سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حضور امام جمعه محترم در مراسم افتتاح خانه فرهنگ کار نیروگاه برق زرند

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 168 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1399.06.11
 
حضور وسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در مراسم افتتاح خانه فرهنگ کار نیروگاه برق شهرستان که مورخه99/06/11 با حضور روسای ادارات ونهادهای شهرستان در محل نیروگاه برق زرند برگزار و خانه فرهنگ کار این نیروگاه افتتاح شد.




سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی درمراسم افتتاح خانه فرهنگ کار نیروگاه برق زرندمورخه99/06/11



الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (ع)، السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)

شهادت امام سجاد(ع) را تسلیت عرض می کنم، بنده نیز به نوبه خود خیرمقدم عرض می کنم خدمت همه مدیران محترم به ویژه خدمت دو مدیرکل محترم جناب آقای اسماعیلی و جناب آقای حسینی که شَرَفِ حضور دارند.

پرورش روحیه خودباوری به دست امام خمینی(ره):

گمان کنم سال 51 بود که بنده از سیریز به زرند آمدم تا درس بخوانم،هر چند وقت یک بار صدای بلندی از کارخانه برق در شهر می پیچید، ولی الحمدالله از آن صدای عجیب و غریب که یک دفعه در شهر می پیچد خبری نیست، آن زمان نیروگاه برق را خارجی ها اداره می کردند. به نظر من یکی از بزرگترین کارهایی که حضرت امام (ره) انجام دادند پرورش روحیه خودباوری با شعار "ما می توانیم" بود این بزرگترین نعمتی بود که حضرت امام به ما دادند، طاغوت ما را خُرد و برده خودش کرده بود. یکی از خلبانان ارتش تعریف می کرد که در زمان طاغوت به ما اجازه نمی دادند به هواپیمای F14 دست بزنیم و یا جرئت نداشتیم قطعات آن را تعمیر کنیم واگر مشکلی بری یکی از قطعات هواپیما پیش می آمد، آن را باز می کردیم و به امریکا می فرستادیم تا تعمیر کنند و برگردانیم و ما را هیچ حساب نمی کردند .ولی امروز که نگاه می کنیم می بینیم کارخانه ای که به دست آلمانی ها احداث شده بود ومی گفتند ایرانی ها نمی توانند تعمیرات آن را انجام دهند، امروز به دست مهندسین ایرانی و زرندی بازسازی شده است. انسان افتخار می کند که نسل ایرانی واقعا توان این چنین کارهایی را دارد. خود باوری نعمت بزرگی است که از برکت انقلاب اسلامی، امام و شهدا به ما داده شد که باید این انقلاب را قدربدانیم اگر انقلاب اسلامی نبود هنوز خارجی ها برما حکومت می کردند ومارا نوکر خود می دیدند. در ایران زندگی می کردندو منابع مارا تاراج می کردندو از ما حق توحش می گرفتند !!

فرهنگ سازی درزمینه استفاده بهینه از برق وآب:

یکی از نکات دیگری که خیلی ماباید به آن توجه داشته باشیم این است که واقعا ما ملت مُسرفی هستیم، مثلا هرچه در کارخانه ها آب و برق، تولید می شود، مصرف می شود و بازهم کمبود داریم. باچه زحمت و خون دلی آب و برق تولید می کنند ولی به راحتی اسراف می شود .این نعمت الهی را قدر بدانیم ، باید فرهنگ سازی کنیم، قرار شده است خانه فرهنگ کار افتتاح شود، فرهنگ کار خیلی عالی است ، ولی فرهنگ استفاده صحیح از نعمت های الهی هم خیلی مهم است وباید مورد توجه قرار بگیرد، من نمی دانم جناب مهندس، مسئول اداره برق خودشان حساس هستند و در منزل لامپ های اضافه را خاموش می کنند یا خیر ،چون خودشان می دانند با چه سختی برق تولید می شود، امیدواریم همه به این نکته توجه داشته باشیم. اهل بیت علاوه بر ایجاد فرهنگ کار و اشتغال بر فرهنگ صحیح استفاده از منابع الهی هم تاکید داشتند.

اهمیت اسرف نکردن ازبیان امام صادق(ع):

نقل شده روزی امام صادق علیه السلام مشاهده کرد شخصی میوه ای را نیم خورده از خانه بیرون انداخته است، خشمگین شد و فرمود: اگر شما سیر هستید خیلی از مردم گرسنه اند خوب بود آن را به نیازمندیش می دادید. (1) به اندازه نیاز مصرف کردن بسیار مهم است، ان شاءالله به این نکته هم توجه داشته باشیم.

والسلام علیکم ورحمه الله و برکاته


پی نوشت:

1- مجموعة الاخبار، باب 171، حدیث4


http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a528.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a529.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a530.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a531.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a532.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a533.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a534.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a535.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a536.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a537.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a538.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a539.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a540.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.