سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حضور وسخنرانی امام جمعه محترم در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 278 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1398.09.20
 
برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با حضور وسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم ودیگر اعضای این شورا در محل سالن ولایت دفتر امام جمعه مورخه98/09/19




سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان 98/09/19


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله ،یا اباصالح، ادرکنا واغثنا

منم به نوبه خود خوشامد عرض می کنم خدمت همه شما بزرگواران ، مدیران و مسئولین، اعضای محترم شورای فرهنگ عمومی، برادران وخواهران مکرمه استفاده کردیم از صحبت های بسیار خوبی که مطرح شد ، از جناب آقای سیف الدینی که زمینه این جلسه را فراهم کردند. تشکر می کنم . یادواره ای برای شهدا در دبیرستان صدرا برگزار شد که در همین جا از ریاست محترم آموزش و پرورش تشکر کنم، انصافا برنامه های خوبی در مدارس برگزار می شود . همسران شهید را دعوت کرده بودند و همین همسر یکی شهدای مدافع حرم را که افغانی بود، دعوت کرده بودند که صحبت های تاثیرگذاری را گفتند . این نوع مراسمات در جهت پیشگیری بسیار می تواند، موثر باشد. از برگزاری چنین یادواره های واقعا اثرگذاری ، تشکر می کنم.

پیشگیری مقدم بر درمان است:

در باب مواد مخدر همانطور اشاره شد یا باید پیشگیری باشد یا درمان .بحث درمان که مربوط به پزشکان و کمپ های ترک اعتیاد است که با آب درمانی این کار را انجام می دهند ولی آنچه مهمتر از درمان است پیشگیری است،متاسفانه امروزه تبلیغات زیاد می شود که دختران را به سمت مصرف شیشه بکشاند ،مثلا می گویند با مصرف شیشه، خوشگل و خوش اندام می شویدو... . در بحث پیشگیری می توان کار کرد، مثلا فیلمهایی پخش شود که آخر وعاقبت مصرف مواد مخدر را نشان می دهد . در مساجد و تکایا و در مدارس پدر و مادرها را بیشتر آگاه کنیم تا توجه بیشتری نسبت به فرزندانشان و دوستان آنها داشته باشند،آنچه امروز جوانان را گرفتار می کند یک بخش کم آن مربوط به خانواده هاست که مواد مخدر مصرف می کنند و بیشتر از آن دوستان معتاد است که آنها را به سمت مصرف مواد مخدر ترغیب می کنند ومتاسفانه خانواده های متدین و خوب ما را هم درگیر می کند. خانواده هایی که در عمر خود حتی لب به سیگار و یا مواد نزده اند ولی فرزندانشان معتاد شده اند. این را باید پیشگیری کنیم تا حداقل روز به روز مصرف مواد مخدر گسترش پیدا نکند. با توجه به این حجم مبارزه ای که امروز بر علیه مواد مخدر صورت می گیرد و این همه شهیدی که ما در این راه داده ایم ولی می بینیم چیزی کم نشده است، البته اگر این مبارزات هم نمی شد ،خدا می داند چه اتفاقی می افتاد ولی با این همه مبارزه ای که صورت می گیرد ، باز هم روز به روز جوانان ما به سمت اعتیاد می روند .البته اعتیاد یک معضل است که هم شهری و هم استانی و هم کشوری و هم جهانی است، نمی توان ریشه آن را کامل قطع کرد ولی حداقل می توان در شهرستان خودمان و به اندازه توانمان با آن مبارزه کرد، کارشناسان می توانند در مدارس و مساجد و حتی نماز جمعه تشریف بیاورندو صحبت کنند تا جهت پیشگیری قدمی برداشته شود .

مدیریت فضای مجازی:

متاسفانه کنترل قسمت عمده فضای مجازی ما به دست دشمن است، در همین اغتشاشات اخیر دیدید وقتی اینترنت قطع شد ،برنامه های آنها هم کنسل شد و ارتباط شان با آشوب گران قطع شد.فضای مجازی در کنار خوبی های زیادی که دارد ولی چون مدیریت و برنامه ریزی آن به دست دشمن است ،می تواند آسیب زا باشد. امروز سران کفر و نفاق برنامه ریزی کردند تا مدیریت افکار را در سراسر جهان خصوصاً در خاورمیانه و خصوصاً در ایران به دست بگیرند ودر این زمینه هزینه هنگفتی هم کرده اند تا کار خودشان را به پیش ببرند ، ما هم در این میان نمی توانیم بی تفاوت باشیم ، همین تشکیل کارگروه هایی که شما فرمودید بسیار موثر است. اگر بتوانند شبکه های معاند را رصد کنندو به شبهات و شایعات بلافاصله جواب داده شود و یا قبل از اینکه دشمن زهرش را بریزد ما به ارکان کفر آنها حمله کنیم. یک دفعه ما در منزل می نشینیم و دست روی دست می گذاریم تا دشمن کاری را انجام بدهد و بعد ما مقابله کنیم ، یک دفعه ما به آنها حمله می کنیم، اگر کارگروههایی باشد و مرتب رصد کنند و مدیریت کنند و جواب بدهند این می تواند موثر باشد. مثلا کانال صبح زرند قبلا دست نیروهای انقلابی بود و ما رصد کردیم، نوشته بود: میلیارد میلیاردتومان فولاد به دفترامام جمعه و مسئولین شهر می دهد وآنها می خورند و ما نمی دانستیم چنین حرفی زده شده است و کسی جواب نداد و یکی دوماه از تاریخ آن گذشته بود که مطلع شدیم ،تا آن موقع دیگر زهرش را ریخته بود و اثر خودش را هم گذاشته بود و بعد هم بخواهید جواب بدهید دیگر کهنه شده بود ،این را هم باید توجه داشته باشید، برخی گروه تشکیل می دهند تا رصد کنند، جواب عکس می دهد . این هم غلط است وباید تا جایی که در دست ماست مدیریت کنیم و هر مقدار بتوانیم بر فضای مجازی تسلط داشته باشیم. به گفته هیتلر : یک ریال خرج تبلیغات کردن بهتر از ده ریال خرج جنگ کردن است .متاسفانه امروز مدیریت فضای مجازی ما در دست دشمن است و اوکار می کند ،ما هم اندازه توانمان در شهر خودمان برنامه ریزی داشته باشیم تا مدیریت کنیم با یکی دو جلسه کار پیش نمی رود . بالاخره هر منطقه ای باید آسیب های منطقه خودش را شناسایی کند و ما هم به اندازه توانمان در شورای فرهنگ عمومی در بحث رفع آسیب ها بتوانیم قدم برداریم .
تشکر می کنم از حضور همه شما عزیزان ، الحمدالله همه شما صاحب نظر و در کار خود خبره هستید، خداوند ان شاءالله عاقبت همه ما را ختم بخیر بگرداند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته



http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3512.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3513.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.