سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

سی و سومین یادواره شهدای والامقام منطقه بهشت وحدت

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 282 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1398.11.10
 
حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در سی و سومین یادواره شهدای والامقام منطقه بهشت وحدت شهرستان زرند که همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در مورخه98/11/09 در مهدیه امامزاده عبدالله مطهرآباد برگزار شده بود حضور و به ایراد سخنرانی پرداختند.




سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم یادواره شهداء بهشت وحدت مورخه98/11/09


اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین

قال رَسُولُ اللّهِ (صَلَّى اللّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ) : « مَنْ احبَّ ابنتی فهو فی الجنةِ معی » (1)

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله ،یا اباصالح، ادرکنا واغثنا، السلام علیکم یاشهدا، یا سعدا یا نجبا ، السلام علیکم یا انصار الله،السلام علیکم یا انصار رسول الله(ص)،السلام علیکم یا انصار امیرالمومنین(ع)،السلام علیکم یا انصار فاطمة الزهرا(س) سیدة النساء العالمین،السلام علیکم یا انصار الحسین(ع)،السلام علیکم یا انصار تسعة المعصومین من ذریة الحسین(ع)، السلام علیکم یا انصار مولانا صاحب الزمان(عج)، السلام علیکم یا انصار امام الخمینی، السلام علیکم یاانصار امام الخامنه ای .

من هم به نوبه خود اولاً خوش آمد عرض می کنم خدمت همه برادران و خواهران، سروران عزیز روحانی ،مدیران و مسئولین و دست اندرکاران این یادواره باشکوه عزیزانی که مدتی است زحمت می کشند تا این مجلس شفابخش شهدا و این مجلس مقدس به نام و یاد حضرت زهرا و به نام و یاد همه شهدا خصوصا سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان تشکیل شود صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم. از مجری محترم و قاری محترم از سخنان بسیار خوب برادر عزیز و گرانقدرم جناب حجه الاسلام بهاءالدینی تشکر می کنم، از خانواده های عزیز شهدا، جانبازان و ایثارگران و از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که در این مجلس حضور دارند، صمیمانه تشکر می کنم. برادران و خواهران ایام، ایام سوگواری بر حضرت زهرا(س) سرور همه مظلومان شهید است. امروز در این مجلس باشکوه ، کلامی را از حضرت زهرا(س) که نشان شیوه زندگی این بزرگوار است ، خدمت شما عرض می کنم. ان شاءالله همه از این مجلس شفابخش شهدای عزیز و گرانقدر شهدای منطقه بهشت وحدت فیض ببریدو حاجت روا شوید.

مقام وعظمت حضرت زهرا(س) نزد خداوند:

برادران و خواهران کجا می توان بزرگواری مانند حضرت زهرا یافت که با عمر کوتاه ولی این همه خیرو برکت داشت ، چگونه می توان به مقام باعظمت حضرت زهرا دست یافت، همانطور که عظمت لیله القدر را نمی توانیم درک کنیم ، عظمت حضرت زهرا را هم نمی توان درک کرد و وجود مقدسش برای ما ناشناخته است . خدای متعال در حدیث قدسی خطاب به پیامبر می فرماید: اگر فاطمه(س) نبود ، شما و علی(ع) را نمی آفریدم(2) .مقام بلند حضرت زهرا (س) را می توان در حدیث کسا دید، وقتی جبرئیل از خداوند سوال می کند: « مَنْ تَحْتَ الْکساَّءِ »خدای متعال وقتی می خواهد بگوید زیر کسا : پیامبر(ص) و علی(ع) و فاطمه (س) و حسن(ع) و حسین(ع) هستند می فرماید: « هُمْ فاطِمَةُ وَاَبُوها وَبَعْلُها وَبَنُوها » آنان فاطمه و پدرش و شوهر و دو فرزندش هستند. تنها اسمی که برده می شود نام حضرت زهرا(س) است و با عطف و ضمیر شش مرتبه نام فاطمه تکرار شده است . هر چه از عظمت این بانوی مکرمه بگوییم باز هم کم است.

حضرت زهرا(س) سرآمد والگوی همه :

ایشان در همه چیز سرآمد بودند: در همسرداری ، تربیت فرزند، مهرومحبت به مردم ، عبادت ، مسائل سیاسی و روشنگری. من یک جمله از نحوه برخورد حضرت زهرا(س) را در این مجلس باشکوه عرض می کنم ،متاسفانه امروز برخی از خانواده های ما آسیب دیده اند ، ما الگو داریم ،اگر به زندگی حضرت زهرا و امیرالمومنین نگاه کنیم و شیوه این بزرگواران را در پیش بگیریم، وضع زندگی ها خیلی خوب می شود.

