سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حضور وسخنرانی امام جمعه محترم در مراسم تجلیل از رتبه های برتر کنکور سراسری شهرستان زرند

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 278 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1398.11.14
 
حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم تجلیل از رتبه های برتر کنکور سراسری شهرستان زرند که مورخه98/11/13 با حضور مسئولین شهرستان ونفرات برتر کنکور سراسری وخانواده های انها در محل تالار فرهنگیان زرند برگزار واز رتبه های برترکنکور سراسری شهرستان با اهداء لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم تجلیل ازرتبه های برترکنکور سراسری زرند مورخه98/11/13


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله.

قالَ اَمیرُالمُوْمِنینَ عَلِیُّ بْنُ اَبیطالب(علیه السلام): « العلم و الدین توامان، اذا افترقا احترقا » (1)

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله ،یا اباصالح، ادرکنا واغثنا.

جلسه بسیار مغتنم ،فاخر، ذی قیمت در جمع نخبگان جوان شهرستان و در جمع مدیران محترم شهرستان ومدیران محترم آموزش و پرورش، اساتید معظم، پدران و مادران آن هم در دهه فجر انقلاب اسلامی است.

جلسه، جلسه بسیار ذی قیمتی است ، اولاً به خود دانش آموزان و دانشجویان و نخبگان شهرستان تبریک عرض کنیم و ثانیا از حمایت مربیان؛ اولیا و مربیان آنها، پدران و مادران وهمین طور دبیران و معلمان شهرستان که سالهای سال زحمت کشیدند تا به این لحظات شادی برسند ،تشکر می کنم . به جناب آقای کاظمی و همه دستگاه علم و دانش شهرستان هم باید تبریک عرض کنیم که شهرستان زرند جز پنج شهر برتر استان در پیشرفت علم و دانش بوده است. ان شاءالله در سالهای آینده با این استعدادی که در شهرستان است و با تلاش و کوشش بتوانیم حرف اول و رتبه اول را در استان و کشور داشته باشیم؛ استفاده کردیم ار فرمایشات آقای حبیب الهی که مطالب راهبردی را عرض کردند .حدیثی که خدمت شما بزرگواران عرض کردم راز موفقیت و راز پیشرفت یک انسان را تبیین می کند .

علم ودانش همزاد دین

امیرالمومنین(ع) می فرمایند : « العلم و الدین توامان، اذا افترقا احترقا » دانش ، آگاهی و علم همزاد دینداری است . علم و دانش توام با دینداری است . اگر بین علم و دانش و آگاهی و بین دینداری واقعی جدایی افتاد هر دو تبدیل به آتش می شوند . علم منهای دینداری تبدیل به بمب اتم می شود ؛ دینداری منهای علم می شود داعش و هر دو خطرآفرین است. همانند آب گوارا که از دو گاز سوزان ترکیب شده است . اگر آب را تجزیه کنند تبدیل به دوگاز آتش زا می شود ولی اگر این دو گاز با هم ترکیب شد، می شود آب گوارا و مایه حیات. اگر در وجود انسانی آگاهی و علم با دینداری واقعی ضمیمه شد ، می شود حضرت امام ودانشمندانی مثل بو علی سینا ،خدمتگزار و تاثیرگذار. بنابراین شما قدم اول را طی کردید و در دانشگاه پذیرفته شدید،در قدم بعدی برای رسیدن به قله ،نیاز به عزم و اراده ،کوشش و جدیت و تلاش ، برنامه ریزی و آینده نگری دارد اینکه در این مسیر و در دانشگاه ناامید نشوید و بدانید اگر کسی به جایی رسید، نان زحمات خودش را می خورد. اگر با تلاش و کوشش فراوان و در کنار آن خداباوری و ایمان باشد تبدیل می شود به خیرو خدمت. امروز کشور ما را دانشمندان هسته ای و موشکی امن کرده اند، بنابراین فرزندان عزیز این راه روشن با کوشش و تلاش برای رسیدن به قله های علمی و همین طور گسترش روح خداباوری و ایمان به دست می آید. علم و دین دو بال پرواز هستند که عامل موفقیت است.

