سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

اقامه نماز اولین برنامه مومنین

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 562 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1389.06.15
 
بسم الله الرحمن الرحیم
سخنرانی امام جمعه محترم
در جمع ستاد نمازجمعه با حضور مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان در دفتر13/4/89
http://yascms.ir/emam/ebrahimi3.png

قال الله فی کتابه«الذین ان مکناهم فی الارض اقاموا الصلاة»
تشکر وقدردانی می کنم از اعضای ستاد نمازجمعه برادران و خواهران و از جناب دکتر جعفری هم که اطلاع رسانی کردند به دوستان، تشکر و قدردانی می کنم. تشکر ویژه ای دارم از سرور ارجمند و برادر عزیز و بزرگوارمان حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای قاسمی زاده مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و ریاست محترم اوقاف ، سروران معظم روحانی و همراهان خوش آمد عرض می کنم انشاءالله این جلسه مایه خیر و برکت برای شهرستان ما باشد.

اقامه نماز اولین برنامه مومنین
در آیه ای که تلاوت شد خدای تبارک و تعالی می فرمایند: مومنین و صالحین وقتی به حکومت رسیدن جزء اولین برنامه هایشان اقاموا الصلاة است. «الذین ان مکناهم فی الارض اقاموا الصلاة» صالحین وقتی که تمکن پیدا می کنند اولین برنامه شان اقامه نماز و ارتباط با خدای تبارک و تعالی است. اگر ارتباط با جامعه و خدا به نحو احسن درست برگزار شود، صالحان بهتر می توانند اعمال حاکمیت کنند.

حضور باشکوه مردم در نمازجمعه
از میان نمازها، نمازجمعه است که از برکت امام و از برکت شهدا و از آغاز روزهای نظام اسلامی نمازجمعه برگزار شده است. الحمدلله در شهرستان بافت هم تا کنون نمازجمعه با شکوه برگزار شده و تشکر و قدردانی می کنم از همه ائمه جمعه ای که در این سنگر و شهرستان بافت مشغول خدمت بودند و همه عزیزانی که همراه این علمای بزرگوار بودند و نمازجمعه را با شکوه اقامه می کردند. در این مدت یکسال بنده حقیر در خدمت اعضای ستاد و مردم شریف بافت بودم. الحمدلله به کمک این بزرگواران و اعضای محترم ستاد نمازجمعه با شکوه برگزار شده است و حضور بهتر و بیشتری با توجه به وسعت جایی که پیدا شد برای نمازجمعه، الحمدلله حضور بیشتری از مومنین شاهد بودیم. وحدت و همدلی با حفظ مواضع اصولگرایی در شهرستان الحمدلله حاکم بوده، حضور بسیار خوبی مردم در راهپیمایی ها داشتند. اگر شهرستانهای دیگر دو تا راهپیمایی بوده در دفاع از امام و ولایت و رهبری عزیز و بزرگوارمان در شهرستان سه تا راهپیمایی برگزار شد. هشتم دی خودجوش مومنین، مسئولین و خود دهیاران از اعضای محترم شورا از سراسر شهرستان از مسجد حرکت کردند و آمدند در جلوی دفتر و حضور بسیار خوبی بود.
از جهت کار هم جمع شهر و مسئولین جمع برادرانه به سمت کار و اشتغال است. من فکر می کنم الان هم تعداد زیادی از مسئولین همراه فرماندار محترم باشند که نتوانستند در این جلسه حضور پیدا کنند امروز در روستاهای اطراف رفتند تاخیرشان هم در همین جهت بوده است که نتوانسته اند در جلسه ستاد شرکت کنند.

پیگیری کارهای مصلا
بحث مصلا هم الحمدلله با همت حضرتعالی پیگیری شده است. 150 میلیون تومان از طرف شورا به حساب مصلا واریز شده است. کارها الحمدلله به لطف الهی دارد پیش می رود.

شهدای گمنام
در بحث شهدا هم، شهدای گمنام به لطف الهی با پیگیری های که شده و همت مسئولین عزیز سه شهید گمنام در شهرستان دعوت شده است. مسئولین حمایت و کمک کردند سه شهید را دفن کردیم در تپه ورودی شهر و استقبال خیلی خوبی هم شده الان هم حضور خوبی دارند.

فعال سازی مساجد
مساجد هم به لطف الهی فعال شده است ما در بعضی از مساجد مان به کلی فقط یک وعده نماز داشتیم بعضی از مساجدمان سه وعده و در بعضی از مساجد دیگر دو وعده دارد برگزار می شود.
تا به حال به روحانیون در مساجد هزینه ای پرداخت نمی شد و تا صحبتی با هیئت امناء شد البته شاید یکی ، دو تا از مساجد کمکهایی داشتند ولی نوعا مساجد کمکی به روحانی نمی کردند. غیر از ایام محرم ، صفر و ماه مبارک کمک جدای نمی کردند الان بعضی از مساجد صحبت شده بعضی ها 100 تومان، 20 تومان می دهند روی این جهت ساماندهی شده است و بحث اعزام مبلغ و روحانی هم کل روستاها و شهرستان دیده شده است. با هیئت امناء صحبت شده این گروهی که زیر نظر آقای خاتمی هستند در قم اینها بیایند در شهرستان حضور پیدا کنند و شهر و روستاهای اطراف را پوشش دهند.

ستاد نمازجمعه
ستاد نمازجمعه هم الحمدلله از مدتی که تعیین شده، از طرف مسئول محترم ستاد، جلسه ستاد نمازجمعه باشکوه برگزار شده است. گزارشات هم به دفتر شورا ارسال شده است. ما هم در خدمت حضرت عالی هستیم از نصایح و راهنمایی شما استفاده می کنیم فرموده بودید تا ساعت 10 جلسه جمع بشود سعی می کنیم جلسه را تا ساعت 10 جمع کنیم. ستادخواهران هم الحمدلله فعالیت بسیار خوب دارند دو تا برنامه بسیار خوبی دارند و آن که به دیدار خانواده شهدا می روند و زیارت آل یاسین در دفتر و یک جلسه هم است که باقیات و صالحات نامگذاری شده است که به دیدار خانواده شهدا می روند جو بسیار خوبی هستند برگزار می شود.

فعالیتهای دفتر
دفتر هم در دو شیفت الان در خدمت مردم شریف است هم طرف صبح و هم بعدازظهر مسئول دفتر هم جناب آقای ابراهیم پور هستند. با چهار تا نیروی دیگر ، مسئول سایت هم داریم که حدود 50 هزار نفر بازدید کننده داشتیم. کل برنامه ها و جلسات یک ذخیره ارزشمندی برای آینده این شهرستان بشود. والسلام علیکم و رحمة الله

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.