گفتگوی آخر حضرت زهرا(س) باامیرالمومنین(ع):


در روزهای آخر عمر حضرت زهرا بود و حضرت می دانستند که دیگر وقت رفتن رسیده است . فضه را فرستادند تا امیرالمومنین را به نزد او بیاورند، امیرالمومنین وارد منزل می شود .حضرت زهرا سخنان ارزشمندی را به امیرالمومنین می فرمایند که بنده در اینجا چند کلامی از آن را در این جمع باشکوه و عاشق اهل بیت عرض می کنم: حضرت زهرا(س) که خطاب به امیرالمومنین (ع) می فرمایند: «یا ابن عم! ، ما عهدتنی کاذبة ولاخائنة ولا خالفتک منذ عاشرتنی»(3) ای پسر عمو! از روزی که با من زندگی کردی، از من دروغ و خیانت ندیدی و هیچ گاه با تو مخالفت ننمودم .سه عامل مهم نابودی زندگی هست که موجب از هم پاشیدگی زندگی هاست ،حضرت می فرماید: من در مدتی که همسر شما بودم هرگز در زندگی به شما دروغ نگفتم . فاطمه صدیقه است زن و مردی که باهم صداقت ندارند و در زندگی روراست نیستند، زندگی آنها آسیب می بیند.یکی از آسیب های بزرگ زندگی دروغگویی و عدم صداقت است که( حضرت می فرمایند: از زمانی که فاطمه(س)همسرم شدم هرگز یه سرسوزن دروغ از فاطمه نشنیدم). من در زندگی هیچ زمانی به شما خیانت نکردم و اهل خیانت نبودم، یکی از مهمترین عوامل از هم پاشیده شدن زندگی ها در جامعه امروز ما و گسترش آمار طلاق ، خیانتی است که زوجین به هم انجام می دهند. رئیس محترم دادگاه می گفت مورد داشتیم که آقایی هنوز تازه عقد بسته است ولی با سه چهار زن دیگر در ارتباط است، این خیانت است و این زندگی دوام نخواهد داشت. یک روز آقایی هم به پیش من آمد که من برای کاری چند روزی نبودم ،وقتی برگشتم متوجه شدم که خانمم به من خیانت کرده است ،خیانت موجب از هم پاشیدگی زندگی است که حضرت زهرا می فرمایند: علی جان، من هرگز در زندگی با شما مخالفت نداشتم و سازگار بودم. صفت سازگاری بسیار مهم است . حضرت امام (ره) خطبه عقد جوانانی را که می خواندند، می فرمودند: بروید و باهم بسازید . یعنی در زندگی گذشت داشته باشید. مقام معظم رهبری هم توصیه شان این است که با هم بسازند. اول زندگی سختی هایی دارد ولی اگر با هم بسازند زندگی شیرین می شودو آسان می شود، این اصل تکریم زوجین و احترام است که حضرت زهرا می فرمایند : من هرگز باشما مخالفت نکردم. اگر خانمی کوچکترین مسئله ای با همسرش اختلاف داشته باشند زندگی از هم پاشیده می شوند.در روایتی امیرالمومنین می فرماید : هرگاه به چهره او «زهرا(س)» نگاه می کردم هر گونه غم و اندوه از من برطرف می شد.(4) حضرت زهرا (س) هیچگاه در زندگی مرا ناراحت و خشمگین و عصبانی نکرد و بر خلاف میل قلبی من هم در زندگی رفتار نمی کرد و از دل من باخبر بود. من هم هیچ وقت او را ناراحت نکردم وبا او مخالفت نمی کردم. این شیوه زندگی حضرت زهرا بود ؛ عاشقان حضرت زهرا(س) و دوستداران امیرالمومنین(ع) باید شیوه زندگی این بزرگواران را سرلوحه زندگی خود قرار بدهندو از آن درس بگیرند . یکی از عوامل پایداری زندگی صداقت است، اولین عامل خوشبختی در زندگی گذشت و احترام متقابل است .
راه رسیدن به سرآمد خوشبختی و سعادت از دیدگاه حضرت زهرا
نکته دیگر از زندگی حضرت زهرا این بود که مسائل سیاسی در زندگی حضرت زهرا حرف اول را می زد،در اینجا یک نکته ای را خدمتتان عرض کنم که راه رسیدن به سرآمد خوشبختی و سعادت از دیدگاه حضرت زهرا چیست؟ سرآمد همه خوبیهامحبت است ، شهدای والامقام ما به این اصل اعتماد و عمل کردند. محبت اساس زندگی است. در حدیثی که خدمتتان عرض کردم پیامبر خداوند می فرماید: هر کس فاطمه (س) دخترم را دوست بدارد، در بهشت با من است. این مجلس و این حال دل نشان از عشق و محبت به حضرت زهرا(س) و امیرالمومنین (ع) است و نشان از محبت به شهدا و راه شهدا ست و محبت و عشق و علاقه ما را به سپهبد شهیدو همراهانش را نشان می دهد. این مجلس بوی محبت می دهد، پیامبر فرمود: هرکس فاطمه رادوست داشته باشد در بهشت بامن است وشما که در این جلسه شرکت کردید، یکی از مصادیق این حدیث شریف هستید.حضرت زهرا (س) می فرمایند : رسول خدا(ص) شب عرفه نزد ما آمد و فرمود: « أَنَّ السَّعِیدَ کُلَّ السَّعِیدِ حَقَّ السَّعِیدِ مَنْ أَحَبَّ عَلِیّاً فِی حَیَاتِهِ وَ بَعْدَ مَوْتِهِ» سعادتمند کامل کسى است که على(ع) را در زمان حیات او و پس از مرگش دوست بدارد، «وَ إِنَّ الشَّقِیَّ کُلَّ الشَّقِیِّ حَقَّ الشَّقِیِّ مَنْ أَبْغَضَ عَلِیّاً فِی حَیَاتِهِ وَ بَعْدَ وَفَاتِه‏» و بدبخت کامل کسى است که على(ع) را در زمان حیات و پس از مرگش دشمن بدارد.(5) این محبت است که انسان را خوشبخت می کند. شهدای والامقام محب اهل بیت و خدا بودند، در زمان دفاع مقدس شبها که مقداری مهتابی می شد همین رزمندگان شهید در سنگر تنها نگهبانی می دادند ، شبهای دیگر دو نفر بودند ولی شبهای مهتابی برای اینکه بتوانند دعا بخوانند، زیارت عاشورا و زیارت حضرت زهرا بخوانند و با پروردگار مناجات بکنند، شهدای ما اهل محبت بودند « وَ هَلِ اَلدِّينُ إِلاَّ اَلْحُبُّ » آيا دين جز محبت است.

