سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با حضور امام جمعه محترم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 131 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1399.06.02
 
برگزاری جلسه مشترک شورای فرهنگ عمومی واصحاب فرهنگ،هنر ورسانه شهرستان به مناسبت هفته دولت با حضور وسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم ودیگر مسئولین شهرستان در محل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی زرند مورخه99/06/02




سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در جلسه شورای فرهنگ عمومی مورخه99/06/02



الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

قال مولانا الصادق(ع): « مَنْ أَرَادَ اللَّهُ بِهِ الْخَيْرَ قَذَفَ فِي قَلْبِهِ حُبَّ الْحُسَيْنِ ع وَ حُبَّ زِيَارَتِهِ » (1)

السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (ع)، السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)

بنده نیز به نوبه خود ، خدمت همه برادران و خواهران مکرمه، اعضای محترم شورای فرهنگ عمومی ، مدیرکل محترم، مسئولین عالی رتبه شهرستان ، اصحاب رسانه خوشامد عرض می کنم و از مسئول محترم ارشاد اسلامی جناب آقای سیف الدینی و همکاران شان که زمینه برگزاری این جلسه را فراهم کردند ، صمیمانه تشکر می کنم .خیلی خوشبختیم جلسه امروز ما با حضورسرکار خانم شریعتی نماینده محترم زرندو کوهبنان در مجلس شورای اسلامی وجناب آقای احمدی مسئول دفتر ایشان وهمراهان تشکیل شده است، حضور همه شما بزرگواران را گرامی می دارم، از قاری محترم و مجری توانمند این جلسه هم صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم، ایام سوگواری آقا اباعبدالحسین را نیز تسلیت عرض میکنم،این دهه ، دهه امربه معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است ،در این زمان مهمترین معروف ،برگزاری مراسم عزای امام حسین(ع) است. البته به همراه معروف دوم که رعایت پروتکل بهداشتی است .

ثواب برگزاری مجالس اهل بیت(ع):

امام صادق(ع) به یکی از شاگردانشان بنام فضیل فرمودند: « یا فُضیل! جلِسونَ و تُحَدِّثونَ ؟ » آیا مجلس می گیرید ودر مجالس تان احادیث و روایات ما را نقل می کنید؟ آیا اقامه عزا می کنید ؟فُضیل می گوید: « نَعَم جُعِلتُ فِداكَ »جانم به قربانتان ،(ببینید چه مودبانه پاسخ می دهد ) بله ما مجلس می گیریم و دور هم جمع می شویم وعزاداری می کنیم حضرت فرمودند: « إنَّ تلكَ المَجالِسَ اُحِبُّها »من این مجاالس شما را دوست دارم« فأحْيوا أمْرَنا يا فُضيلُ » اى فضيل ! راه ما را زنده نگه داريد و چنین دعا می کنند: « فَرَحِمَ اللّه ُ مَن أحْيا أمْرَنا » رحمت خدا بر آن كه امر ما را زنده بدارد.(2) در این ایام ما می توانیم با برگزاری مجالس عزای سیدالشهدا، خود را در معرض دعای بهترین انسانها قرار بدهیم و مورد دعای خیر امام زمان قرار بگیریم ،چون وقتی امام صادق(ع) دعا می کنند یعنی امام زمان برای بر پاکنندگان مجالس آقا اباعبدالله دعا میکنند .

برگزاری مراسم عزای سیدالشهداء(ع) با رعایت مسائل بهداشتی:
الحمدالله در این ایام خاص ، بیش از ۸۰ درصد از مساجد ما فعال هستند و با رعایت شرایط نمازجماعت و روضه برگزار می شود. دوست داشتیم مسئول اداره تبلیغات هم در این جلسه بودند ودر این زمینه یک گزارش کار بدهند که متاسفانه نتوانستند بیایند. الحمدالله درشهرستان ما جلسات روضه برگزار می شود ، باید هم برگزار شود چون بالاترین معروف است، چیزی که اینجا من باید به اصحاب رسانه تاکید کنم این است که طوری تبیلغ کنند که علاوه بر اینکه مساجد و تکایا با رعایت مسائل بهداشتی مراسم را برگزار می کنند، حتما در خانواده ها پدران و مادران وقتی دور هم جمع می شوند چند دقیقه ای از امام حسین صحبت کنند چون امسال بخاطر شرایطی که بیماری واگیردار کرونا ایجاد کرده است، ما نمی توانیم براحتی با خانواده در مجالس عزای سیدالشهدا شرکت کنیم ، پس می توانیم روضه ها را به خانه خود ببریم و در منازل خود یاد سیدالشهدا را زنده نگه داریم ،حتی مقتل بخوانیم .در قدیم روضه های خانگی بود ما باید به عنوان یک معروف اینها را احیا کنیم و در طول سال انجام دهیم . خیلی از مدیرانی که امروز خدمت می کنند، پای همین روضه های خانگی بزرگ شدند. این جلسات را باید قدر بدانیم.

