سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

نشست بنیاد مهدویت به مناسبت نهم ربیع الاول، سالروز آغاز امامت امام زمان عجل الله تعالی فرجه

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 169 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1399.08.05
 
نشست بنیاد مهدویت با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم زرند و جمعی از مدیران و مسئولین شهرستان واعضای این بنیاد به مناسبت نهم ربیع الاول، سالروز آغاز امامت امام زمان عجل الله تعالی فرجه در مورخه 99/08/05 در محل دفتر امام جمعه شهرستان زرند برگزار شد.



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در جلسه بنیاد مهدویت شهرستان مورخه99/08/06


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله ،یا اباصالح، ادرکنا واغثنا

خدمت همه برادران ، اساتید عزیز و بزرگوار خوشامد عرض می کنیم، از فرمایشات بسیار عالی دوستان استفاده کردیم. شاید بتوان گفت یکی از بهترین جلسات شهرستان بود ،خداوند به شما خیر بدهد . از جناب آقای قاسمی نیز تشکر می کنم. بنده هم روایتی رابه عنوان تبرک از امام صادق (ع) خدمتتان شما عرض می کنم .

شادی واندوه برای اهل بیت(ع)

امام صادق (ع) مى‏فرماید: «رَحِمَ اللّه شیعتنا خُلِقُوا مِن فاضِلِ طِینَتِنا و عُجنوا بماء وِلایتنا یَحزَنُونُ لِحُزننا و یفرَحُون لِفَرحِنا »(1) خداوند شیعیان ما را رحمت کند که از زیادى سرشت ما آفریده شده‏اند و با آب ولایت ما عجین گشته‏اند، آنان به خاطر اندوه (و غصه‏هاى) ما غمناک مى‏شوند و شاد مى‏شوند بخاطر شادى ما.پس از علامات شیعه این است که در شادی اهل بیت شاد باشیم و در حزن آنها محزون .

آغاز امامت امام زمان(عج) را جشن بگیرید:

ایام آغاز امامت امام زمان (عج) و وقت شادی است، این مناسبت خیلی مهم است و از آن به عیدالزهرا تعبیر شده است، ان شاءالله برهمه شما مبارک باشد .مهم این است که ما در این روز یاد و نام امام زمان را در خانه و بین خانواده خودمان زنده نگه داریم حتی با خواندن دعای فرج و دعای سلامتی امام زمان(عج). در این ایام به فرزندان خود هدیه بدهیم و بین خانواده و همسایه ها شیرینی پخش کنیم، به علت شیوع بیماری کرونا می توان از شکلات های بسته بندی شده استفاده کرد. اگر قصد تهیه جهیزیه برای دختر خومان داریم، در ایام شادی باشد، که می تواند تاثیر داشته باشد .یکی ازبرنامه هایی که در بحث زنده نگه داشتن نام ویاد امام زمان در شهرستان ، می توانیم انجام بدهیم وخیلی مهم است ، قرائت زیارت آل یس است که در واقع زیارت امام زمان است وخیلی مهم است وآثاربرکات بسیار مهمی دارد . هر روز ،سلام صبحگاهی به امام زمان می تواند 24 ساعت انسان را از خسارت مالی و جانی بیمه امام زمان کند؛در مساجد برنامه ریزی شود که عصر جمعه قبل از نماز مغرب و عشا زیارت آل یس خواند شود و بعد نماز را اقامه کنند. تصمیم داریم تا به خواست خدا ،امسال در عصر جمعه در کنار مزار شهدای گمنام و در فضای باز ، زیارت آل یس را بخوانیم.

