سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حضور وسخنرانی امام جمعه محترم در جلسه شورای اداری شهرستان

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 136 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1399.07.13
 
حضور وسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در جلسه شورای اداری شهرستان که مورخه99/07/13 با حضور روسای ادارات ونهادهای شهرستان در محل سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ وارشاد اسلامی زرند برگزارشد.



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در جلسه شورای اداری شهرستان مورخه99/07/13


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله ،یا اباصالح، ادرکنا واغثنا

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای والامقام شهرستان ،شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرمان شهید والامقام شهید عظیمی ، سیدالشهدای مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهانشان، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ،شهدای سلامت ،سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان، اجماعاً صلوات.

بده هم به نوبه خود خیرمقدم عرض می کنم خدمت عزیزان و بزرگواران، مدیران عالی رتبه شهرستان زرند، از فرماندار محترم به مناسبت برگزاری این جلسه و حضور سرکار خانم شریعتی نماینده محترم وهمسرگرامی آقای احمدی مسئول دفترشان و همین طور مهمان ویژه این جلسه سرکار خانم شاکری مدیرکل محترم محیط زیست، امام جمعه محترم حاج آقای غفوری ،فرماندار محترم، فرماندهان نظامی وانتظامی واعضای محترم شواری تامین و همه شما بزرگواران تشکر می کنم. استفاده کردیم از فرمایشات دو عزیز بزرگوار . به کادر بهداشت شهرستان جناب آقای دکتر رشیدی جناب آقای دکتر هاشمی ومجموعه بهداشت شهرستان که بار سنگین مقابله با این ویروس منحوس را بر دوش دارند و مدافعان پیشرو در سلامت هستند،خسته نباشید عرض می کنم. نکاتی که اعلام کردند برهمه ما واجب است که مراعات کنیم . هم در خانه و در جمع همسر و فرزندان و هم در جامعه باید نکات بهداشتی را رعایت کنیم تا هرچه زودتر شَّر این ویروس منحوس کم می شود . در همین جا از ایشان دعوت می کنم تا به نماز جمعه تشریف فرمابشوند و بین دونماز مطالب خودشان را که با حزن هم اعلام کردند و واقعاهم جای ناراحتی دارد را اعلام و به سمع ونظر مردم برسانند. از ریاست محترم آموزش پرورش هم که مطالب مفیدو ارزشمندی را فرمودند تشکر می کنم، به فرماندار محترم هم تبریک عرض می کنم که رتبه اول استان را در طول یکسال به دست آوردند، از ایشان و بقیه دوستان در فرمانداری تشکر می کنم .

هر کسی در گرو اعمال خودش است:

آیه ای که قاری محترم خواندند آیه تکان دهنده ای بود، بنده مقداری در آن تدبر کردم شماهم در آن تدبر کنید : در این آیه خداوند می فرماید: « وَلَقَدْ جِئْتُمُونَا فُرَادَى كَمَا خَلَقْنَاكُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ » و ( روز قیامت به آنها گفته می شود: ) همه شما تنها به سوی ما بازگشت نمودید ، همان گونه که روز اوّل شما را آفریدیم! « وَ تَرَکْتُمْ ما خَوَّلْناکُمْ وَراءَ ظُهُورِکُمْ » آنچه را که به شما عطا کرده بودیم پشت سر گذاشتید (1). تمام مال و ثروتی را که جمع کرده بودید را در همین دنیا می گذارید و به تنهایی نزد پروردگار برمی گردید. بازگشت شما به سوی ما جمعی نخواهد بود هرکسی خودش است و اعمال وی. اگر در این دنیا همیشه دنبال جمع آوری مال و ثروت و پست ومقام بودید ، همه اینهارا باید رها می کنید و تنها با اعمالتان نزد ما می آیید. امیدوارم در پیشگاه خدای متعال همه رو سفید باشیم و اعمالمان نورانی باشد و عاقبت همه ان شاءالله بخیر باشد.