پاداش برگزاری مجلس روضه سیدالشهدا(ع):

یکی از مراجع بزرگ می گوید در خواب دیدم که روز قیامت شده است و من باید حساب و کتاب پس بدهم علما و مراجع حساب کتابشان بر عهده امام صادق علیه السلام بود و من نگاه کردم ،دیدم که صف خیلی طولانی است گفتند که باید بروی انتهای صف در آنجا یک صف دیگری هم بود که خیلی خلوت بود که به آن باب الحسین می گفتند من آمدم درآن صف قرار بگیرم که به من گفتند نه تو نمی توانی بیایی ،تو برای امام حسین کاری انجام نداده ای، مرثیه نخواندی و روضه نخواندی پس نمی توانی در این صف قرار بگیری. ایشان از خواب بیدار شد وهر هفته در منزلش روضه امام حسین(ع)را برگزار می کرد. چندوقت پیش یکی از پیرغلامان سیدالشهدا(ع) نقل می کرد که در زمان طاغوت اجازه برگزاری جلسات روضه اباعبدالله را به ما نمی دادند، فردی باغ بزرگی داشت به او گفتند باغ خودرا در اختیار ما قرار بده تا مراسم عزاداری بر سیدالشهدا(ع) را در آنجا برگزار کنیم که آن فرد مخالفت کرد وگفت گلهای باغم خراب می شود. روز بعد آن فرد گریان نزد ما آمدوگفت حاضراست باغش را دراختیار هیئت قرار دهد تا مراسم عزای سیدالشهدا را در آن برگزار کنند، علت این تغییر نظرش را سوال کردند، گفت دیشب خواب حضرت زهرا را دیدم که به من فرمود: گل های زندگی من در کربلا پَرَپر شدند وتو نگران باغ گلت هستی که مبادا گلهایش خراب شود؟! اهل بیت به این مجلس نظر دارند، ما هرچه داریم از برکت سیدالشهدا(ع) است و باید آبرومند برای سیدالشهدا(ع) عزاداری کنیم، در گذشته شرایط بسیار سخت تری هم بوده است ، زمانی مردم برای رفتن به کربلا حاضر بودند دست خود را قطع کنند، امروز هم ما باید خودمان را با شرایط جدید وفق بدهیم و روضه ها را ترک نکنیم. باید روضه ها و مجالس عزای خانگی را گسترش بدهیم، می توانیم مقتل نوشته سیدبن طاووس را شبی یکی دو صفحه مطالعه کنیم وبرای فرزندانمان توضیح بدهیم و بچه هایمان را با تربیت امام حسین بار بیاوریم.این خیلی مهم است . در همان حدیثی که در مطلع سخن عرض کردم، رییس مذهب امام صادق (ع) میفرمایند: « مَنْ أَرَادَ اللَّهُ بِهِ الْخَيْرَ قَذَفَ فِي قَلْبِهِ حُبَّ الْحُسَيْنِ ع وَ حُبَّ زِيَارَتِهِ »(1) هر کس که خدا خیر خواه او باشد،(اگر خداوند بخواهد کسی خوشبخت و سعادتمند شود) محبت امام حسین علیه السلام و شوق زیارتش را در دل او می اندازد. "قَذَفَ" یعنی پرتاب کردن، یک گذاشتن داریم و یک پرتاب کردن که تفاوت شان در این است که پرتاب کردن یک نیرو پشت آن است،مثلا در تیراندازی، نیرویی پشت تیر است که آن را باشتاب به هدف می رساند. اگر خدای متعال سعادت و خوشبختی را برای کسی بخواهد، محبت سیدالشهدارا در قلب او پرتاب می کند تا به سعادت و خوشبختی کامل دست پیدا کند. فرزندانمان با محبت سیدالشهدا تربیت کنیم ، بنابراین در ایام دور هم بنشینیم ودرباره زندگی سیدالشهدا صحبت کنیم،پس نکته اول برگزاری مراسمات عزای سیدالشهدا بود ونکته دوم هم رعایت پروتکل ها ومسایل بهداشتی در برگزاری این مراسمات است.

