سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حضور و سخنرانی امام جمعه محترم در مراسم روز دانشجو دانشکده خاتم الانبیاء زرند

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 311 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1398.09.18
 
حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در مراسم روز دانشجو دانشکده خاتم الانبیاء زرند مورخه98/09/16




سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم روز دانشجو دانشکده خاتم الانبیاء زرند مورخه98/09/16


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

قال الله الحکیم فی کتابه : «یَرْفَعِ اللهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنکُمْ، وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ»(1)

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله ،یا اباصالح، ادرکنا واغثنا

بسیار خوشبختم که در جمع شما دانشجویان عزیز حضور پیدا کردم، از ریاست محترم دانشکده جناب آقای عربپور و آقای میرزایی و همه اساتید بزرگوار عذر خواهی می کنم که کمی دیر آمدم ، روز دانشجو را به همه شما دانشجویان عزیز تبریک عرض می کنم، همین طور وفات حضرت معصومه (س) را هم به حضرت صاحب الامر(عج) و همه شما دوستداران اهل بیت تسلیت عرض می کنم.

خوشبختی هر انسانی مرهون دو چیز است:

در آیه ای که خدمتتان عرض کردم سعادت و خوشبختی یک شخص را در دو چیز تبیین می کند : «یَرْفَعِ اللهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنکُمْ، وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ» خداوند کسانی را که ایمان آورده اند و کسانی را که علم به آنان داده شده درجات عظیمی می بخشد و مقام و درجه آنها را بالا می برد. پیداست که راه پیشرفت و راه سعادت و خوشبختی این است که انسان هم اهل علم باشد و هم اهل ایمان .

علم ودین مکمل هم هستند:

روایت بسیار جالبی هم از امیرالمومنین(ع) داریم که شبیه همین آیه است که می فرماید: « العلم و الدین توامان، اذا افترقا احترقا » (2) روایت جالب و بسیار پر مغزی است. حضرت می فرماید: علم و دین توام با هم هستندو اگر بین آنها جدایی افتاد و عالمان به یک سمت و سو رفتند و دینداران به سمت دیگر ، احترق یعنی آتش زا خواهد شد. علم منهای دین می شود بمب اتم و موجب جنایت و کشتار است .دینداری منهای علم می شود داعش که بلای جان مسلمانان شده است. هر دو خطرناک هستند. منظور کدام دین است؟ دین واقعی و حقیقی که هیچگاه علم را رد نمی کند. اسلام ناب همیشه موید علم بوده است.علم نیز همیشه موید اسلام ناب است، اینها هردو هم را تایید می دهند، مانند آب که ترکیب شده است از دوگاز سوزان،چندوقت پیش اعلام کرده بودند که قرار است خودروهایی ساخته شود که در آنها از آب به عنوان سوخت استفاده باشد ، شخصی توضیح داده بودند که این رویای بشر است ، مگر اینکه در این خودروآب را به دوگاز متشکل تجزیه کنند و از آن استفاده کنند . نمی دانم این امر شدنی یا نشدنی است ،خلاصه همان طور که ترکیب دو گاز سوزان تبدیل به آب گوارا می شود، علم و دین هم اگر با هم نباشند خطرناک خواهد بود.

امروز کلیسا به یک سمت و عالمان و دانشمندان نیز به راه دیگر می روند ولی همیشه اسلام ناب همیشه موید علم بوده است . نخستین آیاتی که بر رسول خدا (ص) نازل شده است در مورد علم است ، بنابراین اسلام هیچ تناقضی با علم ندارد . علم هم هیچ تناقضی با حق و حقیقت و اسلام ناب ندارد، اینها دو بال برای پرواز هستند ،اگر کسی بخواهد موفق شود و به جامعه خدمت کنند، باید هم عالم خوبی باشی و هم دیندار خوبی باشی اگر این دو را داشته باشی دو بال پرواز می شود.

فلسفه نامگذاری روز دانشجو:

روز دانشجو را به همه شما دانشجویان عزیز تبریک عرض میکنم. در چنین ایامی بعد از کودتای 28 مرداد استکبار، شاه را به مملکت برگرداند و دولت قانونی سرنگون کردند. نیکسون معاون اول رئیس جمهور امریکا به ایران آمد ، دانشجویان به آمدن او اعتراض کردندو منجر به تظاهرات شد و پیشرو همه تظاهر کنندگان دانشجویان بودند و به استکبار و طاغوت اعتراض کردند ، نتیجه اش شهادت تعدادی از دانشجویان شد که بعد از آن ایام هر سال یاد آنها گرامی داشته می شود ، جنبش دانشجویی در واقع حق طلب است و دنبال حق و دنبال مبارزه با ظلم و ستم ومبارزه با استبداد و استکبار است و البته در این سالها عده ای خواستند جنبش دانشجویی را از مسیر اصلی خودش منحرف کنند و دانشجو را رو در روی حق قرار دهند تا رو در روی نظام اسلامی و ولایت بایستد ، ولی چون مسیری را که انتخاب کرده بودند، غلط بود موفق نشدند. آنها قصد داشتند به اسم دانشجو و روز دانشجو با نظام حق که پنجه در پنجه استکبار جهانی انداحته است و با استکبار و طاغوت مبارزه میکند، بجگند و انحراف و انصراف در جنبش دانشجویی ایجاد بشود، بنابراین این روز متعلق به یک دانشجوی بیدار و مبارزی است که حق طلب و اهل مبارزه با ظلم و ستم و اهل مبارزه با استکبار است . این روز را به همه شما عزیزان و بزرگواران تبریک عرض میکنم . ان شاءالله در درس و بحث موفق باشید. امروز چشم امید جامعه به شماست ،مخصوصا شما که اهل فن هستید ،جامعه نیاز به تخصص شما دارد تا بتواند آنچه را نیاز است ،در داخل کشور تولید کنیم و دست جلوی بیگانه دراز نکنیم . شما می توانید نقش بزرگی در اقتصاد مقاومتی داشته باشید. در واقع بنگاههای اقتصادی و دانشگاه ها باید دست در دست هم بگذارند و کمک حال هم باشند تا در این جنگ اقتصادی موفق شوند. ان شاءالله همه شما موفق و مورد احترام همه باشید، دوستتان داریم امیدواریم بخش صنعت در شهرستان که در حال رشد است دستش در دست دانشگاه باشدو ارتباط تنگاتنگی بین مراکز صنعتی و مراکز دانشگاهی خصوصا این دانشکده باشد که کارهای نشدنی را با فکر شما دانشجویان عزیز شدنی شود، آینده شهرستان هم آینده خوبی است ، اگر کسی اهل فن باشد می تواند به چرخه صنایع پایین دستی فولاد وارد شود ، صنایع پایین دستی از سال آینده قطعه سازی را راه اندازی میکند و می تواند کار گشایی بکند و موجب پیشرفت و باعث ایجاد اشتغال شود. امیدواریم راهی را که انتخاب می کنید منشا خیر و برکت باشد و از طریق شما عزیزان، دهها بلکه صدها نفر نان بخورند، موفق و موید باشید.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته


پی نوشت:

1- سوره مبارکه مجادله،آیه 11

2- این روایت در غررالحکم ، ص 46 ، ح 188 به این صورت آمده است : « الایمان و العلم اخوان توأمان و رفیقان لایفترقان »


http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3498.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3499.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3500.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.