سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

مهمترین خواسته وپیام حضرت زهرا(س)برای ما/ صلابت واقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در برابرآمریکا

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 300 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1398.10.29
 
خطبه های نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه 98/10/27



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG




خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وآله : « یا سَلْمَانُ مَنْ أَحَبَّ فَاطِمَةَ ابْنَتِی فَهُوَ فِی الْجَنَّةِ مَعِی »(1)

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای والا مقام شهرستان، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرستان شهید سرافراز علی عظیمی ، شادی روح سردار دلها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همراهان ، شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.
امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

اولاً خیر مقدم عرض می کنم خدمت شما نمازگزاران عزیز، برادران و خواهران مکرمه ،عزاداران سیدالشهدا، از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، عزیزانمان در مصلی که فضا را برای برگزاری نماز جمعه فراهم کردند، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، از قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ، از سخنران قبل از خطبه ها جناب حجت الاسلام یزدانپناه ، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنیم.

با توجه به اینکه بعد از نماز جمعه امروز ، به حمایت از اقتدار نظام جمهوری اسلامی و به حمایت از نیروهای مسلح مخصوصا به حمایت از فرزندان ملت پاسداران عزیز و همین طور گرامیداشت نام و یاد شهدای هواپیمایی راهپیمایی داریم . خطبه ها را کوتاه خدمت شما عرض می کنم، صلواتی را مرحمت بدارید.

بعد از توصیه به تقوی ، برادران و خواهران، ایام ایام سوگواری و عزاداری بر حضرت زهرا (س) است . من این بحث و سوال را مطرح می کنم که مهمترین پیام و خواسته حضرت زهرا (س) در این برهه و زمان وهمین طور در همه زمانها از ما چیست؟ قبل از اینکه به این سوال پاسخ بدهیم؟ روایتی را از پیامبر اعظم(ص) خدمتتان عرض می کنم در باب اظهار محبت و علاقه به حضرت زهرا که از شما نمازگزاران عزیز می خواهم این حدیث را در گوشه دل جای دهید و یادگار از نمازجمعه امروز داشته باشید. خدا را بر این نعمت بزرگ، شکر می کنیم .

پاداش محبت ودوستی حضرت زهرا(س)

رسول خدا (ص) می فرماید: « یا سَلْمانُ، مَنْ أَحَبَّ فاطِمَةَ ابْنَتی، فَهُوَ فِی الْجَنَّةِ مَعی »(1) هر کس فاطمه را دوست داشته باشد در بهشت با من است. ببینید این محبت ، چقدر ارزشمند است چقدر عشق و علاقه به ساحت حضرت زهرا موثر است.

دفاع از امامت و ولایت درس مهم حضرت زهرا(س):

قسمت دوم پاسخ مهمترین درس حضرت زهرا برای ما این است که به ما می گویند شما حق را بشناسید و به حق عمل کنید و از حق دفاع کنید . باطل را هم بشناسید و از آن مبری بجویید . به تعبیر دیگر بزرگترین درس حضرت زهرا(س) استقامت در دفاع از امامت و ولایت است . مهمترین درس حضرت(س) دفاع از امام حق و مبارزه با امام باطل است. البته حضرت زهرا الگوی بشریت و الگوی تمام مسلمانان است مخصوصا الگوی زنان دنیا و همه بانوان مسلمانان است. ایشان هم الگوی مردان و هم الگوی زنان هستند. درس های زیادی را می توان از حضرت زهرا آموخت ، هم از مسائل شخصی و خانوادگی و هم مسایل سیاسی و هم مسئله عبادی، در باب همسرداری ، حجب و حیا وعفت و پاکدامنی اینها درسهای بزرگی است .

حجاب حضرت فاطمه(س) در برابر پیرمرد نابینا :

روزی فرد نابینایی اجازه خواست که به منزل فاطمه(س) وارد شود، آن حضرت خود را (از او پوشیده داشت. رسول خدا(ص) به او فرمود: چرا خود را پوشیده داشتی در حالی که نابیناست و ترا نمی بیند؟ حضرت زهرا(س) فرمود: او مرا نمی بیند ،من که او را می بینم و نیز او رایحه و عطر مرا می بوید و شامه اش سالم است. رسول خدا(ص) فرمود: گواهی می دهم که تو پاره تن من هستی. (2) این درس حجب و حیا و عفتی است که حضرت زهرا (س) به همه ما می دهد.

