سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

غبار روبی قبور مطهر شهداء با حضور مسئولین واعضاء ستاد نماز جمعه

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 306 مرتبه
دسته: اهميت نماز و نماز جمعهتاریخ: 1399.05.03
 
به مناسبت هفته گرامیداشت نماز جمعه حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در معیت حجت الاسلام ایزدی مسئول محترم ستاد نماز جمعه واعضای این ستاد مورخه99/05/02 با حضور در گلزار شهداء زرند ضمن غبار روبی وعطر افشانی قبور مطهر شهدای هشت سال دفاع مقدس وهمچنین قبرعلامه سید احمد جعفری امام جمعه سابق شهرستان به مقام شامخ این شهداء وعالم ربانی ادای احترام کردند.


سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در غبار روبی قبور مطهر شهداء

الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله ،یا اباصالح، ادرکنا واغثنا

صبحگاه در جوار شهدای والامقام دعای سلامتی آقای زمان را تلاوت می کنیم، ان شاءالله دعای خیر حضرت شامل حال همه دنیا ، همه مسلمانان و ملت ایران و جمع حاضر قرار بگیرد وان شاءالله این بلای ویروس کرونا از بشریت کوتاه شود .

خدمت همه شما بزرگواران، اعضای محترم ستاد نماز جمعه ، مدیران و مسئولین، سروران عزیز روحانی خیر مقدم عرض میکنم و از ستاد نماز جمعه که به مناسبت سالگرد اقامه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب، برنامه های خوبی را در حد مطلوب تا کنون انجام دادند و انجام می دهند هم تشکر میکنم .

اهمیت و فضیلت نماز جمعه :

در اهمیت نماز جمعه همین بس که آقا امام باقر(ع) می فرمایند : « به خدا سوگند، به من خبر رسیده است که اصحاب پیامبر(ص) از روز پنجشنبه برای انجام اعمال و مراسم جمعه آماده می شدند; چرا که جمعه برای مسلمانان کوتاه و مغتنم است. » (1) برخی واجبات ، تا به این اندازه اهمیت ندارد که انسان از یک روز قبل انسان خودش را آماده کند، ولی نماز جمعه به قدری مهم بود که در صدر اسلام اصحاب رسول خدا خودشان را از روز پنج شنبه برای برگزاری نماز جمعه آماده میکردند . اهمیت این نماز تا به حدی است که درروایات آمده است: هركس سه جمعه پى در پى بدون عذر موجّه نماز جمعه را ترك نماید، نام او به عنوان منافق ثبت مى‏شود. «من ترك الجمعة ثلاثة متتابعة لغیر علّة كتب منافقاً» (2)مگر اینکه توبه کند. این اهمیت نماز جمعه است ، در جمهوری اسلامی هم حضرت امام(ره) یک تعبیر والا دارند و می فرمایند: از بزرگترین عنایات حقتعالی در جمهوری اسلامی اقامه نماز جمعه است، این نماز از برکت همین شهدایی است که امروز برای زیارت آنها آمده ایم و محصول زحمات حضرت امام(ره) و شهداست . درست است در ایام شیوع ویروس کرونا مشکلاتی برای اقامه نماز جمعه پیدا شده است ولی ماندگار نیست؛ هرچند اعلام کردند بخاطر شیوع بیماری نماز جمعه این هفته در سراسر استان برگزار نمی شود، ان شاءالله به آبروی شهدا و به آبروی دعای خوبان و شما این بیماری و سرایت آن قطع شود و صحت و سلامت به جامعه بشری و انسانیت عنایت شود. از حضور همه شما بزرگواران من تشکر و قدردانی میکنم ، ان شاءالله خداوندهمه شمارا حفظ کند و عاقبت همه شما بخیر باشد، هیچ چیز بهتر از عاقبت بخیری نیست .ان شاءالله به برکت خون شهدای والامقام ، خدای متعال عاقبت همه ماراختم بخیر بگرداند. از کادر مرکز بهداشت که در این ایام همه جا حضور دارند و در جهت سلامتی مردم پیشگام هستند تشکر می کنم. خدا ان شاءالله توفیق بدهد و همه مراعات کنیم تا شهر ما از بیماری پاک شود ، هرکجا هستیم مانع سرایت و انتقال بیماری شویم.

خدایا به حق محمدو آل محمد ما را رهرو راه شهدا و عاقبت بخیر بگردان

پی نوشت:

1- من لایحتضره تافقیه، ج 1ص 416

2- مستدرك الوسائل، ج 8، ص 407



http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a353.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a354.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a355.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a356.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a357.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a358.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a359.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a360.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a361.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a362.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a363.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a364.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a365.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a366.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a367.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.