سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

برگزاری جلسه ستاد احیاء امر به معروف ونهی از منکر شهرستان

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 152 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1399.05.25
 
جلسه ستاد احیاء امر به معروف ونهی از منکر به مناسبت فرا رسیدن دهه امربه معروف و نهی از منکر( اول تا دهم محرم) با حضور حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه محترم زرند و جمعی از مسئولین و اعضاء این ستاد در محل سالن ولایت دفتر امام جمعه مورخه 99/05/25 برگزار شد.



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در جلسه ستاد احیاء امر به معروف ونهی از منکرمورخه99/05/25


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله ،یا اباصالح، ادرکنا واغثنا

«اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة» (1)

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، سلامتی همه خدمتگزاران به نظام اسلامی ، سلامتی خودتان اجماعاً صلوات .

خدمت همه شما برادران و خواهران مکرمه اعضای محترم ستاد امر به معروف ونهی از منکر خوشامد عرض می کنم، استفاده کردیم از مقدمه ای که برادر عزیزمان دبیر شورای امربه معروف و نهی ازمنکر بیان کردند، امروز روز بسیار عزیز و گرامی است روز نزول سوره هل اتی در شأن آقا امیرالمومنین (ع) که روز خانواده و روز تکریم بازنشستگان نامگذاری شده است.

ایثار حضرت زهرا(س) وامیرالمومنین(ع)

روزی امام حسن(ع) و امام حسین(ع) بیمار شده بودند و پیغمبر در عیادت از آنها توصیه بر نذر برای رفع بیماری حسنین می‌کنند، با سفارش پیامبر اکرم(ص)، امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) نذر کردند که سه روز روزه برای شفای فرزندان خود بگیرند. روز اول که روزه گرفتند، چیزی برای افطار نداشتند، حضرت علي(ع) سه من جو از مرد یهودی قرض گرفت تا حضرت زهرا در قبال آن ، برای او نخ ریسی کند،حضرت فاطمه(س) يك منِ آن را آرد كرده، از آن نان درست كردند و سهم هر كسي را جلويش گذاشتند تا افطار كند. در همين حال سائلي به در خانه آمد و گفت: سلام بر شما اهل بيت محمد(ص). من مسكينم، مرا طعام دهيد! خاندان پيامبر(ص) آن سائل را بر خود مقدم شمرده، افطار خود را به او دادند و آن شب چيزي جز آب نخوردند و با شكم گرسنه دوباره نيت روزه كردند.هنگام افطار روز دوم يتيمي بر در خانه آمد و غذا خواست و آنها غذاي شان را به او دادند. در شب سوم اسيري نامسلمان آمد ، امیرالمومنین(ع) فرمودند: یا فاطمه انسانی به درب خانه ما مراجعه کرده است حضرت زهرا(س) فرمودند: بچه هایم از گرسنگی می لرزند ، پدر اهل خیر است و ما هم به پدر علی(ع) اقتدا می کنیم وآنها تمام غذای خود را در شب سوم هم به آن اسیر غیر مسلمان دادند.صبح روز چهارم علي(ع) دست امام حسن(ع) و امام حسين(ع) را گرفت و نزد رسول خدا(ص) آمد. آن حضرت وقتي بچه ها را ديد كه از شدت گرسنگي ضعيف شده اند، گريه كرد. در اين هنگام جبرئيل با سوره انسان بر آن حضرت نازل شد (2). واین ایثار و کار آنها مورد تشویق خداوند قرار گفت .و در قرآن چنین آمده است : «و يطعمون الطعام علي حبه مسكينا و يتيما و اسيراً » (3) و غذايي را كه ( از شدت احتياج) دوست مي داشتند، به مسكين و يتيم و اسير عطا كردند «انما نطعمكم لوجه الله لا نريد منكم جزاء و لا شكورا »(4) و گفتند: شما را فقط براي خشنودي خدا اطعام مي كنيم؛ نه از شما عوضي مي خواهيم و نه انتظار سپاس و ثنايي داريم. (5) ولی هر کدام از ما وقتی انفاق می کنیم و یا کار خیر انجام می دهیم شاید پول و مزد نخواهیم ولی حداقل توقع داریم از ما تشکر بکنند ولی اهل بیت(ع) فرمودند : مااین کار را خالص برای خدا انجام دادیم و هیچ پاداشی از شما نمی خواهیم وحتی نمی خواهیم از ما تشکر کنید.این درسی برای همه ماست که کارهای خودرا خالص و فقط برای رضای خدای خدا انجام بدهیم. این روز را گرامی می داریم و از شأن نزول سوره مبارکه و هم فضایل علی(ع) است هرکجا فضایل علی گفته شود ملائکه حضورپیدا می کنند به قول شاعر عرب که درباره امام علی می گوید: « دوستانش از ترس و دشمنانش از بغض و حسد فضايل او را كتمان كردند و با اين همه شرق و غرب عالم پر از فضايل اوست.» جانها به فدای آقا امیرالمومنین!خدا را شکر ما که را محب وشیعه امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) قرار داد ، خدارا براین نعمت شاکریم.این روز را تبریک عرض می کنم ،خانواده های ما خیلی در معرض آسیب هستند، ان شاءالله با نگاه به زندگی امیرالمومنین و حضرت زهرا آسیب ها برطرف شود.این روز ، روز تکریم بازنشستگان نیز نامیده شده است ،این مناسبت را هم گرامی می داریم.

