سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حضور وسخنرانی امام جمعه محترم در مراسم بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 276 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1398.10.15
 
حضور وسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در مراسم بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که مورخه98/10/14 به همت بسیج دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی وبا حضور مسئولین و دانشجویان در محل نمازخانه این دانشگاه برگزار شد.



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دانشگاه علمی کاربردی زرند مورخه98/10/14


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله ،یا اباصالح، ادرکنا واغثنا

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای والا مقام شهرستان، شهدای مدافع حرم، سردار شهیدان ، سیدالشهدای مقاومت شهید والامقام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراه ایشان صلواتی را مرحمت بفرمایید.

من هم به نوبه خود عرض تسلیت دارم به مناسبت فقدان و شهادت مظلومانه این شهید بزرگوار و همراهان عزیزشان به محضر مولایمان صاحب الزمان(عج) و مقام معظم رهبری و همه شما دوستداران و علاقمندان نیروهای مسلح ، سپاه و بسیج و نیروهای انتظامی و دانشجویان عزیز و اساتید گرامی و سروران عزیز روحانی و مدیران و مسئولین ؛ از اینکه دانشجویان عزیز بسیجی و ریاست محترم دانشگاه احساس تکلیف کردید و اولین مجلس را به نام این شهید والامقام تشکیل دادید، تشکر می کنم.

شخصیت ذوابعاد شهید حاج قاسم سلیمانی:

واقعا شخصیت والا و مخلصانه سردار ، ذوابعاد بود و ابعاد مختلفی داشت . وقتی تاریخ را مطالعه می کنیم، می بینیم که سردار سلیمانی در ردیف افسران بلند مرتبه آقا امیرالمومنین(ع) مانند مالک اشتر بودند . اولین آشنایی که همه ما با این شهید والامقام داشتیم در پادگان قدس بود. زمانی که قرار بود نیروها به عنوان بسیجی به جبهه اعزام شوند، یک ماه در پادگان قدس آموزش می دیدند و این شهید والامقام پاسداران را آموزش می دادند. تا جایی که در ذهن بنده مانده است گمان می کنم ایشان از نیروهای شهید چمران بوده است ( جناب سرهنگ ایرانمنش تشریف دارند ، اگر اشتباه باشد تصحیح بفرمایند) طبق آموزشی که ایشان دیده بودند، مسئولیت پادگان قدس را به عهده گرفتند وکسانی که می خواستند پاسدار بشوند (در ذهن من است که) باید شش ماه در پادگان قدس آنها را آموزش می دادند . علاوه بر آموزش های نظامی سخت ، حاج قاسم جوانی بودند مهربان و مخلص ؛ وقتی صحبت می کردند، دلها را به لرزه در می آوردند .من یادم است وقتی که تمام شد و بچه ها آموزش دیدند ،هنگام اعزام ، ایشان در ایستگاه راه آهن سخنرانی کردند و مانند ابر بهار اشک می ریختند و مخلصانه صحبت می کردندو هم رزمندگان اشک می ریختند. رهبر معظم انقلاب هم اشاره کردند که شهادت پاداش بزرگ اخلاص شما بود که خدای تبارک و تعالی به ایشان عنایت کرد. علاوه براینکه مرد جنگ و مرد سیاست بود، اهل انفاق نیز بود .خاطره ای را جناب آقای مهنام اشاره کردند من هم خاطره خوبی از ایشان داردم. وقتی ایشان به بافت که آمده بودند ، ما به خدمت شان رسیدیم و قبلا نامه ای را داده بودم که کمک مالی بکنند و ایشان مبلغ 20 میلیون تومان برای حوزه علیمه بافت به ما کمک کردند .و انگشتر فیروزه ای من داشتم که دوست داشتم به ایشان هدیه بدهم . ایشان هم یک عبای نائینی داشتند که دورشان گرفته بودند وگفتند: هرچه فکر میکنم این عبا به درد شما می خورد و یک عبای نائینی بسیار خوبی را به من هدیه دادند. منظور سر این است که ذو ابعاد بود هم اخلاص ،هم تعبدو دینداری ، هم شجاعت و هم اهل رزم بودند وخدمات خالصانه ایشان به کشور و دنیای اسلام خیلی زیاد است ، واقعا ما نمی توانیم احصا کنیم ،چه خوب است در آموزش و پرروش یک کتاب راجع به این شهید بزرگوار نوشته شود و در دانشگاهها درسنامه شود. زندگی ،مرام ، فکر و عقیده او می تواند به عنوان یک درسنامه و یک واحد درسی در مدرسه و دانشگاه باشد تا همه بامرام حاج قاسم آشنا بشوند و راه و روش این سردار بزرگ برای آیندگان بماند. تعبیری سیدحسن نصرالله داشتند استاد مقاومت هستند. سالهای اوایل انقلاب اشرار تا اطراف زرند هم آمده بودند و در بیابانها سنگر درست کرده بودند و بشکه های بنزین و گازوئیل گذاشته بودندو به راحتی تردد می کردندو مردم را غارت می کردند تا مسئولیت مبارزه با آنها به عهده لشکر ثارالله گذاشته شد و ایشان فرمانده آنجا بودند و این مناطق را امن کردند. آن زمان پاسگاههای بین راهی زیادی بود ولی وقتی مرز امن شد ، تمام پاسگاههای بین راهی را هم جمع کردند چون دیگر نیازی به آنها نبود . منظورم سر این است که ناامنی های شهرستان ما هم به برکت ایشان و رزمندگان برداشته شد.

