سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حضور وسخنرانی امام جمعه محترم در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال زرند

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 129 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1399.05.21
 
حضور وسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال که مورخه99/05/22 با حضور جمعی از مسئولین شهرستان در محل دفتر دادستان محترم زرند برگزار شد.



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال مورخه99/05/25


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله ،یا اباصالح، ادرکنا واغثنا

بنده هم به نوبه خود خدمت حضرتعالی و همه عزیزان و بزرگواران و اعضای محترم شورای تامین خوش آمد عرض می کنم .

خانواده برتر از نظر قرآن:

امروز ، روز بسیار بزرگ و مبارکی است ، روز نزول سوره هل آتی برای آقا امیرالمومنین که روز خانواده نام گرفته است و خداوند در این روز مدال افتخاری به این خانواده برتر داده است،ماجرا این است که امیرالمومنین و حضرت زهرا برای شفای فرزندان خود نذر کردند و سه روز را روزه گرفتند و هر سه شب هنگام افطار غذای خود را به یتیم و مسکین و اسیر دادند : «و يطعمون الطعام علي حبه مسكينا و يتيما و اسيراً »(1) بزرگی و عظمت کار آنها اینجاست که روز سوم وقتی اسیر فقیر غیر مسلمان در خانه علی(ع) را زد، حضرت فقط یک نان یا دونان به او ندادند ،همانند شبهای قبل همه آنچه که در منزل داشتند را تقدیم او کردند و امیرالمومنین(ع) فرمودند: یا فاطمه انسانی به درب خانه ما مراجعه کرده است . وکاری به دین و مذهب او نداشتند ،هر فردی کرامت انسانی دارد. این کار ارزش انسان و حقوق بشر را می رساند و اگر کسی بخواهد احترام، انسانیت و حقوق بشر را یاد بگیرد باید در خانه امیرالمومنین و حضرت زهرا بیاید ،چنین روزی را روز خانواده نامگذاری کرده اند.درس دیگری که از این عمل اهل بیت می گیریم در آیه بعدی است که فرمودند : « لا نُرِيدُ مِنْكُمْ جَزاءً وَ لا شُكُوراً » (2) ما پاداشی از شما نمی خواهیم و حتی نمی خواهد از ما تشکر کنید. این درس بزرگی است که کارهای انسان باید خالصانه وفقط برای خداباشد. معمولا ما اگر کاری را برای کسی انجام می دهیم، انتظار داریم حداقل او یک تشکر خشک و خالی از ما بکند ولی امیرالمومنین و حضرت زهرا می فرماید : نیازی نیست شما از ما تشکر و قدردانی کنید، ما از پروردگارمان در روز قیامت می ترسیم « إِنَّا نَخافُ مِنْ رَبِّنا يَوْماً عَبُوساً قَمْطَرِيراً » (3) و این کار خالصانه و برای خدا بود، ان شاءالله همه کارهای ما خالصانه وفقط برای خدا باشد،اگر کار خالص و برای خدا شد ماندگار خواهد بود،کارهای زمینی برای زمین است ولی کاری که به آسمان وصل شود قدرو قیمت پیدا می کند و ماندگار می شود . بار دیگر این روز را همه شما بزرگواران تبریک عرض می کنم.

زحمت نیروی انتظامی در زرند:

من نمی دانم نیروی انتظامی شهرستان چه کمبود هایی دارد که خدمتتان عرض کنم، دوستان کمبودها را خواهند گفت شما هم لطف کنیدو عنایت کنید تا کمبودها برطرف و گره ها باز شود و هدایایی را به عزیزان نیروی انتظامی بدهید. نیروی انتظامی شهرستان ما نیروهای بسیار خوب، مومن، متدین ، زحمتکش ، دلسوز وپابه کاری دارد و ندیده ایم تا کنون کسی از فرماندهی نیروی انتظامی و یا از برخورد تندو فحاشی مأمور نیروی انتظامی گله ای کرده باشد ، بهرحال اگر ناراحتی بود حتما به ما منتقل می کردند . الحمدالله نیروی انتظامی زرند، نیروهای باوقار و پا به کاری دارد که از این عزیزان و همین طور از خود شما واقعا تشکر می کنیم . از روزی که مسئولیت را پذیرفتید کارهای بزرگی را انجام داده اید .حجم کار شما واقعا سنگین است ،معلوم می شود دشمن خیلی فعال است که این قدر کارهای شما بزرگ است . هر روز ما در پیامک ها، می بینیم چه کارهای بزرگی صورت گرفته است. پیداست دشمن دست بردار نیست تا بالاخره ضربات خودش را بزند، منتهی چشم های بیداری هم هستنندکه دشمن را رصد و با آنها مقابله می کنند که جای تشکر هم از حضرتعالی وهمکارانتان وهم در مجموعه شهرستان دارد. از دادستان محترم و ریاست محترم دادگاه هم خالصانه تشکر می کنیم، همین طور که جناب آقای صادق زاده فرمودند، پارسال حرکت بسیار خوبی در زمینه حفاظت از باغهای پسته شد که کشاورزان بسیار رضایت داشتند ، ان شاءالله امسال هم با مدیریتی که دادستان محترم دارند ،کارهای خوبی صورت بگیرد و رضایت کشاورزان حاصل شود، برخی جاها پسته خوب و برخی جاها هم پسته کم است و با توجه به شیوع بیماری کرونا و مشکلات ناشی از آن، اگر پسته محصول کشاورزان تاراج شود، دردسر های زیادی را در شهرستان خواهیم داشت که با مدیریت خوب دادستان محترم و نیروی انتظامی ان شاءالله سرقت ها به حداقل خودش خواهد رسید.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته


پی نوشت:

1- سوره مبارکه انسان ،آیه 8

2- سوره مبارکه انسان ،آیه 9

3- سوره مبارکه انسان ،آیه 10





http://yascms.ir/emam/gozaresh/26mordad99015.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/26mordad99016.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/26mordad99017.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.