سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

اهمیت وثواب خواندن زیارت اربعین/ بی ثباتی وگرانی افسار گسیخته نظام خانواده را از بین می برد

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 215 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1399.07.13
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه99/07/11




http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



َالحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

«وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِيكَ لِيَسْتَنْقِذَ عِبَادَك َمن الْجَهَالَةِ و حَيرةِ الضَّلَالَة» (1)

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای والامقام شهرستان ، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرمان شهید والامقام شهید عظیمی ، سیدالشهدای مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همکارانشان، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ،شهدای خدمت ، شهدای سلامت ،شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ،شادی ارواح مؤمنین و مؤمناتی که اهل نماز جمعه بودند و از دنیا رفتند، سلامتی همه نمازگزاران روز جمعه ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه در نمازجمعه ،از ستاد برگزاری نماز جمعه ، از مدیران و مسئولین محترم ، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، از قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ،از جناب حجت الاسلام قاسمی که زیارت آل یس را قرائت کردند، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنیم.

تاکیدبر حضور مردم در نمازجمعه:

اهمیت نماز جمعه زیاد است ، درست است در دوران شیوع بیماری کرونا هستیم ولی نمازگزاران عزیز به جای شیشه عطر از شیشه مواد ضد عفونی استفاده می کنند و مسجد ، مهرهای نماز و دست های خود را ضدعفونی می کنند و تاکنون نشده است حتی یک نفر از مسجد ونماز جمعه به این ویروس منحوس مبتلا شده باشد، خدا را شکرگزاریم. بنابراین من از همشهریان و مدعیان ولایت و دینداری تقاضا می کنم که در نماز جمعه شرکت کنند، ظرفیت نماز جمعه ما خیلی بیشتر از این جمعیت فعلی است، البته ما توقع نداریم که به جمعیت دو سه هزار نفری قبل از کرونا برگردد ، بلکه ظرفیت نمازجمعه تاحدی که بتوانیم پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنیم، بیشتر از این جمعیت است، نباید اجازه داد مسجد، این مرکز دینداری کمرنگ شود، به فرموده مقام معظم رهبری اگر نماز جمعه و دستگاه نماز جمعه از انقلاب گرفته شود،باید فاتحه انقلاب را خواند، بنابراین نماز جمعه خیلی مهم است و طبق فرمایش حضرت امام (ره) از بزرگترین عنایات حق تعالی به جمهوری اسلامی، برگزاری نماز جمعه است، خواهشی که بنده از شما نمازگزاران عزیز دارم این است که نسبت به این امر الهی وخدایی اهتمام بیشتری داشته باشید، نماز جمعه برآمده از خون همه شهداست و حاصل زحمات رزمندگان و حضرت امام(ره) است، همه جانفشانی ها و تلاشهای شهدا را جمع کنید، برآیند آن، نظام اسلامی و برپایی مسائل دینی چون نماز جمعه و همین حضور مردم درنماز جمعه است که باید آن را قدر بدانیم و اهیمت بدهیم و در این امر کوتاهی نکنیم ؛ منتهی با در نظر گرفتن شرایط روز و رعایت مسائل و دستورالعمل های بهداشتی . به این نکات توجه داشته باشیم و کوشش کنیم تا نماز جمعه از این که هست، کمرنگ تر نشود، در روایتی از امیرالمؤمنین(ع) آمده است که حضرت فرمودند: اگر دیدید در آخرالزّمان بعضی‌ها به مستحبّات می‌رسند، شما به واجبات برسید، اگر دیدید از مکروهات دور می‌شوند، شما از حرام دور بشوید. امروز مستحبات بسیار زیاد است، یکی از مهمترین آنها اهتمام به نماز جمعه است . حضور شما بزرگواران در نماز جمعه نه از روی خودنمایی و ریاست و نه دنبال پست ومقام هستید ،بلکه خالص برای خداست و فقط برای رضایت پروردگار است که در نماز جمعه حضور پیدا می کنید ،از این بابت از همه شما تشکر می کنم. امیدوارم خدای متعال همه مارا جز نمازگزاران قرار بدهد، ان شاءالله.