مدیریت بسیار خوب سردار سلیمانی در منطقه:

در سالهای دفاع مقدس بخاطر مدیریت خوبی که این فرمانده بزرگ داشت، نقش عمده ای در لشکر ثارالله داشت، بعد به عنوان فرمانده سپاه قدس انتخاب شدند و دیگران بُعد خارجی انقلاب اسلامی را دیدند وابلاغ پیام انقلاب اسلامی بر دوش ایشان گذاشته شد و تشکیل هسته های مقاومت که حضرت امام بیان نموده بودند را ایشان بنیان گذاری کردند. والا استکبار جهانی لبنان،سوریه ،عراق و افغانستان را از آن خودش می دانست ، و یک تنه این مرد بزرگ در مقابل قارون های منطقه و وهابیت و اسرائیل و توطئه های سخت استکبار جهانی ایستادگی کرد . خدای متعال رحمت واسعه خودش را بر این شهید والامقام نازل بگرداند که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند : شهدا ایشان را در آغوش گرفتند .

وظیفه ما در قبال خون شهداء:

نکته ای که خدمت شما عزیزان و بزرگواران می خواهم عرض کنم این است که وظیفه ما امروز چیست و ما چه باید بکنیم؟ بالاخره ایشان تا لحظه ای زنده بود در اهداف خود سست نشدند و لحظه ای از ولی جدا نشدند وهمواره می گفتند: من سرباز صفر ولایت هستم و هیچ امتیازی برای خودش قائل نمی شدند و تا لحظه ای که زنده بودند جان فدای ولی بودندو وظیفه خودشان را به نحو احسن انجام دادند، ما چه باید انجام بدهیم. ما باید کاری کنیم تاراه و مرام و فکرو اندیشه این سردار بزرگ را زنده نگه داریم. هرکسی هر کجا هست هدف او زنده نگه داشتن انقلاب اسلامی و پیروزی نظام جمهوری اسلامی و زمینه سازی برای ظهور حضرت صاحب الامر باشد. هر کدام از ما باید راهی را برویم که این شهید والامقام داشتند و اجازه ندهیم علم او بر زمین بماند. هر کدام از ما باید یک سردار سلیمانی باشد که حافظ ارزش هاست. صمیمانه از حضور همه شما بزرگواران تشکر میکنم. فقدان و داغ ایشان بسیار سنگین است .من وقتی در دل خودم نگاه می کنم ،هنگامی که برادرم را تکه تکه آوردند و شهید شده بود را دیدم و امروز را می بینم، می بینم فرق می کند داغ حاج قاسم برای ما سنگین است. بعد از ارتحال حضرت امام تا کنون چنین داغ سنگینی را ندیده بودیم ،خدای متعال ان شاءالله جبران کندو استکبار جهانی را و صهیونیست ها را نابود کندو ان شاءالله با خون این شهید کل منطقه از این فتنه های استکباری و جهانی آسوده شود .رهبر معظم انقلاب فرموده بودند که اسرائیل 25 سال آینده را نمی بیند، ان شاءالله با خون شهید سلیمانی و همراهان بزرگوار ایشان هرچه زودتر شاهد نابودی اسرائیل باشیم . خدای متعال این حضور و تشکیل این جلسه را از همه ما قبول بگرداندو مارا مشمول شفاعت همه شهداو این شهید والامقام قرار بدهد.

برمحمدوآل محمد صلوات


http://yascms.ir/emam/gozaresh/u5908.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u5909.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u5910.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u5911.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.