سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

راهكارهاي زمينه سازي ظهور

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 621 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1389.06.15
 
بسم الله الرحمن الرحیم
جلسه شورای اداری در فرمانداری با حضور مدير كل صدا و سيما، جناب حجت الاسلام و المسلمين حاج آقاي موسوي 18/8/88
http://yascms.ir/emam/ebrahimi2.png

بنده به نوبه خود خیر مقدم عرض می کنم اولا خدمت همه شما مدیران عزیز تشکر و قدردانی می کنم از فرماندار محترم که زمینه جلسه شورای اداری را فراهم کردند و خیر مقدم ویژه عرض می کنم خدمت برادر بسیار عزیز و گرانقدر جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا موسوی مدیر کل محترم صدا و سیمای مرکز کرمان و همه همکاران معاونین عزیزایشان که شرف حضور دارند در جلسه شورای اداری تشکر می کنم و خیر مقدم و خوش آمد عرض می کنم انشاءالله که به برکت حضور شما شهرستان بافت بیشتر در رسانه امکانات و توانایی هایی و مشکلاتی که دارد بیشتر مطرح بشود.
زمينه سازي براي ظهور حضرت صاحب الامر(عج)
یکی از اهداف دراز مدت انقلاب و حضرت امام(ره) و ملت ایران زمینه سازی برای ظهور بقیه الله اعظم امام زمان(عج) است. اگر استقلال آزادی جمهوری اسلامی اهداف انقلاب اسلامی بود، یکی از مهمترین اهداف بلند مدت نظام زمینه سازی برای ظهور حضرت صاحب الامر(عج) در سراسر دنیا چون غیبت امام زمان(عج) «غیبتعه منا»، ما هستیم که باید زمینه اش را فراهم کنیم ،موانع غیبت را برطرف کنیم. چگونه برای ظهور حضرت صاحب الامر(عج) ما می توانیم زمینه سازی کنیم؟
راهكارهاي زمينه سازي ظهور
یکی از راهکارها این است که ما از دولت حضرت مهدی(عج) الگو بگیریم، مدیران و مسئولین ما از مدیریت ناب امام عصر(عج) الگو بگیرند، البته یک اختصاصات در دولت صاحب الامر(عج) هست که هیچ کس نمی تواند جز خود آقا، ولی یک سری عوامل عام است که از مدیریت ناب حضرت صاحب الامر(عج) می توان الگو گرفت.
ايجاد وفاق
حالا در چه مسائلی باید از حضرت صاحب الامر(عج) الگو بگیریم؟ از شیوه های حکومتی امام عصر(عج) وقتی که تشریف می آورند یکی ازمهمترین کارهایشان ایجاد وفاق و اتحاد اسلامی می کنند. این یکی از برنامه های حضرت صاحب الامر(عج) است که «یجمع الله الکلمه» به برکت امام زمان(عج) یک کلام یک حرف «و یولف بین قلوب مختلفه» بین قلبها حضرت صاحب الامر(عج) الفت ایجاد می کند.
عمل به سيره پيامبر (ص) و حضرت امير(ع)
یکی دیگر از کارهای صاحب الامر(عج) عمل به سیره رسول خدا(ص) و امیر المومنین(ع) است و در روایات آمده که حضرت قائم(عج) وقتی که قیام می کند «ان قائمنا اذا قام لبس لباس علی و سار بسیرته» امام زمان(عج) شیوه امیرالمومنین(ع) را در جامعه پیاده می کند.
آوردن قرآن به صحنه زندگي
یکی دیگر از کارهای حضرت صاحب الامر(عج) قرآن را به صحنه زندگی می آورند، قرآن به تمام معنا در زندگی شیعیان و انسانها در واقع تمام مسلمانان جاری می شود. در نهضت قرآنی جهانی حضرت صاحب الامر(عج)، امیر المومنین(ع) می فرماید: « كاني انظر الي شيعتنا بمسجد الكوفه و قد ضربوا الفستاط يعلمون الناس القرآن كما انزل» شيعيان را می بینیم که در مسجد کوفه چادر زدند و به مردم قرآن یاد می دهند.