اهمیت وثواب خواندن زیارت اربعین:

خطبه اول را درباره اربعین سیدالشهدا خدمتتان عرض می کنم،ان شاءالله مورد رضایت حقتعالی و مورد قبول امام زمان قرار بگیرد، ما در آستانه اربعین هستیم ، پنجشنبه اربعین سیدالشهداست، زیارت اربعین خیلی مهم است وهمه ساله در ایران اسلامی پیاده روی و زیارت اربعین باشکوه برگزار می شد و تمدن ساز شده بود، منهتی امسال باشیوع ویروس منحوس کرونا ،این عبادت از ما گرفته شده است، ولی آنچه مهم است این است که دل ما به عشق سیدالشهداء(ع) بتپد، این عشق و علاقه را هیچکس نمی توانند از ما بگیرند. اربعین و زیارت اربعین بسیار مهم است ، تاجایی که از آن ، در روایات به عنوان یکی از علائم مومن نامبرده شده است ، همانطور که زیارت عاشورا از ناحیه خدای تبارک وتعالی و از زبان و لسان امام باقر (ع) انشاء شده است ، برای روز اربعین هم زیارتنامه ای از امام صادق (ع) انشا شده است، از همین امروز برنامه ریزی کنیم و هر روز زیارتنامه اربعین را بخوانیم .در روایات ما تاکید زیادی به خواندن زیارت اربعین و زیارت عاشورا در روز اربعین شده است ، بنده در اینجا چند جمله از زیارت اربعین را به عنوان تبرک و رضای پروردگار خدمتتان عرض می کنم.

فرازهایی از زیارت اربعین امام حسین(ع):

در زیارت اربعین می خوانیم امام حسین (ع) بسیار خیرخواهی کرد « فَاَعْذَرَ فیِ الدُّعآءِ» حضرت جای عذر و بهانه برای کسی نگذاشت،آن قدر روشن و واضح اقدام کردند تا بعدها کسی نتواند بهانه بیاورد که من متوجه نشدم و نمی دانستم و نشناختم .در عبارات بعدی هدف سیدالشهدا را بیان می کند اینکه نهضت حسینی به چه هدفی برپا شد، در این زیارت به هدف باطنی و حقیقی امام حسین(ع) اشاره می کند ،در این زیارت به خدا عرض می کند: «فَاَعْذَرَ فیِ الدُّعآءِ » سیدالشهدا(ع) در دعوت مردم جای عذر و بهانه‌ای (برای کسی) نگذاشت «وَمَنَحَ النُّصْحَ » و بی دریغ خیرخواهی کرد « وَبَذَلَ مُهْجَتَهُ فیکَ » بذل یعنی بخشیدن و هدیه دادن، (مُهَجهَ یعنی خون قلب) ما در بدن یک خون بدن داریم که در دست و پا واندامها جاری است ویک خون داریم که مستقیم از قلب جاری می شود، امام حسین خون قلب خود را داد، « لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الْجَهالَةِ، وَحَیْرَةِ الضَّلالَةِ » و جان خود را در راه تو داد تا بندگانت را از جهالت و نادانی و سرگردانی و گمراهی برهاند و دست بشریت را بگیرد و انسانها را نجات بدهد، هدف امام حسین(ع) نجات جامعه بشری از زمان خودش تا قیامت است. از چه نجات بدهد؟ از جهل ونادانی وسرگردانی ؛ امام حسین خون قلب خودش را داد تا انسانها عالِم شوند زیرا انسان گمراه ،سرگردان است، مثلاَ کسی قصد دارد به کرمان برود، ولی سرگردان است ونمی داند به کدام طرف برود ممکن است به قصد کرمان از شهرهای رفسنجان ویا یزد سردربیاورد، حیران و سرگردان است، نمی داند از کدام راه برود، طریق مستقیم و راه حق را نمی تواند به درستی تشخیص بدهد، امام حسین خون قلب خود را داد تا همانند یک تابلو شود و همگان به سمت او حرکت کنند، دلها و جامعه بشری به سمت او برود، امام زمان (عج) هم هنگامی قیام می کنند تابلوی سیدالشهدا را بلند می کند و می فرمایند: ای مردم، جد من حسین است؛ یعنی راه نجات را نشان مردم می دهد . این هدف امام حسین از قیام است، پس یک هدف ظاهری بوده است که امام حسین با حکومت یزیدِ ظالم و ستمگر مبارزه کرد و در مقابل او ایستاد و در این راه خون خود واصحابش بر زمین ریخت و اهل بیت او اسیر شدند ، این امر ظاهر است ولی باطن قصه این است که انسانها را نجات بدهد ،یزید یک نمود وعلامت از ظلم وجهل است ، هدف پرچم سیدالشهدا این بود که انسانهارا نجات بدهدو هدایت کند تا همه انسانها خوشبخت و سعادتمند زندگی بکنند « وَقَدْ تَوازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیا » دنیا پرستان و هواپرستان در مقابل او ایستادند. زیارت اربعین خیلی مهم است و مطالب ارزنده زیادی دارد،حتما آن را با ترجمه اش بخوانید چون یک دوره کامل دین شناسی و شیعه شناسی است . بخش هایی از این زیارت را خدمتتان عرض می کنم و خطبه را تمام می کنم.

