سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

تهاجم فرهنگي و نسبت خارجي به امام حسين(عليه السلام)

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 653 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1389.06.15
 
بسم الله الرحمن الرحیم

سخنرانی در یادواره 27 شهید نیری انتظامی در مسجد امام محمد باقر(ع) 8/10/88
http://yascms.ir/emam/ebrahimi2.png

از همه شما بزرگواران ، علاقمندان، ارادتمندان و شیعیان که حضور در این مجلس نورانی پیدا کردید تشکر و قدردانی می کنم. در این مجلس به سه مناسبت مطالبی را خدمت شما بزرگواران عرض می کنم. مطلب اول شهادت امام سجاد(ع) است، مطلب دوم شهادت و وظیفه ما نسبت به شهداست و مطلب سوم وظیفه ما در عصر حاضر است.

تاريخ روز يازدهم ماه محرم
مقدمتاً تاریخ عاشورا از روز یازدهم و امروز هم که روز دوازدهم ماه محرم است. را خدمت شما عرض می کنم. روز یازدهم که دیروز عبیدالله (لعنة الله علیه) یک مجلس بزرگی از تمام طوائف و مردم کوفه تشکیل داد بعد برای اینکه پیروزی خودش را به رخ مردم بکشد و سر اباعبدالله الحسین(ع) را جلوی خودش گذاشت و نگاه به سر امام حسین(ع) می کرد و تبسم می کرد و با چوبی که در دست داشت به سرو صورت و دندانهای امام حسین(ع) جسارت می کرد.مثل دیروز عصر، عصر یازدهم اسرا را حرکت دادند عمرسعد کشته های خودش را دفن کرد و پسر فاطمه(س) و شهدای کربلا را در این دشت رها کرد. برادران، شیعیان، ارادتمندان بچه های فاطمه(س) را سوار بر شتر کرد . نقش زینب(س)، کاروان سالار زینب(س) است. ای بانوان، ای ارادتمندان زینب(س) همه بچه ها را سرشماری کرد یکی دو تا از بچه های اباعبدالله(ع) شب یازدهم از تشنگی به شهادت رسیدند. زینب(س) بچه ها را سوار شتر کرد حالا روزی که آمدند دوم محرم علی اکبر(ع) یک طرف دور زینب(س) را گرفت و عباس(ع) یک طرف را گرفت زانویش را می گرفت شتر را می خواباندند بی بی و همه بچه ها سوار شتر کردند. حالا خودش یک زن تنها می خواهد سوار شتر شود نگاهی به صحنه کربلا کرد فرزندان و برادر خودش کرد. اسرا را حرکت دادن کسانی که فاصله کوفه تا کربلا را رفتند فاصله زیادی است عصر که حرکت دادند کاروان را آوردند شب شد دیگر نتوانستند زینب(س) با کاروان اسرا را در کوفه ببرند. پشت دروازه کوفه تا روز دوازدهم که مثل امروز صبح باشد حضرت را نگه داشتند و امروز هم که حرکت دادند که در تاریخ خواندید و شنیدید شهدای کربلا سه روز جنازه شان روی زمین بود . دوازدهم ماه محرم که مثل امروز صبح باشد بنی اسد آمدند شهدا را دفن کردند اما از دور دیدند یک آقایی دارد می آید هی نیزه شکسته ها را کنار زد نمی دانستند حتی آقا کیست؟ و نمی دانستند بدن ، بدن کیست؟ از بس که پایمال سم اسبان شده بود نتوانست بدن سیدالشهدا(ع) را دفن بکند گفت یک بوریا، یک حصیری بیاورید جنازه امام از بس که اسبها رفته بودند و لگد مال کرده بودند بدن امام را در بوریا گذاشتند و دفن کردند. اسرا را وقتی که می خواستند امروز روز دوازدهم در کوفه ببرند عبیدالله ملعون دستور داد که سرهای شهدا را جلوی کاروان ببرند. امروز در کوفه غوغا بوده است. وقتی که به سرهای شهدا زینب(س) نگاه کرد دید سر برادر بالای نی و قرآن تلاوت می کرد و چه منظره ای واقعا، وقتی که آدم امروز نگاه می کند و مطالعه می کند امروز روز دوازدهم شهادت امام سجاد(ع) هم هست. البته در سال 94 امام سن 57 سالگی به شهادت رسیدند. نقش امام سجاد(ع) برداران و خواهران یک نقش ممتاز است. اگر امام حسین(ع) زن و بچه خودش را نیاورده بود ، اگر سخنرانی های امام سجاد(ع) نبود دشمن کار را تمام کرده بود.
تهاجم فرهنگي و نسبت خارجي به امام حسين(عليه السلام)
اول تهاجم فرهنگی کردند سالها به امام بد گفتند شعار حسبنا الکتاب دادند. یکی از حرفهایشان این بود که امام حسین(ع) خارجی است. خارجی برادران معنایش این نیست که از یک کشور دیگر آمده است. خارجی می دانید یعنی چه؟ یعنی خروج کننده یعنی یک بحثی در فقه ما است که نباید بر امام عادل کسی خروج بکند نباید بر علیه امام عادل قیام بکند آمده بودند در تمام سرزمینهای اسلامی جا انداخته بودند امیرالمومنین(ع) امام عادل یزید(لعنةالله علیه) است. امام حسین(ع) یک کسی است که آمده و بر علیه امام عادل حرف می زند و کسی که بر علیه امام عادل حرف می زنند جزایش چیست؟ جزایش مرگ است.

