سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حضور امام جمعه محترم در مراسم افتتاح کارگاه تراشکاری در مرکز فنی وحرفه ای زرند

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 108 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1399.06.04
 
حضور حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در مراسم افتتاح کارگاه تراشکاری که مورخه99/06/03 با حضورجناب آقای مهندس جهانگیری مدیر کل فنی وحرفه ای استان وجمعی از مسئولین شهرستان و با تعامل بخش خصوصی در مرکز فنی وحرفه ای زرند مورد افتتاح رسمی قرار گرفت.




سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم افتتاح کارگاه تراشکاری فنی وحرفه ای مورخه99/06/03



الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (ع)، السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله ،یا اباصالح، ادرکنا واغثنا

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،مخصوصا شهدای دولت و بالاخص شهیدان والامقام شهیدرجایی و شهید باهنر و عرض تبریک به مناسبت هفته دولت به همه دولتمردان ، سلامتی همه خدمتگزاران به نظام اسلامی،سلامتی خودتان اجماعاً صلوات .

بنده هم به نوبه خودم خیر مقدم عرض می کنم به همه شما برادران و خواهران مکرمه و مدیران و مسئولین عالی رتبه شهرستان که شَرَفِ حضور دارندو از جناب آقای مداحی وهمکاران شان که زمینه این جلسه را فراهم کردند تشکر می کنم.

اهمیت کار وشغل از دیدگاه رسول خدا(ص):

سیره پیامبر خدا(ص) این بود که جوانان ایجاد اشتغال و ایجاد کار و تولید داشته باشند، اگر جوانی را نزد رسول خدا می آوردند که بازوان ستبر و برجسته ای داشت و او را به تعجب وا می داشت اولین سوالی که می پرسیدند این بود : «هل له من حرفة؟ » آیا حرفه و شغلی داری؟ اگر جواب منفی می دادند و می گفتند: نه، می فرمود: « سقط من عینی » از چشم من افتاد.(1) ولی اگر می گفتند او کاری بلد است و شاغل و تولیدگر است،حضرت مقدمش را گرامی می داشتند.بنابراین امروز و در این مقطع از زمان ،ایجاد اشتغال وتولید بزرگترین مبارزه با آمریکاست .یعنی جوانان ما کارو شغل داشته باشند ویک لقمه نان حلال دربیاورند تا بتوانند زندگی خود را تامین کنند . هدف نظام جمهوری اسلامی این است دنیا و آخرت مردم راآباد کند اگر واقعا ما بتوانیم این کار را انجام دهیم یک الگو بسیار خوب در دنیا معرفی کردیم، ما امیرالمومنین وحضرت زهرا را معرفی کردیم ، اسلام ناب را به دنیا نشان داده ایم، نمی شود ما اسلام را به دنیا معرفی کنیم ولی مردم ما گرسنه و جوانان ما بیکار باشند. جامعه جهانی این گونه اسلامی را نمی پذیرد ،مااگر واقعا بخواهیم حق زحمات امام و شهدا و مقام معظم رهبری را ادا کنیم باید در جهت ایجاد اشتغال وحرفه و هنر پیشگام باشیم، خوشبختانه قدمهای بسیار خوبی در شهرستان درجهت صنعت گذاشته شده است که جای تشکر دارد،باید دست و بازوی توانمند مدیران صنعت شهرستان را ببوسیم از مدیران و مسئولینی که حمایت کردند از نمایندگان قبلی و سرکار خانم شریعتی نماینده فعلی هم واقعا تشکر می کنیم از فرماندار محترم وهمه مدیران صنعت که مردان کار هستند و در صف اول مبارزه با آمریکا و با استکبارجهانی قرار دارند، نیز تشکر می کنم.

آموزش های فنی و حرفه ای کلید تولیدو اشتغال:

چندسال پیش که بحث صنعت مطرح شد من از جناب آقای مداحی خواهش کردم تا با دانشگاه و صنعت در ارتباط باشند ، مخصوصا اینکه بررسی کنند که صنعت شهرستان به چه آموزش هایی نیاز دارد تا پیش نیاز آموزشی آن را در شهرستان فراهم کنند، امروز صنایع پایین دستی فولاد می تواند در این شهرستان غوغا می کند ، ان شاءالله چرخه فولاد کامل شود می توان کارخانه های ریخته گری کوچک در شهرستان ایجاد کرد همان کاری که چینی ها کردند در منازل خود و حتی در کشتی های خود کارگاه های کوچک ریخته گری ایجاد کردند. زمینه این امر باید در کجا ایجاد شود؟ طبق فرمایش صحیح مدیرکل محترم، همه که نمی توانند دانشگاه بروند،این حلقه مفقوده در شهرستان بین صنعت وتولید مرکز فنی و حرفه ای است، آموزش های فنی و حرفه ای می تواند کلید تولید و اشتغال باشد . من به آقای مداحی گفتم فردا صنعت شهرستان نیرو می خواهد، اگر مراکز آموزشی نباشد و نیروی مورد نیاز صنعت تربیت نشود، مجبور است از شهرستانها واستانهای دیگر نیرو وارد کنیم و بعد مردم شهرستان گلایه می کنند چرا جوانان بیکار ما را جذب نمی کنند، جوانان ما ابتدا باید آموزش بینند تا وقتی در کنار کوره بلند با آن عظمت قرار می گیرند، آموزش دیده باشند و بتوانند با آن کار کنند و کارخانه را بچرخانند . امروز پایه اشتغال ایجاد شده است ،من از مهندس اشرافی و مهندس مداحی تشکر می کنم، خدا خیرتان بدهد . هرکس که دوست دارد تا دلسوزانه برای شهرستان کار کند باید فنی حرفه ای را کمک کندکه بتواند برای فرزندان ما ایجاد اشتغال کند. جوانی را می شناختم که در شهرستان خود ، شهر بافت بیکار بود ولی الان در بندر مشغول به کار است و ده کارگر زیر دست او کار می کنند، از او سوال کردم: گفت من در مرکز فنی حرفه ای آموزش برق دیده ام و بندر در این زمینه شروع به کار کردم وکارم را گسترش دادم و امروز ده نفرهم زیر دست من مشغول به کار شدند. بنابراین اشکالی هم ندارد جوانان دانشجو و تحصیل کرده ما هم درکنار تحصیل حرفه و کاری را هم فرابگیرند تا ایجاد اشتغال کنند. من معتقدم مومن باید غنی باشد و از دست رنج او دهها نفر نان بخورند، انسان مومن باید پای کار باشد نه اینکه بیکار در خانه بنشیند.

کار و تلاش در کنار عبادت ودینداری:

عمر بن یزید گفت: به امام صادق (ع) عرض کردم: مردی می گوید من در خانه می نشینم و نماز خوانده و روزه می گیرم و پروردگار خویش را عبادت می کنم (و کار نمی کنم) ولی روزی من (به دستم) می رسد، امام صادق (ع) فرمود: «این مرد یکی از سه نفری است که دعایش مستجاب نمی شود». (2) انسان باید در کنار دین داری و عبادت،کار وتلاش کند.انسان تا وقتی زنده است نباید دست از تلاش و فعالیت بردارد. تا بتواند هم نیازهای خانواده خودرا برطرف کند هم به همسایگان و نیازمندان کمک کند، این کاردنیا طلبی نیست بلکه عین آخرت طلبی است ،بنابراین تشکر ویژه دارم از آقای مداحی و خواهشم این است که روز به روز آموزش های مربوط به صنایع پایین دستی فولاد و نیازهای شهرستان را آموزش بدهید و جوانان را جذب کنید. و تشکر هم می کنم از شما که اول از فقرا و ضعفا شروع کردید . بار دیگر خیرمقدم عرض می کنم به همه مدیران عالی رتبه شهرستان و هفته دولت را هم تبریک عرض می کنم همه ما یک مجموعه هستیم باید همه دست به دست هم بزنیم تا شهرستان ما حرف اول را در استان بزند چنانچه در برخی امورات اول هستیم، ان شاءالله در جهت ایجاد تولید و اشتغال قدم برداریم و به رتبه اول در شهرستان برسیم تا حتی یک جوان بیکار و فقیر را در شهرستان نداشته باشیم. الحمدالله خداوند همه زمینه های رشد و تعالی را در شهرستان ما قرارداه است که ما باید آنهارا کشف کنیم. ان شاءالله موفق باشید و سربلند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته


پی نوشت:

1- بحار، ج۲۳، ص۶٫

2- عن عمربن یزید قال: قلت لأبی عبد الله (ع) رجل قال: «لأقعدن فی بیتی و لاصلّینّ و لأصومنّ و لأعبدنّ ربّی، فأمّا رزقی فسیأتینی، فقال أبو عبد الله (ع): هذا احد الثلاثة الّذین لا یستجاب لهم»/ وسائل، ج۱۲، ص۱۴٫



http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a425.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a426.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a427.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a428.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a429.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a430.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a431.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a432.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a433.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a434.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a435.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.