سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حضور وسخنرانی امام جمعه محترم در مراسم سالگرد شهید سلیمانی وایام فاطمیه

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 120 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1399.10.17
 
حضور وسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در مراسم شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه(س) واولین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی وهمرزمان شهیدشان که مورخه99/10/16 با حضورجمعی از مسئولین شهرستان و اقشار محتلف مردم درمحل سقاخانه حضرت اباالفضل(ع) برگزار شد. در این مراسم پرچم متبرک بارگاه ملکوتی آقا اباعبدالله الحسین(ع)در معرض زیارت مردم قرار گرفت.



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم شهادت حضرت فاطمه(س) سقاخانه حضرت اباالفضل(ع) مورخه99/10/16


اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال مولانا المهدی (عج) : «فِی ابْنَةِ رَسُولِ اللَّهِ لِی أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ» (1)

السلام علیک یا فاطمه الزهرا(س)، السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (ع)، السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، السلام علیکم یا شهدا یا سعداء یا نجبا

این مجلس بسیار باشکوه به نام مقدس حضرت زهرا (س) وهمین طور به مناسبت سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یاران باوفایشان و نیز چهلمین روز شهادت دکتر فخری زاده و همین طور به یاد علامه بزرگوار آیت الله مصباح تشکیل شده است، از حضور همه شما برادران عزیز و خواهران مکرمه، سروران و اساتید روحانی، مدیران و مسئولین صمیمانه تشکر می کنم . از هیئت امنای این بقعه متبرک، از ریاست محترم اداره اوقاف، از روحانی این مرکز جناب حجت الاسلام قاسمی و سروران عزیز روحانی که شَرَفِ حضور دارند، استاد ما حاج شیخ اکبر ایزدی و همین طور جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای غفوری امام جمعه محترم ریحانشهر ،جناب آقای ایزدی مسئول عقیدتی ناحیه مقاومت ،جناب آقای ایزدی مسئول ستاد نماز جمعه، فرمانده محترم سپاه وهمکارانشان ،مدیران و مسئولین،جناب آقای عربزاده وهمه عزیزان و بزرگواران که شَرَفِ حضور دارند، صمیمانه تشکر می کنم.

مجلس ما یک ویژگی دیگری هم دارد که در آن بوی پیراهن یوسف می آید، وقتی حضرت یعقوب(ع) از راه دور گفت، من بوی یوسف را استشمام می کنم، گفتند آثار پیری است و هذیان می گوید ولی او براستی بوی یوسف را استشمام می کرد، دوستان ما ازکرمان زحمت کشیدند و پرچم گنبد سیدالشهداء(ع) را به این مجلس آورده اند، این پرچم کمتر از پیراهن یوسف نیست و می تواند گره گشایی کند، این پرچم که سقف بیرق قتلگاه بوده است از یک طرف، نام شهداء و از یک طرف اینکه مجلس به نام بی بی دو عالم حضرت زهرا(س) است باعث می شود فیض از هر جهت وتوسل از هر جهت ، حاجت روا شدن هم در این مجلس آماده شده باشد،ان شاءالله. من از حضور همه دوستداران و عاشقان اهل بیت تشکر می کنم، زحمت کشیدید و این مجلس را گرامی داشتیدو تشریف فرما شدید. شیوع ویروس منحوس کرونا، محدودیت های زیادی را برای ما فراهم کرده است، این جلسات می توانست باشکوهتر از این برگزار شود ولی به جهت این بیماری باید مراعات کنیم، خصوصا الان ویروس جهش یافته آن از انگلیس شیوع پیدا کرده است و پنجاه کشور راهم درگیر کرده است، گویا در کردستان هم پزشکی که سفری به انگلیس داشته هم مبتلا شده است، به هرحال ما چاره نداریم ،باید مراعات کنیم .