نقش امام سجاد(ع) در ماندگاري كربلا
خارجی معنایش این است اگر زن و بچه امام حسین(ع) نبود، اگر سخنرانی زینب(س) در کوفه نبود، اگر سخنرانی های امام سجاد(ع) و آن خطبه مهم حضرت نبود اسلام برای همیشه از بین رفته بود. امروز من و شما سر سفره امام سجاد(ع) نشستیم، سر سفره خطبه امام سجاد(ع) نشستیم وقتی که خطیب آمد و به نفع یزید سخنرانی می کرد امام اشاره کرد یزید اجازه بده من هم بالای این چوبها بروم نفرمودند بالای منبر، منبر وقتی است که حرف خدا و پیغمبرخدا(ص) گفته شود منبری که در اختیار یزید باشد این چوب است شایستگی منبر را ندارد. امام سجاد(ع) وقتی که روی چوبها نشستند و آن خطبه بسیار مهم را ایراد کردند زلزله ایجاد شد. یزیدی که تا آن لحظه لذت می برد ، افتخار به شهادت امام حسین(ع) می کرد دیگر جو عوض شد مردم شام بیدار شدند. مردم شام فکر می کردند اینها خارجی هستند، اینها بی دین هستند. علی(ع) اصلا نماز نمی خواند اینها اصلا نمی دانستند چه کسانی هستند؟ وقتی که امام خطبه را «انا ابن زمزم و صفام» شروع کردند زمزم و صفا گفتن خود را معرفی کردند. جدش امیرالمومنین(ع) را شروع به معرفی کردند کرد آن وقت مردم شام بیدار شدند. علی(ع) چه کسی بوده است؟ بعد شروع کرد از پدر بزرگوار خودشان صحبت کردن، مقام امام حسین(ع) را بین مردم بیان کردند. لحظه لحظه صدای گریه مردم بلند می شد. سخنرانی های امام بود که زمینه قیام را فراهم کرد قیام توابین و قیامهایی که بعدا باعث سرنگونی دولت اموی شد نقش امام سجاد(ع) نقش بسیار ممتازی است. اما مظلومیت شیعه را هم شما ببنید. برادران و خواهران فشار بنی امیه زیاد بود، طوری تبلیغات کرده بودند. خود امام سجاد(ع) می فرمایند: در مکه و مدینه زادگاه وحی بیست نفر نبود که ما اهل بیت(ع) را بخواهد بیست نفر پیدا نمی شد که طرفدار امام سجاد(ع) باشد محو شده بود. امام سجاد(ع) شیعه را نجات داد و زمینه را برای امام باقر(ع) و امام صادق(ع)فراهم کرد. ما سرسفره امام سجاد(ع) نشستیم. جلسه هم بزرگداشت امام سجاد(ع) است امام نمی توانستند حلال و حرام را بیان کنند. اجازه نمی دانند کسی با امام ملاقات کند.امام زین العابدین(ع) در قالب دعا مسائل مهم را مطرح کردند. صحیفه سجادیه درس زندگی است. هر بندی از دعای امام سجاد(ع) بحث امامت را مطرح کرده است چون آنها می گفتند فقط قرآن ، امام سجاد(ع) قرآن را درکنار امامت و عترت مطرح کرد. در هر بندی از دعا فرمود«اللهم صل علی محمد و آل محمد»مسئله آل الله را مطرح کرد شما دعاهای امام سجاد(ع) را ببنید. چرا امام سجاد(ع) در هر بندی صلوات می فرستند برای بحث مهم امامت است. زحمات زیادی را امام سجاد(ع) کشیدند. شبانه روزی امام هزار رکعت نماز می خواند صد خانواده را شخصا رسیدگی می کرد. وقتی امام از دنیا رفت مثل امشب امام را دفن کردند دیدند از بس که کوله پشتی پشت می کرد انبان پشت می کرد شبها در خانه فقرا می برد. هیچ کس نمی دانست که چه کسی دارد خرج زندگی آنها را تامین می کند امام سجاد(ع) چنین نقشی را داشتند. مثل امروز هم امام به شهادت رسیدند و غریبانه و مظلومانه بدن امام را به قبرستان بقیع آوردند کسانیکه که به بقیع رفتید کنار بدن مطهر امام حسن(ع)، امام سجاد(ع) را دفن کردند. انشاءالله که به برکت این امام زیارت مدینه زیارت بین الحرمین و زیارت امام سجاد(ع) خدا نصیب من و شما بگرداند.

