سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در رزمایش گردانهای بیت المقدس شهرستان زرند

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 339 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1398.08.25
 
حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در رزمایش گردانهای بیت المقدس شهرستان زرند که مورخه98/08/23 و98/08/24 با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه، فرماندار، شورای اداری و بسیجیان شهرستان زرند در منطقه عمومی اکبراباد پادامنه برگزار شد.



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در رزمایش گردانهای بیت المقدس مورخه98/08/23


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مُعِزَّ الْمُؤْمِنِينَ الْمُسْتَضْعَفِينَ ؛ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مُذِلَّ الْكافِرِينَ الْمُتَكَبِّرِينَ الظَّالِمِينَ

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ،السلام علیک یا رسول الله ، السلام علیک یا جعفر بن محمد الصادق(ع)

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج)،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای والا مقام شهرستان، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرستان شهید سرافراز علی عظیمی،شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ،سلامتی همه بسیجیان جهان اسلام ،سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

اولا میلاد پُر از خیر و برکت پیامبر اعظم(ص)و رئیس مذهب و امام جعفر صادق (ع) را به ساحت مولایمان صاحب الزمان(عج) وهمه ارادتمندان و بسیجیان عزیز، پیشکسوتان ،مدیران و مسئولین، اعضای محترم شورای تامین تبریک عرض می کنم. تشکر و قدردانی می کنم از فرمانده محترم سپاه و همه بسیجیان ،مدیران و مسئولین که برای شرکت در رزمایش الی بیت المقدس تشریف آوردند .

خداوند از میان زمینیان شیعیان را برگزید:

بزرگواران،عزیزان ، فرزندان بسیجی ،امیرالمومنین امام علی (ع) فرمود: « إِنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ اِطَّلَعَ عَلَى اَلْأَرْضِ فَاخْتَارَنَا » خداوند متعال، بر زمین نظاره کرد، پس ( از میان همه زمینیان) ما را برگزید «وَ اِخْتَارَ لَنَا شِيعَةً يَنْصُرُونَنَا » و برای ما، شیعه ای را برگزید که ما را یاری می کنند «وَ يَفْرَحُونَ لِفَرَحِنَا وَ يَحْزَنُونَ لِحُزْنِنَا» و برای شادی ما، شاد می شوند و برای اندوه ما، غمناک می شوند (تمام هدف و فکر و عقیده شیعیان ما این است که رضایت مارا جلب کنند در شادی ما شاد و در حزن ما محزون هستند) « وَ يَبْذُلُونَ أَنْفُسَهُمْ وَ أَمْوَالَهُمْ فِينَا » و مال و جان خود را، در راه ما، بذل می کنند. « أُولَئِكَ مِنَّا وَ مَعَادُهُمْ إِلَيْنَا »آنان، از مایند و بازگشت شان به سوی ما است.(1) شیعیان شاخ و برگ ما هستند و به سوی ما بر می گردند. همین طور نقل شده است : امام صادق علیه السلام در مسجد ، گروهی از شیعیان را دید ، به آنان نزدیک شد و سلامشان داد و فرمود : « والله انی لاحب ریحکم و ارواحکم . . . » به خدا قسم من بوی شما و روح شما را دوست دارم (2) بزرگواران، افتخار بزرگ شیعه علی بودن و یاری اهل بیت کردن است.

ایرانیان زمینه سازان ظهور حضرت صاحب الامر(عج):

نظام جمهوری اسلامی بارقه ای از نهضت اهل بیت و بارقه ای از نهضت رسول خداست که در عصر غیبت راه و روش رسول خدا و امیرالمومنین را می پیماید و زمینه را برای ظهور حضرت صاحب الامر فراهم می کند. همان گونه که امروز در این صبحگاه پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی برافراشته شد، شما جوانان عزیز ،امام و شهدا ، رهبر ما وملت بزرگوار ایران اسلامی زمینه سازان برافراشته شدن پرچم صاحب الامر و مهدویت در روی این کره خاکی هستند .چه افتخار بزرگی نصیب ملت ایران و مخصوصا شما فرزندان بسیجی رهبر و امام بزرگوار شده است. رهبر عزیزمان درباب بسیج می فرمایند: این بسیج است که باعث شده است نظام جمهوری اسلامی شکست ناپذیر باشد ، جمهوری اسلامی به برکت تفکر بسیجی و عمل و حرکت بسیجی شکست ناپذیر شده است، این نهالی که حضرت امام آن را غرس کردند و کاشتند، امروز به یک درخت تناور ، سایه انداز و غرق در میوه ها برای جهان اسلام ، مبدل شده است .