هر روز صبح خود را بیمه امام زمان(عج) کنید:

الحمدالله وحدت و همدلی در شهرستان است ، نماینده محترم سرکار خانم شریعتی سالها کار کردند وتجربه خوبی دارند، ان شاءالله با هدایت ایشان ومدیریت فرماندار محترم، بتوانیم کار کنیم پدر بزرگوار ایشان استاد بودند، چندی قبل با آقای احمدی از خاطرات پدر بزرگوار ایشان تعریف می کردند که از بزرگان مشهد بودند و داماد علامه میرجهانی هستند که خدمت حضرت بقیه الله اعظم(عج) رسیدند . ایشان سفارش می کردند که سلام صبحگاهی به امام زمان را فراموش نکنید و هرورز صبح که از خانه بیرون می آیید بگویید السلام علیک یا صاحب الزمان . و می گفتند اگر از آسمان سنگ ببارد واز زمین آتش بیرون آید، شما با این سلام تا ۲۴ ساعت بیمه امام زمان خواهید بود، آقازاده شان تعریف کردند روزی منبر بودند یک آجری از سقف کنده می شودو به دست ایشان می خورد، دست روی دسته منبری که از چوب بود، قرار داشت و آجر با شدت از سقف روی دست افتاده بود و قطعا باید آسیب جدی می دید .به ایشان گفتند باید نزد یک دکتر برویم ، دستتان شکسته است ولی گفت دست من چیزی نشده است پرسیدند چطور ممکن است؟ گفت : من هرروز صبح به امام زمان سلام می دهم و در پناه امام زمان و بیمه او هستم واتفاقی برایم نمی افتد. سرکار خانم شریعتی شما هم در سمت نماینده دو شهرستان می توانید کارهای بسیار خوبی انجام دهید و زمینه کار خیر و پیشرفت همه جانبه شهرستان فراهم شده است خدای متعال را بر این نعمت شکرگزاریم ، همه بایدکمک کنیم تا ان شاءالله مسائل ومشکلات شهرستان حل شود و کارها پیش برود. از روز اول هم گفتیم ، ما می خواهیم شهرستان ما ر همه چیز اول باشد.

احداث کتابخانه نیاز ضرروی شهرستان:

الحمدالله شهرستان زمینه رشد و تعالی را دارد، یکی از نیازهایی که ما درشهرستان داریم بحث کتابخانه است و مدتها بحث احداث کتابخانه هنوز به جای نرسیده است و معطل زمین برای احداث کتابخانه هستیم، طبق صحبت با دوستان به این نتیجه رسیدیم، ارشاد زمین خالی بسیاری دارد ، چه خوب است بخشی از آن در اختیار ساخت کتابخانه قراردهد که در مرکز شهر هم قرار دارد . اصل کار هم یک کار فرهنگی است واین زمین هم امروز عاطل و باطل افتاده است که با کمک نماینده محترم و فرماندار و شهردار محترم ومدیریت محترم ارشاد این زمین برای ساخت کتابخانه که مرکز فرهنگی بزرگی است در نظر گرفته شود ، بودجه احداث آن هم آماده و درنظر گرفته شود .امیدواریم شهرستان ما هم یک کتابخانه بزرگ و پیشرفته برای رشد فرهنگی شهرستان داشته باشد .بار دیگر از حضور همه شما بزرگواران تشکر می کنم، ان شاءالله خدای متعال عاقبت همه ما را ختم بخیر کند و در این ایام محرم بتوانیم خوب عزاداری کینم و بهره لازم را ببریم .ان شاءالله خداوند رهبر عزیزمان را حفظ کند ، افتخار بزرگی است که در ظل توجهات این بزرگوار خدمت می کنی،م خدای متعال امام وشهدا را غریق نعمت کند که زمینه خدمت را برای ما فراهم کردند . ان شاءالله موفق و سربلند باشید.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته


پی نوشت:

1-کامل الزیارات، ص 142

2- قرب الإسناد : 36/117.



http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a420.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a421.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a422.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a423.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a424.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.