سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حضور وسخنرانی امام جمعه محترم در جلسه هادیان سیاسی سپاه زرند

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 336 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1398.06.05
 
حضور وسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در جلسه هادیان سیاسی کارکنان سپاه ناحیه زرند در محل این ناحیه مورخه98/06/03



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در جلسه هادیان سیاسی مورخه98/06/04


الحمدلله ، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله.

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)؛ یا بقیة الله، یا اباصالح ادرکنا واغثنا.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای والا مقام شهرستان ، شهدای مدافع حرم،شهید حججی ، یگانه شهید مدافع حرم شهرستان شهید سرافراز علی عظیمی ، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

بنده هم به نوبه خود خوشامد عرض می کنم خدمت شما بزرگواران ، سروران عزیز روحانی و پاسداران عزیز، خسته نباشید. تشکر میکنم از جناب حجه الاسلام ایزدی که زمینه این جلسه را فراهم کردند. جلسه ، جلسه بسیار خوبی است و نکات خوبی گفته شد، متنی را جناب آقای ایزدی در اختیار بنده قرارداند تا به عنوان بحث سیاسی مطرح بشود که بنده چندکلامی از آن را خدمت شما عرض می کنم.

مسائلی را که در بحث مسجد قمر بنی هاشم وتغییر امام جماعت آن مسجد بیان شد را بنده اطلاعی نداشتم ، از طرفی هم برداشتن و بر نداشتن امام جماعت مساجد دست سازمان تبلیغات است و ما دخالتی نداریم ولی اگر از ما مشورت بخواهند، راهنمایی می کنیم اما در باب این موضوع بنده اطلاعی ندارم.

توجه به آسیبهاوناهنجاریهای فرهنگی شهرستان:

از امام جمعه محترم یزدانشهر هم صمیمانه تشکر می کنم که مطالب خوبی گفته شد، برادران و خواهران مکرمه ، اینکه ما در شهرستان ناهنجاری وآسیب اجتماعی داریم، شکی نیست .بی بندوباری های فضای مجازی، بحث طلاق ، خودکشی ، عدم اشتغال وبیکاری ،اعتیاد و آلوده شدن به مواد مخدر و مشروبات الکلی از جمله ناهنجاری هایی است که متاسفانه وجود دارد ولی چاره کار فقط تشکیل جلسه نیست ،الان ما در جلسات فرهنگ عمومی هم دائما این مشکلات را مرور می کنیم ومی گوییم این مشکلات وجود دارند .در زمان طاغوت، با آنکه حکومت در دست طاغوت بود، ولی یک مسجد انقلابی می توانست تمام شهر را تحت تاثیر قرار بدهد و تا این حد موثر بود، ما واقعا خودمان را دست کم گرفته ایم .

تاثیر مومنین وانقلابیون بر روی نوجوانان وجوانان:

حضرت جوادی آملی در یکی از جلسات درس خود دو اصل فرمودند: اصل اول روایتی از امیرالمومنین(ع) که می فرمایند: « إنَّما قَلبُ الحَدَثِ كَالأرضِ الخالِيَةِ مَهما أُلقِيَ فيها مِن كُلِّ شَيءٍ قَبِلَتهُ »(1) قلب نوجوان ، همچون زمين ناكشته است كه هرچه در آن افكنده شود، مى پذيرد .اصل دوم در روایتی از پیامبراعظم(ص) آمده است که حضرت(ص) فرمودند :« مَنْ أَحْيَا أَرْضاً مَوَاتاً فَهِيَ لَهُ »(2) هر کس زمین مرده ای را احیا کند او مالک است، بنابراین چه کسانی زمین را احیا کنند مهم است ، اگر انقلابیون ، مومنین ، متدینین و روحانیون سراغ نسل جوان و نوجوان رفتند،قلب آنها ر ا مالک هستند ولی اگر فضای مجازی و دشمنان ما سراغ آنها رفتند، آنها مالک می شوند. بنابراین به صِرف تشکیل چند جلسه و بیان مشکلات ،مشکلی حل نمی شود و فایده ای نخواهد داشت. باید دید چقدر عمل می شود همه مشکلات را میدانیم ، هرکسی به سهم خودش باید ببیند چه گره ای را می تواند باز کند. بعضی چیزها دست ما نیست و باید در دادگاه و پاسگاه و به کمک نیروی انتظامی حل شود و ما نمی توانیم ولی برخی از کارهای فرهنگی دست ما اصحاب فرهنگی شهرستان است. ما تا حالا چکار کردیم و چکار می توانیم انجام بدهیم ؟ بالاخره نظام دست ماست، زمان طاغوت، آرزو داشتیم به ما اجازه بدهند پنج دقیقه در یک مدرسه با دانش آموزان، صحبت کنیم ولی امروز دست آموزش و پرورش است و روحانیون می توانند هماهنگ کنند و در مدارس سخنرانی داشته باشند، الان هم در این جلسه ، بحث مختلفی مانند پارک مطرح شد . حال من سوال می کنم ، کدامیک از ما روحانیون با خانواده مان در پارک نشسته ایم؟ ما در شهرستان بافت که بودیم ، هفته ای یکبار برنامه نماز جماعت را در پارک داشتیم و روحانیون هم شرکت می کردند.