تفاوت بین ایمان وعلم

در این زیارتنامه به امام حسین می گوید: « وَاَشْهَدُ اَنّی بِکُمْ مُؤْمِنٌ » گواهی دهم که من به شما ایمان دارم ، ایمان داشتن و علم داشتن متفاوت است ایمان به قلب وصل است و از علم محکمتر است فرق بین ایمان و علم چیست؟ فرض کنید کسی می داند سیگار و مواد مخدر ضرر دارد علم دارد ولی ایمان قلبی ندارد،برای همان سیگار می کشدویا از مواد مخدر استفاده میکند ولی اگر در کنار علم، باور قلبی هم داشته باشد که سیگار مضر است،حتما آن را ترک میکند. یک مرتبه ماعلم داریم امام حسین حق است ویک مرتبه با تمام وجود این مطلب را باور داریم ،ارزش ایمان از علم بالاتر است در زیارتنامه اربعین می گوید: من شهادت می دهم که من به شما ایمان دارم «وَبِاِیابِکُمْ مُوقِنٌ »من می دانم شما رجعت می کنیدو یه این دنیا برمی گردید تا با پرچمی که برافراشته اید انسانهارا هدایت کنید ، موقن یعنی یقین ، من کاملا مطمئن هستم که شما به این دنیا برمی گردید، فایده این یقین ، امید است ، در درگاه امام حسین هیچکس ناامید نمی شودو همه امیدوارانه زندگی می کنند،« بِشَرایِعِ دینی وَخَواتیمِ عَمَلی وَقَلْبی لِقَلْبِکُمْ سِلْمٌ، وَاَمْری لاَِمْرِکُمْ مُتَّبِعٌ،»در این عبارت به امام حسین عرض می کند من تسلیم شما هستم، اینها نکات کلیدی است وقتی کسی تسلیم امام حسین شد زیر بار حکومت یزید نمی رود و در هر عصری یزید زمان خودش را می شناسد . قلب من با قلب شماست و هر دستوری شما بدهید من تابع هستم ، یاری من برای شما مهیاست،تا وقتی خداوند به شما اذن دهد و امام زمان ظهور کند. از این عبارت چه می فهمیم؟ اینکه باید نظام دین و نظام حق را یاری کنیم تا امام زمان ظهور کند،وبا با دشمن امام حسین دشمنی کنیم، دشمنان امروز سیدالشهدا در سراسر دنیا چه کسانی هستند؟ در رأس همه استکبار، ترامپ و دارو دسته اش قراردارند وهمین طور حکومت های باطل جهان مانند صهیونیست ها، اروپایی ها،شیوخ قارون صفت منطقه ما،اینهادشمنان سیدالشهدا هستند. سیدالشهداراه را برای برپایی نظام حق نشان می دهد. « وَنُصْرَتی لَکُمْ مُعَدَّةٌ» . به سلایق سیاسی افراد کاری نداریم و سلایق آنها برای ما محترم است ولی اصل نظام تشیع، امام شناسی، حق شناسی وباطل شناسی ،جبهه حق وباطل را تشخیص دادن و تبعیت از امام حق کردن ، نصرت و یاری امام حق، مهیا کردن زمینه برای ظهور حضرت صاحب الامر (عج)، امام باطل را هم شناختن و در مقابل آن ایستادگی کردن بسیار مهم است. اینها درسی است که ما از زیارت عاشورا و زیارت اربعین می گیریم. ان شاءالله حتما زیارت اربعین را بخوانید که بسیار مهم است و همانند زیارت عاشورا می توان از آن حاجت گرفت و باید از آن درس صحیح و درست زندگی کردن آموخت.

