سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حضور وسخنرانی امام جمعه محتر در مراسم عزاداری مرکز خیریه نرجس خاتون(س)

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 149 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1399.06.04
 
[color=#E1771E]حضور وسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم عزاداری موسسه خیریه نرجس خاتون (س) که مورخه99/06/04 با حضور جناب آقای صادق زاده مدیر کل محترم بهزیستی استان و صادق زاده فرماندار زرند در محل این موسسه خیریه برگزار شد.



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم عزاداری مرکز خیریه نرجس خاتون مورخه99/06/03



الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (ع)، السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)،السلام علیکم یاشهدا یا سعداء.

خدای متعال را شکرگزارم که توفیق عنایت فرمود تا شما فرزندان عزیزم را در این مرکز توانمند سازی زیارت کنم، از جناب آقای ایزدی تشکر می کنم و خیر مقدم عرض می کنم خدمت همه مدیران ،مسئولین محترم و مهمان بزرگواری که شَرَفِ حضور دارند.

خوشبختم که در خدمت شما هستم ، هفته دولت را خدمت شماتبریک عرض می کنم .ایام عزای سیدالشهدا(ع) را نیز تسلیت عرض می کنم ، بنده مختصر چند کلامی را عرض می کنم .

هند بن ابى هاله، یکی از فرزندان حضرت خدیجه از همسر قبلی در خانه پیامبر بزرگ شدند که به وصاف النبی معروف هستند شمایل پیامبر را توصیف می کرد کتابی است به نام مکارم اخلاق قرن پنجم که در بیان اخلاق و شیوه رفتار رسول خدا نوشته شده است .

سیمای رسول خدا(ص) از بیان هند ابن ابی هاله:

یک روزی امام حسن(ع) از دایى‏اش، «هند بن ابى‏هاله‏» که در توصيف چهره پيامبر(ص) مهارت داشت، در خواست ‏نمود تا سيماى دل آراى خاتم پيامبران(ص) را براى وى توصيف‏ نمايد. ایشان هم طولانی و مفصل راجع به اخلاق پیامبر صحبت می کند که به علت کمبود وقت، من در اینجا دو کلام از آن را خدمت شما عرض می کنم .هند گفت: « رسول الله خَفِیفَ الْمَئُونَةِ کَثِیرَ الْمَعُونَة »( ديلمي، الحسن بن محمد، ارشاد القلوب، ص 115) پيامبر در زندگي كم خرج و البته پُركار و پُرتلاش بودند ،« خَفِیفَ الْمَئُونَةِ » یعنی رسول خدا کم خرج و کم هزینه بودند و هزینه ای بر دوش بیت المال نداشتند، پیامبرخدا (ص) کَثِیرَ الْمَعُونَة بودند به مردم و گرفتاران کمک زیاد می کرد و پُرکار بودند .

مصادقش در زمان ما شهید رجایی وشهید باهنر بودندکه هفته دولت بخاطر شهادت این دو عزیز نامگذاری شده است. این دوشهید بزرگوار خرج کم داشتند ولی پرکار بودند یک زمانی به شهید رجایی گفته بودندشما از آموزش پرورش حقوق نگیر و حقوق ریاست جمهوری برای شما کافی است ایشان گفته بود تاکنون فقط از حق معلمی استفاده کرده ام که نشان ازکم خرجی وپرکاری ایشان بود. خود را ندیدند و دیگران را دیدند.

امروز هفته دولت به افتخار این دو شهید والامقام نامگذاری شده است ،گرامی می داریم هفته دولت را و تبریک عرض می کنم.

