سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

برگزاری جلسه طلایه داران تبلیغ با حضور امام جمعه محترم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 142 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1399.05.31
 
برگزاری جلسه طلایه دارات تبلیغ پیرامون آمادگی روحانیون قبل از ماه محرم با حضور وسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم و جمعی از روحانیون شهرستان مورخه99/05/30 در محل حوزه علمیه جعفریه زرند برگزار شد.



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در جلسه طلایه داران تبلیغ مورخه99/05/30


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

قال مولانا الامامُ الرِّضا علیه السلام : « رَحِمَ الله عَبْدا اَحْیا أمْرَنا» (1)

السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (ع)، السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)

در ابتدای سخن از برگزارکنندگان این جلسه تقدیر و تشکر می کنم و عرض خیر مقدم دارم خدمت همه شما سروران عزیز و احیاگران امر اهل بیت .

پاداش احیا کنندگان امر اهل بیت(ع):

شما عزیزانی که خدای متعال توفیق عنایت فرموده که جز زنده کنندگان امر اهل بیت و مورد عنایت خدای تبارک و تعالی باشید، چنان که درحدیث گهرباری از امام هشتم علی بن موسی الرضا(ع) می فرماید: « رَحِمَ الله عَبْدا اَحْیا أمْرَنا» خدا مورد لطف و عنایت قرار دهد بنده ای که امر ما را زنده نگه دارد . به حضرت گفته شد: چگونه امر شما را احیا و زنده می کند؟ حضرت فرمودند: « يَتَعَلَّمُ عُلُومَنَا وَ يُعَلِّمُهَا النَّاسَ »علوم ما را یاد بگیرد و به مردم بیاموزد؛ « فَإِنَّ النَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ كَلَامِنَا لَاتَّبَعُونَا» زیرا مردم اگر حُسن و حقایق کلام ما را بدانند قطعا از ما پیروی خواهند کرد.این نعمت نصیب شما بزرگواران و عزیزان شده است من خدای متعال را شکرگزارم و تشکر می کنم از ریاست محترم حوزه علمیه و ریاست محترم سازمان تبلیغات و همه مسئولین عزیزی که شَرَفِ حضو ردارند، روضه های امروز ما یک درس دیگری هم دارد و آن درس ولایتمداری است که از روحانیون ولایت مدار فرا می گیریم.

هدف از برگزاری روضه های سیداالشهدا(ع):

امروز دو شیوه برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) را داریم یک شیوه که مورد پسند انگلیسی ها وشیعه انگلیسی است و یک شیوه هم هست که اهل ولایت برگزار می کنند ،هدف روضه های سیدالشهدا(ع) این است که امر ولایت زنده بماند . ما باید ببینیم چه مسائلی رامطرح می کنند و باید در برگزاری مراسمات به فرمایشات مقام معظم رهبری که ولی ماست و دست ما را در دستان امام زمان(عج) می گذارد، توجه داشته باشیم. شیعه انگلیسی و روضه های سکولار کاری به کار ولِّی زمان ندارند ؛ الحمدالله به لطف امام زمان (عج)، ما در شهرستانمان چنین روضه های سکولار و چنین روحانیون سکولار دور از ولِّی نداریم.

ترویج روضه های خانگی:

ان شاءالله با رعایت پروتکل ها و دستور العمل های بهداشتی حتما روضه ها را باشکوه برگزار می کنیم ، پیشنهاد می کنم شما بزرگواران و عزیزان در این موقعیت حساس بحث روضه های خانگی را ترویج کنید تا روضه های خانگی احیا شود .ما نمی توانیم روضه ها را کلا تعطیل کنیم، چون افراد نذر دارند.همانند نماز که وقتی می توانیم ایستاده می خوانیم ولی وقتی بیمار باشیم و نتوانیم ایستاده نماز را بخوانیم ، نشسته می خوانیم حتی اگر نشسته هم نتوانستیم بخوانیم، دستور داده شده است، خوابیده نماز بخوانیم ولی در هیچ شریطی نمی توانیم کلا نماز را ترک کنیم. روضه های سیدالشهدا(ع) را هم باید با مقدورات برگزار کنیم، اگر قادر به اجتماعات سنگین بودیم، انجام می دهیم، اگر نشد در فضای باز و بارعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار می کنیم و اگر باز هم نشد، با جمعیت کم در منزل برگزار می کنیم.این مجالس بسیار تاثیرگذار است، خیلی از شما در روضه های خانگی بزرگ شدید ، در گذشته مجالس سیدالشهدا(ع) هر هفته ساده ولی باشکوه برگزار می شد و تاثیر زیادی هم داشت .

آثار برپایی مجالس سیدالشهدا(ع) در قیامت:

نقل شده است: یکی از مراجع خواب می بیند که روز قیامت شده است و در صف حساب و کتاب ایستاده است و صف خیلی طولانی است، نگاه می کند صف دیگری است که خلوت است و خادم امام حسین ازآن در به نام باب الحسین وارد بهشت می شوند، وقتی این عالِم هم می خواهد از این در وارد شود، به او می گویند شما درست است که شما مرجع تقلید هستید ولی اجازه ندارید داخل شوید چون این در مخصوص خادمین حسین(ع) است و شما هیچ وقت مجلسی برای امام حسین(ع) نداشتید و هیچ روضه ای برای ایشان برپا نکردید. بعد از این خواب، این عالِم تصمیم می گیرد که از این به بعد فرزندانش را جمع کند و روضه خانگی برپا کند. روضه های خانگی در طول سال بسیار تاثیردارد، باتوجه به اینکه دشمن روی نسل جوان ما کار می کند، این ورضه ها تواند خیلی موثر باشد .شما ببینید شاه بیت سخنان مقام معظم رهبری در انتصابات ائمه جمعه مراکز استانها ارتباط با جوانان است ،چون این عزیزان بیشتر درمعرض خطر و آسیب هستند.خصوصا در فضای مجازی ؛ ان شاءالله با توانمندی که شما عزیزان و بزرگواران دارید امسال محرم باشکوهی را در شهرستان داشته باشیم، همه مسائل بهداشتی راهم رعایت می کنیم تا بعدها نگویند عزاداران سیدالشهدا(ع) عامل گسترش ویروس کرونا شدند،ان شاءالله در مجالس امام حسین(ع) ،همه مسائل بهداشت رعایت می شود. سعی می کنیم طبق فرمایش مقام معظم رهبری پیش برویم.هم مسائل بهداشتی رارعایت کنیم و در عین حال هم روضه هایمان باشکوه برگزار شود. صحبت را کوتاه کنم تشکر می کنم ، ان شاءالله زنده و سلامت باشید ما دعاگوی شما هستیم خدا ان شاءالله به آبروی سیدالشهدا(ع) نام ما را جزء یاران امام زمان و سربازان حضرت ولی عصر(عج) بنویسند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته


پی نوشت:

1- عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج‏1، ص: 307


http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a403.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a404.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a405.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.