سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

وظیفه مسلمانان نسبت به اسلام/22بهمن روزظهور قدرت خداست

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 322 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1398.11.19
 
خطبه های نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه 98/11/18



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج)،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای والا مقام شهرستان، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرستان شهید سرافراز علی عظیمی ،سیدالشهدای مقاومت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و یاران شان، شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه،شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ،سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات .

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

اولاً خیرمقدم عرض می کنم خدمت شما نمازگزاران عزیز، برادران و خواهران مکرمه ، از مدیران و مسئولین محترم ،دانش آموزان ،ورزشکاران و ورزش دوستان که امروز دوستان کوهنورد در نماز حضور دارند، دانشجویان، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، از قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ، از سخنران قبل از خطبه ها جناب حجه الاسلام منصوری ، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنیم.در آستانه بیست و دوم بهمن و در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی قرار داریم، خدمت شما تبریک عرض میکنم، همین طور در آستانه چهلمین روز شهادت سردار دلها سردار شهید سلیمانی هستیم، خدای متعال مقام بالاتر به این شهید عنایت بگرداند. در ایام دهه مبارک فجر هستیم ، موضوعی که امروز در خطبه اول به ساحت همه شما خواهران و برادران تقدیم می کنم را با این سوال شروع می کنم که وظیفه مسلمانان نسبت به اسلام چیست؟ تا بتوانیم وظیفه مان را به درستی انجام بدهیم

کامل ترین دین ازنظر قرآن:

خدای تبارک و تعالی در قرآن برای ما مسلمانان نسبت به دین چه وظیفه ای تعیین کرده است؟ دین به مجموعه احکام و آدابی گفته می شود که خدای تبارک و تعالی توسط جبرئیل و انبیای الهی برای سعادت بشر و خوشبختی انسانها فرستاده است و تکمیل آن را به دست مبارک پیامبر اعظم (ص) قرار داده است. حال خدا از ما چه خواسته است و ما در قبال دین چه باید انجام بدهیم ؟ آیه ای که مناسب این موضوع باشد و پاسخ این سوال رابرای ما روشن می کند در سوره شوری آورده شده است (1)که « شَرَعَ لَکُمْ مِنَ الدِّينِ ما وَصَّي بِهِ نُوحاً » خداوند آیینی را برای شما تشریع کرد که به نوح توصیه کرده بود (اولین پیامبری که یک شریعت کامل آورد حضرت نوح بود. پنج پیامبر اولوالعزم و دارای شریعت کامل داریم . نکته ای که باید اول سخن خدمت شما عرض کنم و از این آیه برمی آید این است که ما ادیان الهی نداریم. ادیان جمع است ، ما چند دین الهی نداریم بلکه دین خدا فقط یک دین است وهمانی که خدای تبارک و تعالی به حضرت نوح داده است در ادامه آیه آمده است: « شَرَعَ لَکُمْ مِنَ الدِّينِ ما وَصَّي بِهِ نُوحاً وَ الَّذي أَوْحَيْنا إِلَيْکَ » خداوند به پیامبر اعظم (ص) می فرماید: همان آیینی را برای شما تشریع کردیم که به نوح توصیه کرده بودیم و کامل تر آن را بر تو وحی فرستادیم، « وَ ما وَصَّيْنا بِهِ إِبْراهيمَ وَ مُوسي‏ وَ عيسي‏ » و آنچه را که به ابراهیم و موسی و عیسی سفارش کردیم به شما سفارش می کنیم. شروع دین الهی با حضرت نوح بود و ادامه پیدا کرد تا به حضرت ابراهیم و حضرت موسی و عیسی و حضرت محمد (ص) رسید. پیامبران را تشریع کردیم ، شریعت یعنی راه و منظور از شریعه فرات یعنی راهی که مردم را به فرات می رساند. بنابراین منظور از شریعت راه و احکامی که ما را به خوشبختی و سعادت می رساند، این شریعت از حضرت نوح شروع شده است و کامل آن به پیامبر اسلام وحی شده است و از طرف خدا بوده است .

