سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حضور وسخنرانی امام جمعه متحرم در مراسم ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 114 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1399.09.30
 
حضور وسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در مراسم جشن میلاد باسعادت حضرت زینب(س) وروز پرستار که مورخه99/10/01 با حضور جمعی از مسئولین شهرستان وپرستاران و کادر درمان در محل بیمارستان امام علی(ع) زرند برگزار واز زحمات پرستاران وکادر درمان این بیمارستان با اهداء هدایایی تقدیر قدردانی شد.



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم جشن میلاد حضرت زینب(س) بیمارستان امام علی (ع) مورخه 99/10/01



الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)

امروز سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار است که برهمه ما بزرگواران خصوصا پرستاران عزیز مبارک باشد ، بنده نیز به نوبه خود خیر مقدم وتبریک عرض میکنم خدمت همه پرستاران عزیز و مدیریت محترم مرکز بهداشت شهرستان ، جناب دکتر رشیدی و معاونت ایشان و خاصه از آقای رحمانی و تیم شان که انصافا خوب کار کردند و مایه گذاشتند، هم بیمارستان سینا وهم بیمارستان امام علی (ع) به کمک بیماران و کادر بیمارستان آمدند، تشکر و قدردانی دارم.

نامگذاری حضرت زینب (س):

وقتی حضرت زینب (ع) به دنیا آمد، مادرش حضرت زهرا (س) او را خدمت پدرش حضرت امیر المؤمنین (ع) آورد و گفت: این مولود را نامگذاری كنید. حضرت فرمود: من بر رسول خدا (ص) سبقت نمی گیرم و حضرت رسول (ص) به مسافرت رفته بودند، چون ( سه روز گذشت و آن حضرت ) ازسفر آمدند ، حضرت علی (ع) عرض كردند: ( یا رسول الله،خدای متعال دختری به فاطمه عطا فرموده ) نامی برای او تعیین فرمایید . آن حضرت فرمودند: ( فرزندان فاطمه اولاد من هستند، ولی ) من از خدا پیشی نمی گیرم. جبرئیل نازل شد و سلام خداوند را به پیامبر رسانید ، و عرض كرد: خداوند نام این كودك را زینب اختیار نموده ( و در لوح محفوظ نوشته ) است.(1) همانطور که نام امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را خداوند انتخاب کرده است، نام زینب را هم خداوند بر این بانوی صبور گذاشته است.

فلسفه نامگذاری روز پرستار:

نام زینب متشکل از دو کلمه (زین + اب) است، زین در عربی به معنای زینت است و اب به معنای پدر. پس معنی اسم زینب زینت پدر است. چه روز بسیار مناسبی را به عنوان رو زپرستار انتخاب شده است، واقعا پرستاران زینت بیمارستان و مرکز بهداشت هستند، چهره پرستاران و پزشکان و کادر درمان نورانی بود ولی این روزها و تلاش مجاهدانه وحضور آنها در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا موجب نورانی تر شدن چهره آنها شده است. این رو زعزیز را به همه پرستاران عزیز تبریک عرض میکنم . زبان ما الکن است از اینکه بخواهیم عظمت و ارزش کار پرستاران را بیان کنیم. من دیروز در بیمارستان سینا این روایت را عرض کردم که : شخصی به نام مرازم بن حکیم می‌گوید: با محمد بن مصادف در سفر حج بودم که در مدینه بیمار شدم. وی مرا تنها رها می‌کرد و به مسجد می‌رفت. من نزد پدر او از فرزندش گله کردم. او هم ماجرا را با امام صادق (ع) در میان گذاشت. آن حضرت به محمد بن مصادف پیغام داد که اگر در خانه می‌ماندی و از بیمار پرستاری می‌کردی ثوابش از عبادت در مسجد بیشتر بود. (2)