در برخی روایات، ازجمله در روایتی که از امام صادق (علیه‌السلام) نقل شده که «قبل از قیام قائم (علیه‌السلام)، دو نوع مرگ و میر رخ می‌دهد؛ مرگ سرخ و مرگ سفید. تا این‌که از هر هفت نفر، پنج نفرشان از بین بروند. مرگ سرخ با شمشیر و مرگ سفید با طاعون است».(2) شاید مراد از مرگ سفید،مردن با این ویروسی باشد که همه دنیا را گرفته است و کوچک و بزرگ ، پیر و جوان ، فقیر و غنی هم نمی شناسد، بالاخره باید مسائل بهداشتی را با تمام وجود مراعات کنیم، ان شاءأالله به آبروی حضرت زهرا(س) و به آبروی شهدای والامقام، این ویروس از ما وهمه شیعیان و از کشور و استان و شهرستان ما هم برداشته شود. از ستاد نماز جمعه و دست اندرکاران برنامه صمیمانه تشکر می کنم .

حضرت فاطمه(س)الگو وسرمشق ائمه(ع):

حدیث نابی که در مطلع سخن خدمتتان عرض کردم بسیار با ارزش است باید این سخن را با آب طلا نوشت؛ امام عصر(عج) می فرماید: «فِی ابْنَةِ رَسُولِ اللَّهِ لِی أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ» (3) برای من در (زندگی و رفتار) دختر رسول خدا صلّی الله علیه و آله الگو و سرمشقی نیکو است. حضرت می فرماید: فرزند پاک رسول خدا(ص)، حضرت زهرا(س) در زندگی راهنما ، اسوه و استاد من است .خیلی مهم است که امام زمان می فرماید : الگوی رفتاری من بانوی دو عالم است . در حدیث هم داریم که خود رسول خدا می فرماید: از زهرا هدایت بجویید و به او اقتدا کنید. یکی از وهابیون که مسلمان نوشته شده است ،کتابی نوشته است که من با نور فاطمه هدایت شدم ،راهنمای ما در دنیا و بشریت حضرت زهراست، او الگویی برای بشریت است ، درسهای بزرگی را ما باید از حضرت زهرا(س) بیاموزیم، امروز در جهان،زیاد دم از حقوق بشر می زنند، جهان باید در مقابل حضرت زهرا(س) زانو بزند و معرفت و حق و انصاف را از او بیاموزد، اگر فقط یک نمونه از انفاق حضرت زهرا (س) را می توانستیم الگو می کردیم و فیلم می ساختیم و به بشریت عرضه می کردیم، دنیا جذب اهل بیت و جذب حضرت زهرا می شد .

نمونه ای از انفاق حضرت زهرا(س):

فرزندان حضرت زهرا بیمار شدندو حضرت نذر کردند برای شفای آنها سه روزر روزه بگیرند،روز نخست هنگام افطار فقیری در زد و غذا خواست. فاطمه افطار آن روز را به او بخشید و با آب خالی افطار کردند. روز دوم هنگام افطار کودک یتیمی در زد و غذا خواست و فاطمه افطار آن روز را هم به آن کودک یتیم بخشید و روزه خود را با آب گشودند. روز سوم در نهایت ضعف و گرسنگی شدید روزه گرفتند و هنگام افطار، غذای خود را به اسیر غیرمسلمانی آمد که گرسنه بود و به در خانه آنها آمده بود، بخشیدند. در اینجا امیرالمومنین(ع) نگفتند، او کافر یا مشرک است و به او کمک نکنیم، بلکه فرمودند: انسانی به درب خانه ما مراجعه کرده است وحرمتش برما لازم است، این را حقوق بشر می گویند ، حضرت زهرا(س) فرمود: پدراهل خیر است وبچه ها از گرسنگی می لرزند ولی غذای خود را انفاق می کنند وآنچه که درخانه داشتندبه اسیر غیر مسلمان بخشیدند(4) این الگوی بشریت است و حقوق بشر واقعی اینگونه است، اگر فیلمسازان ما می توانستند بخش هایی از زندگی این بانوی دو عالم را می ساختندو به بشریت عرضه می کردند، جهان هدایت می شد،وقتی که امام عصر(عج) می فرماید الگو و اسوه من در زندگی،حضرت زهراست ما بیشتر باید به زندگی این بزرگوار دقت کنیم. حضرت زهرا(س) پاره تن رسول خداست ،وقتی قرآن می فرماید الگو و اسوه شما حضرت محمد است، حضرت زهرا(س)، تربیت شده ناب رسول خداست ، تنها کسی است که می تواند پیامبر را آنگونه که هست نشان دهد ، بنا ندارم مجلس را طولانی کنم ، الگوی شهید والامقام نیز حضرت زهراست، سپهبد شهید سلیمانی هم همه جا توسل به حضرت زهرا داشتندو در سخنرانی خود اشک میریخت که من این بانوی بزرگوار را در توسلات و فلان عملیات شناختم. درس بزرگی که ما از حضرت زهرا باید بیاموزیم این است که نگذاریم ولِّی و امام جامعه مظلوم شود .

