سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور وسخنرانی امام جمعه محترم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 181 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1399.03.17
 
برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور وسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم ودیگر اعضای این شورا در محل دفتر امام جمعه مورخه99/03/20



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مورخه99/03/20


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله ،یا اباصالح، ادرکنا واغثنا

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، سلامتی خودتان اجماعا صلوات.

اولا خدمت همه شما برادران و خواهران مکرمه، اعضای محترم شورای فرهنگ عمومی خوشامد عرض می کنم . استفاده کردیم از فرمایشات جناب آقای سیف الدینی که مفصل در هر دو موضوع صحبت کردند و بنده به موضوع دوم که بحث بیماری کرونا در شهرستان است بسنده می کنم.

وضعیت قرمز زرند در مواجه با ویروس کرونا

شهر زرند ما جز شهرهایی است که در وضعیت هشدار و قرمز قرار گرفته است .اعلام شده است که این هفته نماز جمعه در تمام شهرهای استان برگزار می شود و تنها شهرستانی که نمی تواند نماز جمعه را برگزار کند ، زرند و شهرستانهای آن (یزدان آباد، خانوک ، ریحانشهر و... ) است. متاسفانه در این قصه از شهرستانهای دیگر جلوتر هستیم و این جای نگرانی دارد . رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی یک ضرورت است ، همه باید باید این مسائل را رعایت کنیم و سپس به دیگران تذکر بدهیم. مانند داستان همان کودکی که مادرش او را نزد پیامبر(ص) آورد و از ایشان درخواست کرد که به او امر فرماید تا کمتر خرما بخورد. آن حضرت فرمود: «او را روز دیگر بیاور تا او را از خوردن خرما منع کنم». روز دیگر، وقتی به محضر پیامبر آمدند، پیامبر به آن کودک فرمود که کمتر خرما بخورد. وقتی مادر کودک، از علّت این کار جویا شد، پیامبر فرمود: «روز گذشته، خود، خرما خورده بودم و نمی توانستم او را از این کار، منع کنم». حرف خوب وقتی اثر دارد كه خود گوینده هم به آن عمل كرده باشد.

ضرورت رعایت مسائل بهداشتی

رعایت دستورات بهداشتی یک ضرورت و عمل واجب تلقی می شود. خداوند پزشکان و پرستاران درگیر با کرونا را حفظ کند که بسیار سخت است در این هوای گرم و پوشیدن آن لباسهای مخصوص کرونا، دائم این لباس را به تن داشتن و خدمت کردن خیلی دشوار است، واقعا از جان خود مایه می گذارند ، ان شاءالله خداوند به همه آنها سلامت بدهد و شهدای آنها را رحمت کند . ما به عنوان اعضای شورای فرهنگ عمومی باید از طریق روحانیون در مساجد و تکایایی که نماز جماعت برگزار می شود، مردم را به رعایت مسائل بهداشتی تشویق کنیم، که اگر همین طور ادامه پیدا کند کار بسیار مشکل خواهد بود . امروز رادیو گوش می دادم می گفت تا امروز ده درصد مردم کرونا گرفته اند، ولی اگر وضعیت همین طور ادامه پیدا کند، و واکسنی هم برای آن تهیه نشود، احتمال دارد 30 تا 70 درصد مردم آلوده به این این بیماری بشوند. بیماری که رحم ندارد، البته الان ضعیف تر شده است . بنابراین ضرورت دارد در این زمینه فرهنگ سازی شود ، خصوصا در شهرستان ما که در وضعیت قرمز قراردارد. همه باید بیشتر مراعات کنیم و کسانی هم که دست به قلم دارند ، در سایت ها و فضای مجازی رعایت بهداشت را به مردم گوشزد کنند و همین طور در تکایا ومساجد تذکر داده شود که رعایت امور بهداشتی برای حفظ جان شماست و حفظ واجب است .بالاترین دعا در شبهای قدر، طلب عافیت و تندرستی است وگفته شده است بعد از نماز شب قدر ، سلامتی و عافیت خود را از خدا بخواهید، بنابراین این ضرورت دارد تا در این مسئله بیشتر کار شود .سخن را تمام می کنم و نظرات دوستان را استماع می کنیم،کاش آقای فرماندار هم بودند و گزارشی از کارهای انجام شده در شهرستان را می دادند و می گفتند چرا شهرستان ما به این مرحله رسیده است و وضعیت قرمز است. مجددا از حضور همه خواهران و برادران تشکر می کنم .

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته



http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a181.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a182.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a183.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.