خدایا به حق محمدوآل محمد عاقبت همه مارا ختم بخیر بگردان

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به خداباوری خدا را حاضر و ناظر دیدن در همه کارها ، در زندگی خود توکل به خدا داشته باشیم و امید به خداوند داشته باشیم که همه کارهای عالم در دست اوست ، ان شاءالله.

مناسبتهای هفته را به اختصار خدمت شما عر ض می کنم.

پنجشنبه،17 مهر ،20 صفر اربعین حسینی :

سعی کنید از همین امشب زیارت اربعین را تا پنج شنبه بخوانید ، حال که اربعین امسال نمی توانیم در جوار حرم امام حسین(ع) باشیم از این زیارت بهره ببریم، یک زمانی راه باز است و از نزدیک به سیدالشهدا سلام می دهیم ، یک زمان راه بسته است ونمی توانیم به کربلا برویم، با یک سلام ازراه دور هم می توانیم امام را زیارت کنیم،کسی که کر یا کور باشد، از راه دور نمی شنود امام(ع) دانای این عالم هستند و ما هرکجای عالم باشیم و باور داشته باشیم و به ایشان سلام بدهیم، حتما جواب خواهیم شنید. اگر ما به امام زمان سلام بدهیم، امام زمان پاسخ خواهندداد چون جو.اب سلام واجب است و امام مان هرگز واجب راترک نمی کنند، اگر ما هر روز صبح بگوییم : السلام علیک یا صاحب الزمان (عج) ، ایشان پاسخ خواهند داد : علیکم السلام و رحمه الله . بنابراین از راه دور هم می توان، حتی با یک سلام، هر روز امام حسین (ع) را زیارت کنیم ، استانهای زیادی نقل شده است از افرادی که هر روز به حضرت سلام می دادند و در لحظه جان دادن، یک مرتبه ایستاده اندو آخرین سلام خودرا هم داده اند و گفته اند: السلام علیک یا اباعبدالله (ع) ، یاسیدالشهدا خوشامدید چون حضرت در آن لحظه بالای سرآنها حار شده اند ، به قول شاعر " چه خوش بی‌مهربانی هر دو سر بی " مگر می شود ما امام را دوست داشته باشیم وامام مارا دوست نداشته باشد؟ قطعا آنها ما را بیشتر هم دوست دارند و ما را جز فرزندان خود حساب می کنند ، محال است جواب ما را ندهند. بنابراین به این نکته زیارت اربعین توجه داشته باشید .

یکشنبه،13 مهر، روز نیروی انتظامی- آغاز هفته نیروی انتظامی و هجرت حضرت امام از عراق به پاریس 1357ش

هفته نیروی انتظامی را خدمت نیروی خدوم نیروی انتظامی تبریک عرض می کنم.