وظیفه مادر مقابل دین اسلام:

حال وظیفه ما در مقابل این دین چیست؟ در ادامه آیه وظایف مسلمانان آورده شده است : « أَنْ أَقيمُوا الدِّينَ » اولین وظیفه ما این است که دین خدارا اقامه کنیم. خداوند می فرماید: من شریعت و دین و راهنما را برای شما فرستادم و آنچه از شما مسلمانان می خواهم وشما وظیفه دارید این است که اولاً دین را اقامه کنید. دین مجموعه احکام در بعد عبادی، سیاسی ، اقتصادی، زندگی فردی و اجتماعی است که خداوند می فرماید: این مجموعه را برپادارید و « وَ لا تَتَفَرَّقُوا » دومین چیزی که من از شما می خواهم این است که تفرقه نداشته باشید و پایبند دین باشید و دین را اقامه کنید. برادران و خواهران دیندار بودن تا اقامه دین کردن فرق دارد، ممکن است فردی اهل نماز و روزه باشد ولی نسبت به اقامه عدل و داد و جهاد بی تفاوت باشد و بگوید اینها به من ربطی ندارد. این فرد دین را اقامه نکرده است و تنها جزئی از دین را انجام می دهد ،مهمتر از همه آنچه خدا از ما می خواهد اقامه دین است و اینکه تفرقه و اختلاف نداشته باشیم. این مهمترین وظیفه ما در باب توحید ، ایمان به معاد و در باب مسائل سیاسی و اقتصادی است. یعنی دین را به طور کامل اجرا کنیم. این را خدا از ما خواسته است .

اولین کسی که دین را اقامه کرد:

اولین کسی که از اسلام و مسلمانان دین را اقامه و برپا کرده است شخص پیامبر اعظم (ص) است تا می رسد به زمان امیرالمومنین و امروز هم در غیبت امام زمان قرار داریم و نمی توان دین و احکام خدا را تعطیل کرد، بنابراین عالمان و فقهای دینی وظیفه سنگین تری نسبت به اقامه دین دارند و در عصر غیبت این مرد بزرگ و این فقیه حضرت امام خمینی(ره) دین خدارا به طور کامل اجرا کرد و یک نظام الهی تشکیل داد و دین اسلام و مسلمانان زنده شدند.کار امام خیلی بزرگ بود: ایجاد نظام دینی؛ اقامه دین وظیفه همه مسلمانان است نه اینکه تنها خودمان دیندار باشیم بلکه باید دین را با تمام ابعادش در جامعه اقامه کنیم. حضرت امام دین خدا را احیا و اقامه کرده است ، برای همین دهه مبارک فجر برای همه ما قیمتی وبا ارزش است .

دهه مبارک فجر دهه اقامت امامت است:

اقامه دین از اوجب واجبات است ، برپایی دین خدا از همه واجبات و دستورات واجب تر است. حفظ و اقامه دین از حفظ تمام احکام دینی مهمتر است .برای همین دهه فجر تا این حد عظمت پیدا کرده است ومبارک است زیرا دین خدا برپا و اقامه شد و نظام دینی تشکیل شد . تعبیر بسیار زیبایی مقام معظم رهبری دارند که می فرمایند: دهه مبارک فجر دهه اقامت امامت است اسلام ناب ادامه اش به شکل امامت است وگرنه اسلام صحیفه هم می تواند جا داشته باشد.

انحراف در اسلام

از زمان امیرالمومنین اسلام، صحیفه ای و انتصابی شد و انتخاب از جانب خدا نبود. انحراف در اسلام پیدا شدو اسلام واقعی اقامه نشد، امیرالمومنین کنار گذاشته شد حضرت امام این جاده انحرافی را بست و نظام اسلامی را روی ریلی که خدا تعیین کرده است قرار داد این عظمت کار حضرت امام(ره) است .با نظامی که حضرت امام(ره) تشکیل داد، اسلام برگشت به آن نظام امامتی که خدا قرار داده است . امروز و در عصر غیبت ، رهبر و پیشوای نظام اسلامی آن فقیه عادل است چیزی که خدا و پیامبر تعیین کرده است. آنچه را خدا از بندگان خواسته است را حضرت امام در ایران اسلامی انجام دادند. پس وظیفه همه مسلمانان این است که دین خدارا اقامه کنند.