مجالس امام حسین(ع)باشکوه برگزار شود

بعد از این مقدمه ، دهه اول ماه محرم، دهه امربه معروف و نهی از منکر نامیده شده است ،بالاترین معروف همین اقامه عزاست. من تقاضا دارم مجالس عزاداری برای سیدالشهدا باشکوه برگزار شود، منتهی معروف دوم این است که مسائلی که مربوط به بهداشت هست را هم رعایت کنیم و هردو را باهم داشته باشیم ، ما نمی خواهیم محرم امسال حتی یک نفرهم در مجالس حسینی آسیب ببیند ،سعی شود با رعایت مسائل بهداشتی باشکوه نام و یادامام حسین(ع) را گرامی بداریم .

نذورات خود را نیازمندان بدهید:

معروف سوم این انفاقات و نذورات است که مقام معظم رهبری هم درخواست کردند که نذورات ساماندهی شود حالا یا ازطریق بسیج و سپاه یا ازطریق هیئت امنا ،این نذورات با رعایت مسائل بهداشتی به دست نیازمندان برسد، خصوصا کسانی که در این مدت از این بیماری آسیب دیدند، ان شا ءالله اوج ایثارو کمک های مردمی درماه محرم باشد، تاکنون کمک های بسیار خوبی در شهرستان انجام شده است ،ان شاءالله به امید خدا در ایام محرم با هدایت نذورات توسط هیئت امنا و عزیزانی که نذر داشتندو روحانیون محترم، این معروف سوم که کمک به محرومان و ادای نذورات است به نحو احسن انجام شود.

تحریف دشمن قبل از تحریم:

در سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری اشاره ای به بحث تحریف و تحریم داشتند که دشمن قبل از تحریم، تحریف می کند، ما در جریان کربلا، جریان تحریف و وارونه جلوه دادن را مشاهده می کنیم . وقتی عمر سعد خطاب می کند: «یا خیل الله! ارکبی و بالجنة ابشری» (مغالطه و حقه بازی و ریا کاری را ببینید! ) لشکر خدا سوار شوید! من شما را به بهشت بشارت می دهم(6). جنگ با پسر پیامبر را بشارت به بهشت دادند ،ذریه پیامبر، امام معصوم ، امام واجب الاطاعه را کنار می گذارندو از امام باطل اطاعت می کنند ، این یک تحریف است. دشمن تا چه حد تحریف کرده است که امام حسین را باطل جلوه داده است، امروز هم در ایران اسلامی دشمن همین کار را می کند،مدیران و مسئولین و خدمات نظام جمهوری اسلامی را وارونه جلوه می دهد البته در این میان اختلاس و دزدی های هم صورت گرفته است ولی این گونه نیست که همه مدیران و مسئولین در نظام جمهری اسلامی خلافکار باشند، طوری وانمود میشودکه فساد سیستمی شده است که اینطور نیست ، درست است که افراد نابابی نفوذ کرده اندولی دستگاه قضا به آنها رسیدگی می کند و از خود قوه قضائیه و دیگران شروع کرده است ، این عمل افتخاری برای نظام جمهوری است که با غده های سرطانی وفساد مبارزه میکندواین مظلومیت و پاکی نظام را می رساند ولی دشمن مسائل را وارونه جلوه می دهد. این روزها بحث صحبت های آقای میرسلیم در مورد آقای قالیباف به شدت مطرح شده است که رشوه گرفته است و موارد دیگر. مردم وقتی این صحبت ها را می شنوند، ناامید می شوند که فردی که منتخب انقلابی ها بود متهم به دریافت رشوه با این درصد بالاست.دشمنان طوری وانمود می کنند که فضا خیلی تیره وتار است ولی اینگونه نیست .دشمنان روی اذهان وافکار کار می کند که این مراقبت و مواظبت می خواهد .ما که مسئول هستیم باید روشنگری کنیم وبا این تحریف دشمن مبارزه کنیم و در این مسائل سکوت نکنیم و حقایق را بیان کنم وخدمات نظام جمهور ی اسلامی را به گوش مردم برسانیم. همین چندوقت پیش موشک های سپاه را که از زیر زمین بیرون می آمد ،را زیر سوال برده بودند وگفتند مگر چنین چیزی امکان دارد؟ دشمن واقعیت ها را تحریف می کند و سعی می کند حقایق نظام جمهوری اسلامی را تحریف و وارونه و نظام مظلوم را ظالم جلوه دهد ، ما باید در ماه محرم در کنار سخن از امام حسین (ع)، در این مسائل هم روشنگری و صحبت کنیم و از نظام مظلوم جمهوری اسلامی که در مقابل شیاطین عالم ایستادگی کرده است، حمایت کنیم، ان شاءالله خداوند توفیق بدهد در این ایام بهترین بهره را از محرم ،عزادری و سیدالشهدا ببریم .

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته


پی نوشت:

1- طبرسى، امین الاسلام فضل بن حسن، إعلام الورى، ص400، اسلامیه‏، تهران‏، چاپ سوم‏، 1390 هـ ق‏.

2- امالی(صدوق) ص182

3- سوره مبارکه انسان،آیه 8

4- سوره مبارکه انسان،آیه 9

5- بحار الأنوار ج39 ص284 ح69، بشارة المصطفى (ص) ص149، مناقب آل أبي طالب ج3 ص199، ينابيع المودة للقندوزي الحنفي ص152

6- مقتل الحسین عليه‌السلام، الخوارزمی، الموفق بن احمد، ج۱، ص۲۴۹.


http://yascms.ir/emam/gozaresh/26mordad99010.jpg


http://yascms.ir/emam/gozaresh/26mordad99011.jpg


http://yascms.ir/emam/gozaresh/26mordad99012.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.