همکاری حضرت زهرا(س) در اموراقتصادی خانواده:

درس دیگر در انجام امورات زندگی است ، درست است اگر کار منزل برای خانمها سنگین بود، مرد باید خادمی بگیرد تا او را در کار خانه یاری دهد ، ولی به زندگی حضرت زهرا (س) که نگاه می کنید اول زندگی بحث خدمتکار نبود ، بعدا دچار مشکلات شدند کسی می آمد و به حضرت کمک می کرد. والا آن گونه تاریخ نشان می دهد حضرت زهرا نه تنها در تربیت نسل و تربیت فرزند حرف اول را می زند، در کمک به خانواده هم حرف اول را می زد . نخ ریسی می کردند و کمک به اقتصاد خانواده داشتند . نمونه اش این است که روز عاشورا امام حسین پیراهنی را پوشاندند که مادرشان حضرت زهرا آن را بافته بودند پس معلوم می شود که حضرت بافندگی هم داشتند.ریسندگی هم داشتندو غیر از این که در جبهه کمک می کردند به اقتصاد خانواده هم کمک می کردند ، تاریخ نوشته است امیرالمومنین از شمعون یهودی پشم گرفتند تا حضرت زهرا در خانه نخ ریسی کنند و چادر حضرت زهرا(س) را گرو گذاشتند که این یهودی چادر را به خانه برد و داستان آن را شنیدید که آن یهودی و همسایه هایش بخاطر آن چادر مسلمان شدند،منظور این است که حضرت زهرا با نخ ریسی کمک خرج بودند. برخی از خانمها می گویند ما وظیفه نداریم که در خانه کار کنیم، بله مرد نمی تواند همسرش را مجبور کند تا درخانه کار کند ولی خود حضرت زهرا در خانه کمک می کردند و به اقتصاد خانواده کمک می کردند.

حضرت زهرا(س) وانجام امور خانه

روزی رسول خدا صلی الله علیه و آله وارد منزل حضرت زهرا علیهاالسلام شد و دخترش را مشاهده کرد که روی زمین نشسته، با یک دست فرزندش را در آغوش گرفته، شیر می دهد و با دست دیگر با آسیاب دستی گندمها را آرد می کند. از دیدن زندگی ساده، امّا گرم و پُرعاطفه حضرت فاطمه علیهاالسلام اشک در چشمان رسول خدا صلی الله علیه و آله حلقه زد . (در اینجا رسول خدا نفرمود دخترم چرا این قدر زحمت می کشی و چرا علی برای تو خدمتکار نمی آورد ، تو وظیفه ای نداری در خانه کار کنی ، سخنی که برخی از افراد می زنند و مایه اختلاف در خانواده ها می شوند .) رسول خدا فرمود: « يا بِنْتاهُ تَعَجَّلى مَرارَةَ الدُّنْيا بِحَلاوَةِ الاْخِرَةِ » دخترم به خاطر شيرينى آخرت تلخى دنيا را تحمل كن.(یعنی دخترم کار کن و سختی های خانه همسر را تحمل کن تا به شیرینی آخرت دست پیدا کنی. ) فاطمه عليهاالسلام در پاسخ گفت: « يا رَسُولَ اللّه ِ اَلْحَمْدُلِلّهِ عَلى نَعْمائِهِ وَالشُّكْرُ لِلّهِ عَلى آلائِهِ » نعمتها و موهبتهاى بى پايان حق را سپاسگزارم.(3) هر دو واژه " آلاء " و "نعمت" یک معنا دارند و به معنای نعمت هستند. برخی از مفسرین گفته اند رزق مادی خدا به انسانها می دهد این نعمت است ،حضرت زهرا(س) می فرمایند: حمد می کنم خدا را بر این رزقی که به من داده است ، رزق مادی و معنوی و ظاهری و باطنی را آلاء می گویند یعنی محبت ها و احسانهایی که خدا به بندگانش دارد ، "آلاء" اعم است و"نعمت" اخص است ، چقدر حساب شده ، حضرت زهرا (س) خدا را شکر می گوید .سپاس مخصوص خدایی است که به ما رزق و روزی داده است و شکر خدایی را که بر ما احسان و لطف دارد . باز در ادامه یک گزارشی را حضرت زهرا(س) در مورد کوشش هایش در خانه و خانواده اش برای رسول خدا صلی الله علیه و آله بیان می کند و می فرماید: «لَیْلَتِی جَمِیعاً اُدِیرُ الرَّحَی حَتَّی اُصْبِحَ وَ اَبُو الْحَسَنِ یَحْمِلُ حَسَناً وَ حُسَیْنا » شب تا صبح به آرد کردن گندم مشغول بودم. ابوالحسن، (فرزندانم) حسن و حسین علیهماالسلام را نگه داری می کرد.»پس معلوم می شود کار کردن در منزل برای خانمها یک ارزش است و یک نعمت است که خانمها در منزل کار کنندو سختی این دنیا را زمینه ساز آسایش در آخرت بکنند. حضرت زهرا این گونه بودند ،نسلی را هم تربیت کردند که در دنیا نمونه ندارد و هرچه هست از تربیت حضرت زهراست . آنچه عرض کردم گوشه ای از نحوه زندگی حضرت زهرا بود.