بیست و دوم بهمن در حکم عید غدیر:

امروز خدا را شکر می کنیم که در نظام جمهوری اسلامی دین خدا احیا شده است واقعا تعبیرات مقام معظم رهبری بسیار زیبا و حساب شده و حکیمانه است که می فرمایند: «بیست و دوم بهمن، در حکم عید غدیر است؛ زیرا در آن روز بود که نعمت ولایت، اتمام نعمت و تکمیل نعمت الهی، برای ملت ایران صورت عملی و تحقق خارجی گرفت» این خواست خدای تبارک و تعالی از ماست که دین خدارا اقامه کنیم و حافظ اقامه دین خدا باشیم. هرکجا هستیم حفظ نظام اسلامی و اقامه دین که به دست مبارک حضرت امام (ره) احیا شده است را حفظ کنید. این امر آنقدر مهم است که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند: حفظ و اقامه دین و نگهداری دین، از حفظ امام زمان هم بالاتر است .تا این حد اقامه دین مهم است و امروز تبلور آن نظام جمهوری اسلامی است. این امر بسیار مهم است .
خدایا به حق محمدو آل محمد عاقبت همه مارا ختم بخیر بگردان و ما را حافظ دین و ارزش های دینی قرار بده.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در توصیه به تقوی حدیث شریف از امام صادق (ع) خدمت شما برادران و خواهران مکرمه عرض میکنم.

چگونه جزء یاران امام زمان(عج) باشیم:

امام صادق (ع) می فرماید: « مَنْ سَرَّهُ اَنْ یَکُونَ مِنْ اَصْحابِ الْقائِمِ » کسى که مایل است جزو یاران حضرت مهدى (عج) قرار گیرد، «فَلْیَنْتَظِرْ، وَ لْیَعْمَلْ بِالْوَرَعِ وَ مَحاسِنِ الاَْخْلاقِ وَ هُوَ مُنْتَظِرٌ » باید منتظر باشد و اعمال و رفتارش در حال انتظار با تقوا و اخلاق نیکو توأم شود.(2)منتظر باشد یعنی باید زمینه را فراهم کند و به اندازه توان خود در اقامه و حفظ دین خدا نقش داشته باشد، این یک معنای انتظار است ودوم اینکه ورع و حرام را در زندگی ترک کند و پاک باشد و تا جایی می تواند مکروهات را انجام ندهد و دستورات خدا را انجام بدهد و حرام را ترک کند. این شخص جز یاران امام زمان است .خدایا همه کسانی را که در نماز جمعه امروز حضور پیدا کردند ( نماز جمعه نقش مهمی در اقامه و برپایی دین دارد ) خدایا همه مارا جز یاران و سربازان امام عصر قرار بده.

22بهمن روزظهور قدرت خداست:

اولین نکته در خطبه دوم : ما درآستانه 22 بهمن هستیم ،خطبه اول مقدمه این سخنانی است که می خواهم خدمت شما عرض کنم. 22 بهمن استقرار امامت و ادامه غدیر و نیز اقامه دین خداست ، بنابراین روز ظهور قدرت خداست و در این روز بت فرعونیان شکسته شدند وشکست خوردند. روزی که قدرت حق ظهور کرده است و دین خدا اقامه شده است. راهپیمایی 22بهمن به معنای حفظ اقامه دین است، وقتی وظیفه ما شد که دین خدا را اقامه و حفظ کنیم ،22 بهمن رهبر عزیز فرمودند :حضور شما به معنای این است که ما برای حفظ دین خدا و حفظ نظام دینی هیچ حد و مرزی نمی شناسیم و حضور پیدا می کنیم.

