سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حضور امام جمعه محترم در جلسه هماهنگی برگزاری رزمایش مواسات

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 228 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1399.01.26
 
حضور حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم زرند در جلسه هماهنگی جهت اجرای رزمایش مواسات که مورخه99/01/25 با حضور ائمه جمعه دیگر شهرستانهاهای استان در محل دفتر امام جمعه کرمان برگزار شد.



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در جلسه تشکیل قررگاه مواسات مورخه99/01/25


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله ،یا اباصالح، ادرکنا واغثنا

از حضرتعالی وهمین طور از دست اندرکاران تشکیل این جلسه تشکر می کنم ، از فرمایشات سروران عزیز و حاج آقا جعفری هم استفاده کردیم.

تا امرو ز در زرند 37 مورد قطعی بیمار کرونایی شناسایی شده است و 5 نفر نیز فوتی داشتیم، از تلاشها و زحمات مسئولین بهداشت ،مدیران و مسئولین تشکر می کنیم که زحمت کشیدند و همه تلاش خود را برای مهار این بیماری کار گرفتند ، خداوند به آنها جزای خیر بدهد ، درباب کمک های مردمی ، چندین کارگاه در قسمتهای مختلف شهرستان از جمله در سیریز مشغول دوخت و دوز لوازم بهداشتی و تولید ماسک هستند، الحمدالله به کمک سپاه ودیگر مدیران و مسئولین کارها پیش می رود.

اولویت سلامت مردم

درباب اهمیت نماز جمعه که شکی نیست، ولی تعطیلی آن به دلیل اهمیت سلامت و جان مردم است که سلامت مردم از همه چیر برای ما مهمتر است، وقتی اولین دعای ما در شبهای قدر سلامتی وطلب عافیت از خداوند باشد، بنابراین سلامت مردم بسیار مهم است . اگر ما در این موقعیت نماز جمعه را برگزار کنیم ،چون این بیماری دوره کمون یا نهفتگی دارد و نمی توان به راحتی افراد بیمار را شناسایی کرد ، ممکن است برپایی نماز و شرکت افراد ناقل بدون علامت در نماز ، موجب آلودگی دیگر نمازگزاران به این بیماری شود و اگر ضرر و زیان آن حتی به یک نفر هم اصابت کند، قابل جبران نیست. اوایل شیوع بیماری که صحبت از تعطیلی نماز جماعت بود، یکی از روحانیون سرسختی زیادی نشان داد و حتی توهین می کرد که ما هم به او گفتم شما می توانی نماز جماعت را برگزار کنی ولی عواقب آن با خودت ، اگر هر مشکلی پیش آمد و کسی بیمار شد، شما باید جوابگو باشی. بنابراین سلامت مردم اهمیت بیشتری دارد، بالاخره این بیماری همیشگی نیست وقتی مردم سالم باشند بعدها ما می توانیم دوباره نماز و دیگر مراسمات مذهبی را برگزار کنیم.

اجرای رزمایش مواسات در شهرستان زرند:


درباب طرح رزمایش مواسات که رهبر معظم فرمودند قبل آن در شهرستان کمک های خوبی در مساجد انجام شده بود، سازمان تبلیغات و مساجد بسته های خوبی تهیه کردند ولی برای اینکه با بحث مسجد محور هماهنگ باشد و برنامه ریزی شد تا اداره اوقاف ، سازمان تبلیغات و پایگاههای مقاومت پای کار بیایند و اولین قدم که را آقای عسکری هم فرمودند: روحانیون مساجد هستندکه این بندگان خدا از جایی درآمدی ندارند و شهریه آنها هم نصف یا قطع شده است و مسجد هم که تا به حال به آنها کمک نمی کرد ،اولین قدم برنامه ریزی شده است که همان حقوقی که قبلا به آنها می دادند را در ایام هم پرداخت کنند، همین طور یک سبد غذایی آبرومند هم تهیه وبه آنها هدیه کنند.همان طور که حاج آقا هم فرمودند روی کمک های دولتی نمی توان حساب کرد .بایدخود هیئت امنای مساجد برنامه ریزی کنند و خیرین محله را شناسایی کنند و تا بسته های غذایی آبرومندی تهیه و در اختیار نیازمندان محله مسجد قرار بدهند. بهر حال در طول ماه مبارک رمضان افرادی بودند که افطاری می دادند و یا نذر داشتند، می توان این افراد را شناسایی کردو کمک های آنهارا به فقرا برسانیم. منتهی این امر باید ضابطه مند و زیر نظر روحانی مسجد و با هدایت مسئولین اوقاف ،اداره سازمان تبلیغات و هیت امنای خود مساجدو پایگاههای مقاومت باشد که افراد نیازمند شناسایی بشوندو آبرومند سبد غذایی در اختیار آنها قرار بگیرد. کسانی هم که نذر واجب دارند، می توانند غذا پخت کنندو شما به نیازمندان برسانید. این طرح در شهرستان برنامه ریزی و جلسات آن هم برگزار و قسمتی از آن هم اجرا شده است و ان شاءالله از این به بعد، بهتر هم انجام می شود تا بتوانیم به فرمایشات مقام معظم رهبری بیشتر عمل کنیم، از حضورهمه شما تشکر و قدردانی می کنم.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته


http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a3.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.