سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حضور وسخنرانی امام جمعه محترم در مراسم جشن روز راهدار

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 117 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1399.10.02
 
به مناسبت روز راهدار و هفته راهداری مراسم جشنی با حضور وسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم ؛ جناب آقای صادق زاده فرماندار محترم ؛ معاون عمرانی وبرنامه ریزی فرماندار ؛ رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی و کارکنان اداره راهداری در مورخه ۹۹/۱۰/۰۱ در محل اداره راهداری شهرستان زرند برگزار گردید، در پایان از زحمات ریاست محترم اداره راهداری جناب مهندس پورجبیبی تقدیر شد، ضمنا تقدیرنامه ای به همراه هدایای ارزنده از طرف رئیس این اداره به کارکنان زحمتکش این مجموعه وخانواده محترمشان تقدیم گردید.




سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم جشن روز راهدار اداره راهداری مورخه99/10/01


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)

از فرمایشات جناب مهندس پور حبیبی استفاده کردیم، از زحمات ایشان و همه شما عزیزان در اداره راهداری تشکر می کنم ، روز راهدار را هم به همه شما عزیزان تبریک عرض می کنم، خیرمقدم عرض می کنم خدمت فرماندار محترم ، رئیس پلیس راه شهرستان ،جناب مهندس نورالدینی و جناب حجه الاسلام ایزدی که نماز جماعت را اقامه کردند. این روز بر همه شما بزرگواران مبارک باشد.جناب مهندس پور حبیبی یک انسان دوست داشتنی هستند،اخوی شهید هستند.وقتی صحبت می کردند ناخودآگاه ذهن من به سمت عملیات کربلای 5 رفت،سخت ترین عملیات آبی و خاکی که طلبه های شهرستان زرند نیز در این عملیات حضور داشتند ،همین یک جمله را عرض کنم که در این عملیات بودیم که تعدادی از رزمنده هارا دیدم که مغز یکی از رزمنده های شهید روی صورت آنها پاشیده شده بود، سوال کردم چه شده است؟ گفتند : آقای پور حبیبی شهید شد و خمپاره به سر او اصابت کرده است و مغز او روی صورت دیگر رزمنده ها پاشیده شده است،خدا رحمتشان کند و روحشان شاد، عملیات خیلی سختی بود و در این عملیات ما شهدای زیاد دادیم ،طبق آمار زرند در استان کرمان، بیشترین تعداد طلبه های شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

خدمات ارزنده راهداری شهرستان:

خدماتی که جناب مهندس اشاره کردند که در راهداری انجام شده است، از برکت امام وشهداو از برکت انقلاب اسلامی است و گرنه زمان طاغوت، زرند جاده نداشت ،فقط یک جاده متروکه بود که وضع مناسبی نداشت، همه مسیرها هم خاکی بود مثلا جاده سیریز به زرند را که بنده بیاد دارم،اصلا وضعیت خوبی نداشت، دیگر شهرها هم وضع همین بود. از برکت نظام جمهوری اسلامی و از برکت امام وشهدا همانطور که در همه بخش ها پیشرفت کردیم، صنعت راهداری و جاده سازی هم توسعه پیدا کرد و روز به روز جاده ها تکامل پیدا کردند، الحمدالله کارهای خوبی در این زمینه در شهرستان، صورت گرفته است. برخی از گردنه ها در شهرستان واقعا خطرناک بودند و بیشترین تصادفات جاده ای را ما داشتیم ،زرند پایلوت شهر ایمن در ایران شده است و آن هم به دلیل همین کارها وخدمات خوبی است که در شهرستان صورت گرفته است و جاده ها ایمن شده است از زحمات شما راهداران تشکر می کنم.

ایمن سازی راهها در روایات معصومین:

وقتی به روایات نگاه می کنیم، متوجه سیره معصومین در ایمن سازی راهها می شویم. روایت شده که امام سجاد(ع) وقتی از راهی عبور می کرد، اگر پاره سنگی را در وسط راه می دید از مرکب خود پیاده می شد و آن را با دست مبارک خود کنار می زد.(1)

از یکی از اصحاب رسول خدا نیز نقل شده است که با پیامبر خدا(ص) در راهی می رفتیم که رسول خدا (ص) خم شدند و سنگی را که در مسیر راه قرار داشت برداشتند وکنار زدند، علت این کار را سوال کردم فرمودند : « أمط الأذی عن طریق المسلمین تکثر حسناتک »(2) سنگریزه و هر چه در راه باشد از راه مسلمانان بردار تا طاعتهای تو بسیار گردد و برایت حسنه بنویسند. هر کس حسنه داشته باشد اهل بهشت است.

خدمتی که شما می کنید خدمت به انسانیت و نجات جان انسانهاست، کار شما ، احیا و خدمت به بشریت و انسانیت است .بنده از زحمات شما تشکر می کنم، این روز مبارک همه شما باشد. ان شاءالله به کمک شما عزیزان و بزرگواران هیچ حادثه ای در جاده های شهرستان نداشته باشیم و هیچ خانواده ای عزادار و دچار آسیب نشود، زنده باشید و سربلند.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته


پی نوشت:

1- امالی طوسی، ص 673، ح 26، مجلس 26.

2- شرح فارسی شهاب الأخبار(کلمات قصار پیامبر خاتم ص)، متن، ص: 325


http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a793.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a794.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a795.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a796.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a797.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a798.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a799.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a800.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a801.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a802.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a803.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a804.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a805.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a806.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a807.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a808.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a809.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a810.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a811.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a812.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.