سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

دیدار کارکنان شهرداری وبهزیستی با امام جمعه محترم به مناسبت هفته نماز جمعه

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 289 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1398.05.07
 
همزمان باهفته نماز جمعه جناب آقای ابراهیمی ریاست محترم اداره بهزیستی وجناب آقای مهدلو شهردار محترم در معیت جمعی ازهمکاران خود مورخه98/05/06 با حضور در دفتر امام جمعه ضمن دیدار وگفتگو با حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم و بهره مندی از سخنان و نصایح ایشان با اهداء هدیه ای هفته نماز جمعه را به ایشان تبریک گفتند.



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در دیدار کارکنان بهزیستی و شهرداری به مناسبت هفته نمازجمعه مورخه98/05/06


الحمدلله ، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله.

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)؛ یا بقیة الله، یا باصالح؛ ادرکنا واغثنا.

بنده از طرف خودم و اعضای محترم دفتر امام جمعه و مسئول محترم ستاد نماز جمعه خدمت شما بزرگواران خوش آمد عرض می کنم ، توفیقی نصیب بنده شده است تا شما عزیزان خدمتگزار در جامعه را زیارت کنم .

مسئولین زرند از یادگاران دفاع مقدس هستند:

بنده بسیار خوشحالم که قاطبه مسئولین شهرستان از مسئولین ارزشی هستند، برای بنده افتخار است که درشهرستانی خدمت می کنم که مسئولین آن وابسته به جبهه و جنگ و دفاع مقدس و اهل غیرت وجهاد هستند. از فرمایشات شهردار محترم استفاده کردیم ایشان خود رزمنده سالهای دفاع مقدس بودند و آزاده سرافراز نظام جمهوری اسلامی هستندکه مایه افتخار است . جناب آقای دکتر ابراهیمی نیز از خانواده شهید و فرزند شهید هستند وپدرشان جز غیور مردانی بوده است که از خطه سیریز حرکت کردند و بعد از مدتی جز آزادگان بودند ایشان قبل از اسارت انسان تنومندی بودند ولی وقتی از اسارت برگشتند، خیلی لاغر و ضعیف شده بودند و بعد از آن دچار بیماریهای تنفسی و شیمیایی شدند و زندگی سختی داشتند تا به شهادت رسیدند، الحمدالله امروز فرزندشان خدمتگزار نظام و اهل دین و دیانت است که مایه افتخار است، اینهاهمه از برکت امام و شهداست. اگر همین را به دوران طاغوت برگردانیم، اولا بهزیستی درکار نبود ،بهزیستی از یادگاران حضرت امام و انقلاب اسلامی است که در نظام جمهوری اسلامی برای خدمت رسانی تشکل شده است، مدیران ما در دوران طاغوت وابستگان به طاغوت هستند ولی امروز مدیران از خود مردم و ارزشی هستند، این برای ما مایه افتخار است.

حضور با شکوه مردم زرنددر نماز جمعه وجماعت:

خدا راشکر می کنیم توفیق عنایت فرموده بتوانیم نماز جمعه را در شهرستان با حضور پُررنگ مردم ولایتمدار شهرستان اقامه کنیم، الحمدالله حضور مردم در نماز جمعه ونماز جماعت بسیار باشکوه است حتی بارها گفته ام نماز جماعت ما به اندازه نماز جمعه در شهرهای جنوبی استان جمعیت دارد. الحمدالله مردم شهرستان ما، مردمی متدین و لایق و هوشیار هستند و خدمت به آنها هم مایه افتخار است و خدا را بر این نعمت باید شکرگزار باشیم که خداوند توفیق فرمود هرکدام از ما در یک بخشی خدمتگزار باشیم، ما مدیران و مسئولین یک خانواده هستیم و این خانوداه اگر دست به دست هم بدهد موفق می شود ولی اگر بین خانواده تفرقه، بدبینی و بدگویی باشد، آن خانواده از هم پاشیده می شود خانواده مدیران هم در سطح شهرستان همین گونه است ومن فکر میکنم حلقه اتصال را امام جمعه شهر می تواند برقرار کند تا با ایجاد وحدت وهمدلی همه به سمت پیشرفت شهرستان گام بردارند.

خدمات ارزشمند شهرداری به شهروندان :

خدای متعال را شکرگزاریم که توفیق عنایت فرمود که با وحدت همدلی، گامهای خوبی درجهت خدمت به مردم و پیشرفت همه جانبه شهرستان برداریم ، شهرداری هم خدمات بسیار ارزشمندی را انجام داده است که جای تشکر دارد. بنده خود معتقدم که اگر در شهر یک جدولی رنگ زده شود و یا جلوی یک خانه ای آسفالت شود،امید به زندگی افزایش پیدا می کند . الحمدالله کارهای بزرگی در شهرداری انجام شده است، شهرداری ارگان بسیار بزرگ و ارگانی است که بیشترین تماس را با مردم دارد و به مردم خدمت می کند که جای تشکر دارد، خدمات خوبی به مردم ارائه می شود ان شاءالله مردم شریف شهرستان هم احساس تکلیف کنند و دِینی را که نسبت به شهرداری دارند ادا کنند و عوارضی را که باید به شهرداری پرداخت کنند،بپردازند امیدواریم رسانه ها نیز این را تبلیغ کنند، پرداخت عوارض در واقع پرداخت پرداخت هزینه پیشرفت شهرستان است و اگر به موقع پرداخت شود ،موجب رونق در شهر است .