پیشرفت ایران از برکت انقلاب اسلامی

دهه مبارکه فجر را تبریک عرض می کنم، این طور نبوده است که در زمان طاغوت همه چیز هموار بوده باشد، در زمان طاغوت ما هیچ نداشتیم، نه جاده بود ، نه آب و برق و نه علمی درکار بوده است . نهایت در روستاهای ما تا کلاس چهارم بوده است و برای کلاس پنجم باید به شهر می آمدند تا امتحان بدهند. در خود زرند فقط یک مدرسه راهنمایی و دبیرستان بود، تعداد دانشگاهها بسیار محدود بودند، امروز به لطف جمهوری اسلامی علم و خدمات گسترش پیدا کرده است و برخی اوقات جوانان عزیز از پدران و مادران سوال می کنند که جمهوری اسلامی چکار کرده است ونمی دانند که در گذشته چه بوده است . در زمان طاغوت ما نه بهداشت داشتیم و نه برق و جاده داشتیم وخانه های ما خشت و گِلی بود ولی امروز به لطف نظام جمهوری اسلامی رفاه عمومی در جامعه است، هرچند همه اهداف نظام تحقق پیدا نکرده است و کسی نمی تواند بگوید ما بدون مشکلات هستیم ولی زحمات زیادی کشیده شده است و خون دلها خورده شده است تا به اینجا رسیدیم و کشور ما پیشرفت های بسیار خوبی داشته است ولی بقیه اش به عهده شما جوانان برومند است که در دانشگاه تحصل می کنید ،شما مدیران آینده هستید، کمر همت را ببندید .

یادگیری یک حرفه در کنار فراگیری علم:


نکته بسیار خوبی را جناب آقای حبیب الهی فرمودند که عزیزان در کنار علم و دانش یک حرفه ای را یاد بگیرید. امروز جوانان تحصیل کرده زیادی دنبال کار هستند وبه دفتر مراجعه می کنند تا بتوانند درکارخانه ها کار کنند وهمه مدرک دانشگاهی هم دارند ولی همین جوان اگر از دوره ابتدایی و راهنمایی علاوه بر درس حرفه ای را هم یاد می گرفت ،علم و دانش خود را هم به کار می گرفت و می توانست ده نفر دیگر را هم مشغول به کار کند ولی اگر فقط منحصر به آموزش و پرورش شد، بعد از این همه زحمت که لیسانس گرفت باید در خانه بنشیند. امروز دختران زیادی داریم که درس خوانده هستند و تحصلات دانشگاهی دارند ولی نمی توانند از این سرمایه علمی خود استفاده کنند. نکته ای آقای حبیب الهی فرمودند بسیار مهم است،انسان باید از فرصتها استفاده کندو در کنار علم و دانش خودش یک حرفه ای را بیاموزد که بعدها بتواند از آن استفاده کند و هم علم را پیش ببرد و هم زندگی را بچرخاند. به هر حال آغاز راه روشن است، ان شاءالله موفق و سربلند باشیدو در نظام جمهوری اسلامی همت کنید .

برنامه ریزی دشمن برای نسل جوان کشور:

دشمن هم روی شما نسل جوان سرمایه گذاری می کند. دشمنان ما برای اینکه دانشجویان ما را از بدنه نظام امامت و تاریخ خود جدا کنند ، برنامه های فوق العاده سِّری و غیر سِّری دارند باید مراقب و مواظب باشید تا خدای نکرده در دام دشمن نیفتید و انها نتوانند در بین نسل جوان ما یارگیری کنند . موفق باشیدو سربلند؛ ایام دهه فجر را تبریک عرض می کنم ما به شما افتخار میکینم و دوستتان داریم ،مخصوصا دختران را که پیشقدم شدند و در رشته های دانشگاهی گوی سبقت را از پسران بردند، ان شاءالله موفق و سربلند باشید ، هم دانشمند و هم مادر خوبی برای جامعه باشید.


پی نوشت:

1- این حدیث در بعضی روایات بدین صورت نیز آمده است: « الْإِيمَانُ‏ وَ الْعِلْمُ‏ أَخَوَانِ‏ تَوْأَمَانِ وَ رَفِيقَانِ لَا يَفْتَرِقَان » / غرر الحكم،ص۴۶)


http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6059.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6060.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6061.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6062.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6063.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6064.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6065.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6066.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6067.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6068.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6069.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6070.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6071.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6072.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6073.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6074.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6075.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6076.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6077.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6078.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6079.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6080.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6081.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6082.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6083.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.