اهمیت حضور در راهپیمایی 22 بهمن

حضور در راهپیمایی 22 بهمن حفظ نظام جمهوری اسلامی است. حفظ اقامه دین خداست مهمترین واژه است نمی توان انسان کنار بکشد و بگوید به من ربطی ندارد ، این مانند این است که بگوید من دیندار هستم ولی نسبت به اقامه دین خدا بی تفاوت هستم، در زمان طاغوت هم اکثر مردم اهل نماز و روزه بودند ولی آنچه مهم بود، طاغوت حاکم بود و دین خدا اقامه نمی شد و اقامه باطل ، اقامه طاغوت و استکبار بود ، امام آمد این را برگرداند و روز اقامه دین خدا شد ،روز 22بهمن بسیار مهم است. برادران و خواهران هرکجا هستید اهمیت این روز را دست کم نگیرید و کوشش کنید جز اقامه کنندگان دین خدا ونظام الهی و از حافظان نظام جمهوری اسلامی محسوب شوید و حتما در این راهپیمایی شرکت کنید.22 بهمن خیلی مهم است ،دشمنان ما به این راهپیمایی نگاه می کنند . قدرت حضور شما از قدرت چندین لشکر هم مهمتر است. چون نظام دینی برپایه سرنیزه استوار نیست بلکه بر پایه دل مردم و خواست مردم استوار است ، نظام امامت و ولایت محبت است، عشق به خدا و پیامبر و اهل بیت اوست .عشق به امامت و ولایت است ونشانه محبت به اسلام و قرآن است . بنابراین آنچه من از دین و اقامه دین می دانم این است که روز22 بهمن روز بسیار مهمی است، ان شاءالله ایران اسلامی یکپارچه استقامت و حضور و آگاهی و بصیرت است، وقتی دشمن می بیند در جای جای ایران اسلامی و در شهر و روستا و بخش ها همه از دین خدا حمایت میکنند دشمن وادار به عقب نشینی می شود. خوف و ترس در دل او ایجاد می شود که چهل سال بر علیه مردم ایران توطئه کردیم ولی نتیجه ای نگرفیتم.

اهمیت حضور مردم در صحنه های انقلاب:

الان در گام دوم و چهل سال بعدی قرار گرفتیم. آن روزی نظام جمهوری شکست می خورد که مردم در صحنه نباشند، روزی امیرالمومنین شکست می خورد که مردم نباشند، اگر همراهی کنند که علی شکست نمی خورد. آن روزی سیدالشهدا شهید شد و در ظاهر شکست خورد که مردم نباشند.اگر مردم با امام بودند که سر امام حسین(ع) بر بالای نیزه نمی رفت. آیا امروز دشمنی استکبار کمتر از دشمنی یزیدیان است؟ خیر آیا دشمنی امریکا و صهیونیست ها و سعودی ها و داعش، کمتر از دشمنی یزید نسبت به اسلام است؟ خیر دشمنی دشمنان اسلام نه تنها کمتر نشده است بلکه بیشتر ومدرن هم شده است ودشمنان به سلاح های بیشتری هم دست پیدا کرده اند، بنابراین 22 بهمن از دید من یاری کردن دین خداست و روز دفاع از حق و امامت و ولایت است. بنابراین حضور ما یک حضور اثرگذار و تاثیرگذار است و دل امام زمان شاد می شود و از آن طرف دشمنان را ناراحت می کند.

وقتی مردم راه شهدا را ادامه می دهند ،دل دوستان خدا و حضرت امام و شهدا شاد می شود. ان شاءالله راهپیمایی 22 بهمن در شهرستان ما از ساعت 9:30 صبح از میدان 22 بهمن شروع می شود و امسال باشکوهتر از سالهای قبل خواهد بود، چون همزمان با چهلمین روز شهادت سردار شهید است که ما باید در صحنه باشیم و در واقع این خونخواهی از سردار شهید وسرداران مقاومت و مظلومان است .

