سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

دیدار کارکنان مجتمع فولاد زرند ایرانیان با مام جمعه محترم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 222 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1399.02.09
 
دیدار وگفتگوی جناب آقای مهندس سهراب نژاد مدیر یت محترم مجتمع فولاد زرند ایرانیان وهمکارانشان با حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در محل دفترامام جمعه مورخه99/02/08



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در دیدار با کارکنان فولاد مورخه99/02/8


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله ،یا اباصالح، ادرکنا واغثنا

بنده خدمت حضرتعالی و همکاران محترم شما سال جدید را تبریک عرض می کنم ،ان شاءالله سال جدید سالی پر از خیرو برکتی باشد .ماه مبارک رمضان هم برشما وهمکاران مبارک باشد .

ایجاد اشتغال مهمترین راه مقابله با دشمن :

در روایتی از پيامبر اعظم (صلی الله علیه و آله وسلم ) داریم که می فرمایند: « خَصْلَتَانِ لَيْسَ فَوْقَهُمَا مِنَ اَلْبِرِّ شَيْءٌ » دو خصلت است که در نيكوكارى بالاتر از آن چيزى نيست : « اَلْإِيمَانُ بِاللَّهِ » خصلت اول این است که انسان مومن به خداباشد « وَ اَلنَّفْعُ لِعِبَادِ اَللَّهِ » وخصلت دوم این است که برای بندگان خدا منشأ خیر باشد . و در قسمت دوم روایت آمده است : « وَ خَصْلَتَانِ لَيْسَ فَوْقَهُمَا مِنَ اَلشَّرِّ شَيْءٌ » همچنين دو خوى و عادت است كه بدتر از آن دو چيزى نيست: « اَلشِّرْكُ بِاللَّهِ » شرك به خدا « وَ اَلضَّرُّ لِعِبَادِ اَللَّهِ » و زيان رساندن به بندگان خدا (1) .
الحمدالله به لطف و توفیق الهی شما در بستر کاری هستید که به نظر بنده در شهرستان بزرگترین نفع و خدمت را به مردم محروم و نیازمندان جامعه ارائه می دهید، خداوند ان شاءالله بالاترین خیرات و برکات را به شما عنایت بفرماید ،دعای خیر این مردم همیشه پشت وپناه جنابعالی و همکاران و دکتر پورمند است و از طرفی خودم عقیده دارم امروز بزرگترین مبارزه با دشمن ایجاد اشتغال و ایجاد کسب وکار است ، برای اینکه بعد از 1400 سال نظام جهموری اسلامی، نظام اهل بیت برپا شده است و مردم می خواهند که دنیا وهم آخرتشان آباد شودو اگر نظام جمهور ی اسلامی نتواند زندگی مردم خودش را تامین کند، دنیا خواهد گفت که دین و اسلام به درد نمی خورد وقادر به اداره جامعه نیست؛ بنابراین اولا کار شما در جهت ایجاد اشتغال، بزرگترین خدمت به اسلام است و درثانی در داخل کشور هم اثر بسیار خوبی دارد . کار نشدنی بود و در مخیره کسی نمی گنجید که یک زمانی اصفهان به آن بزرگی به کویر زرند بیایدو ارائه خدمت کند . این امر واقعا مایه افتخار است. مردم دنیا هم وقتی نگاه می کنند که نظام دینی هم می تواند جامعه را اداره کند ودنیای مردم را آباد کند ، بزرگترین تبلیغ برای اسلام است . یک مرتبه انسان برای تبیلغ دین اسلام در رادیو و رسانه سخنرانی می کند و یک مرتبه در عمل نشان می دهد که چگونه دین قادر به اداره جامعه است، به نظر بنده این خود بالاترین خدمت است که حضرتعالی و همکاران به دین انجام می دهید، از این زاویه وقتی نگاه می کنم کاری که شما انجام می دهید، امر مقدسی است که ان شاءالله خداوند به شماتوفیق بدهد، بنده هم هرکاری از دستم بربیاید انجام می دهم تا زمینه هموار شود و شما بهتر بتوانید کار کنید و به مردم در نظام جمهوری اسلامی خدمت کنید . شما بزرگواران ، پیشگام مبارزه با دشمن در عرصه اقتصاد هستید همانگونه که یک عده پیشگام در جبهه سلامت هستند ، امروز پزشکانی که در مقابله با ویروس کرونا هستند، پیشگام در جبهه سلامت هستند وحضرتعالی و همکاران نیز پیشگام در جبهه اقتصاد هستید که این افتخار هم برای خودتان وهم برای مجموعه وهم برای شهرستان است ، ان شاءالله که موفق باشید. نکته ای را هم که اشاره کردید درست است ، بالاخره همه را نمی توان جذب کرد و ما بیکار در شهرستان زیاد داریم ولی اینکه به اندازه توان خود حدود نود درصد از جوانان بومی زرند استفاده کردید و 8-9 درصد نیز از جوانان استان، افتخاری بزرگ و خدمتی مضاعف است. زمانی روسها شرکت زغالسنگ را اداره می کردند و همه چیز دست خودشان بود ولی امروز اینجا به دست جوانان مومن ، متدین و مهندسینی که فرزندان همین مملکت هستند اداره می شود که این افتخار بزرگی است که نصیب شده است، ما خدای متعال را شکرگزاریم و دست و بازوی شمارا می بوسیم، ان شاءالله خداوند توفیقات روزافزون به شما عنایت بفرماید . بنده هم واقعا هرکاری که از دستم بربیاید تا زمینه هموار شود وشما بهتر بتوانید خدمت کنید ،کوتاهی نمی کنم، ان شاءالله موفق و سربلند باشید .خود شما هم انسان پاکدل، مومن، متدین، دلسوز و پاک دستی هستید، ان شاءالله شما و مجموعه همکاران سربلند باشید .

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

پی نوشت:

1- تحف العقول عن آل الرسول علیهم السلام , جلد۱ , صفحه۳۵



http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a34.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a35.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.