برای سلامتی امام زمان(عج) انفاق کنید

موضوع دیگر انفاق برای سلامتی امام زمان است . این مهم است که ما همیشه به یاد امام زمان و اهل انفاق باشیم، بالاخره حضرت ولی عصر ما را می بینند و از کارهای ما خبر دارند و بی آنکه ما قدمی برای ایشان برداریم به ما کمک می کنند ولی اگرما هدیه ای برای ایشان تقدیم کنیم و انفاقی را انجام بدهیم ، در واقع به خودمان و به جامعه بشری وانسانیت خدمت کردیم، بنابراین انفاقات برای سلامتی امام زمان بسایر موثر است. اگر کارمندان ما بدانند که چقدر این نوع انفاق موثر است و در این مسیر انفاق داشته باشند، باعث می شود که دست بنیاد مهدویت هم باز شود و بتواند خودش را اداره بکند .

وقف برای کارهای فرهنگی:

در جلسه شورای اداری گفتم در این دوره وقفیات جدید نیاز داریم یکی از آنها فیلم سازی است،ما می توانیم با ساخت یک فیلم خوب و پخش آن در فضای مجازی امروز، مکتب اهل بیت و سیره شهدایمان را به دنیا و نسل جدید خودمان معرفی کنیم . در هر شهرستانی جوانان با استعداد و اهل هنر بسیار است ولی دست آنها خالی است و متاسفانه بودجه ای نیست تا این جوانان هنرمند هم پای کار بیایند و این کار را انجام بدهند .

امروز بهترین انفاق و وقف ، وقف در این حوزه هاست، که هنرمندان ما فیلم بسازند، مثلادر حوزه حقوق بشر ، فیلم انفاق امیرالمومنین وحضرت زهرا ساخته شود و برای سراسر دنیا فرستاده شود ،که این بزرگواران برای ادای نذری سه روز را روز ه گرفتند و هر سه روز در هنگام افطار ، غذای خودشان را به فقیر یتیم و اسیر دادند ، حتی روز سوم در حالی که خودشان گرسنه بودند ، غذای خودشان را به یک اسیر غیرمسلمان بخشیدند .اگر خوبیهای اهل بیت را با زبان هنر در دنیا مطرح کنیم، بالاترین خدمت به مکتب اهل بیت است ودنیا جذب اهل بیت می شود .در هر منطقه و روستایی افراد بخشی از دارایی خودشان را به امام زمان اختصاص بدهندو وقف امام زمان بکند، در قدیم این کار بسیار رواج داشت، مثلا در سیریز ما ، کشاورزان ، یک ردیف یا یک درخت از باغ خودشان را به درخت مشکل گشایی اختصاص می دادند یا یک ردیف از درختان باغ خودشان را وقف امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) می کردند و محصول آن را جداگانه می چیدند و مراسم روضه برای سیدالشهدا برپا می کردند یا کار خیر انجام می دادند ، کارها و طرح ها ی زیادی را می توان برنامه ریزی کنیم تا دست بنیاد مهدویت در زمینه تبلیغ مهدویت، باز شود . آنها می توانند حتی فیلم بسازند ،چرا همیشه فیلم و کلیپ های درباره امام زمان فقط در تهران ساخته شود، ما در شهرستان هنرمندان خوبی داریم که متاسفانه بودجه ای برای ساخت فیلم در اختیار ندارند، امروز یکی از وقفیات می تواند همین باشد که راجع به امام زمان ، معرفی رزمندگان و شهدا ،ظهور حضرت صاحب الامر(عج) فیلم بسازیم و آنها را ه دنیا عرضه کنیم که می تواند بسیارموثر باشد، از حضور همه شما عزیزان تشکر و قدردانی می کنم.

ان شاءاالله حاصل این جلسه برداشتن یک قدم به سمت امام زمان باشد.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته



پی نوشت:


1- شیخ محمد مهدى حائرى، شجره طوبى(نجف، مکتبة الحیدریّه)، ج 1، ص 3.


http://yascms.ir/emam/gozaresh/6aban99001.jpg


http://yascms.ir/emam/gozaresh/6aban99002.jpg


http://yascms.ir/emam/gozaresh/6aban99003.jpg


http://yascms.ir/emam/gozaresh/6aban99004.jpg


چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.