هجرت حضرت امام به سمت پاریس یک هجرت تاریخ ساز است و باعث شد ملتی نجات پیدا کند . حضرت امام چندین هجرت داشتند ابتدا حضرت را در قم دستگیر کردندو در تهران زندانی کردند ولی امام هرگز ناامید نشدند . همین طور امام شش ماه به ترکیه تبعیدشدندو در اتاق یک خانه حبس بودند ولی امام بیکار نبودند و از این فرصت استفاده کردند و در این مدت شش ماه یک دوره فقه نوشتند ، اگر امروز هم کسی بخواهد مسائل شرعی و دینی را بلد باشد باید کتاب تحریر الوسیله امام(ره) ر ا بخواند که در آن شش ماه نوشته شد، بعد حرت امانم (ره)به عراق رفتندو بحث ولایت فقیه راتبیین کردند،ولایت فقیه یعنی رهبری شیعه در عصر غیبت بر عهده جانشین امام زمان است و ازآنجا امام به پاریس هجرت کردند و اسلام را به دنیا معرفی کردند و پایه های نظام دینی را معرفی کردند آن هم در زمانی که همه دنیا ضد خدا بود، نصف جهان دست کمونیستها بودکه ضد خدابودند و بخشی هم نظام سرمایه داری که بازهم ضد خدابودند. حضرت امام دین خدارا زنده کردند.درباب مسائل اجتماعی و سیاسی ، در سال 86 مقام معظم رهبری فرمودند : اگر بخواهم از سال کارهای دشمن را بر علیه ملت ایران بیان کنم در سه جمله خلاصه می شود، سیزده سال پیش فرمودند: در سه جمله کارهای استکبار جهانی بر علیه اسلام و ایران در سه جمله خلاصه می شود : یک ) جنگ روانی دو ) جنگ اقتصادی که آثار آن را امروز می بینیم ولی ایشان سیزده سال پیش اشاره داشتند، سه) مقابله با پیشرفتها و اقتدار ملی ایران.

جنگ روانی دشمن بر علیه ایران:

حال جنگ روانی چیست؟ دشمن در جنگ روانی هم برنامه ریزی کرده است برای تحت فشار گذاشتن ایران اسلامی، هر چندوقت یکبار بحث هسته ای ، موشکی، حقوق بشر، حقوق زنان را مطرح کند تا به اهداف خودش برسد .همه این موضوعات جنگ های روانی است که دشمن بر علیه ما دارد.

نقشه دشمن در جنگ اقتصادی:

درجنگ اقتصادی هم برنامه دشمن این است که آنقدر از نظر مالی به مردم ایران فشار بیاورد و آنها را در تگنا قرار بدهد تا مردم ناامید بشوند و رو در روی نظام قرار بگیرندونظام اسلامی از درون ساقط شود . البته برای مقابله با این مورد رهبر معظم انقلاب راهکار داده است و فرمودند راهکار در چندجمله است ،یک)ابتدا ما باید باور کنیم که با دشمن درحال جنگ اقتصادی هستیم تا خود را آماده کنیم و برای مقابله با آن برنامه ریزی کنیم. دوم )کار جهادی همراه با تدبیر و با تمام توان انجام شود. سوم) بیداری همراه با بصیرت : همه باید بیدار باشند و دست دشمن را بخوانند . چهارم) اقتصاد مقاومتی یعنی مشارکت مردم در بحث اقتصادی . اگر به این موارد توجه می شد، امروز تحریم دشمن بی اثر بود . بنابراین این یکی از نکاتی است که مدیران ومسئولین باید توجه داشته باشند.

زیادشدن خودکشی در شهرستان:

چند نکته داخلی هم عرض کنم ، اولین نکته اینکه برادران وخواهران امید خیلی مهم است که انسان در زندگی امید داشته باشد. متاسفانه اقدام به خودکشی در شهرستان در همین نصف سال به اندازه کل پارسال بوده است و بسیار زیاده شده است. از مسئولین سوال کردیم، بیشترین افرادی هم که اقدام به خودکشی داشتند،جوانان حدود سن 25 سال بوده اند، منشأ آن چیست؟ اقدام به خودکشی علل مختلفی دارد یکی از علتها می تواند اختلاف خانوادگی وبحث جدایی والدین و طلاق باشد که فرزندان را به سمت خودکشی سوق می دهد، بخشی هم مربوط به مسائل ومشکلات اقتصادی است . بخشی مربوط به این است که ما مسائل دینی و مذهبی را کمرنگ کرده ایم، وقتی به خداوند ، قدرت برتر ایمان داشته باشیم و احساس کنیم پناه و تکیه گاه داریم، هیچگاه احساس تهی بودن نخواهیم داشت. گاهی انسان از همه چیز ناامید است وممکن است دست ه خودکشی بزند ولی اگر امیدوارباشد و بداند یک سیب هزار چرخ می خورد تا به زمین بیفتد و بداند که خدا به او کمک می کند و دست او را در زندگی می گیرد، فکر خودکشی هم نخواهد کرد بلکه امیدوار به روزهای بهتر است. امید خیلی مهم است ، خانواده در امیدواری اعضا نقش بسیار زیادی دارد، مسائل اقتصادی هم خیلی مهم است. بنابراین از دستگاههای مربوطه و مسئولین تقاضا دارم در این زمینه کنکاش کنندو علل بالا رفتن آمار خودکشی در شهرستان را بررسی کنند تا خدای نکرده شاهد افزایش این آمار در شهرستان نباشیم که بسیار خطرآفرین است.