اقتدای شهید سلیمانی به ولِّی وامام جامعه

شهید سلیمانی تا زنده بود اجازه نداد ولِّی تنها شود، این که می گویند مکتب سلیمانی یعنی راه و روش او راهنمای همه ما در زندگی است، مهمترین سفارش ایشان که با قسم جلاله یاد می کند، این است که از ولی فقیه اطاعت کنیم و اجازه ندهیم ولِّی در زیر بار مشکلات تنها بماند. شهید سلیمانی واقعا شخصیت بزرگی است و همه جا به مقام معظم رهبری اقتدا می کرد، همانند سلمان وقتی پشت سر علی(ع) راه می رفت ، یک رد پا بیشتر دیده نمی شد، از او سوال کردند سلمان! رد پای تو کجاست؟ گفت من در راه رفتن هم جا پای علی می گذارم و به او اقتدا می کنم .همیشه این شهید بزرگوار سفارش مقام معظم رهبری را داشتند، اگر واقعا یک جمله در وصف ایشان بگویم، یاد این جمله دایی امام حسن می افتم ؛روزی امام حسن(ع) از دایی اش، «هند بن ابی هاله » که در توصیف چهره پیامبر(ص) مهارت داشت(وصاف النبی بود)، در خواست نمود تا سیمای دل آرای خاتم پیامبران(ص) را برای وی توصیف نماید. هند بن ابی هاله در پاسخ گفت: ایشان در زندگی دنبال نفع شخصی نبود بلکه خیر و نفع او برای همه بود. شهید سلیمانی هم منبع خیر و منفعت بود و دنبال نام و شهرت نبود، فقط رضای خدا را در زندگی در سر داشت و خدارا می دید و بسیجی وار زندگی می کرد و در همه مراحل خدارا در نظر داشت و خدای متعال نیز مزد چهل ساله این مرد بزرگ را داد، چه تشییع باشکوهی برای این شهید بزرگوار انجام شد، اگر شهادت این بزرگ مرد بعد از کرونا بود ،حق او ادا نمی شد . ولی خدای تبارک و تعالی در موقعیتی توفیق شهادت نصیب این مرد بزرگ کرد که بزرگترین اثر را برای این جامعه اسلامی داشته باشد. یکی از بزرگان صهیونیست ها ( گمان کنم مدیر قبلی موساد) به ترامپ اعلام می کند که کشته شهید سلیمانی بسیار خطرناک تر از زنده او برای شماست. این بزرگوار مقاومت را سر و سامان دادند و نیروهای مسمان متفرق را دور هم جمع کردند.