مقامات شهدا
مسئله بعد ما مسئله در باب شهادت است. شهدا پیش خدا خیلی مقام دارند یکی از مقامات شهدا برادران عزیز مقام مغفرت است. مقام مغفرت الهی یک مقام بسیار والایی است. وقتی که شهید سوره یس به شهادت می رسد خدای متعال از این شهید نقل می کند به مجردی که تیر می خورد و به زمین می افتد مومن آل فرعون معروف به شهید سوره یس است. از بهشت پیام می دهد به مجردی که ایشان به شهادت رسید «قیل الدخل الجنة» گفته شد بفرما به بهشت، یا از همان بهشت پیغام داد و خدای متعال پیام این شهید را در سوره یس، (آیه26و27) بیان کرده است. « قال یا لیت قومی یعلمون بما غفرلی رب» کاش قوم من به مقام شهادت آگاهی پیدا می کرد خدا تمام گناهان مرا آمرزید مقام مغفرت، مرا مورد لطف و کرم قرار داد. «و جعلنی من المقربین» و مقام شهادت به شهید می دهد. پیغمبر خدا(ص) می فرمایند:«یشفع شهید سبعین من اهله» هر شهید تا هفتاد نفر از فامیل خودش را شفاعت می کند مقام رستگاری، «ذلک هم الفوز العظیم» امیرالمومنین(ع) با همه مقاماتی که داشت، اما در محراب شهادت که قرار گرفت گفت «فزت و رب الکعبه» واو، واو قسم است به خدای کعبه علی رستگار شد. شهادت رستگاری است. مقام میل به والاترین خوبیها از آن شهدا است. مقام محبوب خدا شدن و ما یاد شهدا را گرامی می داریم.