آموزش در کنارتوانمند سازی:

مرکز آقای ایزدی توانمند سازی است امروز وقتی من دیدم تعدادی از این بچه ها در فنی حرفه ای مشغول آموزش بودند خیلی خوشحال شدم فکر آقای ایزدی خیلی خوب بود که شمارا توانمند کند.درکنار درس و بحث و علم آموزی؛ توانمند و اهل حرفه شدن و یک کار یا چند کار را آموختن بسیار خوب است.به قول قدیمی ها ماباید یک شغل در بازو داشته باشیم. وقتی یک هنر و شغل و حرفه ای را یاد داشته باشید،هیچ وقت درزندگی درمانده نمی شوید.

اهمیت شغل وکار در نزد رسول خدا(ص):

اگر جوانی را نزد رسول خدا می آوردند که بازوان ستبر و برجسته ای داشت و او را به تعجب وا می داشت اولین سوالی که می پرسیدند این بود : « هل له من حرفة؟ » آیا حرفه و شغلی داری؟ اگر جواب منفی می دادند و می گفتند: نه، می فرمود: « سقط من عینی » از چشم من افتاد.( بحار، ج۲۳، ص۶)

فقط راه رفته و بازو و هیکل بزرگ کرده است و هیچ هنری ندارد،کاری کنیم از چشم خداو پیامبر و از چشم امام زمان(عج) نیفتیم یک هنری و حرفه و شغلی بیاموزید.

نکته دیگر اینکه ما افتخار می کنیم یک ذخیره ای برای شهرستان است و یک فرصت بسیار خوب به هرحال این مدیریت همیشگی نیست امورزماییم و فردا دیگری.چنانچه قبل از ماهم مدیرانی بودندو جابجا شدند

استفاده از ظرفیت های شهرستان برای توانمند سازی جوانان:

آقای صادق زاده فرماندار محترم که برادر دو برادر شهید و رزمنده و تواناهستید از ظرفیت های که امروزدر شهرستان است ؛استفاده کنید.دکترصادق زاده نیز ذخیره ارزشمندو دلسوزی برای شهرستان هستند و علاقمند به پیشرفت شهرستان،باید از ایشان کمک بخواهیم نه اینکه ایشان بگویند مااین قدرظرفیت داریم بیایید وهر کسی که نرود این برای شهرستان ظلم است واقعا ازاین فرصت اندک استفاده کنیم این مسئولیت ها زود می گذرد مثل آب به سرعت رد می شود مسئولیت ها هم تا چشم برهم می گذاریم تمام میشود از این فرصت ها برای توانمند سازی شهرستان استفاده کنیم.حتی امروزگفتند ما یک مرکز علمی توانمتد سازی مبارزه با اعتیاد و مسائل دیگر راحاضریم به شهرستان بدهیم که از این بابت من از ایشان و ازدلسوزی هایشان همین طور از فرماندار محترم و مجموعه مدیران شهرستان دلسوز و زحمتکش تشکر می کنم.؛منتهی بنشینیم وهمکاری کنیم اماری که امروز دادند واقعا من در شانه هایم احساس سنگینی کردم که گفتند پنج و نیم درصد از مردم شهرستان معلولیت دارند احساس عجیبی دادند ما وظیفه داریم برسی و پیشگیری کنیم که چه درد و رنجی بر خانواده ای می گذارد امیدواریم بتوانیم با همدلی و هم فکری در کنار صنعتی شدن عوارض صنعتی شدن را کم کنیم وبتوانیم برای پیشرفت همه جانبه شهرستان قدم برداریم من تشکر می کنم. ایام محرم است از شما فرزندان عزیزم که همه رامشکی پوش وتمیزدیدیم، واقعا جای تشکر دارد زنده باید از جناب آقای ایزدی وخانواده محترمشان که برای برپایی این مرکز تلاش می کنند تشکر و قدردانی می کنم ان شا ءالله هر کدام از شما فردا اهل یک حرفه وشغل خوب و درآمد زا باشید مانند پیامبر کم خرج و پرکارباشیدو هرکدام بتوانید ده نفررا نان بدهید ان شاءالله.

والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته



http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a449.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a450.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a451.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a452.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.