سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حضور وسخنرانی امام جمعه محترم در جلسه ترویج مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 129 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1399.07.08
 
حضور وسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در جلسه ستاد ترویج مکتب شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در محل دفتر فرمانداری مورخه 99/07/08




سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در جلسه ستاد ترویج مکتب سردار شهید سلیمانی مورخه99/07/08


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله ،یا اباصالح، ادرکنا واغثنا

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای والامقام شهرستان ،شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرمان شهید والامقام شهید عظیمی ،سیدالشهدای مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهانشان، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ،شهدای سلامت ،سلامتی خودتان و همه دوستداران حاج قاسم در سراسر دنیا صلوات.

از حضور همه شما برادران وخواهران مکرمه و سروران عزیز روحانی تشکر میکنم و از جدیتی که در برپایی یادمان شهید سلیمانی داشتید، تشکر می کنم. چند نکته را خدمت شما عرض می کنم اولا ساعت مراسم باید مشخص باشد واگر قرار شد، مراسم را طرف صبح و در مصلی برگزار کنید،باید برای ناهار مهمان هایی که از اطراف شهر و روستاها می آیند ، تدارک ببینید ولی اگر مراسم طرف عصر باشد ناهار نیازی نیست. مکان برگزاری اگر مصلی باشد ما در خدمت شما هستیم و امکاناتی که ما داریم فرش و سیستم صوت است ولی جایگاه باید تهیه شود و همچنین نیروهایی برای انداختن فرش ها مورد نیاز است.

مراسم مصادف با مراسم روز 9 دی است ،بنابراین دو منظوره است مراسم نه دی در واقع مکمل مکتب حاج قاسم است و باید به خوبی برگزار شود.

ضرورت ترویج مکتب شهید سلیمانی در بین اقشار مختلف جامعه:

در مورد بحث مکتب شهید سلیمانی به نظر بنده ، با یک روز مراسم گرفتن، نمی شود . همانطور که ما برای سیدالشهدا یک دهه عزاداری می کنیم و در محرم و صفر وهمین طور ایام دیگر سال مراسم برگزار می کنیم، برای ترویج مکتب حاج قاسم هم باید همین گونه عمل کنیم، روحانیون تمام مساجد و حسینیه هایی که در آنها نماز جماعت برگزار می شودباید یک هفته قبل ،یا حداقل سه روز قبل از مراسم ، راجع به شهید سلیمانی صحبت کنند و همین طور در مدارسی که باز هستند، در مورد تفکر شهید سلیمانی صحبت شود، اساتید دانشگاهها در آن هفته ،قبل از شروع درس و یا حتی قبل از شروع درس درکلاسهای مجازی ،موظف شوند ابتدا چند دقیقه ای در مورد مکتب شهید سلیمانی و تفکر ایشان صحبت کنند. مکتب شهید سلیمانی را می توان از متن وصیت نامه وی و در سخنرانی های او دریافت کرد. به نظر من هیئت اندیشه ورزی متشکل از تعدادی از اساتید حوزه و دانشگاه باید بنشینند ومحورهای مکتب را دربیاورند ،همین طوری نمی توان گفت مکتب سلیمانی، تفکرات شهید را از سخنرانی های او می توان متوجه شد ودر متن وصیت نامه اش که عصاره همه صحبت های ایشان است، جستجو کرد. مقام معظم رهبری تفکر شهید سلیمانی را به عنوان یک مکتب قلمداد کردند، بنابراین این هیئت اندیشه ورز در طول این مدتی که تا نهم دی ماه باقی مانده است واز یک هفته قبل از آن ، محورهای مکتب شهید سلیمانی را دربیاوردند و در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند تا به مدارس برسد وهمین طور به سازمان تبلیغات برساند تادر اختیار روحانیون قرا بگیرد واین محورها به بحث گذاشته شود ،همین طور دراختیار دانشگاه و دانشجویان قرا بگیرد، یک هفته مورد بحث و صحبت قرار گیرد تا مورد توجه همه قرار بگیرد . ما در شهرستان برای حضور دوهزار نفر برنامه ریزی می کنیم ولی شهرستان ما حدود 145 هزار نفر جمعیت دارد، ما روستاها و بخش های مختلف داریم و درآنجاها هم مساجد زیادی است . ما برای شهرستان برنامه ریزی می کنیم ولی می توان در بخش ها و روستا ها هم یادواره شهید سلیمانی را برگزار کرد. مثلا ریحانشهر ،خانوک و یزدان آباد از جمله جاهایی هستند که می توان در آنجا هم این یادواره را برگزار کرد. باتوجه به شیوع بیماری کرونا ما نمی توانیم از بخش ها و روستاهای شهرستان ،جمعیت زیادی را دعوت کنیم بنابراین آن قسمت ها هم می توانند همزمان ، خودشان یادواره و مراسم نهم دی ماه را جداگانه برگزار کنند.و ان شاءالله در کل شهرستان مراسم های باشکوهی را داشته باشیم و حدود 20هزار نفر در کل شهرستان در این مراسم سهیم شوند ، آن چه برای ما مهم است ترویج فکر این شهید بزرگوار به ویژه در نسل جوان است.

برادر بزرگوارمان به عنوان نماینده دانشجویان درخواست هایی داشتند، جای دارد ما هم از ایشان به عنوان نماینده دانشجویان سوال کنیم ،شما در این راه چه کارهایی را انجام دادید؟ در این مدت که نماینده دانشجویان بودید چه کارها و برنامه ریزی هایی داشتید؟ باید آنچه مدنظر است پخش شود و این مکتب با زبان مختلف گفته شود .با بیانهای مختلف از زبان استاد دانشگاه، معلمین مدرسه ،روحانیون. نوجوانان و جوانان ما در مدارس ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و دانشگاه تحصیل می کنند ،باید با هر کدام به زبان خودشان صحبت کرد.بنابراین کار را باید به گویندگان مختلف واگذار کنیم تا ان شاءالله به خواست خدا حق مطلب ادا شود،بحث سخنران مراسم هرچه تصمیم ستاد باشد، خوب است، ان شاءالله به امید خدا از آن روز حداکثر استفاده را انجام دهیم .


والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a645.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a646.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.