سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

مسئولین حافظ وامانتدار خوبی باشند

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 217 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1399.06.02
 
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال مورخه99/05/22



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله ،یا اباصالح، ادرکنا واغثنا

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، سلامتی همه خدمتگزاران به نظام اسلامی ، سلامتی خودتان اجماعاً صلوات .

بنده هم به نوبه خودم خیر مقدم عرض می کنم خدمت همه شما بزرگواران ،مدیران و مسئولین محترم و صمیمانه تشکر میکنم که بنده حقیر را به این جلسه نورانی دعوت کردید.

مسئولین حافظ وامانتدار خوبی باشند:

در داستان حضرت یوسف(ع) ،حضرت در تعبیر خواب عزیز مصر به او گفت : بحران اقتصادی شدیدی برای این کشور در پیش است ، و من فکر می کنم تنها کسی که می تواند بر این بحران غلبه کند توهستی و پیشنهاد کرد ، خزانه دار کشور مصر باشد و گفت : « اجْعَلْنِي عَلى‌ خَزائِنِ الْأَرْضِ إِنِّي حَفِيظٌ عَلِيمٌ » (1 ) مرا در رأس خزانه داری این سرزمین قرار ده، یعنی مرا وزیر کشاورزی و اقتصاد قرار بده و علت آن را چنین بیان می کند : چرا که من هم حافظ و نگهدار خوبی هستم و هم به اسرار این کار واقفم . حفیظ با حافظ فرق دارد، علیم هم با عالم فرق دارد عالم کسی است که علم دارد و حافظ هم کسی که نگهدار و نگهبان است.ولی حضرت فرمودند من حفیظ هستم که صیغه مبالغه است یعنی من خیلی نگهدار و حافظ خوبی هستم و علیم هم یعنی علم من هم در این زمینه بسیار زیاد است. و خیلی به این کار وارد هستم ومی توانم مردم را از قحطی نجات بدهم و آنهارا به سرانجام مقصود برسانم . در اینجا حضرت یوسف(ع) دو شرط مسئولیت را بیان می کنند : 1) انسان باید به کارش علم و آگاهی داشته باشد 2) امانتدار و امین خوبی برای آن مسئولیت باشد . شما مدیران و مسئولین عالی رتبه شهرستان، بزرگان قوم زرند هستید . این مسئولیت امانت انقلاب و مردم است که در دستان شماست و از جانب امام و شهدا به شما سپرده شده است ،و الا اگر نظام طاغوت بود هیچکدام از ما را در این مسئولیت ها راه نمی دادند این مسئولیت ها از برکت خون شهداو زحمات متوالی امام و مراجع و بزرگان دین و نظام اسلامی برپا شده است واین زمینه برای من و شما فراهم شده است و این مسئولیت ها به ما سپرده شده است .سعی کنید امانتدار بسیار خوبی باشید .

میثم تمّار الگویی برای شیعیان:

امروز هم سالروز شهادت میثم تمار از شیعیان مخلص امیرالمومنین است ،به همه شما تسلیت عرض می کنم و تبریک که امیرالمومنین چنین شیعیانی دارد. یک خرما فروش ،کارش به جایی رسید که از شیعیان مخلص امیرالمومنین شد و حتی اورا بر دار هم زدند فضایل علی را می گفت و دست از حق و حقیقت برنداشت ؛ ما نیز باید اینگونه باشیم و از این بزرگوار درس بگیریم و تا پای جان بر سر عقیده خود ایستادگی کنیم ، چنانچه وقتی این بزرگوار را برچوبه دار آویزان کردند، همچنان فضایل امیرالمومنین را میگفت که ابن زیاد ملعون دستور داد تا زبانش را ازکام بریدند که دیگر نتواند فضایل علی را بگوید؛ زمانی که راه زیارت باز بود،وقتی به زیارت می رفتیم، من خیلی علاقه داشتم تا بر مزار میثم تمار هم بروم وتجدید عهدی با آن بزرگوار داشته باشم. ما باید از او درس بگیریم که چگونه یک خرما فروش به چنین مقامی رسید و الگویی بزگی برای همه شیعیان شد، مجددا شهادت این بزرگوار را تسلیت عرض میکنم و سخن را کوتاه میکنم، ان شاءالله این جلسه مایه خیر و برکت باشد .

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته


پی نوشت:

1- سوره مبارکه یوسف،آیه 55

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.