حضرت زهرا(س)یگانه مدافع ولایت:

آنچه که امروز و در این جلسه باید خدمت شما عرض کنم ،زندگی سیاسی حضرت زهرا و دفاع از حق،دفاع از ولایت ودفاع از امیرالمومنین است . او یگانه حامی امیرالمومنین است . حضرت زهرا در دفاع از امامت علی (ع) خطبه خواندند و سخنرانی کردند،شبانه در خانه اصحاب آمدند و اصحاب شبها می گفتند : ما کمک و همراهی می کنیم ولی روز که می شد خود را پنهان می کردندو کمک نمی کردند .مثلا حضرت زهرا به در خانه معاذ بن جبل که یک شخصیت برجسته بود آمدند و فرمودند: «ای معاذ بن جبل! من نزد تو آمدم، از تو یاری می طلبم، تو با رسول خدا (ص) بیعت کردی که او و ذرّیه اش را یاری نمایی و او را حفظ کنی از آنچه خود و خاندانت را حفظ می کنی، ابو بکر فدک را از من غصب کرده و وکیل مرا از آن بیرون رانده است. معاذ گفت: با من غیر از خودم کسی هست؟ فاطمه (س) فرمود: نه، کسی مرا اجابت نکرد. معاذ گفت: من کجا می توانم تو را یاری دهم؟ پس فاطمه (س) از نزد معاذ بن جبل بیرون آمد و پسر معاذ وارد خانه شد (و بعد از گفتگوی با پدر) گفت: من نزد خدا با تو منازعه می نمایم تا اینکه بر رسول خدا (ص) وارد شوم؛ زیرا تو درخواست دختر محمد را اجابت نکردی». (4)امام صادق (ع) می فرماید: هرچه حضرت زهرا (س) درخواست کرد و طلب یاری و کمک خواست کسی ایشان را یاری نکرد ، ما ملت ایران می خواهیم برخلاف مردم آن زمان، حضرت زهرا را یاری کنیم. آنها جواب حضرت را ندادند ولی ما بعد از 1400 سال می خواهیم به حضرت بگوییم ما در صحنه ایم تا شما را یاری می کنیم .یاری حضرت زهرا دفاع از امامت امیرالمومنین و دفاع از امام و پیشوای حق و همین طور کنار گذاشتن امام باطل است. این جواب و یاری من و شماست ، چند سخن از حضرت زهرا (س)را خدمتتان عرض میکنم .

سخن حضرت زهرا(س) با زنان مهاجر وانصار:

وقتی حضرت زهرا (س) در بستر بیماری بودند، جمعی از زنان مهاجر و انصار به عیادت حضرت آمدند و از احوال ایشان ، سوال می کنند . در هر موقعیتی که حضرت زهرا (س) پیدا می کردند از امیرالمومنین (ع) دفاع می کردند، روشنگری برای امام باطل می کردند. حضرت فرمود: اگر علی (ع) و فرزندان او به خلافت می رسیدند، دو نفر هم با یکدیگر اختلاف نمی کردند: «أَما وَاللَّه لَوْ ترَکُوا الْحَقَّ عَلَی أَهْلِهِ وَ اتَّبَعُوا عِتْرَةَ نَبِیِّهِ لَمَا اخْتَلَفَ فِی اللَّهِ اثْنَان» قسم به خدا اگر حق را به اهلش واگذار می کردند و از عترت رسول خدا (ص) اطاعت می کردند، دو نفر هم درباره (حکم) خداوند با یکدیگر اختلاف نمی کردند.(5) اگر چنین می شد برای همیشه زندگی در جامعه اسلامی گوارا می شد، اگر می گذاشتند حاکمیت در دستان علی (ع) بماند حتی دو نفر هم با هم اختلاف نمی کردند. در خطبه فدکیه فرمودند: اطاعت از ما نظم و مایه آرامش را به دنبال دارد. اگر حاکمیت در دست امیرالمومنین و فرزندانش باشد جامعه آرامش و نظم پیدا می کند و از بی نظمی نجات پیدا می کند . محیط جامعه از اختلاف و درگیری حفظ می شود ، همه دنبال آرامش هستندو نمی خواهند جنگ ، زد و خورد و دعوا باشد. پس پیداست نظام امامت نظامی است که تفرقه هارا جمع می کند و به ارکان نظم می بخشد. این یکی از سخنان حضرت زهرا ست، حتما این روزها صحبت های حضرت زهرا را مطالعه کنید. یکی دیگر از سخنان حضرت این است : «وَ اللَّهِ لَوْ تَکَافُّوا عَنْ زِمَامٍ نَبَذَهُ رَسولُ اللَّه إِلَیْهِ لَاعْتَلَقَهُ وَ لَسَارَ بِهِمْ سَیْراً سجُحاً لَا یکْلُمُ خشَاشُهُ وَ لَا یتَعْتِعُ رَاکبَهُ وَ لَأَوْرَدَهُمْ مَنْهَلًا نمِیراً فضْفَاضاً تَطْفَحُ ضَفَّتَاهُ وَ لَأَصْدَرَهُمْ بِطَاناً قَدْ تَحَیَّرَ بِهِمُ الرَّیُّ غَیْرَ مُتَحَلٍّ مِنْهُ بِطَائِلٍ إِلَّا بِغَمْرِ الْمَاءِ وَ رَدْعِهِ شرَرَهُ الساغِبَ وَ لَفتِحَتْ عَلَیْهِمْ بَرَکَاتٌ مِنَ السَّمَاءِ وَ الْأَرْضِ وَ سَیَأْخُذُهُمُ اللَّه بمَا کانُوا یکْسِبُون »(6) به خدا سوگند! اگر مسئولیت خلافت را که رسول خدا (ص) به علی (ع) سپرده بود، به او واگذار می کردند، او آن مرکب خلافت را مهار می کرد و با نرمی می راند که کم ترین آسیبی به آنها نمی رسید و آنان خسته و ملول نمی شدند و آنان را به کنار چشمة زلال حقیقت می برد که آب گوارا و شیرین بنوشند و سیراب بیرون آیند. از زیادی آن حیران شوند، در حالی که او خود از زینت دنیا بهرة زیادی برنگیرد و جز قدحی کوچک از آب برای رفع تشنگی برندارد، (و اگر خلافت را به او واگذار کرده بودند) برکات از آسمان و زمین به روی آنها گشوده می شد (و آنان چنین نکردند) و به زودی خداوند آنان را به آنچه می کنند، ( از عصیان و نافرمانی) کیفر خواهد نمود .

گریه های حضرت زهرا(س) برای ولایت:

شخصی می گفت: هنگامی که رسول خدا(ص) از دنیا رفت، حضرت فاطمه(ع) نزد قبور شهدا و بر سر قبر حمزة سید الشهدا(ع) می آمد و در آنجا می گریست. از آن پس چند روز مرتب نزد قبر حمزه آمدم و ایشان را در آنجا دیدم که حضرت گریه می کرد و در حال گریه می فرمود: کجاست یاری دهنده دین؟ کجاست یاری دهنده علی (ع) ؟ ( چون حضرت زهرا این سخنان را می گفتند گریه او موجب آزار مشرکان بودو گرنه به گریه تنها کاری نداشتند. حضرت زهرا(س) با صدای بلند و گریان می گفتند: کجاست یاری کننده های دین؟ کجاست یاری دهنده مولا امیرالمومنین(ع) . این بود که آنها نمی توانستند، تحمل کنند. ) آن شخص می گوید : متوجه شدم که گریه های حضرت زهرا(ع) فقط برای فقدان پدرش نبود. به حضرت عرض کردم: آیا رسول خدا(ص) بر امامت حضرت علی(ع) تصریح کرد؟ حضرت فرمود: «وَا عَجَباً أَنَسِیتُم یَومَ غَدِیرِ خُمٍّ؟ » شگفتا! آیا روز غدیر خم را فراموش کردید؟ عرض کردم: بلکه قضیة غدیر، بود (من فراموش نکرده ام)؛ ولی می خواهم از زبان شما بشنوم. فرمود: «أُشهِدُ اللَّه تَعَالَی لَقَدْ سَمِعْتُهُ یَقُولُ عَلِیٌّ خَیْرُ مَنْ أُخَلِّفُهُ فِیکمْ وَ هُوَ الْإِمَامُ وَ الْخَلِیفَةُ بَعْدِی وَ سِبْطَایَ وَ تِسْعَةٌ مِنْ صُلْبِ الْحُسَیْنِ أَئِمَّةٌ أَبْرَارٌ » خدای متعال را گواه می گیرم که شنیدم پیامبر اکرم (ص) می فرمود: علی(ع) بهترین کسی است که در میان شما جانشین خودم قرار می دهم و او امام و خلیفة بعد از من است و دو سبط من و نُه نفر از صلب حسین(ع) پیشوایان در میان شما خواهند بود. پرسیدم: بانوی من! پس چرا علی(ع) سکوت کرد و حق خود را نگرفت؟ حضرت زهرا(ع) پاسخ داد: رسول خدا(ص) فرمود: «مَثَلُ الإمَامِ مَثَلُ الکَعبَةِ إِذ تُؤتَی وَ لا تَأتِی » مَثل امام، مانند کعبه است که نزد او می آیند (و طواف می کنند) و او نزد کسی نمی رود (کعبه دور مردم طواف نمی کند).» سپس ادامه داد: «أَمَا وَ اللَّهِ لَوْ تَرَکوا الْحَقَّ عَلَی أَهْلِهِ، وَ اتَّبَعُوا عِتْرَةَ نَبِیِّهِ، لَمَا اخْتَلَفَ فِی اللَّهِ اثْنَانِ، وَ لَوَرِثهَا سَلَفٌ عَنْ سَلَفٍ، وَ خَلَفٌ بَعْدَ خَلَفٍ، حَتَّی یَقُومَ قَائِمُنَا، التَّاسِعُ منْ وُلْدِ الْحسَیْنِ »آگاه باش، به خدا قسم! اگر حق را به اهلش واگذار می کردند و از عترت رسول خدا(ص) اطاعت می نمودند، دو نفر (دربارة حکم خداوند) با یکدیگر اختلاف نمی کردند و ( امامت را همان گونه که رسول خدا(ص) معرفی فرمود) جانشینی از جانشین دیگری و (امام)قبلی از قبل دیگری به ارث می برد تا قیام می کرد قائم ما که نهمین (فرزند) از حسین است.(7)

امام وپیشوای حق را بشناسیم:


آنچه گفته شد گوشه ای از سخنان حضرت زهرا (س) بود، پس مهمترین درسی که حضرت به ما می دهند این است که امام و رهبر حق را بشناسیم و پیروی کنیم. امروز امام باطل را هم بشناسیم و آن را کنار بگذاریم . امروز رأس همه باطل و رأس همه منکرات استکبار جهانی به رهبری امریکاست. چقدر فساد و ناامنی زیاد شده است ، هر بدبختی را که امروز گریبان جامعه بشری را گرفته است سرمنشا آن امریکاست. درس حضرت زهرا این است که امروز امام حق و پیشوای حق را که ولی فقیه است بشناسیم و از ولایت فقیه تبعیت کنیم. ولی فقیه امروز امام حق جامعه ماست ، پرچمدار حق ایشان است ، حالا هر سلیقه سیاسی داشته باشید . درس حضرت زهرا شناخت و پیروی از امام حق و اعتماد به پیشوای حق که جانشین حضرت صاحب الامر است و امروز این پرچم بر دوش حضرت آيت الله العظمی الامام خامنه ای (حفظ الله تعالی) است که اطاعت از ایشان منشأ پیشرفت کشور ، نظم در بین ملت و جلوگیری از اختلاف و چند دستگی بین مردم است و امروز این سد بزرگ را دشمن با برنامه ریزیهای خودش مورد آسیب قرارداده است که ان شاءالله در خطبه دوم خدمتتان عرض میکنم، پس مهمترین درس شناخت حق وشناخت امام حق و دفاع از امام حق و پیروی و جان فدای امام حق بودن است .همین طور شناخت امام باطل و مبارزه با امام باطل است.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه خدمت شما برادران و خوهران ارزشمند عرض کردم ، درس بزرگ حضرت زهرا (س) شناخت امام حق و شناخت امام باطل است.

