سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

برگزاری جلسه هماهنگی تشکیل قرارگاه مواسات در زرند با حضور امام جمعه محترم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 208 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1399.01.29
 
تشکیل قرارگاه مواسات در زرند با حضور وسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم وبا حضور ائمه جمعه یزدانشهر، ریحانشهر وخانوک وجمعی از مسئولین شهرستان در محل دفتر امام جمعه مورخه99/01/27



الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

قال الله الحکیم فی کتابه : « وَ أَنْفِقُوا في‏ سَبيلِ اللَّهِ وَ لا تُلْقُوا بِأَيْديکُمْ إِلَي التَّهْلُکَةِ وَ أَحْسِنُوا إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُحْسِنينَ» (1)

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله ،یا اباصالح، ادرکنا واغثنا

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای خدمت، شهدای سلامت ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات .

قدردانی از تلاش فعالان عرصه سلامت و همکاری مردم برای مهار ویروس کرونا:

اولا از حضور همه شما سروران عزیز تشکر و قدردانی می کنم،خدمت همه شما خوشامد عرض می کنم ، اعیاد گذشته و سال نو را هم تبریک عرض می کنم، پیرو دستور مقام معظم رهبری در بحث ستاد رزمایش مواسات، این جلسه تشکیل شده است. اولا خدای تبارک و تعالی شفای همه بیماران کرونایی را نصیب بشریت ، انسانیت وهمه مسلمانان و شیعیان امیرالمومنین(ع) بگرداند ان شاءالله و رفتگان را قریب رحمت بگرداند و درجات شهدای سلامت را افزون بگرداند. در بحث بیماری و ویروس کرونا اولا که تمرکز بر رعایت بهداشت و حفظ سلامت افراد است و تمام هم و غم مسئولین مربوطه دفع این ویروس منحوس است و مرحله دوم تمرکز بر ترمیم ، بازسازی ، به سازی و تمرکز بر معیشت است.متاسفانه عده ای در کرونا آسیب دیده اند و وظیفه همه ماست که در طرح مواسات شرکت کنیم و همیار و غمخوار آنها باشیم. در بحث اول مرکز بهداشت کارهای بزرگی را انجام داد و ما در صف اول جهان هستیم و در جهاد سلامت شهید دادیم و هنوز هم کارهای بزرگی در حال انجام است که از مسئولین بهداشتی شهرستان خیلی زحمت کشیدندو مردم هم که خیلی مراعات کردند تشکر می کنیم. البته آمار شهرستان زرند مقداری بالاست ونگران کننده است و این می طلبد که مردم بیشتر مراقبت کنند، والا مرکز بهداشت و ارکان بهداشتی با تمام وجود خدمت می کنند ، کار می کنندو زحمت میکشند. مردم هم باید بیشتر مراعات کنند و اگر مراعات نکنند مشکلات ، خصوصا مشکلات ارکان سلامت روز به روز بیشتر می شود . دستگاههای مختلف، افراد مختلف و خیرین هم در مهار این ویروس کمک کردندو در مکانهای مختلف به تولید ماسک و وسایل بهداشتی پرداختند و معابر را سم زدایی کردند که جای تقدیر و تشکر دارد . واقعا از مجموعه بسیج جوانانی که خودجوش در سطح شهر به سم زدایی پرداختند ، تشکر وقدردانی می کنم.

حمایت از نیازمندان با طرح مواسات و کمک مؤمنانه :

