سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حضور امام جمعه محترم در همایش تکریم از عوامل رزمایش مواسات زرند

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 384 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1399.03.11
 
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در همایش تکریم ازعوامل رزمایش مواسات که مورخه99/03/12 با حضور مسئولین شهرستان در محل سالن اداره ارشاد اسلامی شهرستان برگزار شد.



الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

قال رسول الله (ص) : «مثل المؤمنین فى توادّهم و تراحمهم و تعاطفهم‏ كمثل الجسد » (1)

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله ،یا اباصالح، ادرکنا واغثنا

خوشامد عرض می کنم خدمت همه شما بزرگواران، برادران و خواهران، سروران عزیز روحانی. کار نو و جدیدی در شهرستان صورت گرفت و آن تکریم از عزیزانی که در تحقق فرمایش مقام معظم رهبری پا به میدان گذاشتند . واقعا جای تشکر دارد از جناب حجه الاسلام والمسلمین حقانی و از همه دست اندرکاران ، خدمت همه شماعزیزان و بزرگواران، سروران عزیز روحانی ، مدیران و مسئولین و خاصه مهمان عزیزمان جناب حجه الاسلام والمسلمین حقانی نیز خیر مقدم عرض میکنم .

انقلاب اسلامی در روایات :

در آستانه 14 خرداد سالروز ارتحال حضرت امام(ره) بنیان گذار نظام جمهوری اسلامی و انتصاب شایسته حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای (حفظ الله تعالی) رهبری نظام جمهوری اسلامی هستیم . به همین مناسبت حدیثی را از امام کاظم(ع) خدمت شما بزرگواران عرض می کنم، امام کاظم (ع) می فرمایند: «رجُلٌ مِن أهلِ قُمّ يدعو النّاسَ إلى الحقِّ » مردی از اهل قم به پا می خیزد، مردم را به حق فرا می خواند؛ «يَجْتَمِعُ مَعهُ قَومٌ كَزُبرِ الحديدِ» گروهی مثل پاره های آهن، گرد او جمع می شوند ( گروهی با وحدت و همدلی، دعوت این مرد بزرگ و حق طلب از قم را استجابت می کنند. به یاران حضرت امام قبل از انقلاب زبر الحدید می گفتند. این حدیث شریف پیشگویی در باب انقلاب اسلامی است که به دست حضرت امام و از قم انقلاب آغاز می شود و چندین روایت دیگر هم در این زمینه به دست ما رسیده است که حتی در آنها اسم حضرت امام هم در آنها ذکر شده است ، مانند این حدیث از پیامبر اکرم(ص) که می فرمایند: مردمی دین حق را یاری می کنند که ... « الذین تحابوا بروح الله » آنها روح الله را دوست دارند « عَلَى غَيْرِ أَنْسَابٍ وَ لَا أَمْوَالٍ» و دوستيشان بر پايه نژاد و مال نيست (2) ) در ادامه حدیث امام کاظم (ع) آمده است: آن گروهی که ندای حق را لبیک میگویند « لا تُزِلُّهُمُ الرِّياحُ العَواصِفُ » تند باد حوادث آنان را نمی لغزاند «و لا يَمَلّونَ مِن الحَربِ ولا يَجْبُنونَ » و از جنگ خسته نمی شوند و نمی ترسند « وعلى اللّهِ يَتَوكّلونَ والعاقِبَةُ للمُتّقِين» و بر خدا دل می سپرند و پایان خیر، از آن پارسایان است (3) پس معلوم می شود در هر چرخی که انقلاب می زند، عده ای طرد می شوند و از میان افرادی که با حضرت امام(ره) بودند، تنها کسانی که اهل تقوی باشند، باقی می مانند. واقعا هم همین گونه است کسانی که از ابتدا با حضرت امام بودندو خللی در وجودشان بود از گردونه انقلاب بیرون پرت شدند وکسانی باقی ماندندکه اهل تقوی بودند، در برخی روایات در ادامه این حدیث ، بعد از «رجل من اهل قم ...» عبارت «رجل من خراسان...» آمده است که امام موسی کاظم (ع) می فرمایند: «ثم رجل من خراسان و فی یده الیمنی خلل» بعد از او مردی خراسانی پرچم حق را به دست می گیرد که که در دست راست او نقصی است. «ثم یظهر القائم(عج)» بعد از این دو بزرگوار ، حضرت صاحب الامر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ظهور می کنند. ان شاءالله که ما در آستانه ظهور حضرت آقا باشیم. یاد و خاطره امام بزرگوار را گرامی می داریم ، بزرگترین نعمتی که ما داریم، نعمت استقلال وآزادی و نعمت نظام جمهوری اسلامی است وهمین طور نعمت داشتن رهبری فقیه و عادل است. تمام زحمات انبیا و اولیای الهی و شهدای اسلام این بوده است که ولی و امام حق در رأس حکومت باشد و حضرت امام (ره)با تشکیل نظام جمهوری اسلامی این خواست پیامبران و اولیای الهی و ائمه معصومین را تحقق بخشیدند ، خداوند این مرد بزرگ را رحمت کند، ان شاءالله همه خدمتگزار خوبی برای نظام جمهوری اسلامی باشیم. امروز هم پرچم این انقلاب، به دست جانشین حضرت امام (ره) و نائب امام زمان(عج) قرار گرفته است که به نحو شایسته انقلاب را اداره می کنند ،خداوند به ایشان عمر طولانی عطا کند تا این پرچم را به صاحب اصلی آن، حضرت ولی عصر(عج) تحویل بدهند، ان شاءالله.

