سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حضور امام جمعه محترم در جلسه بررسی مشکلات کارگران معادن زرند وکوهبنان

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 233 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1399.02.07
 
حضور وسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم زرند وحجت الاسلام والمسلمین جعفری امام جمعه محترم کوهبنان در جلسه بررسی مشکلات کارگران معادن زرند وکوهبنان وراور که مورخه99/02/03 با حضور حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه وامام جمعه کرمان و نمایندگان کارگران معادن زرند وکوهبنان در محل دفتر امام جمعه کرمان برگزار ومشکلات کارگران ومعادن این دو شهرستان مورد بحث وبررسی قرار گرفت .



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی درجلسه بررسی مشکل کارگران معادن زغالسنگ شهرستان زرند وکوهبنان مورخه3/02/99



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



جناب حاج آقای علیدادی ازشما تشکر می کنیم از اینکه فرصت را در اختیار ما و کارگران کارخانه زغالسنگ قرار دادید که به همراه حاج آقای جعفری خدمت شما برسیم و مشکلاتی که در منطقه داریم را خدمت حضرتعالی عرض کنیم. همانطور که می دانید شرکت زغالسنگ از صنایع مادر شهرستان زرند و زیر بنای فولاد است . متاسفانه نسبت به این صنعت مادر و زغالسنگ بی مهری شده است و ابتدا دولتی بود که الان خصوصی سازی شدو متاسفانه خصوصی سازی درستی انجام نشد و به یک شرکت ورشکسته بازنشستگان فولاد واگذار شد که خود آن هم هزار مشکل داشت به قولی کوری شد عصاکش کور دیگر . از زمان واگذاری تا کنون هیچ توسعه ای در معادن زغال سنگ صورت نگرفته است ، البته در طبس کارهای خوبی صورت گرفته و شرکت های حفاری وسایل جدید (مثل تونل می زنند) ،آوردند وخوب پیشرفت کردند ولی در زغالسنگ همانی است که روسها 40 سال پیش آوردند. الان هم دو مشکل پیدا شده است، اولا ینکه شرکت توسعه ای پیدا نکرده است ،حال اینکه زغالسنگ تا 200 سال مثل یک مادر می تواند بچه هایش را ارتزاق کند ولی این شرکت هیچ پیشرفت و توسعه ای هم نکرده است واکتشافات جدیدی هم انجام نشده است و مشکل دیگر اینکه آن را به شرکت ورشکسته فولاد واگذار کردند که خودش را هم نتوانست اداره کند وامروز شرکت زغالسنگ به یک شرکت ورشکسته زیان ده تبدیل شده است، خیلی از وسایل آن را هم فروختند. الان هم از نظر حقوقی خیلی مشکل دارد وقادر نیست حقوق کارگران خودش را پرداخت کند، یک زمانی حقوق کارگران شرکت فولاد اصفهان وشرکت زغالسنگ زرند یکی بود، ولی الان آنها کجا هستند و کارگرانی که اینجا در معدن کار می کنند به کجا رسیده اند!صحت و سقم این خبر را نمی دانم ولی می گویند جدیدا شرکت فولاد چندتا شرکت دیگر را مخلوط کرده است ومی خواهد به نام شرکت دالاهو در بورس عرضه کند . و صحبتی شده است که الان می خواهند شرکت را در بورس عرضه کنند ، کارگرانشان را کم یا زیاد کنند. از این جهت کارگران هم حساس شدند و در زرند و کوهبنان و راور اعتراض کردند و تهدید کردند جاده را می بندندو سرکار هم نمی روند . این کارگران هم از نظر حقوقی مشکل دارندو هم آینده کاری آنها مبهم است. امروز از هرکدام از معادن یک نماینده از کارگران آمدند واگر صلاح بدانید بیایند و صحبت هایشان را به شما بزنند . این خلاصه وضعیت شرکت زغالسنگ است که اگر به این منوال ادامه پیدا کند، آنچه مدنظر مقام معظم رهبری است : تولید وجهش تولید اتفاق نخواهد افتاد واین شرکت روز به روز هم بیشتر زیان ده خواهد بود، حال اینکه این صنعت مادر است .

این جمع عزیزان و کارگران شرکت زغالسنگ است که اولا از شما تشکر می کنیم که اجازه فرمودید تا خدمت شما برسیم ، این افراد نماینده ،گارگران زحمت کشی هستند که در معادن زغالسنگ سالهای سال زحمت می کشند، در برنامه ی اعتراضی هم که داشتند، شعارهای آنها بر مبنای حمایت از نظام و رهبر انقلاب بود و می گفتند: جانم فدای رهبر .حتی جمعی از آنها که مصاحبه کردند گفتند ما به هیچ وجه نظر سوئی به نظام نداریم،ما حافظ نظام و فدای رهبر هستیم . حتی عکس حاج قاسم را به همراه داشتند وتنها جایی هم که رفتند دفاتر امام جمعه در سه شهرستان بود و خواستار این بودند که با حضرتعالی ملاقات داشته باشند واز ناحیه شما پیامشان را به مقام معظم رهبری برسانند تا مشکلات آنها در شرکت زغالسنگ حل شود. اگر اجازه بفرمایید خودشان توضیحاتی را بدهند.




http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a30.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a31.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.