هنجارها جایگزین ناهنجاریها شوند:

در بحث کافه هنر ،تا حالا چند تا روحانی آنجا رفتند؟ بله وقتی ما صحنه را خالی می کنیم ، معلوم است افراد دیگر می آیند. مثلا جناب آقا ملایی چند روز در کافه های سطح شهر می رفتند و با جوانان صحبت می کردند ولی کلی تبلیغات منفی و تهدید که شما نباید به کافه بروید! خوب اگر روحانیون ما به این مکانها نروند، چطور می توانند کار کنند؟ اینکه حاج خانم گفتند باید جایگزین کنیم، حرف حساب است. بله اگر چاقویی در دست کودکی بود، نمی توان به زور چاقو را از دستش گرفت ، اول باید به او سیب یا شکلاتی بدهیم تا بتوانیم چاقو را بگیریم . ما هم باید برای جوانان ابتدا سرگرمی مثبتی را درست کنیم تا به سمت ناهنجاری نروند. الان ما در سپاه ، بسیج و حلقه های صالحین مرتب جلسه تشکیل می دهیم و انتقاد می کنیم ، با فقط انتقاد کردن ، مشکل شهر حل نمی شود.باید عمل کنیم، ابتدا هم از کارهای کوچک شروع کنیم . مثلا اگر ما بخواهیم یک بُرج بسازیم یا یک ساختمان 20 طبقه ، ابتدا باید فونداسیون آن را بریزیم ، کارهای کوچک کم کم اثرگذار و در نهایت کار بزرگ انجام می شود، این نکته را توجه داشته باشید، متاسفانه ما در شهرستان ناهنجاری و آسیب فراوان داریم ولی برای باید بیندیشیم که برای رفع اینها چه بکنیم.

آمریکا شیطان بزرگ :

حاج آقا ایزدی نماینده ولی فقیه در سپاه جزوه ای به بنده دادند که 30 صفحه است و باید در جلسه هادی سیاسی مطرح شود که چند کلامی از آن را خدمتتان عرض می کنم. حضرت امام(ره) فرمودند: آمریکا شیطان بزرگ است و مقام معظم رهبری نیز فرمودند : امریکا شیطان اعظم است ؛ بالاخره ملت ایران به آمریکا سیلی زده است و او را از کشور بیرون کرده است ، آنها دست از دشمنی برنمی دارند .حال ما باید بدانیم که در مواجه با این دشمن چه بکنیم، دشمنی که از اول انقلاب تمام توان خود را بر نابودی ایران اسلامی گذاشته است . دو اندیشه وجود دارد ،یکی اندیشه سازش است که می گوید باید با کد خدا بسازیم و دیگری اندیشه هم اندیشه مقاومت است ، مقاومت فعال،اندیشه مقاومت فعال .

اندیشه قرآنی ومقاومت فعال:

موضوع جزوه ای است که الان در دست من است که یک اندیشه قرآنی است ، چنانچه قرآن نیز آن را تائید می کند: « إِنَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا » به یقین کسانی که گفتند: «پروردگار ما خداوند یگانه است!» سپس استقامت کردند، « تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتي كُنتُم توعَدونَ » فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که: «نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است!رهبر معظم انقلاب هم همین اندیشه مقاومت را دارند ، سیدالشهدا هم همین اندیشه را داشتند و می فرمودند: «هیهات منا الذلة » . بنابراین آنچه تا کنون در مواجه با دشمن تاثیرگذار بوده است ، همان اندیشه مقاومت است و این اندیشه مقاومت از ولی ، از اسلام و از رهبر انقلاب جوشیده است. تاریخ نشان می دهد که هرکجا ما از فرامین رهبری تبعیت کردیم و به ان گوش دادیم ، پیروز شدیم و هرکجا گوش ندادیم از همان جا ضربه خوردیم. چنانچه در قصه برجام و در بحث نرمش قهرمانانه ، رهبر معظم انقلاب شرایطی را گذاشتند و تذکراتی را دادند ولی مسئولین گوش ندادند و متاسفانه کار به جایی رسید که امریکایی ها آن قدر گستاخ شدند که هم تحریمها را روز به روز بیشتر کردند و هم وزیر امورخارجه ما را هم تحریم کردند .امروز وقتی به روند حرکت جمهوری اسلامی که نشأت گرفته از اندیشه امام و رهبری است نگاه می کنیم، می بینیم که اندیشه مقاومت تاثیر خودش را در ایران اسلامی و دیگر کشورهای منطقه گذاشته است. امریکایی ها هزینه زیادی کردند ولی نتوانستند به جمهوری اسلامی وارد شوند، آنها که دنبال حکومت در منطقه بودند حتی در افغانستان و عراق و سوریه هم نتوانستندکاری بکنند، اندیشه مقاومت که از امام ، ولی و شهدا جوشیده بود تاثیرگذار است .

