سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حضور وسخنرانی امام جمعه محترم درجلسه شورای اداری شهرستان با محوریت هفته گردشگری

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 119 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1399.07.11
 
حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در جلسه شورای اداری با محوریت گردشگری به مناسبت هفته گردشگری که مورخه99/07/10 با حضور جمعی از مسئولین شهرستان در محل تالار مروارید زرند برگزار شد.



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در جلسه شورای اداری با محوریت گردشگری شهرستان مورخه99/07/10


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

قال رسوال الله : «سافروا تصحّوا، سافروا تغنموا» (1)

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله ،یا اباصالح، ادرکنا واغثنا

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای والامقام شهرستان ،شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرمان شهید والامقام شهید عظیمی ، سیدالشهدای مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهانشان، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ،شهدای سلامت ،سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان، سلامتی همه عزیزانی که در بحث گردشگری و جهانگردی فعالیت می کنند، اجماعاً صلوات.

بنده نیز به نوبه خود هفته گردشگری را تبریک عرض می کنم از حضور همه برادران وخواهران مکرمه، مدیران ومسئولین شهرستان، سروران عزیز روحانی که حضور دارند ،سرکار خانم شریعتی و همراهان تشکر می کنم. هفته گردشگری را به مجموعه عزیزان در میراث فرهنگی تبریک عرض می کنم، از جناب آقای اسلامی هم که انصافا مردکار هستند و سالهای سال،تلاش کردندو چهره شهر را در بحث گردشگری عوض کردندو رونق دادند و فعالیت بسیار خوبی داشتند صمیمانه تشکر می کنم، جناب آقای اسلامی،« رب اشرح لي الصدری » باید سینه گشاده داشته باشید، قبول داریم مشکلات و گرفتاری زیاد است ولی نباید زود بار بر زمین گذاشت و تا آخر دولت بمانید.

دستور خدای متعال بر گردش در جهان:

بحث گردشگری ریشه قرآنی دارد ،1400 سال قبل وقتی خدای تبارک وتعالی قرآن را برای هدایت بشر فرستاد، بحث جهان گردی را نیز در آن مطرح کرده است، «سِيرُوا فِي الْأَرْضِ – در زمین گردش کنید» البته با اهداف خاص خود ، در بعضی آیات می فرماید : « قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ يُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ »(2) بگو: «در زمین بگردید و بنگرید خداوند چگونه آفرینش را آغاز کرده است؟ سپس خداوند (به همین‌گونه) جهان آخرت را ایجاد می‌کند؛ یقیناً خدا بر هر چیز توانا است!در گردشگری و جهانگردی خدارا بشناسید، بحث توحید. خلقت خداو آثار به جا مانده از تاریخ را ببینید ،خدایی که شما را آفریده است باز هم می تواند بازآفرینی کند، به فکر قیامت هم باشید.

صحت وسلامتی با سفر رفتن:

در روایات هم داریم که رسول خدا می فرماید : از آثار گردشگری صحت و سلامت است : «سافروا تصحّوا ». به شخصی گفته شد سرطان داری و زیاد زنده نمی مانی، او هم تصمیم گرفت از چند روز باقی مانده عمرش استفاده کند و به مسافرت و گردش بپردازد و چنین کرد و سلامتی خودش را به دست آورد و بیماری را شکست داد.همانطور که در روایات آمده است روزه روح را سالم می کند ،مسافرت هم جسم را سالم می کند، و همین طور صاحب ثروت خواهید شد: «سافروا تصحّوا، سافروا تغنموا» (1) پس یکی از اهداف گردشگری و صنایع دستی این است که انسان از نظر مالی توانمند شود و مشکلات مالی حل شود ، و گفته شده است اگر در گردشگری ومسافرت نتوانستید مالی را جمع کنید ، عقل تان کامل می شود، برکات خوبی در مسافرت هست، من صمیمانه از حضور همه شما تشکر می کنم، انصافاً جناب آقای اسلامی و همکارانشان در بحث میراث زحمت زیادی کشیدند تا ناشناخته های شهرستان راهم حفظ وهم ماندگار کردند و به ما و به نسل جدید شناساندند، از ایشان تشکر میکنم .

شناسنامه هر منطقه میراث آن است:

میراث هر منطقه شناسنامه آن منطقه است ایشان کوشش می کنند تا این شناسنامه حفظ شود ، متاسفانه اول انقلاب این میراث تاراج شد و برجهایی که از گذشته بودرا خراب کردند ولی از زمانی که ایشان برسرکار آمدند، تلاش شد تا این آثار حفظ شوند. میراث فرهنگی هر منطقه و بناهایی که از گذشته بوده است، شناسنامه این منطقه است، کوشش کنیم تا حفظ وماندگار شود .ان شاءالله


پی نوشت:

1- بحارالانوار، ج 76، ص 221

2- سوره مبارکه عنکبوت، آیه 20


http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a654.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a655.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a656.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a657.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a658.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a659.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a660.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a661.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a662.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a663.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a664.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.