سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

جلسه شورای اداری شهرستان زرند باحضور وزیر نیرو

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 283 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1398.08.21
 
حضور وسخرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در جلسه شورای اداری شهرستان که مورخه98/08/20 با حضور جناب آقای مهندس اردکانیان وزیر نیرو و روسای ادارات ونهادهای شهرستان درمحل مجتمع کک سازی زرند برگزار شد.



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در جلسه شورای اداری شهرستان مورخه98/08/20


الحمدلله ، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله.

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)

آغاز امامت حضرت صاحب الامر و میلاد پر از خیر و برکت پیامبر اعظم و رئیس مذهب امام جعفر صادق را به همه حضار ، برادران عزیز تبریک عرض میکنم. ان شاءالله این ایام خجسته بر همه ما وشما ان شاءالله مبارک باشد . خیر مقدم عرض می کنم خدمت همه شما برادران و مدیران عالی رتبه در شهرستان ،شورای تامین، سروران عزیز روحانی، امام جمعه محترم جناب آقای مجتهدی، فرماندار محترم، فرمانداران محترم ،نماینده عزیز ،مدیران کل و خیرمقدم ویژه خدمت وزیر محترم نیرو جناب آقای دکتر اردکانیان و معاون محترم ایشان و همکارانشان که به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان حضور پیدا کردند، سفر پُر از خیرو برکت رئیس جمهور محترم و هیئت دولت را به استان کرمان تبریک عرض می کنم. جناب آقای وزیر خوش آمدید در خدمت شما هستیم.

پیام وخواسته رسول خدا(ص) از ما

مهمترین پیام و خواسته رسول خدا از ما در بیان قرآن مجید این است: « قُل لَّا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَی » (1) ای پیامبر به مسلمانان بگو در طول تاریخ مزد پیامبری من مودت است نه محبت . حال چرا « المَوَدَّةَ فِی القُربى‏ » آورده شده است و «محبت فی القربی» گفته نشده است ؟ محبت ممکن است یک طرفه باشد ولی مودت دو طرفه است .محبت ممکن است به اشیا هم تعلق بگیردو انسان یک درخت راهم دوست داشته باشد ولی مودت نسبت به اشخاص و دو طرفه است یعنی اگر شما اهل بیت پیامبر را دوست داشته باشید، قطعا آنهاهم شمارادوست خواهند داشت. مودت اطاعت می آورد ؛ امروز وظیفه همه ما و شما این است که مودت نسبت به صاحب الامر داشته باشیم و در عصر غیبت به جانشین ایشان حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ا ی مودت داشته باشیم و زمینه ساز ظهور حضرت صاحب الامر باشیم.

مشکل کمبود آب شُرب درشهرستان :

جناب آقای وزیر خوش آمدید یکی از مشکلاتی که مادر شهرستان با آن دست و پنجه نرم می کنیم ،کمبود آب شُرب در بخش کشاورزی است. ان شاءالله با حضور حضرتعالی و تصویت هیئت دولت، مشکل آب، نه تنها برای شهرستان ماو شهرستانهای شمالی بلکه برای استان کرمان حل شود.البته مدیریت مصرف هم بعد از تامین آب در بخش آب شُرب و کشاورزی، وظیفه همه شهروندان است. با این وضعیت اسراف قطعا ما هرچه آب را تامین کنیم ،مشکل ما حل نمی شود،واجب است از این اسراف جلوگیری کنیم.

کمبود اشتغال برای جوانان شهرستان


یکی از نیازهای شهرستان ما مانند دیگر شهرستانها ایجاد اشتغال است . زمان جنگ رزمندگان تلاش زیادی برای این میهن کردند، امروز هم بچه هایشان توقع دارند و به پدرانشان می گویند: شما که درجنگ حضور پیدا کردید ،وضعیت اشتغال ما چه می شود و خواهش دارم در بحث اشتغال شهرستان را یاری کنید .هرچند کارهای بسیار خوبی درشهرستان از ابتدای انقلاب تا به امروز انجام شده است و همه دولت ها کمک کردندو هیچ روزی تعطیل نشده است ولی نیاز به سرعت دارد ،هرچند که با وحدت وهمدلی مدیران و مسئول زمینه کار و اشتغال را فراهم میکنند و آغوش شهرستان به سوی سرمایه گذاران باز است، ما فرش قرمز جلوی همه سرمایه گذارانی که می خواهند در شهرستان سرمایه گذاری کنند پهن می کنیم و دست آنها را برای ایجاد اشتغال در شهرستان، می بوسیم و همه کمک مادی و معنوی که از دست مدیران و بنده حقیر بر می آید،انجام می دهیم و هرگز کوتاهی نمی کنیم. ولی نیار به کمک حضرتعالی به عنوان نماینده دولت مخصوصا در بحث صنایع پایین دستی فولاد داریم که باید تشکر کنیم. از مدیران فولاد که درجنگ اقتصادی با امریکا در واقع پیشرو هستند و از خام فروشی در شهرستان جلوگیری می کنند وزمینه اشتغال فراهم می کنند هم تشکر می کنم و بازوی توانمند این سربازان در جبهه اقتصادی را می بوسیم .

گلایه دامداران وکشاورزان شهرستان:

بحث دیگری هم هست کوتاه خدمت شما عرض کنم: دامداران منطقه و استان گلایه دارند که در بحث تامین خوراک دام، شهرستان واستان دچار مشکل است . از یک طرف برای شیرو لبنیات دولت شرایط را تامین می کند و برنامه ریزی می کند تا شیر گاو بفروشید ولی تامین خوراک دام با دلار آزاد و مشکلات فراوان همراه است و این همخوانی ندارد و نکته دیگر اینکه در بحث آردو گندم خیلی از مردم نانوایی آزاد پز نان تهیه می کنند دولت محترم سوبسید می دهد و پول سوبسید گندم و آرد را پرداخت می کندولی عمده مردم از این سوبسید استفاده نمی کنند و نمی دانیم در کجا استفاده می شود و باید فکری در بحث نان و آب بشود.

کمک ومساعدت درتکمیل مصلی نمازجمعه شهرستان:

آخرین کلام را عرض کنم مردم شهرستان حضور خوبی در نماز جمعه دارند ،ما چند نماز جمعه در شهرستان داریم که مردم حضور بسیار خوبی دارندولی مصلاهای آنها نیاز به تکمیل بودجه دارد تا ساخته شود و این امر در شهرستان عملیاتی نشده است ،مخصوصا مسجد جامع در بحث زلزله آسیب دیده است و در سالی که زلزله شد ، معاون رئیس جمهور جناب آقای دکتر نوبخت به شهرستان آمدندو از مسجد جامع و مصلی بازدید کردند و تصویب کردند تا یک میلیارد تومان به ساخت مصلی کمک شود که تا کنون یک ریال هم پرداخت نشده است، از حضرتعالی خواهشمندیم و تقاضای مردم مومن و متدینو نماز گزار این است که مسجد جامع اسیب دیده است و خدای نکرده یک زلزله شود خدا می داند چه خسارت بزرگی صورت می گیرد، بحث ساخت مصلی شهر زرند و همین طور ساخت مصلی در شهرهای اطراف زرند را در مد نظر داشته باشید ، از حضور حضرتعالی تشکر می کنم ، ان شاءالله سفر شما برای شهرستان و استان ما پر از خیر و برکت باشد.

برمحمدوآل محمد صلوات


پی نوشت:

1- سوره مبارکه شوری ،آیه 23


http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3340.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3341.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3342.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3343.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3344.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.