سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

برگزاری جلسه ستاد احیاء امر به معروف ونهی از منکر شهرستان با حضور امام جمعه محترم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 225 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1399.02.05
 
برگزاری اولین جلسه ستاد احیاء امر به معروف ونهی از منکر در سال جدید با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم و دیگر اعضای این در محل دفتر امام جمعه مورخه99/02/04



جلسه حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر مورخه 99/02/04


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله ،یا اباصالح، ادرکنا واغثنا

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، سلامتی همه خدمتگزاران، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات .

رعایت مسائل بهداشتی

خوش آمد عرض می کنم خدمت همه شما عزیزان و مسئولین بزرگوار، استفاده کردیم از صحبت های بسیار خوبی که شد، قطعا برخی از معروفها ومنکرات در طول سال جایگاه ویژه ای پیدا می کنند وبه تبع شرایط پیش آمده در هر دوره ای ، برخی معروفات و منکرات اثر بیشتری دارند . امروز و در این دوره بدترین منکر رعایت نکردن مسائل بهداشتی است که هم ضرر فردی و هم ضرر اجتماعی به دنبال دارد و بالاترین معروف نیز رعایت مسائل بهداشتی است که باید به آن توجه داشته باشیم. تشکر می کنم از مدیران و مسئولین شهرستان و از مجموعه بهداشت، بسیج و سپاه وهمین طور بسیجیان پایگاههای مقاومت و همه عزیزانی که احساس تکلیف کردند وبه کمک دستگاه بهداشت رفتند، جای تشکر و قدردانی دارد.

اهمیت دادن به دستورات خداوند درمورد روزه

نکته دوم اهمیت به دستورات خداوند در ماه مبارک رمضان است ، در ماه مبارک امسال،باتوجه به اینکه ایام همه گیری مرض کرونا است و تبلیغات سوء زیاد شده است که نمی توان روزه گرفت باید در فضای مجازی و همین طور در گفتگوهای چهره به چهره با مردم، اهمیت ماه مبارک رمضان گوشزد شود . نباید حرمت دستور خداوند شکسته شود، همانطور که دوستان فرمودند نباید در سطح شهر تظاهر به روزه خوری و بی اعتنایی به احکام خداوند وجود داشته باشد.

کمک وهمدلی در رزمایش مواسات

مطلب سوم اشاره ای است که فرمانده محترم سپاه کردند اینکه در باب رزمایش مواسات و کمک مومنانه که درخواست مقام معظم رهبری بوده است، کارهای بسیار خوبی هم صورت گرفته است که جای تشکر دارد، ان شاءالله خداوند این عزیزان و همه خدمتگزاران را حفظ کند. علاوه بر برنامه کمک رسانی سپاه ، اگر ما بحث مسجد محوری را در ماه مبارک رمضان راه بیندازیم،خوب است. درست است که اجتماع در مساجد ممنوع است ولی اگر خیرینی که سالهای قبل درماه مبارک رمضانصد نفر، 200 نفر ، 1000 نفر را افطاری می دادند به کمک روحانی مسجد و هیئت امنا و همین طور بچه های پایگاه مقاومت شناسایی بشوند و کمک های آنها به سمت نیازمندان هدایت شود، حرکت بسیار خداپسندانه و تاثیر گذاری خواهد بود و افرادی هم که درماه مبارک نذر افطاری داشتند،برای اینکه به نذرش عمل شود، می توانند کمک کنند تا بسته های غذایی تهیه بشود و بین نیازمندان محله مسجد پخش شود. تا دستور خداوند و فرمایش ولی فقیه روی زمین نماند. در ماه مبارک رمضان شیاطین در غل و زنجیر هستند و همیشه انسانهای خیر به فقرا کمک می کردند که می توان این کمک ها را جهت دهی کرد تا همه نیازمندان از آن بهره مند شوند.

اختصاص یک مکان به دوچرخه سواری بانوان

در بحث دوچرخه سواری بانوان هم باید بگویند اگر بانوان بخواهند در سطح شهر دوچرخه سواری کنند ، تظاهر و منکر و زشت است. بالاخره چشم های ناپاک هم دنبال اینهاست واگر این کار شیوع پیدا کند مشکلاتی پیش خواهد آمد، این را هم برنامه ریزی بشود که اولا به آنها تذکر داده شود و بعد از آن هم یک جای اختصاصی برای این امر در نظر گرفته شود تا آن بانوان بتوانند به راحتی ورزش یا دوچرخه سواری کنند، مثلا یک پارک اختصاصی یا یک خیابان در پارک شهید را برای این امر در نظر بگیرند. اگر شرایط چنین کاری هم نباشد می توان پارک شهید را یک روز اختصاص به خانمها بدهیم و یک روز مخصوص استفاده آقایان قرار بدهیم . به هر حال اینهاراه دارد، در عین حال هم سلامت جامعه را در نظر گرفته ایم وهم آسیبی هم نداشته باشد.

اعتراض کارگران ذغالشویی

کارگران شرکت زغالشویی هم هم تحصن کرده بودند و اعتراض سالمی داشتند و از نظام حمایت کردند، عاقلانه برخورد کردند که جای تشکر دارد . مسئولین کارگری ونماینده های آنها به خوبی این اعتراض را هدایت کردند و به دفتر امام جمعه آمدندو با فرماندار صحبت کردند. از یک طرف، این کارگران هم حق و حقوقی دارندو نباید حق و حقوق انها ازبین برود. مثلا یکی از کارگران می گفت 20 سال کار کردم ولی 15 سال برای من بیمه رد کرده اند، این یک منکر است و یکی از معروفات این است که حق وحقوق اینها داده شود. اگر ما بتوانیم در مجامع کارگری هم گروههای امر به معروفی داشته باشیم تا این افراد بتوانند با مدیران ومسئولین صحبت کنند تا پیمانکاران خیانت نکنند. کارگری که این همه سال زحمت کشیده است و در دل کوه با خطرانداختن جانش کار کرده است، حالا بعد 20 سال بیمه به او بگوید 5سال بیمه پرداخت نشده است ، واقعا خسارت بزرگی است و جز وظایف مدیران و مسئولین است که اجازه ندهند حق وحقوقی از کارگران ضایع شود. کارگران در جلساتی در دفتر و فرمانداری صحبت کردندو خواستار این شدند که با نماینده ولی فقیه در استان ملاقات داشته باشند ،خدا خیر بدهد حاج آقا علیدادی را که وقت گذاشتند ، ما هم به همراه نمایندگان محترم کارگران و امام جمعه کوهبنان آنجا رفتیم، حدو یک ساعت و نیم جلسه طول کشید و نماینده ولی فقیه در کرمان، اظهارات نماینده کارگران را شنیدند و درخواست کتبی آنها را دریافت کردند و قرار شد از کرمان از طریق دادستان با استاندار و مسئول ذوب آهن و مسئول بالاتر آنها جلساتی برگزار شود تا ان شاءالله حق و حقوق این قشر زحمت کش هم حفظ شود.

از حضور همه شما تشکر وقدردانی می کنم ان شاءالله خدای متعال توفیق خدمت بدهدو به همه عزیزان عافیت ، سلامتی و عاقبت بخیری عنایت بفرماید. صحبتهای خوبی شد ، ان شاءالله بتوانیم حداقل بخشی از این برنامه ها را در ماه مبارک رمضان به خوبی اجرا کنیم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته



http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a24.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a25.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a26.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a27.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a28.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a29.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.