خدمات گسترده بهزیستی:

خدمات بهزیستی هم گسترده و عمیق است و بر کسی پوشیده نیست، وقتی انسان می بیند که چه کارهایی برای بهزیستی تعریف شده است و باید انجام دهد تعجب می کند، که یک مجموعه تا این اندازه خدمات گسترده ای را در جهت حل آسیب های اجتماعی انجام بدهد، قبل از انقلاب اداره بهزیستی نداشتیم، خدا رحمت کند شهید فیاض بخش را ، که از برکت ایشان، بهزیستی راه افتاد و در واقع بهتر زیستن را هدف خود قرار داده است و بعد از انقلاب بهزیستی در جای جای ایران اسلامی مرکز دارد و کار می کند و نیروهای بسیار خوب و باتجربه ا ی دارد وخدمات بسیار ارزشمندی دارد.برخی از خدمات را هم شهرداری به نمازجمعه و مصلی می کند که جای تشکر دارد . البته مهد آدینه هم هر هفته از برکت بهزیستی در نماز جمعه برپا می شود تا والدینی که با کودکان خود به نمازجمعه می ایند، بتوانند فارغ البال در نماز جمعه شرکت کنند. از اینکه لطف کردید تشریف فرما شدید تشکر می کنم ما خودمان را نوکر این مردم می دانیم .

نهادنماز جمعه یک دستگاه الهی است

دستگاه نماز جمعه یک دستگاه الهی است در واقع در جهت منفعت مردم قرار داده شده است. بیان منفعت مردم و دور کردن از آنچه برای آنها ضرر دارد آن هم از زبان کسی که وابسته به دستگاه امامت و لایت است و مورد اعتماد مردم می تواند باشد که یا منسوب از طرف امام است و یا باواسطه و بی واسطه از طرف جانشین امام زمان منسوب شده است، واین خود فرصتی را می کند که موجب اعتماد است، بنابراین حرمت این دستگاه و جایگاه بسیار مهم است و خدای نکرده نباید به این جایگاه آسیب زد، در واقع دستگاه امامت آسیب می بیند چون بخشی از شئون امامت در هرشهری امام جمعه آن شهرستان است، بنابراین وظیفه سنگینی بردوش امام جمعه و نهاد نماز جمعه و همه کسانی که همکار او هستند قرارداده است، ان شاءالله ما بتوانیم از عهده آن برآییم. اولین مسئولیت امام جمعه، ایجاد وحدت و همدلی و محبت است. امام جمعه ، امام جمع و امام ناس است و مردم نیز هرکدام سلایق و افکار مختلفی دارند و امام جمعه باید همه را به یک چشم نگاه بکند، همانند نگاه مهربان یک پدر به فرزندانش، پیامبر خدا (ص) وقتی معاذ بن جبل را به استانداری یمن منصوب کرد، طی نامه‌ای خطاب به او فرمود: « و أن یکون لهم أباً رحیماً » (1) با مردم مانند پدر مهربانی باش ، چون با تندی نمی توان کار کرد با مهربانی می توان بر دلها حکومت کرد. با خشونت هرگز نمی توان موفق شد، وقتی خداوند حضرت موسی را با برادرش هارون به نزد فرعون فرستاد ، فرمود: ای موسی درست است که فرعون ادعای خدایی دارد ولی شما وقتی می خواهی با او حرف بزنی « فَقُولا لَهُ قَوْلًا لَيِّناً»(2) با او به نرمی سخن بگو تا در دل فرعون اثر بگذارد ، بنابراین کسی که امام و رهبر یک منطقه ای می شود، زبانش باید لین باشد، وحدت آفرین باشد، مردم را دوست داشته باشد، ما همه مردم شهرستان زرند را با تمام وجود دوست داریم و به آنها علاقمندیم و دوست داریم همه خوشبخت و سعادتمند باشند و گره از کارشان باز شود . امیدواریم به کمک یکدیگر در شهرستان خدمت کنیم ، هرکدام از ما به طریقی منسوب به دستگاه امامت هستیم، هرکجا کار کنیم منسوب به دستگاه ولایت است بنابراین باید کارمان را درست انجام بدهیم ، از حضور همه شما تشکر می کنم، ان شاءالله موفق باشید وبتوانید به دستگاه خدا و امام زمان خدمت کنید. هرچه بیشتر خدمت کنید اعتماد مردم به اسلام و دین و نظام جمهوری اسلامی روز به روز افزایش پیدا می کند و این هم اجر مضاعفی برای شما دارد و مردم بیشتر نظام جمهوری اسلامی را قبول خواهند داشت که این خودش یک ثواب دیگری دارد. ان شاءالله موفق و سربلند باشید.

خدایا چنان کن سرانجام کار* تو خشنود باشی و ما رستگار


پی نوشت:

1- مکاتیب الرسول، ج 2، ص595

2- سوره مبارکه طه ، آیه 44



http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3611.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3612.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3613.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3614.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3615.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3616.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3617.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.