پناه مردم بودن
یکی دیگر از کارهای حضرت صاحب الامر(عج) پناه مردم بودن، پناه مردم در روایات آمده « یخرج المهدی فی امتی یبعثه الله غیاثا للناس» امام زمان(عج) وقتی می آید پناه مردم است.
جاذبه ايجاد كردن نه دافعه
ایجاد جاذبه یکی از کارهای دولت امام مهدی(عج) است « فاذا نظرت الیه الیهود اسلمت» یهود وقتی نگاه به امام زمان (ع) می کند جذب امام زمان (ع) می شود و اسلام می آورد.
سبقت در كار خير
سبقت در کار خوب « فاستبقوا الخیرات این ما تکونوا » این آیه قرآن است.خدا می فرماید: هر کجا هستید در کار خیر پیش قدم باشید. هر کجا زندگی می کنید می بینید کار خیر لنگ است شما نفر اول باشید. بعد امام صادق می فرمایند: این آیه می دانی در باره چه کسی نازل شده است؟ این آیه «نزلت فی القائم (عج) و اصحابه» آیه نازل شده درباره حضرت قائم (عج) و اصحاب امام زمان (عج) است. اصحاب امام زمان (عج) هر کجا هستند در کار خیر اولند.
اصلاح جامعه
اصلاح جامعه یکی دیگر از کارهای دولت حضرت صاحب الامر (عج) «ان یصحلح امه بعد فسادها» عمل به دستورات خدا و کوشش در راه گسترش عدالت عدالت در هر کجا که مد نظر است برپایی نماز یکی دیگر از اهداف بلند حکومت امام زمان(عج) است.
برپايي نماز
یکی از کارهای حضرت صاحب الامر(عج) است این آیه ای که «الذین ان مکناهم فی الارض اقام الصلاه» در روایت است که این آیه راجع به امام زمان(عج) است اولین برنامه دولت مهدوی گسترش اقامه نماز ، فرهنگ نماز ، ارتباط با خدا خصوصا نماز جمعه، امام زمان(عج) لذت را به مردم می چشند «تتعب الدنیا و اهلها فی ایام الدوله» مردم دنیا احساس لذت می کنند.
جلب رضايت مردم
جلب رضایت مردم «یرضی فی خلافته» مردم مد نظر حضرت هستند مردم در دولت امام زمان(عج) احساس رضایت می کنند حتی «اهل سماء و طیور فی الجو» حتی پرندگان در آسمان هم از دولت امام عصر (عج) احساس رضایت می کنند. مردگان می گویند آرزو می کنیم ای کاش می شد ما برگشتیم به دنیا و آرامش و عدالتی که امام زمان (عج) ایجاد کرده است ما می دیدیم.
عمران و آباداني
حفظ ارتباط مردمی علم و اخلاص وزیران عمران و آبادانی حضرت «یأمرهم بعمران مدن» یکی از کارهای حضرت است مهربانی بر مردم و سختگیری بر مسئولان «رحیماً بالمساکین شدید العمال» امام زمان(عج) به مردم خیلی مهربان است اما بر کارکنان خود سختگیری می کند. امنیت جاده عزل قاضیان سوء بر خورد قاطعانه و یکسان سازی حقوق ممنوعیت رشوه خواری ایجاد و اشتغال، ممنوعیت هدایای اختصاصی، كار بدون منت و با صلابت اینها بخشی از کارهایی است که حضرت صاحب الامر (عج) در دولت خودشان انجام می دهند و ما می توانیم اینها را از حضرت صاحب الامر (عج) الگو گیری کنیم.
اجراي شدن اين الگوها بدست متخصص كارآمد
نکته دیگر اینکه بالاخره اینها باید اجرایی شود. راه اجرای آنها را باید ما فراهم کنیم عامل موفقیت چی می تواند باشد؟ عامل موفقیت و اجرایی، ایده ها متخصص کارآمد است اگر مدیران ما متخصص وکارآمد باشند این دولت حضرت صاحب الامر(عج) زودتر زمینه ظهورش را فراهم می کنیم. چگونه این کارآمدی در جامعه ایجاد می گردد؟
راه كار آمد شدن