حضور حداکثری در انتخابات موجب ناامیدی دشمنان:

نکته دوم ما در آستانه انتخابات مجلس هستیم .مجلس هم نقش مهمی در اقامه دین خدا ، حفظ اسلام و حفظ نظام جمهوری اسلامی دارد و در واقع تعیین سرنوشت ماست. بنابراین حضور مردم در پای صندوق های رأی بسیار تاثیر دارد. آن روز هم، روز یپیروزی اسلام و شکست دشمن است و روز حفظ نظام جمهوری اسلامی است . ما باید در پای صندوق های رای باشیم.شهرستان ما هم مردم بسیار فهمیده و بصیری دارد، مردم شهرستان زرند از هوش بالایی برخوردار هستند ، همواره حضور شما در پای صندوق های رأی بسیار چشمگیر بوده است و از متوسط کشور هم بیشتر بوده است ، باتوجه به اینکه سلایق مختلف هم در شهرستان وجود دارند،کسی نمی تواند توقع داشته باشد همه یک جور فکر کنند بالاخره هر کسی یک فکری دارد و پنجه انگشت متفاوت هستند ولی باهم قدرت یک دست می شوند، حضور 87.5 درصدی شما پای صندوق های رأی حرف اول را در استان می زند، امسال هم نه تنها باید این رکورد را حفظ کنید بلکه باید حضور بیشتری داشته باشید، ان شاءالله همه حضور پیدا کنند وتشویق کنیم دیگران هم شرکت کنند، این هم جز اقامه دین است. این حرف من حقیقت است، حضور در صحنه هم جز ارزش هایی است که امام و شهدا برای ما درست کردند، بالاخره همه ما در میان اقوام خود یک یا چند شهید داریم و همه در استقرار نظام اسلامی و نظام امامت سهیم هستیم. یکی جبهه رفته است ودیگری پشت جبهه خدمت کرده است ویکی خون داده است و برادر و پدرش را در این راه از دست داده است و یا دچار نقص عضو و یا جانباز شده است، این باید حفظ شود . باید در انتخابات حضور حداکثری داشته باشیم، کاندیداها همه خوب هستند اگر خوب نبودند ویا مشکلی داشتند و یا صلاحیت آنها محرز نمی شد، شورای نگهبان آنها را تایید نمی کرد .همه کسانی را که شورای نگهبان تایید کرده است ،مورد تایید است. منتهی متفاوت هستند و خود ما باید ببینیم که کدامیک از آنها بیشتر به درد نظام جمهوری اسلامی می خورد و بیشتر می تواند نظام را حفظ کند، او را انتخاب کنیم .ما دوست داریم با آرامش و بدون تنش حرکت کنیم و بدون طعنه زدن به رقیب پیش برویم. ما این را می خواهیم . هدف مقدس ما ، حفظ دین است هدف باارزش ما این است: استقرار و اقامه دین خدا که باید به بهترین وجه ادامه پیدا کند . ما دنبال این هستیم که دین خدا حفظ شود ، بنابراین جای بحث و جدل با دیگرا رقبا ندارد ،آیا اگر همه انبیا الهی و پنج پیامبر اولوالعزم از حضرت نوح(ع) تا حضرت محمد(ص) که در رأس همه مسلمانان هستند و دین خدا را اقامه کردند ، در یک اتاق باشند اختلاف پیدا می کنند؟ خیر ؛ رتبه پیامبر اعظم از همه انبیاء بالاتر است و حضرت نوح شیخ الانبیا هستند و حدود 950 سال کار پیامبری کرد. اگر همه پیامبران باهم در یک جا باشند هیچ اختلافی بین آنها پیش نمی آیدو همه تلاش می کنند تا به نحو احسن دین خدارا اقامه کنند. ماهم دنبال این هستیم تا دین خدارا اقامه کنیم ، برای چه دیگران را تخریب کنیم و این امر مقدس و باارزش و با عزت را آلوده کنیم؟ باید به صحنه بیاییم و تبلیغ کنیم و شورو نشاط ایجاد کنیم و افکار و برنامه های کاندیدای مورد نظر را خوب تشریح کنیم ، این امر هم عالی و هم برای رضای خداست. اما اینکه طعنه بزنیم که تو نباش و فقط ما باشیم و رقیب خود را تخریب کنیم و با پا روی دوش دیگران گذاشتن بخواهیم خودمان را بالا بکشیم، این گناه و معصیت است. کار را خراب و بی ارزش می کند، در فضای آرام سلایق مختلف رشد میکند و بهتر می توان تصمیم گرفت ، اگر فضا غبارآلود و مشوش شد ، نمی توان تصمیم درست گرفت . در فضای آرام و شفاف و روشن همه خود و برنامه های خودشان را مطرح میکنند، امروز هم به لطف الهی کاندیداهای مختلف در نماز جمعه حضور دارند، ان شاءالله خودشان را مطرح می کنند، انتخابات دست شما مردم است، هرکس را که شما تشخیص دادید و انتخاب کردید ، ما در خدمت او هستیم وهمه برای پیشرفت شهرستان کمکش می کنیم، ا ن شاءالله .