بی ثباتی وگرانی افسار گسیخته نظام خانواده را از بین می برد

مسئله دیگر بحث گرانی های افسار گسیخته است، یک دفعه جنسی با دلیل موجه گران می شود، دلیل گران می شودو پشت آن گرانی منطق است، مثلا مواد خام افزایش قیمت داشته یا بنزین گران شده است وهزینه حمل و نقل آن زیاد شده است. در این موارد تا حدی منطقی است که افزایش قیمت داشته باشیم ولی جنسی که امروز یک قیمتی دارد و هیچ اتفاقی هم رخ نداده است را چرا فردا گرانتر می فروشند؟ و پس فردا هم گران تر و روز به روز به قیمت آن اضافه می کنند؟ این گرانی ها نظام زندگی مردم را مختل کرده است.نظارت ها کجا رفته است ؟ هم دستگاههای مربوطه باید نظارت داشته بشاند وهم اینکه خود مردم نباید این گرانی های افسارگسیخته و بی دلیل را بپذیریم، نباید هر فروشنده ای، به هر قیمتی که خواست جنس را به ما بفروشند، باید اعتراض کردو از او پرسیدچرا از قیمت تصویب شده و درج شده روی جنس آن را گران تر می دهی؟

رسیدگی به وضعیت لوله های آب پوسیده شهرستان

عده ای از مردم شریف از وضعیت آب شاکی هستند،گاهی گفته می شود لوله ی آب ترکیده است و هرچه با مسئولین تماس می گیریم که آب دارد هدر می رود، جواب نمی گیریم. ما به مردم می گوییم، در مصرف آب اسراف نکنید ، ما تابستان سختی راگذراندیم و به سختی آب را مدیران ومسئولین تامین کردند ولی به تشکیلات آب که زنگ می زنند فلان جا لوله ترکیده است و آب دارد هدر می رود، بی توجهی می کنندو سریعا رسیدگی نمی کنند، این نکته ای است باید زیاد توجه شود اگر اسراف حرام است برای همه حرام است . در یک کوچه حدود ده روز ، لوله آب ترکیده است و آب هدر می رود و هرچه مردم تماس می گیرند، توجه نمی شود. و نکته دیگر اینکه متاسفانه لوله های آب شهرستان پوسیده است و مربوط به 30-40 سال قبل است، باید در این زمینه اعتبار گذاشته شود تا شهرستان از این وضعیت نجات پیدا کند.

بحث بعدی بحث فاضلاب است که موجب ناراحتی یک عده از مردم شده است، اولا سرعتش کم است و این که چند روز که باران می آید، کوچه هایی که زمین آن را برای فاضلاب کنده اند ، دچار آبگرفتگی شدید می شود و را نمی توان از آنها رد شد، شهرداری و دستگاههای مربوطه به این مطلب هم باید توجه ویژه داشته باشند.

خدایا آنچه گفتیم و شنیدیم محض رضای خودت قرا بده


پی نوشت:

1- مفاتیح الجنان ، زیارت أربعین




http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a696.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a697.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a698.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a699.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a700.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a701.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a702.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a703.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a704.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a705.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a706.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a707.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a708.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a709.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a710.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.