سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حضور وسخنرانی امام جمعه محترم در جلسه شورای اداری شهرستان زرند

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 165 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1399.04.10
 
حضور وسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در جلسه شورای اداری شهرستان که مورخه99/04/10 با حضور روسای ادارات و نهادهای شهرستان در محل سالن اداره فرهنگ وارشاد اسلامی برگزار شد.




سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در جلسه شورای اداری شهرستان مورخه99/04/10


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله ،یا اباصالح، ادرکنا واغثنا

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای والامقام شهرستان ،سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ، سلامتی خودتان وهمه خدمتگزاران به نظام اسلامی اجماعا صلوات.

بنده هم به نوبه خود ،خدمت همه برادران و خواهران مکرمه ،مدیران عالی رتبه شهرستان زرند خوشامد عرض میکنم. از فرماندار محترم ، مجموعه فرمانداری برای تشکیل شورای اداری تقدیر و تشکر میکنم ، از صحبت های بسیار خوب امام جمعه عزیز و محترم ریحانشهر جناب حجه الاسلام غفوری استفاده کردیم .لازم است ، خیر مقدم ویژه عرض کنم خدمت سرکار خانم شریعتی نماینده دلسوز ، محترم و باتجربه شهرستان های زرند و کوهبنان ، فکر می کنم اولین جلسه شورای اداری است که درخدمت ایشان هستیم، ان شاءالله با همدلی و همکاری بین مجموعه های شهرستان ، کارهای زمین مانده را پیش بریم و همین جا از زحمات دکتر امیری صمیمانه تشکر کنم ، ان شاءالله خداوند مزد واجر به ایشان و مجموعه ای که با ایشان کار کردند، عنایت بفرماید.

چهار عامل خوشبختی انسانها:

چهار عامل است که باعث سعادت و خوشبختی انسان است و الّا انسان زیانکار است. گاهی انسان معامله ای را انجام میدهد ولی سودی را به دست نمی آورد ولی سرمایه اش را نباخته است ولی گاهی انسان سرمایه خودش را هم از دست می دهد، مثلا یخ فروشی که قالب های یخ را می فروشد اگر تا غروب کسی یخ را نخرد آب می شود و وقتی آب شد، سود که نبرده است هیچ ، سرمایه اش را هم باخته است ، این را قرآن با لفظ خسران یاد میکند ، خسران یعنی سرمایه باختن ، سوره والعصر خیلی مهم است که خدای تبارک تعالی به عصر قسم می خورد که انسان در زیان است و سرمایه اش را هم از دست می دهد ، همانطور که ماهم برای اینکه طرف حرف ما را باور کند قسم می خوریم ،خدای تبارک و تعالی شبیه ما انسانها گفتگو می کند ، ما برای اینکه مطلب را حتمی کنیم تا حرف ما را باور کنند با قسم شروع می کنیم، این سوره هم با قسم شروع شده است: « وَالْعَصْرِ * إِنَّ الإِنْسانَ لَفِی خُسْرٍ »(1) آن هم با چه تاکیداتی !! چهار راهکار را خداوند بیان می کند تا از زیان ما جلوگیری کند : 1- ایمان ؛ انسان باید مومن باشد، نه تنها علم، بلکه باور داشته باشد که خدایی هست و قیامت و حساب کتابی در کار است و به ریز و درشت اعمال انسان رسیدگی می شود، خداوند برای هدایت انسان رسول و جانشین فرستاده است باید به این عقیده و باور داشته باشیم. مورد دیگر اینکه کار خوب انجام بدهیم، گاهی فکر می کنیم اگر انسان مومن باشدو کار خوب انجام دهد در زندگی خوشبخت است، نه دو مورد دیگر هم لازم است، انسان نباید نسبت به جامعه و دیگران بی تفاوت باشد و در کنجی بنشیند و فقط عبادت کند، عابد باشد و کاری به جامعه و مردم نداشته باشد که چه بر سر آنها می آید ،تنها مومن بودن و کار خوب انجام دادن به او کمک نمی کند. بلکه قرآن م یفرماید: « تَواصَوا بِالحَقِ‌ّ وَ تَواصَوا بِالصَّبر » (2) یعنی علاوه بر اینکه خودت را نجات می دهی ،جامعه راهم باید به حق دعوت کنی " تَواصَوا بِالحَقِ‌ّ " باب تفاعل است دو طرفه است یعنی همه هَّم خود را نسبت به باور و ایمان تقویت کنند یکی هم " تَواصَوا بِالصَّبر "تواصی به صبر شده است یعنی همدیگر را کمک کنید برای اینکه خیرات و خوبی در جامعه گسترش پیدا کند بنابراین برای اینکه گرفتار خسران و باخت سرمایه انسانی نشویم باید چند مورد را در خود ایجاد کنیم: ایمان، کار خوب و خیرخواه بودن .