مجلس گردش صحیح نخبگان است:

طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، مجلس گردش صحیح نخبگان است ،رهبر انقلاب همچنین انتخابات ریاست جمهوری و مجلس را فرصتی برای ورود افکار جدید و راههای نو در چرخه تصمیم سازی و تصمیم گیری کشور برشمردند و افزودند: بخصوص هنگامی که مردم افراد شایسته را برگزینند، راههای تازه و چاره اندیشی های جدید در روند حل مشکلات کشور و مردم پدیدار می شود.حضور شما در انتخابات بصیرت ملی را نشان می دهد و برای کشور امنیت ایجاد می کند، حضور پای صندوق های رأی ، علاج مشکلات کشور است .یک مجلس قوی می تواند در مقابل دشمن وقیح قدعلم کند و دشمن را کنار بزندمجلس قوی از نماینده قوی مومن و انقلابی و کارآمدو شجاع و باتدبیر و عقلانیت می تواند ایجاد بشود، بخش دوم حضور حداکثری پرشور و گسترده مردم است، ان شاءالله به خواست خدا شما مردم شریف با اطمینان راه صحیح و حضور حداکثری و پرشور را خواهید داشت.

طرح معامله قرن قبل از مُردن ترامپ می‌ میرد

مسئله بعد که شما مواجه هستید و شنیدید رئیس جمهور امریکا با ژست مستکبرانه می خواهد کار را تمام کند و فلسطین را نابود کند و خانه خدا و اولین قبله مسلمانان را به دست این کفار جنایتکار و ستمگر صهیونیست ها بدهد و نام آن را معامله قرن گذاشته است وکار تمام نشدنی صهیونیست ها را او تمام کند و مردم مظلوم فلسطین را از سرزمین خودشان ،اخراج کند وحاکمیت فلسطین و قبله اول مؤمنان و موحدان را به طور کامل به دست صهیونیست های آدمکش بدهند، این کاری است که دشمن خدا می خواهد انجام بدهد. تعبیری که رهبری داشتند این است که طرح معامله قرن قبل از مُردن ترامپ می‌ میرد . این کار ترامپ باعث می شود مسلمانان سراسر دنیا بیدار بشوند ، استکبار را بهتر بشناسندکه هیچ رحمی ندارد ، آخرین کلام رهبر معظم انقلاب را خدمت شما عرض کنم که وعده حق است و فرمودند : ان شاءالله قدس آزاد خواهد شد و شما جوانان نماز را در مسجد الاقصی اقامه خواهید کرد. ان شاءالله به همت مسلمانان سراسر دنیا صهیونیست روز به اضمحلال است .

خداوندا هر چه زودتر قدس را آزاد بگردان و امام زمان(عج) را به فریاد ما برسان


پی نوشت:

1- سوره مبارکه شوری ،آیه 13

2- بحارالأنوار، ج ۵۲، ص 140



http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6100.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6101.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6102.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6103.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6104.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6105.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6106.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6107.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6108.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6109.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6110.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6111.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6112.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6113.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.