غیظ بسیج مایه شکست استکبار جهانی:

آیه شریفه ای که قاری محترم قرائت کردند ، در باب یاران رسول خدا (ص) بود که می گوید: یاران رسول خدا در کتابهای مقدس به بذری تبدیل شده اند که کشاورز آن بذر را می کارد و کم کم به یک درخت تنومند تبدیل می شود که زارع تعجب می کند وکفار را به غیظ در می آورد . امروز این نهال غَرس شده بسیج است که جمهوری اسلامی را شکست ناپذیر و به یک درخت تناوری تبدیل کرده است که یک غیظ آن ،مایه شکست استکبار جهانی و مایه قدرت اسلام و موجب عقب نشینی صهیونیست ها شده است . عزت و سربلندی امروز ما از برکت انقلاب و امام و شهدا و اسلام است . در دو سلامی که در مطلع سخن عرض کردم ، ما خطاب به مولایمان صاحب الزمان(عج) می گوییم: « السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مُعِزَّ الْمُؤْمِنِينَ الْمُسْتَضْعَفِينَ» سلام بر توای عزّت‌بخش اهل ایمان و همه آنان‌که ناتوانشان شمردند .امام زمان به ما عزت داد ، جانشین امام زمان به ما عزت داد، ما هیچ بودیم، ذلیل بودیم و تحت سلطه استکبار،امریکا و صهیونیست ها بودیم ،ما را هیچ حساب نمی کردند، منابع ما را غارت و توهین می کردند و از ما حق توحش می گرفتند، ولی امروز نظام جمهوری اسلامی در دنیا سرافراز است .

دستگیری مفسدبزرگ سیاسی واقتصادی توسط سپاه پاسداران:
همه دیدید که بزرگ مفسد سیاسی ، آن عنصر ملعون سیاسی که دائما بر علیه نظام جمهوری اسلامی لجن پراکنی می کرد ، فرزندان ملت، سپاهیان عزیز چگونه او را دستگیر کردند و مانند یک موش به تله انداختند و برای محاکمه به کشور آوردند. امروز و در این ایام هم مفسد بزرگ اقتصادی را که از کشور فرار کرده بودو به غربی ها پناه برده بود را دستگیر و وارد کشور کردند. این اقتدار نظام جمهوری اسلامی است ،وقتی پهباد گران قیمت و فوق سری امریکا را سربازان امام عصر،پاسداران عزیز سرنگون کردند، رئیس جمهور مغرور و متکبر آمریکا هیچ غلطی نتوانست بکند و پیام داد که از ایران تشکر می کنیم که هواپیمای نظامی ما را نزد، برای اینکه قبلش ایران تمام اطلاعات سرنشینان آن هواپیما را برای استکبار فرستاده بود ومی دانستند که چه کسانی داخل این هواپیما هستند. اینها همه نشان اقتدار نظام جمهوری اسلامی است ، اینها از برکت بسیج وتفکر بسیجی است و این تفکر زمینه ساز ظهور حضرت صاحب الزمان (ع) است. قدر خود را بدانید. به تعبیر حضرت امام(ره) در دفتری ثبت نام کردید که اولین انسانهای پاک و آخرین سلسله انبیاء پاک این دفتر را تایید و امضا کردند و مورد عنایت قراردادند .

توطئه دشمنان با قدرت رسانه وتبلیغات در طول تاریخ:

برادران عزیز ، بسیجیان بزرگوار یک خانم آلمانی نظریه ای داده است : اگر چیزی را دوست ندارید و یا با آن مخالف هستید با قدرت رسانه و تبلیغات می توانید آن را به مارپیچ سکوت ببرید ، این حربه در طول تاریخ بسیار اجرا شده است ، امامت و ولایت علی را به سکوت بردند، امروز اکثریت مسلمانان جهان از ولایت و امامت علی بی خبر هستند. با همین حربه سیدالشهدارا به مذبح بردند و سر اباعبدالله را بر بالای نیزه کردند ، با همین حربه امام صادق(ع) می فرماید کاری کردند که بعد از شهادت امام حسین (ع) مردم از ولایت و دین و اسلام خالص بریدند و تنها سه نفر شیعه باقی ماندند ولی همین سه نفر شروع به تبلیغ کردند و کم کم شیعیان زیاد شدند، امروز هم دشمن از همین حربه استفاده می کند، شما ببینید در رسانه هایشان چه می کنند ،صدام خبیث با این همه جنایتی که در عراق مرتکب شد ، در سکوت خبری است و جنایات او به بوته فراموشی سپرده می شود و مردم را علیه حکومت قانونی، دمکراسی و دمکراتیک عراق به میدان می آروند . این قدرت تبلیغات است. حجاب را شما ببینید چه ارزش والایی دارد و جامعه در اثر بی حجابی گرفتار چه مصیبت ها و بدبختی هایی می شود. طلاق و ناهنجاریها در جامعه زیاد شده است، چنان تبلیغات سوء رسانه ای بر علیه چادر می شود که دختر مسلمان در دانشگاه خجالت میکشد تا چادر سر کند و موارد دیگر از این قبیل . امروزه دشمن بسیج ، ارزش های نظام ، دفاع از دین خدا و ولایت را هدف قرارداده است وقصد دارند آنها را در مارپیچ سکوت قراردهند .

وظیفه بسیجیان در عصر غیبت:

وظیفه امروز شما بسیجیان آگاهی، بصیرت و دشمن شناسی، دفاع از ارزشها و خوبی هاست. در سلام دوم به حضرت صاحب الامر عرض می کنیم: « السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مُذِلَّ الْكافِرِينَ الْمُتَكَبِّرِينَ الظَّالِمِينَ» سلام بر تو ای خوارکننده کافران گردنکش و ستمکار. عامل بدبختی مردم جهان ، مستکبران ، کافران و ظالمان هستند که در رأس آن رئیس جمهور امریکا و رؤسای دیگر قرار دارند. امام زمان اینها را به خاک مذلت می کشاند، منتهی امام(عج) از صفر نمی تواند شروع کنند قبل از ظهور کارها باید هموار شده باشد و برای ظهور زمینه سازی شده باشد. نظام جمهوری اسلامی و بسیجیان به طور قطع و یقین زمینه سازان و یاران امام زمان هستند .

ارتباط حضرت امام خمینی با امام عصر(عج):

یکی از علما نقل می کرد که در خواب امام عصر(عج) را دیدم که از منزل امام(ره) در نجف بیرون آمدند ودر پشت سر ایشان هم امام(ره) و مردم ایران راه افتادند وحرکت کردند ومن نمی دانستم منظور چیست! تا اینکه یک نامه ای از حضرت امام آمد که نوشته بودند : امری پیش آمده وما باید هجرت کنیم ، بعد این ماجرا ، امام(ره) هجرت کردند و من فهمیدم که این هجرت به دستور عنایت حضرت صاحب الامر(عج) است. انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز ظهور است ، چنانچه پیامبر خدا فرمود: «يخرُجُ ناسٌ مِنَ المَشرِقِ فَيوَطِّئونَ لِلمَهدي سُلطانَه » (3) بنابراین بسیجیان عزیز قدر خودتان را بدانید، فکر نکنید شرکت در این رزمایش بی فایده است ، خیر، این آمادگی جسمانی و آمادگی روحی و روانی و آمادگی عملیاتی نیاز است ، ما دشمنانی عنود و سرسختی داریم باید آمادگی مقابله با آنها و علم به مسائل نظامی داشته باشیم . شما ارتش بیست میلیونی امام هستید و مورد عنایت امام زمان و پروردگار هستید ،این افتخار بزرگ ، قدردانی و شکرگزاری می خواهد. ان شاءالله فرزندان عزیزم سربلندو پیروز باشید. من مجددا از حضورهمه بسجیان، مدیران و مسئولین ، سروران عزیز روحانی از فرماندار محترم و اعضای محترم شورای تامین، برادران عزیز نیروی انتظامی و فرماندهی محترم سپاه و دست اندرکاران و معاونین و همه عزیزانی که زمینه این رزمایش عظیم و ارزشمند را فراهم کردند، تشکر و قدردانی می کنم.
خدایا چنان کن که سرانجام کار* تو خشنود باشی و ما رستگار

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته


پی نوشت:

1- بحارالانوار، ج 94 و 79 باب 56.

2- بحارالانوار ، ج 26 ، ص 43

3- سنن ابن ماجه، ج 2، ص 1368، ب 34، ح4088؛ کنز العمال، ح 38657؛ الزام الناصب، ج 2، ص 14.



http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3363.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3364.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3365.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3366.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3367.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3368.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3369.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3370.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3371.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3372.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3373.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.