سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

دیدار کارکنان آموزش وپرورش با امام جمعه محترم به مناسبت هفته معلم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 208 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1399.02.16
 
همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم جناب آقای کاظمی ریاست محترم اداره آموزش و پرورش شهرستان در معیت جمعی از همکاران خود مورخه99/02/16 با حضور در دفتر امام جمعه ضمن دیدار وگفتگو با حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم از سخنان وی بهره مند شدند .




سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در دیدار با کارکنان آموزش وپرورش به مناسبت هفته معلم مورخه99/02/16


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله ،یا اباصالح، ادرکنا واغثنا

بنده هم از حضرتعالی و همکاران تشکر می کنم ، هفته معلم راهم تبریک عرض میکنم، ان شاءالله خدای متعال به همه دبیران ، معلمان ، حضرتعالی وهمکاران صحت و سلامت عنایت بفرماید.

تلاش معلمان در جهت آموزش به دانش آموزان

واقعا حق مطلب را دبیران شما ادا کردند، مخصوصا در فضای مجازی دیدیم که یک معلم با اینکه بیمار بود ولی از روی تخت بیمارستان پیگیری آموزش دانش آموزان بود، این نشان تعهد است. الحمدالله در مجموعه شهرستان معلمان ، دبیران و اساتید بسیار خوبی داریم . شهرستان زرند استعداد این را دارد که حرف اول را در استان بزند، ان شاءالله در کنار مدیریت خوب حضرتعالی و معلمان این اتفاق بیفتد. رسیدگی پدران به دانش آموزان در شهرستان نسبت به دیگر شهرهای استان که من بودم، بهتر است و با جهت دهی به دانش آموزان می توان آنهارا هدایت کرد که شهرستان ما بتواند حرف اول را از جهت استعداد و قبولی در کنکور در استان و در کشور بزند. الحمدالله شما هم خوب مدیریت کردید، بدون تنش وآرام کارها را پیش ببردید، من هم از حضرتعالی ومجموعه همکارن تشکر می کنم؛ ارتباط بسیار خوبی بین دفتر و تشکیلات شما وجود دارد. الان که نماز جمعه تعطیل است ولی وقتی برپا بود، ارتباط بسیار خوبی بین معلمان و مدارس با مجموعه ستاد نماز جمعه بود که در اینجا از حضرتعالی وهمکاران تشکر می کنم ،ان شاءالله چهارشنبه هم توفیق یار بشود و بتوانیم در خدمت شما باشیم من که از مدیریت حضرتعالی بسیار راضی هستم. مدیریتی سالم و بی دغدغه و بی تنش ، ان شاءالله موفق و سربلند باشید.

الحمدالله فضای شهر هم خوب و آرام است، با اینکه بالاخره مسائل سیاسی و جناحی در شهرستان قوی است ولی جَو شهر الحمدالله آرام است و ما در مسایل سیاسی تنشی نداریم. امروز هم جلسه در مورد خانم شریعتی بود که فضا آرام بود.

تعلیم وتربیت تدریجی است:

کار فرهنگ ، کاری است که با شتاب و عجله نمی توان انجام داد بلکه باید حساب شده پیش برود، تعلیم و تربیت تدریجی است .فرزندان ما ساعت های زیادی از عمر خود را در مدرسه می گذرانند و تعلیم و تعلم معلم هم تاثیرگذار تر ازخانواده است. من به یاد دارم که اولین نماز جماعتی که در سیریز برگزار شد ، یک معلمی به نام آقای محرابی در مدرسه شکوفه زندیان برگزار کرد و اولین آشنایی ما با قرآن از ناحیه همین ایشان بود که خودشان چندین قران خریداری کردندو به دانش آموزان اهدا کردند، بالاخره نقش معلم نقش بسیار ممتاز و پررنگی است.

نقش انجمن اولیاءومربیان در تربیت دانش آموزان:

مسایل دیگری هم هست،شما در مدرسه انجمن اولیا دارید که خیلی از کارهای فرهنگی شهر را از همین جلسات انجمن اولیا می توانیم پیگیربشویم ،اگر انجمن اولیا خوب مدیریت شود و اساتید خوبی داشته باشد، در بحث تعلیم و تربیت ،ناهنجاری های اجتماعی ،مسائل خانوادگی ، طلاق، نزاع خانوادگی، بحث اعتیاد و... از این طریق هم می توان کار کرد که در فرهنگ عمومی جامعه تاثیر دارد . ما در بحث فرهنگ راهنمای رانندگی و مسائل اجتماعی ، معضلاتی در شهر داریم . متاسفانه تصادفات، اعتیاد و طلاق زیاد شده است ، ما روحانیون در مساجد و نماز جمعه تنها با عده ای از مردم در ارتباط هستیم ،مثلا حدود دو هزار نفر در نماز جمعه شرکت می کنند، اگر هر کدام از آنها سخنان ما را به پنج نفر دیگر برسانند، نهایت ده هزار نفر مطلع می شوند ولی شهر حدود چهل تا پنجاه هزار نفر جمعیت دارد که بقیه در دسترس ما نیستند ولی شما از طریق انجمن اولیا و مربیان می توانید تقریبا با همه مردم شهر ارتباط بگیرید و از این طریق می توانید در زمینه فرهنگ عمومی شهر هم کار کنید. ما هم در خدمت شما هستیم و در این زمینه هم می توانیم با هم همکاری داشته باشیم. از تشریف فرمایی شما تشکر می کنم بنده باید برای عرض تبریک خدمت شما می رسیدم، هفته معلم را تبریک عرض می کنم، شهادت آیت الله مطهری را تبریک و هم تسلیت می گویم که دیگر چنین شخصیتی نداریم که کتابها ،سخنرانی ، نوشته ها و تفکر او بتواند تا این اندازه تاثیرگزار باشد. به هرحال چنین شخصیت هایی هم محصول آموزش و پرورش هستند، ان شاءالله چنین نسلی در آموزش و پرروش تربیت شوند. موفق و سربلند باشید .

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته



http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a50.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.