سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

نواختن زنگ انقلاب در زرند با حضور امام جمعه محترم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 110 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1399.11.13
 
همزمان با سالروز ورود امام خمینی(ره) به ایران اسلامی واولین روز از ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در مورخه99/11/12 زنگ انقلاب در زرندبا حضور وسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم و جمعی از مسئولین شهرستان در دبیرستان دخترانه شاهد نواخته شد .




سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم نواختن زنگ انقلاب دبیرستان دخترانه شاهد مورخه99/11/12


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

قال الله الحکیم فی کتابه : «« فَما آمَنَ لِمُوسي‏ إِلاَّ ذُرِّيَّةٌ مِنْ قَوْمِهِ » (1)

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله ،یا اباصالح، ادرکنا واغثنا

من هم به نوبه خود خدمت همه شما بزرگواران،مدیران و مسئولین محترم و سروران عزیز روحانی که شَرَفِ حضور دارید خوش آمد عرض می کنم، از ریاست محترم آموزش و پرورش، مسئول محترم این آموزشگاه ،همکارانشان و همه عزیزان دست اندرکار تشکر می کنم. آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی را به همه شما بزرگواران و دانش آموزان عزیز و اولیای گرامی تبریک عرض می کنم. امروز سالروز ورود نورانی حضرت امام (ره) است که مجددا تبریک عرض می کنم، در آستانه میلاد پُر از خیر و برکت حضرت صدیقه طاهره حضرت زهرا (س) ومیلاد پُر از خیر و برکت حضرت امام خمینی (ره)، روز مبارک زن و روز مادر هستیم که این ایام را تبریک عرض می کنم. به همه مادران عزیز شهرستان و به همه بانوان محترم تبریک عرض می کنم.

نقش مهم جوانان در پیشبرد نهضت های انبیاء الهی:

در تمام نهضت های انبیا الهی، جوانان نقش ممتاز و پیشرو وحمایت کننده ای داشتند، در نهضت حضرت موسی (ع) جوانانی از قوم او را یاری کردند « فَما آمَنَ لِمُوسي‏ إِلاَّ ذُرِّيَّةٌ مِنْ قَوْمِهِ » وقتی قیام حضرت موسی آغاز شد بنی اسرائیل حدود سیصد هزار نفر بودند،« فَما آمَنَ لِمُوسي‏ إِلاَّ ذُرِّيَّةٌ مِنْ قَوْمِهِ » ولی همه ایمان نیاوردند کسانی همراه موسی(ع) شدندو در سختی ها استقامت کردند و ازفرعون وفرعونیان نترسیدند، ذریه موسی (ع) جوانان و نوجوانان بودند،درنهضت رسول خدا(ص) هم جوانان پیشرو بودند ،چنانچه رسول خدا (ص)هم می فرمایند: «اوصيكُمْ بِالشُّبّانِ خَيْرا » شما را به نيكى با جوانان سفارش مى‌كنم( هوای جوانان و نوجوانان را داشته باشید) « فَاِنَّهُمْ اَرَقُّ اَفـْئِدَةً » چرا كه آنان، دل‌هاى رقيق‌ترى دارند( که آماده پذیرش حق است ) «اِنَّ اللّه َ بَعَثَنى بَشيرا وَ نَذيرا » به‌راستى كه هنگامی خداوند، مرا بشارت دهنده و هشدار دهنده برانگيخت، «فَحالَـفَنِى الشُّبّانُ » جوانان با من هم‌پيمان شدند (جوانان بودند که تا آخرین لحظه مرا همراهی کردند) « وَ خالَفَنِى الشُّيوخُ » و پيران با من به مخالفت برخاستند(2) .

نهضت امام خمینی(ره) ادامه نهضت انبیاءالهی:

امروز سالروز ورود حضرت امام است ، نهضت حضرت امام ادامه نهضت تمام انبیا و ادامه نهضت رسول خدا و ادامه نهضت امیرالمومنین(ع) و سیدالشهداست، همانطور که جوانان پیشرو نهضت همه انبیا بودند ، در نهضت اسلامی حضرت امام(ره) هم پیشرو جوانان بودند. وقتی در سال 41 طاغوت ، حضرت امام(ره) را دستگیر کردند از ایشان سوال کردند: یاران شما کجا هستند؟ امام (ره) در پاسخ فرمودند: یاران من در گهواره هستند، سال 57 همین کودکان شش ماهه، جوانان برومندی شدند که به عنوان دانشجو ،دانشگاهی، طلبه انقلاب را به ثمر رساندند .

اینجا یک سوال مطرح می شود که انقلاب اسلامی چه چیزی به ما داد؟ و از ما چه چیزی می خواهد؟ سرفصل این صحبت ها بیانیه گام دوم انقلاب است که مقام معظم رهبری زحمت کشیدند و پاسخ همه سوالات در آن آمده است اینکه انقلاب اسلامی چه چیزی را به ما داد و امروز ما چه وظیفه ای در قبال آن داریم در این بیانیه بسیار مهم آمده است، دانش آموزان عزیزم مخصوصا کسانیکه تحصیلات بالایی دارند بیانیه گام دوم را حتما مطالعه بفرمایند چون لنگر شما جوانان هستید،زمینه ساز شما جوانان هستید.

دستاوردهای انقلاب اسلامی برای ما:

اولین چیزی که انقلاب اسلامی به ما داد این بود که مارا آزاد کرد،ما گرفتار رژیمی استبدادی بودیم که با سلطه بیگانه بر ما مسلط شده بود ، یک زمان در کشور بین دو گروه جنگ و خونریزی می شود و یک گروه پیروز و حاکم بر مردم می شود ولی طاغوت را بیگانه برما مسلط کرد همه چیز ما در اختیار بیگانه بود، اولین کاری امام انجام داد کشور ما، جان ما را با همراهی جوانان از زیر بار ظلم و ستم نجات داد و نتیجه آن استقلال و پیشرفت های علمی بوده است که امروز به آن دست پیدا کرده ایم.در زمان طاغوت در ما دنیا هیچ بودیم و کسی ما را به حساب نمی آورد وقبول نداشتند. امریکایی ها درایران بر ارتش و منابع و نفت ما مسلط بودند و از ما حق توحش هم می گرفتند و می گفتند ما در بین یک ملت وحشی زندگی می کنیم، امام بزرگوار چه عزت و سرافرازی به ما داد امروز هم انقلاب اسلامی آن چه از ما و قشر جوان می خواهد این مطلب است که جوانان ما با اخلاق و معنویت خودرا برای یک آرمان بزرگ انقلاب آماده کنند و آن آرمان بزرگ ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنا فداه) است، پس آرمان و هدف بزرگ انقلاب اسلامی، ایجاد یک تمدن نوین و اسلام ناب به رهبری حضرت مهدی (عج) است، بنابراین نسل جوان دانشگاهی و تحصیل کرده ونوجوان ما این وظیفه بزرگ را بردوش دارند، ساعت 9:30 زنگ انقلاب را داریم، از همه دست اندرکاران عزیز تشکر می کنم و این روز را هم تبریک عرض می کنم .ان شاءالله پیروزی انقلاب بر همه شما مبارک باشد ، قدردان امام و قدردان انقلاب و قدردان رهبر عزیز و بزرگوارمان حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای باشید موفق و سربلند باشید.


پی نوشت:

1- سوره مبارکه یونس، آیه 83

2- سفینه البحار، جلد2، ص176


http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a1052.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a1053.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a1054.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a1055.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a1056.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a1057.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a1058.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a1059.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a1060.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a1061.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a1062.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.