بنی آدم اعضای یک پیکرند :

چند ماهی است که کشور درگیر بیماری کرونا شده است و به تبع آن مشکلاتی برای کشور پیش آمده است که موجب گرفتاری بیشتر گرفتاران و تعطیلی بسیاری از کسب وکارها شده است . که رهبر عزیز و بزرگوارمان فرمان به رزمایش مواسات و کمک مومنانه کردند و همه دیدیم که در سراسر ایران اسلامی به ندای رهبر بزرگوارمان لبیک گفتند این ویژگی یک جامعه ایمانی است ، از طرفی هم دیدیم که دنیای غرب که خود را با فرهنگ و پیشرفته می دانستند، به خاطر یک دستمال کاغذی به جام هم افتادند و یکدیگر را چاقو زدند و با شیوع بیماری کرونا آن کشورها با مشکلات جدی روبرو شدند، کشورهایی که ادعای پیشرفته بودن داشتند . چند روز پیش هم در اخباردیدید که چگونه و بیرحمانه پلیس نژاد پرست امریکا با گذاشتن پا بر روی گردن یک سیاه پوست او را خفه می کند، نژادپرستی مخصوصا از رئیس دولتی که دم از حقوق بشر و دموکراسی دارد ولی به راحتی آدم می کشند . 13درصد مردم امریکا سیاه پوست هستند که حدود چهل میلیون نفر است که فقط یک درصد از آنها پولدار هستند و مابقی سیاهپوستان از افراد بیچاره و بدبخت هستند و با مشکلات جدی روبرو هستند. ان شاءالله هر چه زودتر شر نژادپرستان از سر این مردم مظلوم کوتاه شود. پیامبر گرامی اسلام (ص) در حدیثی که ابتدای جلسه خدمت شما عرض کردم، می فرماید: «جامعه با ایمان در دوستی و مهربانی و ترحم به یکدیگر بسان بدن واحد است که هرگاه عضوی از آن به درد آید، اعضای دیگر نیز با بیداری و تب ابراز همدردی می کنند» در این حدیث، جامعه ایمانی را به بدن انسان تشبیه می کند که اعضای این جامعه همانند اندام های بدن به هم متصل هستند،همانطور که وقتی عضوی به درد می آید، همه ا عضای بدن همکاری میکنند تا درد را از بین ببرند، در جامعه ایمانی هم همین گونه است . در جریان بیماری کرونا دیدیم که واقعا سراسر ایران اسلامی نورباران شد و خدمات ارزشمندی تحت عنوان : « رزمایش مواسات و کمک مومنانه » صورت گرفت که تا کنون سابقه نداشته است، همانطور که گفتند در این کمک ها ، سپاه پاسداران در ایران اسلامی جلودار بود و مومنین ، سروران عزیز روحانی، هیئت امنای مساجد در پشت سر آنها در حال خدمت بودند، که واقعا جای تشکر وقدردانی دارد ، همه به اندازه توان شان کمک کردند.وقتی عضوی از جامعه نیازمند بود ، همه دست به دست هم دادند تا نیازش را برطرف کنند، جامعه ایمانی اینگونه به هم پیوسته است. این عشق و ایمان از برکت اسلام و قرآن و از برکت نظام امامت و ولایت است ،این است که چنین رفتاری را در دنیای وحشی غرب نمی بینیم. بنده هم به نوبه خود ،از همه شما عزیزان و بزرگواران و دست اندرکاران ، سپاه، بسیج ، روحانیت عزیز ، هیئت امنای مساجد که در این کمک خیرخواهانه و مومنانه شرکت کردید، تشکر وقدردانی می کنم. خداوند به شما اجر و پاداش بدهد ،ان شاءالله زنده و تندرست باشید تا بتوانید به جامعه خدمت کنید.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

پی نوشت:

1- سیوطى، الجامع الصغیر، ج 2- 1، ص 498؛ علامه مجلسى، بحار الانوار، ج 61، باب 43، ص 150، حدیث 28

2- بحارالانوار جلد 68 (در برخي از چاپها جلد65) صفحه 139

3- بحار الانوار، ج ۵۷، ص۲۱۶


http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a138.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a139.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a140.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a141.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a142.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a143.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a144.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a145.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a146.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a147.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a148.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a149.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a150.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a151.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a152.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a153.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a154.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a155.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a156.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a157.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a158.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a159.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.