وظيفه ما نسبت به شهدا
وظیفه ما این است که برداران نگذاریم خون شهدا پایمال شود. امروز هر چه که داریم از برکت شهدا داریم. امرو دشمنان طمع به نابودی نظام جمهوری اسلامی کردند و همکاری دشمنان داخلی که فکر برگرداندن ما به دوران جاهلیت هستند شعارهایی که این روزها داده شد در واقع آدم رویش نمی شود بگوید شعاری که یک عده ای دادند و گفتند مرگ بر اصل ولایت فقیه در واقع مرگ بر امام زمان(عج) است. اینها دشمن امام زمان(عج) هستند، دشمن اسلام، سیدالشهدا(ع) هستند. چون امام معصوم «اراد علیهم کراد علینا» اگر کسی فقیه را رد کند ما را رد کرده است ما را قبول ندارد آنها اسلام را نمی خواهند همان چیزی که امام می فرمایند: مایه سعادت ملت ایران است آنها همان را نمی خواهند. تعجب واقعا هست تمام دولتهای خارجی هیجان زاده، خوشحال، اسرائیلی ها، آمریکاییها، فرانسوی ها و روباه پیر و مکار انگلیس از یکطرف و میلیونها عزادار شیعه، سینه زن در خیابانها را نمی بینند. آدمهای هتاک، دشمن خدا و پیغمبر(ص) و امام حسین(ع) روز عاشورا حتی ارمنی و مسیحی ها شما از تلویزیون دیدید پیشانی بند بسته، عزادار و گریان بودند ولی این بی وجدانها، بی وطنها ، وطن فروشان آمدند صوت و کف زدند خوشحالی کردند، اموال مردم را غارت کردند، آنها در واقع آمریکایی، اسرائیلی هستند بحث چپ و راست نیست، چپ و راست بچه های مجموعه نظام هستند، داخل نظام هستند. بحث انتخابات هم بحث داخلی بود ولی اینها بحث سر اسلام است جمهوری ایرانی یعنی ما اسلام شیعه را نمی خواهیم حالا اگر اسلام سنی وهابی باشد حرفی ندارند ولی اسلامی که مبنایش امیرالمومنین(ع) باشد را اینها با آن دشمن هستند اسلامی که مبنایش امام بزرگوار ما باشد اینها دشمن هستند فردا انشاءالله جواب دندانشکنی ساعت 10 همه حضور پیدا می کنیم . تجدید بیعت با امام ، با رهبر عزیز، با شهدایمان می کنیم ادامه راه آنها ، ابراز انزجار و تنفر خود را از هنجارشکنان ، قانون شکنان، هتاکان و توهین کنندگان به امام ، به رهبر و توهین کنندگان به عاشورا ابراز می کنیم. ما از اینها واقعا متنفریم. ملت ایران از اینها متنفرند تفاوتی که مردم ما با زمان سیدالشهدا(ع) دارند آن زمان مردم درک و فهم و بینش نداشتند، امام را نمی شناختند ولی امروز ملت ایران بیدار و فهمیده است تربیت شده امام بزرگوار است.

دو گروه در برابر امام حسين(عليه السلام)
در زمان امام حسین(ع) دو گروه بودند این آخرین کلام من است در مقابل امام بودند یک گروه آنهایی که با امام می جنگیدند یک گروه اکثریتی که نشستند نه با امام حسین(ع) بودند و نه با یزیدیان، کسی که بنشیند و سکوت کند در واقع کمک به ظالم است. چه فرق می کند؟ روزی امام نیاز داشته باشد و در صحنه نباشی اگر جزء یزیدیان و در لشکر یزید هم نباشی در واقع به ظلم داری کمک می کنی کمک به حق نمی کنی اینها را قاعدین می گویند یعنی نشستگان، آن لحظه ای که باید در میدان باشی و بصیرت داشته باشی، دور امام حق بچرخی از امام حق دفاع کنی آن لحظه اگر در خانه ات باشی در واقع ولو اینکه جز دشمن نباشی ولی به دشمن کمک کرده ای، کمک به ظلم دشمن کرده ای انشاءالله همه در راهپیمایی شرکت می کنید مسئولین هم شرکت می کندتشکر و قدردانی می کنیم امروز هم یک جلسه بود و تعداد زیادی از مردم شریف و اقشار مختلف و بعد از نماز وحدت راهپیمایی بسیار خوبی شد منتهی راهپیمایی عمومی و اعلام انزجار عمومی از سران فتنه از این دشمنان امام، رهبری، اسلام و امام زمان(عج) و شهدا ، در واقع دشمنان آزادی و استقلال و جمهوری اسلامی اعلام برائت و انزجارمان را فردا وعده من و شما ساعت 10 از چهارراه آموزش و پرورش به سمت مسجد صاحب الزمان(عج) می باشد.
والسلام علیکم و رحمة الله


چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.