سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

برگزاری جلسه شورای امربه معروف ونهی از منکر شهرستان با حضور وسخنرانی امام جمعه محترم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 279 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1398.09.11
 
برگزاری جلسه شورای امربه معروف ونهی از منکر شهرستان با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم ودیگر اعضاء این شورا در محل دفتر امام جمعه مورخه98/09/11



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در جلسه شورای امر به معروف ونهی از منکر شهرستان مورخه98/09/11


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله ،یا اباصالح، ادرکنا واغثنا

خوش آمد عرض می کنم خدمت شما عزیزان و بزرگواران خاصه از مهمان عزیز جلسه جناب آقای شجاع حیدری ؛ اگر یادتان باشد در زمان جبهه و جنگ ، شبها که در سنگر نگهبانی می دادیم، یک نفر تحت عنوان پاسبخش از نگهبانان سرکشی می کرد که انسان خوشحال می شد و روحیه می گرفت. امروز هم ما اینجا نگهبانیم و وقتی پاسبخشی از کرمان می آید و سرکشی می کند، روحیه مان عوض می شود . خوش آمدید؛ استفاده کردیم از فرمایشات جناب آقای شجاع حیدری .

راضی به گناه دیگران نباشید:


آنچه در بحث امر به معروف خیلی مهم است این است که انسان راضی به گناه و معصیتی که در جامعه می شود ، نباشد. در زیارت اربعین می گوییم : «لَعَنَ اللهُ مَنْ قَتَلَکَ، وَلَعَنَ اللهُ مَنْ ظَلَمَکَ» خدا لعنت کند کسی که تو را کشت و خدا لعنت کند کسی که به تو ستم کرد، «وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً سَمِعَتْ بِذلِکَ فَرَضِیَتْ بِهِ» و خدا لعنت کند مردمی که شنیدند جریان کشتن و ستم تو را و بدان راضی بودند، پس هنگامی که انسان می شنود و خبردار می شود که گناه و معصیتی در جامعه انسان اتفاق افتاده است ، نباید بگوید به من ربطی ندارد و سکوت نکند و راضی به آن گناه نباشد، اسلام می خواهد همه مردم روحیه مطالبه گری داشته باشند. چند روز پیش مطالبی در شهر شنیدم که حالم دگرگون کرد، تجاوز پدر به دخترش . این گناه یک ناهنجاری است که واقعا انسان را ناراحت می کند، ناهنجاریهای دیگری هم چون دزدی ، تعرض و.. در جامعه اتفاق می افتد که به ما گزارش می دهند. از یک جهت گزارش دادن خوب است ولی از جهت دیگر وقتی انسان می شنود که مثلا هزاران میلیارد دزدی شده است ، ممکن است حتی به کل نظام بدبین شود ، این چه مملکت و چه اسلامی است، ما این همه شهید دادیم بعد اینگونه میلیاردی دزدی می شود این از یک جهت خوب است و از طرف دیگر آثار منفی هم دارد ، اصل حرف من این بود که انسان در مقابل ظلم و گناه و معصیت که در جامعه اتفاق می افتد اولین قدم در امر به معروف این است که انسان در قلبش از این گناه ناراحت باشد و به آن راضی نباشد که اگر راضی باشد مشمول لعن می شود ،مرحله دوم واکنش است ،اینکه واکنش مثبت داشته باشیم و تاثیرگذار باشد انسان وقتی یک ناهنجاری می بیند با بیان خوب و زبان خوب تذکر بدهد وقتی چندین نفر یک چیزی را تذکر بدهند قطعا روی خاطی اثرمی گذارد.

مطالبه گری اجتماعی داشته باشید:

نکته دوم مطالبه گری اجتماعی هم طرح خوب است ، اگر این معاونت راه اندازی بشود قبل از اینکه عقده پیدا کند و به تظاهرات و خیابان بکشد، می توان مشکل را حل کرد . مثلا کسی پیش من آمده است که شش ماه است حقوق نگرفته ام ، چند کارگر مانند اینگونه هست؟ اگر کسی به آنها توجه نکند ،صبر آن هم لبریز می شود و تبدیل به تظاهرات می شود و پمپ بنزین آتش می زنند ، ولی اگر این طرح اجرا شود از خیلی از ناهنجاری هایی که بعدا برای جامعه هزینه ساز است و سپاه و بسیج و نیروی انتظامی را درگیر می کند، ،جلوگیری می شود. واقعا اگر قرص و محکم وارد بشوید و در مناطق شلوغ ، خصوصا در منطقه و شهرستان ما که یک شهرستان صنعتی و کارگری است عملیاتی شود، از خیلی ناهنجاری ها که بعدا می تواند مسئله ساز شود، جلوگیری می کند ،مخصوصا قصه ای که گفتید اگر به آن مسئول پولی هم داده شود ، خوب است . در باب مکان هم اگر در سطح شهر باشد که خیلی بهتر است و مردم می توانند به آسانی دسترسی داشته باشند ، دبیری آن به عهده سپاه است ،جناب سرهنگ خودشان همه چیز را به عهده بگیرندو درست کنند و یک جایی را برای این کار اختصاص بدهند، ما هم جایی نداریم وگرنه در اختیارشان می گذاشتیم. مطالب خوبی گفته شد بحث بنر را لطف کنید پیگیری کنید و برای همه ادارات و فرمانداری ببرید تا در سطح شهر نصب کنند. می توان برای فرمانداری نامه بنویسیم ، خود فرمانداری ادرات را موظف به آن بکند. سرکشی شماهم اگر ادامه دار باشد و هر دو، سه ماه یکبار به مناطق مختلف در استان بروید ، مفید است .مطالب دیگر هم مانند عریضه نویسی و ... خوب است که مردم را در این زمینه راهنمایی کند که از خیلی مسائل دیگر که در جامعه آثار منفی دارد جلوگیری می شود. اگر مردم از اداره ای ناراحت بودند بتوانند، به شورای امر به معروف ونهی از منکر بیایند و شکایت کنند، دو سه بار پیگیری کنیم آن اداره خوب می شود هز حضور همه شما بزرگواران تشکر می کنم .

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته




http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3471.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.