رمز خوشبختی وسعادت اطاعت از ولِّی فقیه زمان:


خدا رحمت کند صیاد شیرازی را که واقعا عاشق ولِّی و رهبر بود. وقتی رهبر انقلاب به او سردوشی دادند ، خیلی خوشحال بود. از او سوال کردند: از اینکه سردوشی از رهبر گرفته ای خوشحال هستی؟ گفت: از این خوشحال هستم که ولی فقیه ، جانشین امام زمان از من راضی است . اصل اول رضایت خدا ، رضایت پیامبرخدا و اهل بیت و رضایت ولِّی فقیه است، خط اول وصیت همه شهدا محبت و اطاعت از حضرت امام و اطاعت از ولی فقیه بود.این رمز خوشبختی و سعادت است.

عاقبت محبت ودوستی اهل بیت(ع):

مردی همسرش را به نزد حضرت فاطمه(س) فرستاد تا از ایشان سؤال کند که آیا او از پیروان و شیعیان آن حضرت محسوب می شود یا نه؟ حضرت زهرا(س) فرمود: به شوهرت بگو اگر به آنچه خواسته و هدف ماست عمل می کنی و از آنچه ما نهی می کنیم بیزاری می جویی، بدان که از شیعیان ما خواهی بود. در غیر این صورت نه. زن جواب را به اطلاع همسر خود رساند. مرد از این پیام بسیار ناراحت شد و متوجه گردید که مسئولیت شیعه بودن بسیار حساس وسنگین است. با خود گفت: وای بر من! در امان ماندن از گناه بسیار مشکل است، پس من اهل جهنم هستم و همیشه در آن خواهم ماند. آن زن جریان اندوه شوهر خود را برای فاطمه زهرا(س) تعریف کرد. آن حضرت فرمود: به او بگو آن طور که تو فکر می کنی نیست، زیرا پیروان ما بهترین اهل بهشت هستند، ولی هر کس ما و دوستان ما را دوست داشته و با دشمنان ما دشمن باشد و قلب و زبانش نیز با ما همراه باشد، ولی امر ما را اطاعت نکند و از آنچه نهی نموده ایم پرهیز نکند جزو رهروان ما محسوب نمی شود. با این وجود، شیعیان ما در بهشتند، لیکن پس از آنکه گناهان و آلودگیهای آنان به واسطه زحمت و رنج فراوان در دنیا یا در قیامت پاک شود. پس به وسیله محبتی که به ما دارند، در بهشت به حضور ما می رسند.(6) این مجلس هم بوی عشق و علاقه به اهل بیت است ، سعادت و خوشبختی کامل این است که انسان علی(ع) را دوست داشته باشد، حضرت زهرا(س) را دوست داشته باشد. امروز هم در عصر غیبت جانشین امام زمان(عج) مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای (حفظ الله تعالی) است که این پرچم هدایت و محبت و عشق و علاقه را امروز بر دوش گرفته اند. رمز موفقیت سپهبد شهید، اطاعت بی چون و چرا از مقام معظم رهبری است که رضایت رهبر انقلاب را در نظر داشت و در زندگی مجری ایشان بود .من در حد این چند جمله بسنده کنم و خستگی ایجاد نکنم .

