سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

برگزاری جلسه روحانیت مبارز شهرستان با حضور وسخنرانی امام جمعه محترم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 299 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1398.08.21
 
برگزاری جلسه روحانیت مبارز شهرستان با حضور وسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم وجمعی از روحانیون انقلابی شهرستان در محل سالن ولایت دفتر امام جمعه مورخه98/08/21



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در جلسه روحانیت مبارز شهرستان مورخه98/08/21


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله ،یا اباصالح، ادرکنا واغثنا

خدمت همه شما بزرگواران ،خوش آمد عرض می کنم . اعیاد گذشته و حال مبارک باشد، آغاز امامت امام زمان (عج) برشما سربازان حضرت ولیعصر(عج) مبارک باشد. هفته وحدت ومیلاد پُر از خیر و برکت رئیس مذهب امام جعفرصادق(ع) و میلاد پیامبر رحمت حضرت محمد(ص) برشما مبارک باد.

تشکیل جامعه روحانیت مبارز شهرستان :

جناب حاج آقای علیدادی تلفنی گفتند برنامه ریزی شده است تا جامعه روحانیت مبارز در شهرستان ما شکل بگیرد و تشکیل شود ، درخواست داشتم در زرند هم این برنامه انجام شود که پیگیری کارهم به عهده آقای موسوی بود که قبلا در صدا وسیما بودند . ایشان هم چندبار زنگ زدند وپیام دادند ولی نشد؛ ما باید خیلی زودتر از اینها باید این جلسه را تشکیل می دادیم، الان هم خیلی دیر شده است ،بهر حال مناسبت ها پیش آمد و جور نشد تا امروز این جلسه تشکیل شد.

هدف جامعه روحانیت مبارز شهرستان:

هدف از این جلسه ، تشکیل جلسه روحانیت مبارز شهرستان زرند است. بنیانگذار این نهاد هم بزرگانی مانند شهید بهشتی بودند، هدف از این جلسه این است که از انقلاب اسلامی و این مکتب نگهداری شود ، اصل و بنیاد تشکیلات بر همین مبناست ، اساسنامه آن هم تا کنون چندین مرتبه عوض شده است ولی الان برنامه شان این است که در شهرستان ها هم تشکیل شود ، هدف از تشکیل این جلسه هم همین مطلب است.

شرایط عضویت در جامعه روحانیت مبارز:

- داشتن حداقل سن 25 سال
- داشتن حداقل مدرک رسمی سطح دو تحصیلات حوزی
- برخورداری از تقوی و حسن اخلاق و شهرت و مقبولیت مردمی در حوزه فعالیت
- التزام به خط امام و رهبری و تعهد به نظام جمهوری اسلامی ایران
- اعتقاد و التزام به کار تشکیلاتی و انضباط و وفاداری به اهداف جامعه
- تکمیل فرم عضویت جامعه روحانیت مبارز
- امضای میثاق نامه

وظایف اعضای جامعه روحانیت مبارز:

- در حد توان و موقعیت خود برای تحقق اهداف جامعه کوشا باشد.
- وظایف محول فردی وجمعی را به خوبی انجام دهند.
- از حیثیت نظام جمهوری اسلامی ، رهبری، مراجع تقلید ، روحانیت و جامعه روحانیت مبارز دفاع کند.
- نسبت به رشد دینی ، اخلاقی و مادی مردم و اصلاح امور و حاکمیت حق و معروف و نفی ناهنجاری ها و منکرات ، احساس مسئولیت کند و تمام تلاش و توان خود را در این راه بکار گیرد.

از جمع ، شورای هفت نفری تشکیل می شود و هر شهرستانی بسته به جمعیت چند نفر در شورای استان عضویت دارند ، شهرستان ما که 140 هزار نفر جمعیت دارد ، دو نفر در شورای کرمان عضویت دارند .

مجمع روحانیون مبارز :

جامعه روحانیت مبارز هم قبل و هم بعد از انقلاب تشکیل شده بود، منتهی در زمان حیات حضرت امام(ره) ؛ آقای انصاری و برادرشان نامه نوشتند : ما می خواهیم در جامعه روحانیت ، انشعاب بشود . امام (ره) یک نامه به نام منشور روحانیت نوشتند که بسیار مهم است و در آن با اصل انشعاب، امام مخالفت نکردند ولی شرایطی را گذاشتند. یکی از این شرایط این بود که همیشه دشمنی با امریکا باشد و نوشتند من به طلاب جوان سفارش می کنم از جامعه مدرسین جدا نشوید والا به دامن اسلام امریکایی می افتید، این نکته خیلی برای ما مهم است . زمانی که قم جلسات تشکیل می شد واین بنده خدا می امدو جلسات شرکت میکرد همیشه روی دو چیز مخالفت می کرد یک جامعه مدرسین و یکی هم شورای نگهبان. این دو مورد شاخص بود ، بعد امام جمله ای دارند که در زمان من توهینی که به شورای نگهبان شد ،شورای نگهبان سابقه داشت و در انقلاب مشروطیت هم تشکیل شده بود، منتهی نام ان فرق داشت ، در زمان امام به شورای نگهبان توهین شد که امام فرمود: در زمان مشروطیت هم چنین توهینی به شورای نگهبان نشده بود ، اعضای شورای نگهبان را من با آگاهی انتخاب کردم ولی آنها مرتب با شورای نگهبان و جامعه مدرسین مخالفت می کردند. امروز ببینید چه کسانی به دامن اسلام امریکایی افتاده اند . امام یک شاخص گذاشتند که شما از جامعه مدرسین جدا نشوید وگرنه گرفتار اسلام امریکایی خواهید شد. این نکته در تشخیص اینکه کدام حرکت روحانیون صحیح است و کدام انحراف دارند، بسیار مهم است . البته هدف ما تشکیل مجمع روحانیون مبارز نیست بلکه ما جامعه روحانیت مبارز را تشکیل می دهیم که بزرگانی مانند شهید بشهتی و مهدوی کنی این مسیر را رفتند، این همان راه و همان خط و جهت است خط ولایت که درشهرستانها هم در جهت ارشاد و راهنمایی مردم تشکیل می شود که برنامه هایش هم ان شا ءالله اعلام می شود.



http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3352.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3353.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3354.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.