کارهای خوبی در شهرستان صورت گرفته است و قطار پیشرفت

شهرستان با همدلی ، در ریل صحیح قرار گرفته است ،شما دیدید که در انتخابات شهرستان به چه آرامشی رسیدو مردم هم حضور خوبی داشتند و چه رای بالایی را دادند، حضور مردم شهرستان ما در استان و کشور نمونه بود ، در ازای این خوبی که مردم انجام دادند ما هم باید برای رفع گرفتاری مردم کمک کنیم، ان شاءالله .

پیشرفت شهرستان در بحث صنایع دستی:

در بحث صنایع دستی شهرستان که بخشی ازکارهای هنرمندان این عرصه در جلوی ما قرار دارد و کار دست هنرمندان زرندی است ، مدیریت خوبی شده است که جای تشکر دارد از میراث فرهنگی و عزیزانی که در صنایع دستی هستند، بالاخره باید کار و فعالیت کرد. وقتی یک نوجوان ده ساله از شهرستان ما در استان و کشور به عنوان هنرمند برتر معرفی می شود، مایه افتخار شهرستان است .کارهای زیادی صورت گرفته است ولی کارهای زمین مانده هم زیاد است منهتی باید با همدلی وهمکاری و خیرخواهی امور را پیش برد، ان شاءالله همین گونه باشد.
اقدام خوب قوه قضائیه دربرخورد با عوامل شهادت سردار سلیمانی
امروز وقتی از رادیو شنیدم دادستان تهران ، رئیس جمهور امریکا ، ترامپ قلدر جنایتکار را با سی تن از کسانی که در شهادت سردار شهید سلیمان و ابومهدی المهندس وهمراهان دست داشته اند را تحت تعقیب قضایی قرار داده است به ایرانی بودن خود افتخار کردم . ایرانی که در زمان طاغوت افسرده بود و پلیس ما و حتی شاه مملکت ما جرات نمی کرد به یک سگ امریکایی اعتراض کند، امروز ما از ایران اسلامی با شجاعت و قدرت، رئیس جمهور ابرقدرت جهان را تحت تعقیب قضایی قرار می دهیم و آنها هیچ غلطی نمی توانند بکنند، همه اینها از برکت امام و خون شهدا و از برکت مقام معظم رهبری ایجاد شده است ، که مایه افتخار ماست .

اقدامات مرکز بهداشت در جهت اطلاع رسانی به مردم

نکته دیگر اینکه از باید از عزیزانمان در مرکز بهداشت تشکر کنیم که در زمینه اطلاع رسانی و کمک به بیماران کرونایی تلاش می کنند، ماهم باید به خودمان رحم کنیم وکمک کنیم . در اوایل شیوع بیماری بسیج و مساجد به میدان آمده بودند، روحانیون و مدیران و مسئولین کمک حال بودند و به برکت آن ، بیماری رو به نزول و کم شدن بود ولی یک دفعه با تصور تمام شدن بیماری ، اکثرا کنار رفتند که متاسفانه بیماری دوباره اوج گرفت، این بیماری رحم نمی کند . اگر دردهایی که بیماران کرونایی کشیدند را بشنوید، مو بر بدن آدم سیخ می شود که چه مشکلات زیادی دارند . هرکجا هستیم مسائل بهداشت را رعایت کنیم وتواصی به حق و تواصی به صبرداشته باشیم و خیرخواه خود و دیگران باشیم. همانگونه که در ابتدای بیماری همه مدیران و مسئولین به میدان آمده بودند، الان هم همان وضع است باید کمک کنند. البته چاره ای نیست برخی مراکز باید باز باشند اما همراه با حفظ پروتکل بهداشتی باشد ،از مرکز بهداشت و کادر درمانی شهرستان تشکر می کنم و همه، هرجا که هستیم یاورآنها باشیم .چند روز پیش آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان 31 نفر بود که برای یک شهرستان کوچک آمار بالایی است و واقعا نگران کننده است . رعایت نکردن بهداشت در مراسمات و مجالس عروسی و عزا ودورهمی های خانوادگی موجب گسترش بیماری است، که باعث می شود کل یک خانواده مبتلا بشودو این ویروس پخش بشود. بنابراین رعایت مسائل بهدداشتی برهمه ما لازم و واجب است .ما باید حافظ جان خود و دیگران باشیم و مسائل بهداشتی را مراعات کنیم تا هم خودمان سالم بمانیم وهم جان دیگر همشهریان را به خطر نندازیم که این امر با رعایت بهداشت به دست می آید، ان شاءالله شاهد باشیم این بیماری رو به نزول و کم شدن باشد . بار دیگر از همه مدیران دلسوز و زحمتکش شهرستان و از جناب فرماندار محترم تشکر می کنم. ان شاءالله به کمک هم بتوانیم کارها را پیش ببریم .

خدایا چنان کن سرانجام کار توخشنود باشی ما رستگار

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته


پی نوشت:

1- سوره مبارکه عصر ،آیات 1-2

2- سوره مبارکه عصر ،آیه 3


http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a212.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a213.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a214.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a215.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a216.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a217.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a218.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.