آمریکا سرمنشأ همه جنگها:

امروز رأس امام باطل استکبار جهانی به رهبری امریکاست در این سالهایی که ما از خدا عمر گرفتیم و شما در جریان هستید حضور این جنایتکاران و تروریست ها اولین عامل جنگ بوده است .جنگ هایی مانند جنگ 8 ساله ایران و عراق ،جنگ در عراق و افغانستان .در این جنگ چقدر انسانها کشته شدندو زنان بیوه شدند و خانه ها ومنابع کشورها از بین رفتند و چقدر اختلاف و تفرقه ایجاد کردندکه سرمنشا آنها آمریکاست ، خودشان اعتراف کردند که القاعده را اینها به وجود آوردند ،فرزندانی که پدرانشان در جنگ با شوری شهید شده بودند را در پاکستان آموزش دادند و بخشی طالبان و بخشی القاعده شدند و از دل همه اینها داعش بیرون آمد که مایه اختلاف و درگیری ، بدبختی و بیچارگی شدو چه جنایاتی که اینها انجام ندادند روی جنایتکاران عالم را سفید کردند، چقدر ویرانی امریکایی ها درست کردندو زیر بناها را تخریب کردند. حضورآمریکایی ها به تعبیر مقام معظم رهبری حضوری فسادانگیز است یعنی هرکجا نگاه می کنید این حضورشان عامل تفرقه و فساد است ، قبل از انقلاب هم در کشور ما در پی غارت منابع بودند، شهادت سپهبد شهید زمینه را فراهم کرده است که ان شاءالله به این حضور فساد انگیز خاتمه داده شود و اینها از منطقه اخراج شوند، ان شاءالله به خواست خدا زمینه اخراج استکبار فراهم شده است ، امریکایی ها دست بردار نیستند و گفتند ما در عراق می مانیم. حال چگونه می توان به این حضور پایان داد و اگر نخواهیم استکبار جهانی باشد، چه باید انجام بدهیم؟ اولین قدم بیداری مردم منطقه است ،تا مردم منطقه بیدار نشوند ،مردم بحرین و دیگر کشورها ، مردم سعودی و ترکیه تا اینها بیدار نشوندو مبارزه نکنند و نخواهند ، این امر مشکل است. ان شاءالله به برکت خون به ناحق ریخته سردار شهید همه مردم بیدار شوند و ان شاءالله بیداری سراسر منطقه را فراهم می گیرد که دیگر زیر بار ظلم نروند .دومین راه آن این است که رهبر انقلاب در پیام خودشان فرمودند : خونخواهان خون شهید، تمام کسانی هستند که اهل مقاومت هستند ، نه تنها در ایران اسلامی بلکه در همه دنیا و در همه کشورهای اسلامی. کسانی که اعتقاد به اسلام و مقاومت دارند خونخواه هستند ، یعنی سراسر منطقه.

صلابت واقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در برابرآمریکا:

همانطور که مجلس شورای اسلامی اعلام کردند اینها تروریست هستند سراسر منطقه برای اینها ناامن است و کاری هم که بعد از شهادت و همزمان سپاه و یگان هوافضا انجام داد یک سیلی محکمی بود ، امریکایی اول گفتند مهم نبوده است و کم کم دارند اعتراف می کنند که خساراتی دیده اند. بعد از 70 سال این اولین بار بود که هیمنه امریکا شکست تا امروز کسی جرات حمله به امریکا را نداشت .حتی شوروی ها هم ، حاضر نشدند به پایگاه امریکایی ها حمله کنند ولی ایران هیمنه آنها را شکست، آنها که این همه ادعا دارند که ابرقدرت هستندو سلاح های پیشرفته دارند. اعترافات افسران امریکایی را شنیدیم که موشک ها یکی پس از دیگری به هدف می خورد و وحشت ایجاد می کرد و کسی هم جلودار آنها نبود . می گفتند ما پیشرفته ایم و ضد موشک داریم ولی در حمله موشکی ایران کاری را نتوانستند انجام دهند. ولی ایران کشوری که سالها تحریم بوده است و هیچ کشوری به ما موشک نمی داد، امروز چنان قدرتمند شده است که موشک های دقیق و نقطه زنش برای دشمن ویرانگر است . این قدرت و اقتدار از شهید تهرانی مقدم شروع شدو تکمیل آن به ست فرمانده دلاور هوافضا حاجی زاده بوده است ،دشمن نمی تواند تحمل کند . جسم سردار شهید را از ما گرفتند و حال دنبال این است که شخصیت این شهید زنده را از ما بگیرد. نفر دوم کسی که پهباد بدون سرنشین امریکایی را در داخل کشور نشاند و کسی که دشمن را در خانه خود شبانه با موشک های نقطه زن، زمین گیر کرده است و آرامش و آسایش امریکایی هارا گرفته است . حال فکر می کنید امریکایی ها دنبال انتقام نیستند؟ مخصوصا یک مستمسک هم پیدا کردند که سپاه هواپیمای اکراینی را زده شده است و اعتراف کرده است که که اشتباهی زده شده است واقعا هم اشتباهی بوده است .

امنیت کشور مدیون دلاورمردان سپاه:

سپاه 40 سال است که امنیت مارا تأمین کرده اند ، سپاه برای حفظ امنیت بیش از 41 هزار نفر شهید داده است ، بنابراین هرگز به صورت عمدی نیروهای خودی را مورد هدف قرار نمی هد. البته هنوز معلوم نشده است که چه اتفاقی افتاده است و امریکایی چه دستی در آن برده اند ، این هواپیما ساخت آمریکاست و در اکراین دستکاری کردند و امواج را این هواپیما از خودش ساطع می کرده است که یگان موشکی سپاه تشخیص داده است حتی پوسته موتور را باز کردند و اجازه پرواز داده نشده است ولی این هواپیما پرواز کرده است ،خیلی مسائل پیچیده ای اینجاست ولی همه چیز را این مرد بزرگ پذیرفت و گفت من آبرویم را با خدا معامله کردم. خیلی مسائل پیچیده ای در این میان است و دستهایی در کار است. مسئله به این آسانی که سپاه پذیرفت، نبوده است که سردار گفتند کاش ما هم می مردیم! نه شما باید زنده بمانید. ان شاءالله ما از شما حمایت می کنیم شما فرزندان سرافراز این ملت هستید . امروز راهیپمایی برای همین است اینها فرزندان ملت هستند و قصد زدن نیروهای خودی را نداشتندو اتفاقی است که ناخواسته افتاده است و معلوم نیست دشمن چه دستکاری در این هواپیما کرده است که به سمت مناطق حساس و ممنوعه در پرواز بوده است ، و اگر هم نمی زدند معلوم نبود چه می شد و این هواپیما ها کجا سقوط می کردو چه اتفاقات بدی را به وجود می آورد و امریکایی ها می گفتند ایرانی ها در صنایع موشکی ضعیف هستند وگرنه می توانستند این هواپیمارا رهگیری کنند و اجازه خرابکاری نمی دادند . چاره نبود چه خطای انسانی و چه دست کاری کرده بودند که هواپیما، امواج موشک کروز داشته باشد، در آینده روشن می شود که چه جنایتی را این استکبار جهانی انجام داد تا از فرزندان ملت انتقام بگیرد و خصوصا از فرمانده دلاور و خاکی و مردمی کسی که با موشک های نقطه زن چنان سیلی محکمی بر امریکایی ها زد و هنوز که هنوز است حقایق آن را به مردم خودو منطقه اعلام نکرده اند. بنابراین ما باید هوشیار و بیدار باشیم. عده ای به بهانه حمایت از کشته شده ها شمع روشن می کنندو سفیر انگلیس در میان آنها پیدا می شود. بدترین دشمن ما ، انگلیس روباه پیر است که بدترین جنانت را به ایران کرده است و چه شعارهایی در میان داده شده است ، شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه یعنی مرگ بر اسلام و خدا چون این ولایت را خدا درست کرده است ،پیامبر و اهل بیت درست کرده است ولی آنها جسارت و توهین می کنند خیلی توهین بزرگی را انجام دادند . قیام 19 دیماه که منشا انقلاب شد به علت جسارتی بود که یک روزنامه به حضرت امام کرده بود که در پی آن ملت ایران قیام کردند و در این راه خون خود را دادند که چرا به امام جسارت کردید .حالا اینها می خواهند قداست ولایت فقیه را بشکنند، طبیعتا این ملت بیدار اجازه نخواهند داد . ما از این حادثه ناراحت هستیم و مردم هم از شهادت فرزندان شان در حادثه هوایی آزرده خاطر شدند ولی اجازه نخواهند داد که اسلام مورد تهاجم و هدف قرار بدهند . بنابراین راهپیمایی امروز در سراسر ایران اسلامی یک راهپیمای بزرگ و تاثیرگذار و دشمن شکن و جمع کننده فتنه ها خواهد بود. ان شاءالله