خروج آمریکا از برجام:

وقتی ترامپ بعد از ریاست جمهوری اوباما روی کار آمد، رسما از برجام خارج شد و فشارهایش را بر جمهوری اسلامی افزایش داد ، البته آنها دنبال خروج ایران از برجام نیستند بلکه آنها دنبال برجامی هستند که فقط ایران به تعهدات آن عمل کند و در همه مباحث هسته ای و ... تسلیم غرب باشد و تحریمها باید از همه جهت بر علیه ایران اسلامی باشد ، آنها دنبال تسلیم شدن جمهوری اسلامی ایران هستند و در این راه تبلیغات زیادی راه انداختند، از یک طرف نخست وزیر ژاپن را به ایران فرستادند تا ایران را وادار به مذاکره کنند واز طرف دیگر ایران را تحریم می کنند.ولی اندیشه مقام معظم رهبری در مقابل آنها اندیشه مقاومت است ، یکی از بزرگان ژاپن بعد از دیدار نخست وزیر این کشور با رهبر انقلاب گفته بود : «برای ایشان احترام قائلم، ایران غروری دارد که ما در ژاپن باخته‌ایم. رهبر قدرتمند ایران، حسرت برانگیز (رشک برانگیز) است». رهبر معظم انقلاب فرمودند: پیام ترامپ حتی ارزش جواب دادن هم ندارد. در قصه برجام هم دولت مرحله به مرحله استقامت خوبی نشان داد، امروز به روند کار که نگاه می کنید در کشور استقامت خوبی در مقابل دشمن قرار شکل گرفته است .

لزوم وحدت در ارکان جامعه:

در جزوه ای که به بنده من دادند ، چند چیز را خواستند یکی بحث وحدت است که آقای سهرابی هم به آن اشاره کردند ، باید حاکمیت یک صدا باشد، دشمنان، استکبار جهانی و آمریکا وقتی ببینند بین دولت ، مردم و نهادها و انقلابیون وحدت نیست و اختلاف دارند، فشار را بیشتر می کنند. اولین نکته ای که در این پوشه از بنده خواستند، حمایت از دولت و ارکان دولت است ، تا یک اندیشه در ایران اسلامی باشد و آن اندیشه مقاومت ، وحدت ، همدلی و انسجام است ، این یکی از نکاتی بود که تاکید کردند به شما تذکر بدهیم.

مراقب اقدامات آشوب طلبانه دشمن باشیم:

نکته دومی که در این بحث گفتند تذکر داده شود این است که دشمن دنبال آشوب و برپایی اعتراضات است ودر فضای مجازی به آن دامن می زند. چه بسا برخی از نیروهایی که تغبیر کرده است با دولت روحانی زاویه دارند هم در این میان سهم داشته باشد . باید مراقبت شود تا مانند گذشته تحصن واعتراض پیش نیاید چون کوچکترین مسئله دامن زده می شود ، اقشار کم درآمد را با بحث اقتصادی وارد میدان کنند و بلافاصله دشمن آن را به نهاد حاکمیت می برد و می گوید اسلام و رهبری نمی توانند کشور را اداره کنند، بنابراین روی این جهت باید مراقب اقدامات آشوب طلبانه باشیم.

حفظ وحدت وانسجام ووحدت در شهرستان:

نکته بعدی ترویج ادبیات حمایتی نسبت به دولت با هدف نشان دادن انسجام در حاکمیت است. البته مطالب دیگری هم هست که مربوط به تامین کالاهای اساسی با ورود نهادهای انقلابی وبحث محرومیت زدایی است که باید تقویت شود و مربوط به این جلسه نیست.ولی آنچه را که ما می توانیم در شهرستان خودمان اعمال کنیم، همین بحث همدلی و انسجام است . تاکید شده است که خدماتی را که دولت تا کنون انجام داده و در حال انجام است را برجسته کنید ومراقب ترفند دشمن باشید که به دنبال اختلاف در صفوف مردم وبه دنبال تشدید فضاست که بگویند مسئولین در این کشور هیچ کار انجام نداده اند تا منجر به آشوب و تظاهرات شود و در نهایت دشمن به اهداف خودش برسد که مراقبت نیروهای انقلابی را در این زمینه می طلبد.

السلام علیکم و رحمه الله و برکاته


پی نوشت:

1- غرر الحكم و درر الكلم، حديث3901

2- وسائل الشیعه، الحرالعاملی، ج17، ص327، کتاب اللقطه، باب1، ح4.، ط دار احیاء التراث العربی

3- سوره مبارکه فصلت آیه ۳۰



http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2816.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2817.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2818.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2819.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2820.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.