شهید سلیمانی همه کشورهای منطقه را دور هم جمع کرد:
نیروهای مقاومت در افغانستان و فاطمیون در پاکستان و زینبیون و در سوریه و لبنان و فلسطین همه را یک دست کرد . نه تنها من و شما در زندگی مدیون این مرد بزرگ هستیم، بلکه همه کشورهای مسلمان مدیون این مرد بزرگ هستند ، طرحی که امریکایی ها ریخته بودندو اختلافاتی که ایجاد کرده بودندو داعش را ساخته بودند که هیچ رحمی به غیر خودشان و تفکر مخالف خودشان نداشتند ،چقدر دانشجوها را لب رود سربریدند وچه وحشی گری هایی که انجام دادند و الان یک مقدار از فیلم خشونت های آنها پخش شده است ، با زنان و جوانان چقدر وحشیانه برخود کردند آنها را در قفس زندانی می کردند و زنده زنده در دریا غرق می کردند . هدف اصلی داعش، جمهوری اسلامی بود ولی سردار سلیمانی با نابودی داعش، نه تنها کشور ما را بیمه کرد بلکه عراق ، سوریه ، فلسطین و... را نیز از دست این اشرار نجات داد،او به مسلمانان عزت داد خدا این شهید والامقام را رحمت کند،بایکی از فرماندهان روس مصاحبه کردند او گفت من عاشق سلیمانی هستم، می گفت ما قصد داشتیم از گذری رد بشویم ولی پایگاه امریکایی ها بین راه ما بود واجازه نمی دادند ، چند نفر را دیدیم که در گوشه ای نشسته اند ،با آنها چایی خوردیم فرمانده بزرگ حاج قاسم سلیمانی بود که گفت من شما را از آنجا عبور می دهم، او بود که با شجاعت مثال زدنی خود،حیات دینی و معنوی ما ،کشور و ناموس ما را حفظ کرد. امنیت امروز ما از برکت زحمات این مرد بزرگ است، ما نتوانستیم حق این بزرگوار را در سالگرد شهادتشان در شهرستان ادا کنیم، البته برنامه ریزی شده بود تا مجلس باشکوهی در این ارتباط برگزار شود که متاسفانه از استانداری به شهرهای وضعیت قرمز و نارنجی کرونا گفتند شما نمی توانید مراسم داشته باشید، پس بر ما خرده نگیرید ،فرمانده محترم سپاه هم حضور دارندو شاهد هستند که برنامه ریزی شده بود و جلسات متعدد برگزار شده بود وحتی سخنران را هم دعوت کرده بودیم ،مکان برگزاری هم هماهنگ شده بود تا مجلس باشکوهی را در سالگرد این شهید والامقام داشته باشیم، ولی متاسفانه بخاطر وضعیت کرونا در شهرستان به ما اجازه ندادند گرچه دهها مجلس با جمعیت محدود در جای جای شهرستان برگزار شد ولی متاسفانه یک مجلس باشکوه چندهزار نفری را که تدارک دیده بودیم بخاطر کرونا نتوانستیم برگزار کنیم. از حضور همه شما مدیران و مسئولین و مردم بزرگوار ،سربازان حضرت ولیعصر(عج) تشکر می کنم.

وصف آیت الله مصابح از بیان رهبر معظم انقلاب:

در پایان یک جمله از زبان مقام معظم رهبری در وصف آیت الله مصباح ، خدمتتان عرض میکنم. خداوند این مرد بزرگ را قرین رحمت کند ،رهبر معظم انقلاب می فرمایند : اگر خدای متعال به نسل کنونی ما، این توفیق را نداد که از شخصیت‌هایی مانند علامه طباطبایی و شهید مطهری استفاده کند، اما به لطف خدا این شخصیت عزیز و عظیم القدر خلاء آن عزیزان را در زمان ما پُر می‌کند.البته ناسپاسی های بسیاری در حق این مرد بزرگ شد، آن هم بخاطر صراحت لهجه و دفاع ایشان از مقام معظم رهبری و روشنگری های این مرد بزرگ بود که جریانات منحرف را برای مردم می کردند به همین علت ایشان ناملایمات بسیاری را دید ولی بهرحال از اجر ایشان چیزی کم نمی شود .خدای متعال این مرد بزرگ را رحمت کند. ان شاءالله این مرد بزرگ با ائمه طاهرین محشور شود، بنده رحلت جانگداز این مرد بزرگ را به سربازان حضرت ولی عصر(عج) تسلیت عرض می کنم.

خدایا به حق محمدوآل محمد عاقبت همه ما را ختم بخیر بگردان


پی نوشت:

1- الغیبة، شیخ طوسی، ص 286

2- کتاب کمال‌الدین مرحوم شیخ صدوق (جلد دوم، صفحه ۳۵۵)

3- الغیبة، شیخ طوسی، ص 286

4- ر. ک: طبرسی، مجمع البیان فی تفسیر القرآن، مترجمان، ج ‏26، ص 147- 148، فراهانی، تهران، چاپ اول، 1360ش.


http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a936.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a937.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a938.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a939.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a940.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a941.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a942.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a943.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a944.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a945.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a946.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a947.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a948.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a949.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.