به یاری سیل زدگان بشتابید:

نکته بعد اینکه در سیل اخیر در جنوب کشور خسارات بسیار بوده است الحمدالله شهر ما امن است و خساراتی ندیدیم ، همه به اندازه توان به سیل زدگان کمک کنیم.

شهادت نواب صفوی:

شهادت نواب صفوی و فدائیان اسلام را در همین هفته داریم که تبریک و تسلیت عرض می کنم.

احترام به نتیجه تائید صلاحیت شورای نگهبان:

نکته آخر را هم در بحث تایید صلاحیت ها در شورای نگهبان عرض می کنم: شورای نگهبان برخی از کاندیدها را رد صلاحیت کرده است و عده ای به شورای نگهبان هجوم آوردند که شما چکاره هستید که می خواهید تایید صلاحیت کنید. تایید صلاحیت یک اصل عقلی است. به عنوان مثال ا برای وضو گرفتن لباس خودت را درمی آوردی آیا این لباس را به هرکس آنجا باشد می دهید تا آن را نگه دارد و شما وضو بگیرید؟ چون داخل لباس چک ، پول و موبایل شماست ، آن را به هرکسی نمی دهید و فقط آن را به افراد مطمئن می سپارید تا خدای نکرده کسی لباس شما را ندزدد.حال چگونه اجازه بدهند در نظام اسلامی هرکس از راه رسید، واردشود؟ اگر کسی صلاحیت نداشته باشدو وارد شود، نظام و مردم ضربه خواهند دید.مگرما کم ضربه خورده ایم. بنابراین باید صلاحیت آنها تایید شود و اینکه فلان فرد به درد نظام می خورد. این یک اصل عقلی است و در همه دنیاست. کسانی هم که رد صلاحیت شده اند حق اعتراض دارند ولی اینکه کلا بگویند شورای نگهبان حق ندارد کسی را رد صلاحیت کند، حرف درستی نیست و بی منطق است ومانند این است که انسان قصد داشته باشد برای مغازه خود شاگردی را انتخاب کند و هر کس از راه رسید، کلید مغازه را به او بدهد. در این صورت تا صاحب مغازه خبردار بشود، سرمایه و زندگیش را از دست می دهد. بنابراین نظام را هم نمی توان دست هرکسی سپرد و قطعا باید صلاحیت او مورد تایید قرار بگیرد.

خدایا به حق محمدو آل محمد ،عاقبت همه مارا ختم بخیر بگردان


پی نوشت:

1- بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار، ج 27، باب 4

2- بانوی بانوان ص ۲۶ به نقل از بحار ج ۴۳ ص ۹۱

3- بحارالانوار ج 43 ص 86 و مناقب ابن شهر آشوب ج 3 ص 342.

4- بحار‌ الانوار، علامه مجلسی، ج 8 ، ص 103؛ اختصاص، شیخ مفید، ص 183.

5- بحار الانوار، علامه مجلسی‌، ج 36، ص 353.

6- شرح نهج البلاغه، ابن ابی الحـدید، ج 16، ص 235.

7-کفایة الاثر، حسینی کوه کمری، نشر بیدار، قم، چاپ اول، 1401 ق، صص 199 و 248؛ الانصاف فی النص علی الائمة الاثنی عشر(ع)، سید هاشم بن سلیمان، ترجمه: رسولی محلاتی، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، چاپ اول، بی تا، ص 412؛ بحار الانوار، ج 36، ص 353.


http://yascms.ir/emam/gozaresh/u5980.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u5981.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u5982.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u5983.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u5984.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u5985.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u5986.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u5987.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.