ایده خوب تنها کفایت نمی کند ما مدیری که فقط ایده خوب داشته باشد ولی به فعل در نیاید کارآمد نشود، این ایده ارزشی ندارد و فکر نسبتا خوب ولی به فعل درآمده و کارآمد شده صدها بار مهمتر از فکر بی نظیری که از بین رفته و اجرایی نشده کاری انجام نمی دهد. ما الان همین جا که نشستیم این صوت، این رادیو، این دوربین هر چی که الان مد نظر ما هست از یک فکری نشات گرفته که عملیاتی شده ما اگر بخواهیم زمینه سازی کنیم برای ظهور حضرت صاحب الامر(عج) باید به فکر عملیاتي کردن و اجرایی کردن باشیم.
افراد فعال و منفعل
افراد دو گروهند. یک افراد فعالند، یک افراد منفعلند. مهمترین اصل موفقیت این است که افراد فعال همیشه اهل عمل و اقدام هستند، پیگیر نظرات، طرح و عملیاتی کردن هستند. منفعل آدمی که دائما این دست و آن دست می کنند. پیگیر عملیاتی کردن نیستند. شناخت آدم منفعل و فعال تفاوتش از همان مسائل جزئی و کوچک مشخص می شود مثلا می خواهد نماز جماعت برود اینقدر این دست و آن دست می کند تا نماز جماعت وقتش تمام شود ،مثلا فرض کنید می خواهد مسافرت، زیارت برود این قدر این دست و آن دست می کند که وقت از دست می رود. در مسافرت و مسائل کوچک می بینید آدمهای منفعل همیشه این دست وآن دست می کنند.
راه فعال شدن
اعتماد به نفس در واقع خیلی کم دارند آدمهای فعال همیشه اهل اقدامند، منفعل می خواهد اقدام کند اما اقدام نمی کند راه فعال شدن این است که حرکت را بصورت عادت در بیاوریم منفعل صبر می کند تا همه شرایط مطلوب فرا برسد که هیچ وقت موفق نمی شود تا همه شرایط بخواهد همه چیز صد در صد به کمال برسد که نمی شود بالاخره شرایط دست ساخت انسانها، این شرایط بوجود بیاورند انتظار برای فراهم شدن شرایط ایده آل انتظاری است که تا ابد به درازا می کشد آدمهای فعال سعی می کنند که آماده باشند که در حین بروز مشکلات همان موقع مشکل را بر طرف کند. هنر یک انسان موفق این نیست که بتواند تمام احتمالات را از همان اول تمام احتمالات مشکلات را برطرف کند آدم هنرمند و موفق و فعال آن کسی است که بتواند راه حلی در حین مواجه با مشکلات بتواند پیدا کند این بخشی بود از مطالبی که من مد نظرم بود دیگر بیش از این وقت سروران عزیز را نگیریم انشاءالله که با فعال شدن و به میدان آمدن و استفاده از همه زمینه ها زمینه سازی ظهور حضرت صاحب الامر (عج) را بیشتر فراهم بکنیم. من مجددا از حضور همه شما بزرگواران قدردانی می کنم حاج آقا موسوی همانطور که فرماندار گفتند شهرستان بافت یک سکه دو روست یک سکه اش ظرفیتها، تواناییهای که دارد استعدادهای واقعا درخشان ایمان مردم و خانوادههای شهدائی که شهرستان تقدیم کرده و دارد کشاورزی و گردشگری ممتازی که دارد ولی از آن طرف هم محرومیت های بسیار زیادی در شهرستان مشاهده می کنیم که هجرت مردم از این شهرستان و نمونه اش آموزش و پرورش ماست که روز به روز مدارس روستایش خالی می شود بسته می شود می آیند شهر از شهر هم هجرت می کنند و در جلسه ای در خدمت آموزش و پرورش بودیم ظرفیت دانش آموزیمان در متوسطه نصف شده نسبت به چند سال پیش و در راهنمایی و در ابتدایی باز خیلی کمتر شده و انشاءالله که به برکت رسانه ملی زحماتی که شما بزرگواران می کشید انشاءالله زمینه اشتغال در این شهرستان و رفع محرومیت بیشتر فراهم شود البته شما واقعا زحمت می کشید.
والسلام علیکم ورحمة الله

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.