ثواب قرائت زیارت اربعین:

درآستانه اربعین سیدالشهدا هستیم، همه ، خصوصا کسانی که هرسال اربعین به کربلا می رفتند، امسال هم دلشان هوای کربلا دارد ودوست دارند تا در پیاده روی اربعین شرکت کنند، ولی ویروس کرونا همه چیز را تحت تاثیر قرار داده است و نمی توانیم امسال در پیاده روی اربعین شرکت کنیم وچاره ی هم نیست ، درست است که یکی از علامتهای مومن، زیارت اربعین است ولی می توان خودمان از همین جا زیارت اربعین را بخوانیم تا داغ نرفتن به کربلا در اربعین ، مقداری تسکین پیدا کند، زیارت اربعین خیلی مهم است و از طرف امام صادق (ع) انشا شده است، یکی دو بند از عبارات آن را خدمتتان عرض می کنم تا حقیقت قیام سیدالشهدا مشخص شود. درست است که در کربلا امام با یزید و یزیدیان جنگید ولی در واقع باطن قصه و هدف حضرت نجات انسانیت است، امام به عنوان مهربانترین فرد این عالم است که در روایات هم داریم: "کَالاُم اَلشَفیقَهُ عَلی وَلَدِها اَلصَغیرَه" امام معصوم همانند یک مادر مهربانتر است ، امام حسین (ع) هم مهربانترین مهربانان است.

امام حسین(ع) با دادن خون خون انسانها را نجات داد:

در زیارت اربعین می خوانیم: « بَذَلَ مُهجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الجَهالَهِ وَ حِیرَهِ الضَّلالَه» خدایا امام حسین خون قلبش را داد نه خون بدن! یعنی وقتی تیر سه شعبه بر قلب حضرت نشست، از پشت آن را بیرون آوردندو خون قلب بر زمین ریخت . در این زیارتنامه میگوییم خدایا امام حسین خون قلبش را داد تا بندگان تورا نجات بدهد، درست است جنگ با یزیدو یزیدیان است ولی هدف نجات بخشی و نجات جامعه انسانی است. امام از همه چیز خود حتی خون قلب خودش گذشت تا جامعه انسانی را تا قیام و قیامت نجات بدهد. از چه نجات بدهد؟ از جهل و نادانی و گمراهی و سرگردانی .در واقع امام مهربان خون قلب خودرا داد تا ما نجات پیدا کنیم. امام زمان هم به عنوان مهربانترین مهربانان وقتی می خواهند قیام کنند ، پرچم جدشان حسین را برافراشته نگه می دارند واز جدشان برای هدایت جامعه بشری کمک میگیرد . بنابراین ما هرچه داریم از برکت سیدالشهداست، نظام جمهوری اسلامی هم برآمده از قیام عاشوراست. امام بزرگوار و رهبر عزیزمان پرچم مبارزه با جهل و گمراهی را دراین دنیا برافراشتند و ان شاءالله این پرچم در اختیار حضرت صاحب الامر(عج) قرار بگیرد.

ضرورت مقابله با معضلات شهرستان:

پس اولاً بر رعایت مسائل بهداشتی تاکید بسیار است و واجب است بر هر انسانی در این دوره مسائل بهداشت فردی را رعایت کند تا هم خودش وهم دیگران را حفظ کند. مطلب دیگر اینکه مدیران و مسئولین! آمار اقدام به خودکشی در شهرستان بالا رفته است، آمار شش ماهه اول امسال، با کل آمار سال گذشته برابری می کند،بنابراین همه دستگاههای مربوطه باید به صحنه بیایند ، اختلافات خانوادگی، طلاق و مشکلات اقتصادی همه دست به هم داده است تا باعث ناامیدی شودو جوان به خودکشی دست بزند، متاسفانه اکثرا هم جوان و در فاصله سنی25 تا 30 هستند، همه باید دست به دست هم بدهیم وکمک کنیم تا امید در جامعه پیدا شود، نوامیدی واینکه انسان در زندگی تکیه گاه نداشته باشد، منشا خودکشی خواهد بود . در این مدت شیوع بیماری، یک مقدار مسائل مذهبی و حضور مردم در مراسمات دینی ومذهبی کمتر شده است ،من تاکید می کنم با رعایت مسایل بهداشتی، مراسمات دینی را برگزار کنیم. متاسفانه این ویروس دو ضربه به ما زده است:یکی ضربه جسمی که سلامت ما را به خطر انداخته است، یکی هم اینکه مسائل مذهبی در جامعه کمرنگ شود که موجب می شود ضربه بدتری بخوریم، همه چیز به موازات هم باید پیشرفت کند ، نماز جمعه هم شروع شده است ، سعی کنید در نماز جمعه حضور پیدا کنید تا ماهم در جلسات شما شرکت کنیم وقتی شما به نماز نیایید، ماهم تمایلی به شرکت در جلسات شما نخواهیم داشت، سعی کنید حداقل سه هفته ای یک بار شرکت کنید تامُهر نفاق بر پیشانی شما نخورد.

مشکل شکستن لوله های آب فاضلاب شهرستان

مسئله دیگر مشکل آب فاضلاب وشکستن لوله های آب در شهرستان است که موجبات نگرانی است، از یک طرف فرسودگی لوله ها موجب این امر است و از طرف دیگر حرکت فاضلاب کند است، فصل باران هم نزدیک است و جمع شدن آب در کوچه ها موجب نارضایتی مردم خواهد بود، همه اینها با تلاش شما بزرگواران حل خواهد شد .من از مجموعه شما عزیزان مدیران دلسوزی که کار و فعالیت دارید، تشکر می کنم با کار وتلاش بیشتر شهرستان بهتر پیشرفت می کندو مشکلات کمتر خواهد شد .

مسئولین کار مردم را راه بیاندازند:

امام حسين (ع) می فرمایند : « إنَّ حَوائِجَ النّاسِ اِلَيكُم مِن نِعَمِ اللّه ِ عَلَيكُم فَلاتَمَلُّوا النِّعَمَ » (2) نياز مردم به شما از نعمت هاى خدا بر شما است ؛ از اين نعمت افسرده و بيزار نباشيد.اینکه مردم حاجتشان را از شما می خواهد وبرای حل مشکلات به شما مراجعه می کنند، این نعمت خداوند است آن را قدربدانید و کار مردم را راه بیندازید. ببینید در قبرستانها چقدر جوانان و مدیران گذشته سربرخاک گذاشته اند و دست شان از دنیا کوتاه است ، بدانیدآنچه در آن دنیا به درد ما می خورد ،همین خدمت به خلق خداست. خدا رحمت کند حضرت آیت الله فاضل لنرانی را که می فرمودند : «واجبات را انجام بده و تا می‌توانی به کار مردم برس بگو فاضل گفته» تا می توانید کار مردم را انجام دهید و مشکل از گره آنها باز کنید این خود بالاترین ثواب در پیشگاه خداوند است، در این صورت خودتان نیز از خود و شغلتان راضی می شوید و درزندگی احساس رضایت خواهید داشت. خدا را شاکرباشید که شما را مسئول قرار داده است تا بتوانید به مردم خدمت کنید، من از شما عدرخواهی می کنم، از مجری توانمند که مدیریت جلسه را برعهده داشتند و همه بزرگواران و عزیزان که در این جلسه حضور داشتند نیز تشکر می کنم. ان شاءالله این جلسه موجب خیرو برکت برای همه ما باشد.


و السلام علیکم ورحمه الله و برکاته

پی نوشت:

1- سوره انعام ،آیه 94

2- . بحار الأنوار ، ج 74 ، ص 205 .



http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a711.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a712.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a713.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a714.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a715.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.