سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

مصاحبه حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با رادیو کرمان به مناسبت اربعین حسینی مهرماه 98

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 375 مرتبه
دسته: مصاحبهتاریخ: 1398.08.02
 
مصاحبه حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با رادیو کرمان به مناسبت اربعین حسینی مهرماه 98


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG
[/left]


الحمدلله، الصلاة و السلام علی رسول الله وعلی آله آل الله.

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)،السلام علیک یا بقیة الله ، یا اباصالح ادرکنا واغثنا.

منم خدمت حضرتعالی و تهیه کننده محترم و دست اندر کاران عزیز و همه شنوندگان عزیز این برنامه سلام عرض می کنم و عرض تسلیت دارم به مناسبت اربعین سالار شهیدان حضرت اباعبداللله الحسین (ع). از شما و برنامه بسیار خوب شما نیز تشکر می کنم ،اجازه بدهید در غروب اربعین حدیث نابی را خدمت همه دوستداران امام حسین هدیه کنم:

محبت امام حسین(ع) در دل بندگان:


امام صادق (ع) می فرماید: « مَنْ أَرَادَ اَللَّهُ بِهِ اَلْخَيْرَ قَذَفَ فِي قَلْبِهِ حُبَّ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ » اگر خداوند بخواهد به کسی خیر بدهد در قلب او حب و محبت امام حسین را قرا رمی دهد« وَ حُبَّ زِيَارَتِهِ » و محبت زیارت امام حسین را در قلب او زنده می کند(1)خوشا به حال کسانی که امروز زائر کوی امام حسین (ع) هستند وخوشا به حال همه شنوندگان عزیز که عاشق و واله امام حسین(ع) هستند در باب موضوعی شما فرمودید امانت و امانتداری بسیار مهم است.

مهمترین پایه دین واسلام:

در روایتی داریم از آقا امیرالمومنین (ع) که می فرمایند: «رأس الاسلام الأمانة» (2) مهمترین پایه دین و پایه اسلام ،امانتداری است تا جایی امام صادق (ع) می فرماید: «لاَ تَنْظُرُوا إِلَى كَثْرَةِ صَلاَتِهِمْ وَ صِيَامِهِمْ» به زياد نماز خواندن و روزه گرفتن آنها نگاه نكنيد،« فَإِنَّمَا هُوَ شَيْءٌ اِعْتَادُوهُ فَإِنْ تَرَكُوهُ اِسْتَوْحَشُوا » زيرا بدان عادت كرده اند،و اگر آن را ترك كنند هراسناك شوند،«وَ لَكِنِ اُنْظُرُوا إِلَى صِدْقِ اَلْحَدِيثِ وَ أَدَاءِ اَلْأَمَانَةِ »بلكه به راستگويى و امانتدارى آنها بنگريد.(3)بنابراین امانتداری بسیار مهم است و پایه مهم دین خدا و اسلام و مسلمانی امانتداری است. درسی که ما از عاشورا و درسی که همه شنوندگان عزیز و عاشقان اباعبدالله از کاروان عاشورا و حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) باید یاد بگیریم،امانتداری است که پیام سیدالشهدا را در کمال امانت به ما رساندند که اگر حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) امانتدار نبودند ،اسلام واقعی به من و شما نمی رسید بلکه ما سرسفره اسلام امریکایی نشسته بودیم که با ظلم و ستم می سازد. امروز که ما سرسفره سیدالشهدا نشسته ایم و بهره می بریم و اسلام ناب در دنیا می درخشدو بیش از بیست میلیون عاشق امام حسین (ع) از سراسر دنیا مسلمان و شیعه و بلکه غیر مسلمان در راهپیمایی اربعین به عشق سیدالشهدا شرکت می کنند ، همه از برکت امانتداری حضرت زینب (س) است .ما نیز باید این درس بزرگ را یاد بگیریم این نظام جمهوری اسلامی امانت است امانت حضرت امام وشهداو امانت اسلام ناب پس هر کدام از ما هرجا که هستیم و هر پست و مقامی که داریم امانت دار خوبی باشیم.حتی اعضاو جوارحی که خداوند به ما عنایت کرده است ، امانت خدای متعال است ،اینهارا در مسیری که خالق راضی است، صرف کنیم. زبان ما ، دست ما، چشم ما همه امانت خداست پس سعی کنیم این درس بزرگ را از اربعین بیاموزیم و همچون حضرت زینب امانتدار خوبی در زندگی شخصی و خانوادگی واجتماعی و سیاسی و.. خودمان باشیم. من از شما تشکر میکنم ان شاءالله خداوند به شما خیر دهد.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته


پی نوشت:

1- وسائل الشیعه، ج 10، ص 388، بحار الانوار، ج 98، ص 7

2- فهرست غرر، ص ٢٦

3- مشکاة الأنوار في غرر الأخبار، ج 1، ص 165

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.