سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حضور وسخنرانی امام جمعه متحرم در مراسم ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 101 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1399.09.30
 
حضور وسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در مراسم جشن میلاد باسعادت حضرت زینب(س) وروز پرستار که مورخه99/09/30 با حضور جمعی از مسئولین شهرستان وپرستاران و کادر درمان در محل بیمارستان سینا زرند برگزار واز زحمات پرستاران وکادر درمان این بیمارستان با اهداء هدایایی تقدیر قدردانی شد.




سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم جشن میلاد حضرت زینب(س) بیمارستان سینا مورخه99/09/30



الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، السلام علیک یا شُهَدا یا سُعَدا یا نُجَبا

قال الله الحکیم فی کتابه : « مَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا » (1)

امروز روز بسیار مبارکی است ، سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار برهمه ما بزرگواران خاصه پرستاران عزیز مبارک باشد ، بنده نیز به نوبه خود خیر مقدم وتبریک عرض میکنم خدمت همه پرستاران عزیز و مدیریت محترم مرکز بهداشت شهرستان ، جناب دکتر رشیدی و معاونت ایشان وهمکارانشان ونیز جناب دکتر زینلی و همکاران عزیزشان و سروران عزیز روحانی که شرف حضور دارند و ریاست محترم دادگاه جناب آقای محمدی و همین طور عزیزانمان از نیروی انتظامی و دفتر امام جمعه و خاصه از آقای رحمانی و تیم شان که انصافا خوب کار کردند و خوش درخشیدند و در این مدت کمک حال شدند، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم .

انتخاب نام حضرت زینب (س):

وقتی حضرت زینب (ع) به دنیا آمد، مادرش حضرت زهرا (س) او را خدمت پدرش حضرت امیر المؤمنین (ع) آورد و گفت: این مولود را نامگذاری كنید. حضرت فرمود: من بر رسول خدا (ص) سبقت نمی گیرم و حضرت رسول (ص) به مسافرت رفته بودند، چون ( سه روز گذشت و آن حضرت ) ازسفر آمدند ، حضرت علی (ع) عرض كردند: ( یا رسول الله،خدای متعال دختری به فاطمه عطا فرموده ) نامی برای او تعیین فرمایید . آن حضرت فرمودند: ( فرزندان فاطمه اولاد من هستند، ولی ) من از خدا پیشی نمی گیرم. جبرئیل نازل شد و سلام خداوند را به پیامبر رسانید ، و عرض كرد: خداوند نام این كودك را زینب اختیار نموده ( و در لوح محفوظ نوشته ) است.(2)نام زینب متشکل از دو کلمه (زین + اب) است، زین در عربی به معنای زینت است و اب به معنای پدر. پس معنی اسم زینب زینت پدر است.

اهمیت وارزش کار پرستاری:

واقعا چه روز مبارکی را روز پرستارنامیده اند که واقعا مصداق است. همانگونه که حضرت زینب زینت بودند شما پرستاران عزیز هم زینت بهداشت و نظام جمهوری اسلامی هستید، چهره شما نورانی بود منتها بعد از خدمات ارزنده شما در جهت صحت و سلامت بیماران نورانی تر هم شد،ارزش کار مرکز بهداشت و پرستاران و پزشکان از این آیه قرآن مشخص می شود : « مَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا » ارزش کار شما عزیزان و بزرگواران نه تنها حیات بخشی به بیمار و آرامش برای خانواده بیمار است بلکه از دیدگاه پروردگار خدمت به جامعه بشری محسوب می شود « مَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا » خدمت به یک انسان، مانند خدمت به هفت میلیارد انسان در روی کره زمین است، کار شما بزرگواران تا این حد ارزشمند است، خداوند به همه شما سلامتی بدهد و شهدای شما و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را غریق رحمت کند . ان شاءالله کار ارزشمند شمادر پیشگاه پروردگار مأجور است .شخصی به نام مرازم بن حکیم می‌گوید: با محمد بن مصادف در سفر حج بودم که در مدینه بیمار شدم. وی مرا تنها رها می‌کرد و به مسجد می‌رفت. من نزد پدر او از فرزندش گله کردم. او هم ماجرا را با امام صادق (ع) در میان گذاشت. آن حضرت به محمد بن مصادف پیغام داد که اگر در خانه می‌ماندی و از بیمار پرستاری می‌کردی ثوابش از عبادت در مسجد بیشتر بود. (3)

بنابراین کارشما بسیار ارزشمند ومقدس است، ان شاءالله دولتمردان نظام جمهوری اسلامی هم حق زحمات شما عزیزان را ادا کنند. این روز برشما مبارک باشد ، توفیقی شد تا خدمت شما برسیم تا حداقل تبریکی به شما عرض کرده باشم و تشکری از زحمات شما مخصوصا کادر بهداشت شهرستان که انصافا ایثارگرانه کار کردندو در خط مقدم هستند داشته باشم، همین طور همه عزیزانی که در این راه به شما کمک می کنند نیز تشکر و قدردانی می کنم.


پی نوشت:

1- سوره مبارکه مائده ،آیه 32

2- باقر شریف القرشی، السیده زینب، ص ۳۹؛ حسن الهی، زینب کبری عقیله بنی هاشم، ص ۲۹؛ سیدکاظم ارفع، حضرت زینب (س) سیره عملی اهل بیت، ص۷.

3- مُرَازِمِ بْنِ حَکِیمٍ، قَالَ: زَامَلْتُ مُحَمَّدَ بْنَ مُصَادِفٍ، فَلَمَّا دَخَلْنَا الْمَدِینَةَ اعْتَلَلْتُ فَکَانَ یَمْضِی إِلَی الْمَسْجِدِ وَ یَدَعُنِی وَحْدِی فَشَکَوْتُ ذَلِکَ إِلَی مُصَادِفٍ، فَأَخْبَرَ بِهِ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (ع)، فَأَرْسَلَ إِلَیْهِ: قُعُودُکَ عِنْدَهُ أَفْضَلُ مِنْ صَلاتِکَ فِی الْمَسْجِد (الکافی، ج۴، ص۵۴۵)


http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a759.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a760.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a761.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a762.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a764.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a765.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a766.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a767.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a768.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a769.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a770.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a771.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a772.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a773.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a774.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.