که عامل نجات کشور است ، سواستفاده کنند و بگویند انقلاب یعنی من .

خدایا به حق محمدوآل محمد عاقبت همه را ختم بخیر بگردان.


پی نوشت:

1- سوره مبارکه مریم، آیه 18

2- تفسیر آسان: 1/10.

3- سوره مبارکه نحل،آیه 98

4-تفسیر المیزان ،ج20،ص 683

5- تفسیر جامع: 1/83.

6- میزان الحکمه ، ج9،ص 353

7- کتاب استعاذه مرحوم شهید آیت اللّه دستغیب رضوان اللّه تعالى علیه .

8-سوره مبارکه جمعه ،آیه 9

9- مستدرک الوسائل، ج6، باب21 ،ص38


http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3583.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3584.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3585.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3586.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3587.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3588.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3589.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3590.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3591.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3592.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3593.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.