در بحث دوم که بحث به سازی و بازسازی است، فرمایش مقام معظم رهبری تمرکز بر معیشت است که عده ای از خانواده ها از این جهت آسیب دیدند و لازم است به آنها کمک شود . بعد از فرمایش مقام معظم رهبری شورای سیاستگذاری ائمه جمعه وارد کار شدو از طریق نمایندگان ولی فقیه جلساتی را در سراسر کشور تشکیل شده است که با هدایت ائمه جمعه در مراکز استانها وشهرستانها ،افرادی را که آسیب دیدند و افرادی که زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند را شناسایی کنند و به آنها خصوصا در ماه مبارک رمضان تحت عنوان رزمایش مواسات کمک شود. روی این جهت این جلسه تشکیل شد و از ائمه جمعه شهرستان دعوت شد و تشریف فرما شدند، از ریاست محترم دادگاه و دادستان محترم و دفتر نمایندگی ولی فقیه و دوستان دیگر هم دعوت شد تا تشزیف بیاورندکه ان شاءالله برنامه ریزی کنیم، در ماه مبارک رمضان همیشه خیرینی بودند که افطاری می داند ولی امسال با شرایط پیش آمده نمی تواند جلسات همگانی را داشته باشند، بنابراین ضرورت دارد این مراسم افطاری ادامه پیدا کند منتهی شیوه آن فرق می کند و آن این است که بر اساس مسجد محوری و با نظارت روحانی مسجد ، هیئت امنا و پایگاه مقاومت باشد تاافراد نیازمند و همین طور افراد خیر محله شناسایی بشوند و سبدهای غذایی تهیه بشود وخالصانه و مخلصانه به نیازمندان کمک شود. ما دنبال این نیستیم که دفاتر امام جمعه حسابی برای این منظور ایجاد کنند، نه مهم نیست و دنبال آرم نیستیم که این کار از طرف چه کسی انجام شده است، بیشتر دنبال آرمان هستیم . صحبت مقام معظم رهبری و رزمایش موسات یعنی همدلی و غمخواری و کمک مومنانه به نیازمندان و فقرا و کسانی که در جریان کرونا آسیب دیده اند و یا مغازه های آنها بسته شده است وهمین طور افرادی که کارگرروز مزد بودند و نتوانستند در این ایام سرکار بروند و برای آنها مشکلاتی ایجاد شده است ،در حد توان شهرستان آنها رسیدگی شود و همکاری شود تاآنها هم سرسفره اغنیا بنشینند .خیرین می توانند هزینه افطاری را برای این امر اهدا کنند، البته کسانی که نذر دارند حتما افطاری بدهندو غذا پخت کنند میتوانند طبق اصول بهداشتی این غذا طبخ کنند تا در اختیار نیازمندان قرار بگیرد. اما آنهایی که نذر مطلق داشتند که درماه مبارک افطاری بدهند، می توانند هزینه آن را اهدا کنند تا سبدهای غذایی آبرومندی تهیه شود و در اختیار فقرا قرار بگیرد. بنابراین فقرایی که در محله های مسجد سکونت دارند، به کمک روحانی و هیئت امنای مسجد شناسایی بشود و اقلامی جمع آوری شود و خالصانه و مخلصانه در اختیار آنها قرا بگیرد.
دراین بحث ما قصد نداریم جلوی حرکت جهادی خیرین را بگیریم چون ممکن است خیرین هم خود برای کمک به نیازمندان برنامه ریزی داشته باشند و یا الان بسیج برنامه دارد و پولی را جمع آوری می کند ما نمی خواهیم جلوی کارآنها را بگیریم، هدف این است یک هماهنگی و انسجامی درکار باشد تا این امر به صورت آبرومند باشد و در خود شهر ،بخش مرکزی ،یزدان آباد و شهرهایی که امام جمعه آنها دعوتشدند هم پوشش داشده شوند و ان شاءالله همه در رزمایش مواسات شرکت کنند.

تشویق به مواسات در روایات:

چند روایت راجع به مواسات خدمتان عرض می کنم وسخن را تمام می کنم:
پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله خطاب به امیرالمومنین (ع) می فرمایند: « یا عَلی، سَیدُ الأعمالِ ثَلاثُ خِصالٍ عِظام » ای علی، برترین اعمال سه چیز است: « انصافُک النّاسَ مِن نَفسِک» با مردم به انصاف رفتار کنی، (و هرچه رابرای خودت می پسندی برای دیگران هم بپسندی)« وَ مُواساتُک الأخَ فِی اللّهِ عَزَّ وَجَلَّ» با برادران ایمانی به مواسات رفتار کنی،(برادران دینیت را در راه خدا یاری کنی) « وَ ذِکرُک اللّهَ تَبارَک وَتَعالی عَلی کلّ حالٍ » در همه حال به یاد خدا باشی. (2)

روایت دیگر امیرالمومنین (ع) می فرمایند: « نِظامُ الدِّينِ خَصلَتانِ »«إنصافُكَ مِن نَفسِكَ »انسان در زندگی خود انصاف داشته باشد« و مُواساةُ إخوانِكَ» و با یاری برادران خود بشتابد.(3)

در روایت دیگری امام صادق علیه السلام می فرمایند: « تَقَرَّبُوا إِلَى اللَّهِ تَعَالَى بِمُوَاسَاةِ إِخْوَانِكُمْ » به وسیله مواسات با برادران دینی‌تان به خداوند تقرب جویید.(4)بنابراین راه تقرب و نزدیک شدن به خدای تبارک و تعالی این است که انسان به مواسات وهمیاری برادران دینی خود بپردازد.

در خدمت شما بزرگواران هستم از پیشنهادات، طرحها و نظرات شما عزیزان هم استفاده می کنیم ان شاءالله به خواست خدا یک برنامه جامعی در سطح شهرستان شکل بگیرد و بتوانیم آبرومند این کمک ها را به نیازمندان برسانیم.

برمحمدوآل محمد صلوات

پی نوشت:

1- سوره مبارکه بقره ،آیه 195

2- بحارالانوار، ج 77، ص 44

3- غرر الحکم و درر الکلم، حدیث - ۹۹۸۳

4- الخصال, ج ۱, ص ۸؛ بحار الأنوار, ج ۷۴, ص ۳۹۱.



http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a17.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a18.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a19.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a20.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a21.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.