خون شهید سلیمانی عامل بیداری مردم منطقه:

این جمله حضرت امام (ره) است که فرمود : هر موقع این انقلاب به شور و نشاط نیاز دارد، خدای تبارک و تعالی وسیله آن را فراهم می کند،در چهل ساله اول شهدا مخصوصا شهید بهشتی عامل نجات و بیداری بودند و در چهل ساله دوم وقتی دشمن برنامه ریزی کرد که در لبنان و عراق اغتشاش ایجاد کند تا بعد سراغ ایران بیاید و اختلاف و درگیری درست کند، خون پاک سردار شهیدسلیمانی همه این خاشاک را از سر راه برداشت ، وحدت ، همدلی، مردانگی ، شجاعت و بیداری اسلامی نه تنها در بین مسلمانان ایجاد شد که شنیدیم که در بیش از دهها شهر امریکا و در برخی کشورهای دیگر بر علیه ترامپ راهپیمایی کردندو حتی امضا جمع می کنند تا بخاطر شهادت سردار شهید از ملت ایران عذر خواهی کنند ،شهادت این مرد بزرگ با اخلاص که نتیجه محبت است. یکی از آثار محبت این است که انسان اهل اخلاص باشد . اخلاص این شهید والامقام مایه وحدت و همدلی و بیداری اسلامی شد و ان شاءالله زمینه ساز ظهور حضرت صاحب الامر(عج) و نابودی استکبار باشد، همه شما شکوه وعظمت تشییع جنازه سردار شهید را دیدید، بیش از بیست میلیون از دلدادگان و عاشقان در تشییع جنازه سردار شهید شرکت کردند و تعدادی هم در تشییع در کرمان به عشق ایشان جان باختند. برای کفن و دفن هم جمعیت زیادی جمع شدند و نزدیک غروب شد و از بس عاشقان این بزرگوار از سراسر ایران اسلامی آمده بودند ، اجازه دفن نمی دادند. اما جانها بسوزد برای حضرت زهرا(س) و امیرالمومنین(ع) که مخفیانه و شبانه به خاک سپرده شدند،کاش آن زمان شما دوستداران اهل بیت بودید و امیرالمومنین(ع) را در تشییع حضرت زهرا کمک می کردید. سلمان می گوید : نیمه شب بود که در خانه ما زدند . دیدم امام حسن سر به دیوار گذاشته است واشک می ریزد و فرمودند: یا سلمان ، پدرم علی(ع) فرموده است تشییع مادرم زهراست، شما هم اگر می خواهی شرکت کنی، بیا . چند نفری در مراسم تشییع حاضر بودند، جانها به قربان فاطمه . چه گذشت بر امیرالمومنین(ع)، در لحظه دفن، نه محرمی بود و نه کمک کاری بود تا بدن مطهر و نحیف فاطمه را به خاک بسپارد، ناگهان دو دست ،شبیه دستان مبارک پیامبر از درون خاک بیرون آمد و بدن را تحویل گرفت .

الا لعنة الله علی القوم الظالمین، سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ.


پی نوشت:

1- بحار الانوار، ج 27، ص 116

2- « لولاک لما خلقت الافلاک . و لولا علی لما خلقتک . و لو فاطمه لما خلقتکما» / الجنة العاصمة : 148 ، مستدرک سفینة البحار : 3 / 334 عن مجمع النورین : 14 ، عن العوالم : 44 .

3- عوالم العلوم و المعارف و الأحوال من الآیات و الأخبار و الأقوال , جلد 11 , صفحه 1066

4- حسینی، سیدعلی، کرامات و مقامات عرفانی حضرت زهرا(س)، ص44./ حسینی شاهرودی، سید محمد، الگوهای رفتاری حضرت زهرا(س)، تربیت فرزند، ص 16.

5- أمالی الصدوق: ١٨٢

6- فاطمه بهجة قلب المصطفی، ص298، به نقل از دلایل الامامة، ص1.


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bhsht1.jpg



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bhsht2.jpg



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bhsht3.jpg



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bhsht4.jpg



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bhsht5.jpg



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bhsht6.jpg



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bhsht7.jpg



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bhsht8.jpg



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bhsht9.jpg


چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.