پرستاران، همنشین ابراهیم خلیل می شوند

پرستاری، حرفه ای مقدّس و ارزشمند است؛ به طوری که رسول خدا صلی الله علیه و آله پرستار را در قیامت، همنشین ابراهیم خلیل می داند و می فرماید: «من قام علی مریض یوما ولیلة بعثه الله مع ابراهیم الخلیل فجاز علی الصراط کالبرق الخاطف اللامع »(3) کسی که یک شبانه روز از بیماری پرستاری کند، خداوند او را با ابراهیم خلیل علیه السلام محشور خواهد کرد و او همانند برق خیره کننده و درخشان از صراط عبور می کند .بنابراین کار،کار بسیار با ارزشی است، خصوصا در این زمان که در خط مقدم مبارزه با بیماری همه گیر کرونا تلاش می کنند، پرستاری یک جهاد فی سبیل الله است ،شما مجاهدان خستگی ناپذیر هستید ،خدای متعال روح همه شهدای پرستار و پزشک که در اثر این بیماری به شهادت رسیدند را شاد کندو به همه شما بزرگواران سلامتی بدهد، ان شاءالله خدای تبارک و تعالی به همه شما سلامتی بدهد و این بیماری هرچه زودتر از جهان هستی واز کشور و استان و شهرستان ما برداشته شود، مردم هم واقعا باید همکاری کنند ، همه باید با همدلی و همکاری دستورات مرکز بهداشت را رعایت کنید ، اولین نهادی هم که به ندای ستاد کرونا در مبارزه با کرونا لبیک گفت، نهادنماز جمعه بود. با اینکه اهمیت نماز جمعه در اسلام بسیار زیاد است ولی به مجرد اینکه اعلام کردند اولین نهادی که لبیک گفت نهادنماز جمعه بودو در سراسر کشور نماز جمعه تعطیل شد و در شهرستان ما همچنان تعطیل است. ان شاءالله که این وضعیت ادامه پیدا نکندو وضعیت شهرما سفید بشودو این بیماری نیز نیست و نابود شود . من مجددا از پزشکان عزیز ، ریاست محترم مرکز بهداشت و پرستاران عزیز تشکر می کنم . غرض از این مراسم تشکر از شما و دست مریزاد گفتن به به پاس زحمات شما بزرگواران بود، بنده از طرف خودم وهم مردم شهرستان از زحمات شما عزیزان تشکر می کنم . ان شاءالله دولت هم وظایف خود را نسبت به شما انجام بدهد که هم در صحبت های مقام معظم رهبری و هم در صحبت های رئیس جمهور شنیدید. بار دیگر از شما تشکر می کنم، خداوند به شما سلامتی و عاقبت بخیری بدهد که مایه روسفیدی شهرستان هستید. ان شاءالله

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته


پی نوشت:

1- باقر شریف القرشی، السیده زینب، ص ۳۹؛ حسن الهی، زینب کبری عقیله بنی هاشم، ص ۲۹؛ سیدکاظم ارفع، حضرت زینب (س) سیره عملی اهل بیت، ص۷.

2- مُرَازِمِ بْنِ حَکِیمٍ، قَالَ: زَامَلْتُ مُحَمَّدَ بْنَ مُصَادِفٍ، فَلَمَّا دَخَلْنَا الْمَدِینَةَ اعْتَلَلْتُ فَکَانَ یَمْضِی إِلَی الْمَسْجِدِ وَ یَدَعُنِی وَحْدِی فَشَکَوْتُ ذَلِکَ إِلَی مُصَادِفٍ، فَأَخْبَرَ بِهِ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (ع)، فَأَرْسَلَ إِلَیْهِ: قُعُودُکَ عِنْدَهُ أَفْضَلُ مِنْ صَلاتِکَ فِی الْمَسْجِد (الکافی، ج۴، ص۵۴۵)

3- ثواب الأعمال، ص 341.

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a782.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a783.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a784.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a785.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a786.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a787.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a788.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a789.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a790.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a791.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a792.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.